Skibewijs Oostenrijk?

Hallo,

Inmiddels ben ik weer druk op zoek naar een leuk skigebied voor aankomende winter. Nu heb ik alleen verschillende geluiden gehoord dat je vanaf 2020 - 2021 in Oostenrijk een skibewijs zou moeten hebben.

Is dit zo en als dit zo is wat houd dit dan in?

An

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 28 jul 2020 13:02

Als ik erop google vind ik alleen een nieuwsbericht van 1 april ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Het zou een nuttig idee zijn dat iedereen tenminste de 10 FIS piste regels zou kennen.

https://www.wintersport.nl/academy/beginner/piste-regels…

LOL. 😁 Een skibewijs… 😁

Bla, bla, bla.

Volgens mij is dit “Spijkers” op laag water zoeken.😂😆

Born to run. B.S.

Inderdaad, het skibewijs wordt verplicht. Examen kun je doen bij obscure internetskischooltjes waar je in bitcoins kunt afrekenen.

PS. Aan de gevorderde skiers: help alsjeblieft met het verspreiden van deze hoax, scheelt straks enorm in de wachtrijen bij de lift 😂

Los van de grap: ik ben voorstander! Gedaan met de kamikazes op de pistes

Los van de grap: ik ben voorstander! Gedaan met de kamikazes op de pistes

Skiwi op 25 jul 2020 20:42

Daar zou een skibewijs niks aan veranderen. Tenzij het gevraagde niveau dusdanig hoog is (zeg Landes 1) dat het inderdaad erg rustig wordt…

Los van de grap: ik ben voorstander! Gedaan met de kamikazes op de pistes

Skiwi op 25 jul 2020 20:42

Net als op de weg? Een rijbewijs blijkt ook geen bewijs voor ongevaarlijk rij gedrag.

Click. Click. Peace

Bedankt voor alle hartverwarmende reacties. Ik had zelf ook al verwacht dat het niet klopte, maargoed een zekerheidje kan geen kwaad. Ik wens iedereen alvast een prettig wintersportseizoen.

Los van de grap: ik ben voorstander! Gedaan met de kamikazes op de pistes

Skiwi op 25 jul 2020 20:42

Net als op de weg? Een rijbewijs blijkt ook geen bewijs voor ongevaarlijk rij gedrag.

Rogier op 28 jul 2020 20:09

Nee, da’s waar, maar je vermijdt wel dat clowns in jeansbroek nog op de piste komen doordat er die extra drempel is.
En je kan bij degene die wel een skibewijs halen het bij slecht gedrag terug intrekken.
En je kan er een examen aan koppelen zodat iedereen wel degelijk de pisteregels en -etiquette kent.

In België heb je bijvoorbeeld een “golfvaardigheidsbewijs” (dat je enkel kan halen na afleggen theoretische en praktische proeven) nodig om op een golfbaan te mogen komen. Iets gelijkaardig voor skiën zou niet slecht zijn

Los van de grap: ik ben voorstander! Gedaan met de kamikazes op de pistes

Skiwi op 25 jul 2020 20:42

Net als op de weg? Een rijbewijs blijkt ook geen bewijs voor ongevaarlijk rij gedrag.

Rogier op 28 jul 2020 20:09

Nee, da’s waar, maar je vermijdt wel dat clowns in jeansbroek nog op de piste komen doordat er die extra drempel is.
En je kan bij degene die wel een skibewijs halen het bij slecht gedrag terug intrekken.
En je kan er een examen aan koppelen zodat iedereen wel degelijk de pisteregels en -etiquette kent.

In België heb je bijvoorbeeld een “golfvaardigheidsbewijs” (dat je enkel kan halen na afleggen theoretische en praktische proeven) nodig om op een golfbaan te mogen komen. Iets gelijkaardig voor skiën zou niet slecht zijn

Skiwi op 29 jul 2020 14:30

Bij gevaarlijk gedrag op de piste kan de skipas al worden ingenomen door pistecontroleurs/liftpersoneel/politie.

Dat golfvaardigheidsbewijs is ook buiten Belgie noodzakelijk om ergens de baan op te kunnen ;)

Dat golfvaardigheidsbewijs is ook buiten Belgie noodzakelijk om ergens de baan op te kunnen ;)

In Frankrijk niet denk ik

Plaats een reactie