Voor het eerst naar Val Cenis

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Cenis

Goedemorgen, wij zijn weer aan het kijken naar een nieuwe skibestemming (en snowboard) en komen uit bij Val Cenis. Nu heb ik een vraag: Val Cenis bestaat dat uit meerdere dorpen? Overal staat er nl achter Val Cenis een andere naam (le champs).

Wat is dan de beste plek om te zitten qua verbinding naar het grote gebied? Ook willen we graag dicht bij de piste zitten.

Wie oh wie kan ons helpen?

Hier staat een uitgebreid verslag met veel foto’s.
https://www.alpinforum.com/forum/viewtopic.php?f=47&t=63…

Je kunt het beste in het dorpje Lanslevillard zitten.
De meeste accomodaties staan wel op Zoover. Daar kun je ook zien waar ze liggen.
Er is een heel aantal wat zelfs ski-in-ski-out is. Wat vrij bijzonder is, want dit is een oorspronkelijk dorp en geen tekentafel-station. Bijvoorbeeld eze
https://www.zoover.nl/frankrijk/rhone-alps/val-cenis/les-bal…

Kaartje

null

*bericht bewerkt door Onnem op 11 jul 2020 15:15

The older I get, the better I was

PS: denk ook eens aan Bardonecchia en Sauze d’Oulx.
Dat is max een half uur verder rijden. Erg leuke gebieden en zeer hoog beoordeeld door degenen die er geweest zijn.
Niet zo bekend bij Nederlanders, hoewel Sauze inmiddels wel wat naam begint te maken. Onderdeel van Via Lattea met 400 km pistes.

Hier staat meer info, inclusief een video door Rogier
https://www.wintersport.nl/dorpen/sauze-d-oulx

The older I get, the better I was

Ben een keertje in Lanslevillard geweest. Was voor wat betreft de verblijfsmogelijkheden niet verkeerd, de meeste accommodaties liggen aan of vlakbij de pistes. Je kunt er ook leuk wandelen, naar Lanslebourg. (Ja, we moesten wel wat, want we hebben daar ervaren dat er ook teveel sneeuw kan vallen. Door de vele sneeuwbuien/-stormen was de hele week het bovenste deel van het gebied dicht. Info over de afdalingen kan ik daarom niet geven.)

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Ik weet niet wanneer je zou willen gaan, maar hou er rekening mee dat alle hellingen naar het noorden gericht zijn, zodat je in januari en begin februari heel weinig zon hebt. Op het einde van het seizoen blijft de sneeuw erdoor wel van goede kwaliteit.

Ik denk dat alle delen wel goed zijn om te vertrekken. Termignon ligt meer afgelegen, maar is wel de moeite om eens een middag naartoe te skiën.

Het gebied is heel rustig en goed geschikt voor een gemengd publiek van ervaren en minder ervaren skiërs.

Succes met de boeking!

hoi Benji,

Lanslevillard en Lanslebourg zijn beiden centraal. Waarbij ik Lanslebourg zelf het prettigste vind omdat van hieruit ook de aansluiting met Termignon soepel te maken is. (Wat we een leuk stuk in het ski gebied vinden). Lanslevillard vind ik dan weer iets sfeervoller qua dorp. Val Cenis bevalt ons in ieder geval goed. We zijn er al een keer 5 geweest.
Er zijn een groot aantal ski-in ski-out accommodaties en het is er lekker rustig. (behalve met kerst. Dan is het niet afgeladen vol, maar wel drukker). Qua accommodaties aan de piste kan ik Les Balcons aanraden als prima budget bestemming en St.Charles als je wat meer luxe wilt. Succes met boeken!

sneeuw witje en de 7 bergen

Al paar keer daar geweest. Ik vind t leuk gebied. In maart sneeuwzeker ivm de noordhellingen.
Les balcons de val cenis (le haut dacht ik) goede ervaring mee. Goede appartementen, dichtbij de piste. En bij voldoende sneeuw ski je zo naar binnen

Wij zijn éénmaal in Val Cenis geweest en is ons ook erg goed bevallen. Goede pistes en rustig, erg rustig. Je mag je zeker niet laten afschrikken door de lanceer sleepliften naar Termignon : je krijgt er schitterende, verlaten pistes met een fenomenaal uitzicht voor in de plaats. Ook de huskytour is zeker de moeite. Itt andere gebieden worden de honden hier wel goed verzorgd!

We zaten in Saint Charles. Meer ski-in/ski-out kan je niet hebben : je gleed met je ski’s recht de skiruimte in ( lag sneeuw tot aan de deur :-) ). Comfortabele familiekamers en goed eten maar intussen wel een stukje duurder geworden. Vandaar dat we er niet meer naartoe gaan.

Lanslebourg biedt de beste restaurantjes heb ik de indruk. Lanslevillard is meer op appartementen gericht.

Veel plezier!

Plaats een reactie