Ski's vervoeren ik auto

Hallo,

Ik ben onlangs beginnen zoeken voor wintersport vakantie 2020/2021. Nu heb ik plots ontdekt dat je ook ski's zou kunnen huren in België en het is veel goedkoper. Je zou ze in het skiluikje kunnen stoppen,
alleen zitten wij met 5 in de auto. Is het dan mogelijk om de ski's te in de auto te stoppen of moet je dan een dakkoffer kopen?

Ik hoor graag jullie advies!

Aaron

*bericht bewerkt door SkiAaron op 24 jul 2020 21:50

Handig om te vermelden in welke auto je rijdt 🤔

When life gets too complicated.... SKI

Alleen als je passagiers van yoga houden.

@SkiAaron In dat geval: Huur een grote dakkoffer waar 5 paar ski’s in kunnen (en nog wat bagage).
Tenzij jullie met een grote MPV of een busje rijden is er anders geen zitcomfort onderweg en kom je echt plaats tekort. Want meer dan 3 paar volwassenenski’s door een skiluik is ook al uitdagend. Bindingen nemen gauw al behoorlijk ruimte in.

Je zou de bindingen los kunnen schroeven, en de ski’s doormidden zagen. Misschien dat t dan past.
En alvast je skischoenen aan in de auto…

Maar serieus: Is t nog zoveel goedkoper als je er ook een dakkoffer bij moet kopen/huren?

Een skiluik zorgt ervoor dat je de middelste zitplaats kwijt bent. Als je dan ook nog 5 paar skischoenen en overige bagage mee moet nemen, dan kan dat best proppen worden, al denk ik dat drie van de passagiers nog (kleine) kinderen zijn?

De meerwaarde van lokaal huren zit hem in het feit dat je niet in een veel te volle en veel te drukke skiverhuur maar wat in je handen gedrukt krijgt, maar dat je iets meer de tijd hebt om te kijken overleggen wat je nodig hebt. Kostentechnisch is het niet de moeite waard, al helemaal niet als je dan een dakkoffers moet huren (incl extra verbruik ed).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Één setje huren en die om de beurt delen met elkaar. Goedkoper en handiger om mee te nemen.👍

…wij doen dit al jaren met de tandenborstels en ondergoed ivm ruimte besparen in de tas.

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 25 jul 2020 17:14

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Als je de bindingen er af haalt, zal het wel in het skiluik passen. In een Volvo krijg ik er op die manier 5 paar in. Voor een korte rit naar een ander gebied is dat ok, maar voor een lange rit gaat het inderdaad yoga worden op de achterbank. Denk dat het sop de kolen niet waard is. Ter plekke huren is veel makkelijker en je hebt recenter materiaal dat je desnoods kan omwisselen als het niet bevalt. Neem je de ski’s mee in de auto, maak ze dan wel goed vast voor de veiligheid.

Één setje huren en die om de beurt delen met elkaar. Goedkoper en handiger om mee te nemen.👍

…wij doen dit al jaren met de tandenborstels en ondergoed ivm ruimte besparen in de tas.

Sneeuwbaard op 25 jul 2020 17:13

en dan tandenborstels en ondergoed in 1 vacuüm zak onderweg natuurlijk ;)

Edwin van Riel

Koffer huren lijkt me de gemakkelijkste en goedkoopste oplossing.

Wanneer die vijfde passagier in het midden een kind is gaat dit nog lukken vanwege korte skies , wanneer echter volwassen gaat het erg prikken in de rug.😆🤣😂

Born to run. B.S.

Wanneer die vijfde passagier in het midden een kind is gaat dit nog lukken vanwege korte skies , wanneer echter volwassen gaat het erg prikken in de rug.😆🤣😂

dan58 op 25 jul 2020 20:52

Hoe dan? Zo gauw je het skiluik openklapt heb je to nog maar 2 zitplaatsen over?

ohoho, wat is onze @Slim weer slim, en verpest ie mijn" joke".😉

Born to run. B.S.

@Dan58 Dat jij dat jouw Joke gunt, een paar ski’s die in haar achterste prikken 😉

Ik dacht eerst dat dit een verlate 1 april grap was.

Als je speciaal hiervoor een dak koffer gaat huren of kopen ben je het voordeel van het thuis huren kwijt. En daarnaast, als je op de bestemming huurt kun je altijd terug om te ruilen of mankementen op te lossen. Bijkomend voordeel is dat je de lokale economie ook nog steunt.

De ervaring die ik heb met thuis gehuurd materiaal is dat je ofwel enorm verouderd materiaal krijgt ofwel evenveel of meer betaald.
Zo huurde ik dit jaar materiaal voor ons zoontje in be (schoenmaat 21-22 en vond geen lokale shop die me mini schoentjes konden verzekeren) We kregen schoentjes van minstens 20kaar oud (oké, dat zo een maatje niet vaak vervangen wordt) maar ook de ski’s waren echt belachelijk oud.
Maar ook bij mijn schoonouders zag ik al heel vaak ski’s die zeker aan vervanging toe waren. Dan huur ik liever ter plaatse (of ja, ik koop liever 😉)
En 5 paar ski’s mee zonder dakkoffers en 3 personen op de achterbank (ookal zijn het kinderen) is in weinig auto’s mogelijk…

null

deze zijn super handig moet je natuurlijk met een koekendoos willen rondrijden maar doet hier prima dienst

Stomme is natuurlijk dat je iets als dakdragers of een dakkoffer moet kopen om vervolgens te besparen op de verhuur. Misschien dan toch ook gewoon direct kopen (dan bespaar je pas echt op de lange duur).

Met 3 kinderen en een 7-zitter is het perfect mogelijk om ski’s+schoenen+stokken en bagage in de auto te krijgen zonder grote problemen. Op de 2de rij de linkse of rechtse stoel neerklappen en 1 stoel op de 3de rij gaat perfect.

In het verleden zijn wij zelf met 6 personen (3 volwassenen en 3 kinderen) in een touran 7-zitter op skivakantie gegaan. Met eigen materiaal voor 5 personen. Was wel met dakkoffer, maar zonder de auto te overladen. Hangt er maar vanaf hoeveel je nog extra wil meenemen (slee, eten, …)😁

#wakeupwhereyouwant

Plaats een reactie