Nieuwe website: feedback en bugs

De website is vernieuwd. Aan de voorkant is er niet zoveel veranderd, maar aan de achterkant heeft er een mega-update plaatsgevonden. Ondanks uitvoerige testen zullen er daarom vast nog bugs te vinden zijn. Fouten en feedback kunnen in dit topic gemeld worden, zodat we deze punten kunnen oppakken. Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door moderator (Roel) op 27 jul 2020 11:22

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Ik merk allereerst dat een aantal dingen wat trager laden. Maar misschien moeten er nog allerlei dingen gecached worden?

Ik ben heeeel blij dat je op de profielpagina’s van iemand nu goed kan zien wat ie beoordeelt heeft, dat de enters mooi overgenomen zijn, etcetera! Goed bezig! Ook fijn dat er nu voor dikgedrukt en cursief knoppen zijn.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Nou, het eerste bugje dan:
Op de mobiele site heb je geen toegang tot je profiel: Er is geen icoon om op te klikken en er staat niets in de keuzebalk. Alleen via een post kun je erbij.

nogal traagjes, maar komt wel goed hopelijk. 😉

Bla, bla, bla.

Als je op een meerbladzijdig onderwerp op het pijltje klikt, kom je wel op de laatste bladzijde, maar heel bovenaan.
Da’s vervelend. ☺

Bla, bla, bla.

Waaaw, eindelijk zien we waarover de recensies gaan, thx all. 💪👌👍

Born to run. B.S.

Sorry, maar traag is een understatement. Ik ben nog niet helemaal overtuigd.

When life gets too complicated.... SKI

Op je profielpagina kun je de bolletjes niet meer aanklikken of hooveren om te zien welke bestemming het betreft. Klein bier, ben allang blij dat ik kan zien welke review van mij waarover gaat!

Mr. Slow

De traagheid is ons niet ontgaan hoor. Zijn we al mee bezig. De meeste tijd is gaan zitten om eindelijk eens te tonen waar die reviews nou over gaan. ;-)

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 27 jul 2020 22:18

MAND!

Op dit moment lijken de reviews van de gebieden allemaal weg te zijn.

Ik merk op mobiel eigenlijk niets van traagheid. Maar ik zie toch wel degelijk veel wijzigingen aan de voorkant en, sorry maar, dat proeft een beetje naar een programmeurs-touch op het gebied van design. De leesbaarheid is p mobiel zeker niet verbeterd door onjuiste regelafstand en lettergrootte, veel buttons zijn onvriendelijk klein, kleine marges geven geen lekker gevoel. Dat zat eerlijk gezegd allemaal wat beter in elkaar…

I can stick uphill ice, on my saucer...

null

dit lijkt me niet handig om voor elke post een nieuwe melding te krijgen.

En als je je mobiel in landscape modus houdt valt de hele keuze balk aan de bovenkant weg.

Als je een zin afsluit met een punt komt er niet automatisch een hoofdletter. (kan ook aan mij liggen maar is wel irritant)

Übung macht den meister!!!

zoekfunctie lijkt verdwenen.

Naast het bovengenoemde willen sommige geladen pagina’s mobiel ook niet openen na 1 keer klikken. Verder is het logo verkeerd uitgelijnd (compleet in de hoek) en mis ik de profielfoto’s bij de reacties. Hoe je op mobiel nu bij je account komt is me ook een raadsel. ovenin kan ik in ieder geval nergens op klikken.

null

Op telefoon vind ik die navigatie balk veel te donker en is de tekst veel te klein. Ook dat logo vind ik een beetje vreemd geplaatst. Verder een vraag, wordt heel markdown nu ondersteund in de reacties?

Wintersport, het beste wat er is.

@RFKANGOO

Als je een zin afsluit met een punt komt er niet automatisch een hoofdletter.

Ik mag niet met hoofdletters schrijven.😁😂🤣

(inside JOKE)

*bericht bewerkt door dan58 op 28 jul 2020 11:21

Born to run. B.S.

Ik vind de leesbaarheid er zeker op mobiel ook niet beter op geworden. Ook kun je inderdaad niet naar je profiel.
Verder hier hetzelfde probleem met de hoofdletters & vind de balk ook erg donker.

Het balkje “nieuw sinds je laatste bezoek” werkt niet.
Al gelezen threads blijven daar toch staan, ook na Ctrl F5.

*bericht bewerkt door Mike6 op 28 jul 2020 12:24

wanneer je een notificatie hebt gekregen dat er een nieuwe post is in een topic en je leest die bijdrage, blijft daarna de notificatie gewoon staan.

Born to Ride

Bedankt voor jullie feedback. We zijn heel druk met de grootste problemen op te lossen dus zullen hier niet op elk bericht reageren. Maar laat dat je vooral niet weerhouden van het posten van bugs en suggesties hier, we lezen mee. Zelfs na jaren worden sommige bugs nog opgelost… kuch … ‘waar gaat die recensie over?’ kuch

Naast de performance (nieuwe site, nieuwe techniek, nieuwe issues) zijn we ook druk met de mobiele versie te verbeteren. Deze verdient nog wel wat aandacht.

Wat wel werkt zijn de nieuwe priveberichten, markdown support in het forum en een technische fundering waar we veel sneller nieuwe features voor gebruikers en redactie op kunnen bouwen. De komende tijd werken we aan een aantal grote zaken die nog even een verrassing moet blijven maar we blijven ondertussen ook werken aan het verbeteren van de site.

*bericht bewerkt door Yo-han op 28 jul 2020 19:24

MAND!

Als je op een notificatie klikt ga je niet direct naar het nieuwste bericht nadat je de laatste keer in dat topic gekeken hebt.

Übung macht den meister!!!

Hebben jullie geen OTAP straat? 

BTW, ik kom er net ook achter dat de emoji’s die ik gebruik vanuit iOS niet zichtbaar zijn.

*bericht bewerkt door Alex op 28 jul 2020 20:12

When life gets too complicated.... SKI

Hebben jullie geen OTAP straat? 

BTW, ik kom er net ook achter dat de emoji’s die ik gebruik vanuit iOS niet zichtbaar zijn.

Alex op 28 jul 2020 22:25

OTAP, jazeker. En het formulier met markdown button is tof, maar werkt niet echt op mobiel. Gaan we iets mee doen.

En we hebben zojuist een belangrijke bottleneck gevonden en opgelost. Alle kliks na initial load zijn nu een stuk sneller. 🚀

MAND!

Nog steeds een heel beperkte zoekfunctie.

Het ziet er ondertussen alweer een stuk beter uit, al zou ik persoonlijk zeker nog de base font-size een paar puntjes vergroten en de marges en paddings wat vergroten. Maar goed.

Back& front-end is helemaal vernieuwd volgens mij, toch @Yo-han? Volledig naar Vue/Next over? Cool hoor.

Werkt dit eigenlijk wel :ski: :snowboard: of dit :) ;)

–edit: Nope dus :)

*bericht bewerkt door Shane op 29 jul 2020 12:08

I can stick uphill ice, on my saucer...

Als je op een meerbladzijdig onderwerp op het pijltje klikt, kom je wel op de laatste bladzijde, maar heel bovenaan.

bartvwg op 29 jul 2020 15:05

De traagheid lijkt opgelost, nu dit nog.
En dit: :) ;) ;p :D, enzoverder.

Bla, bla, bla.

Bij “bestemmingen toevoegen” in je profiel moet je een datum ingeven of je kan het niet opslaan. Nogal overbodig, niet?

*bericht bewerkt door bartvwg op 29 jul 2020 15:12

Bla, bla, bla.

@Shane Klopt. We zijn helemaal over naar nuxt en vue dus moesten elke regel opnieuw schrijven. Vandaar dat er nog een hoop dingen iets anders of net niet lekker werken. Gelukkig hebben we nog even tot het seizoen begint.
@Frank66 Suggesties zijn welkom. We zijn ons er van bewust dat alles nog niet af is en er zit nog een hoop moois in de pijplijn. Als je goeie ideeën hebt om de search te verbeteren let us know.

MAND!

Ik dacht net effe de stand: bij “welk dorp/stad is dit” netjes onder elkaar te zetten. Maar dan worden sommige namen vet of cursief gedrukt. Ik heb dus maar niet op bericht plaatsen gedrukt.

@GeJe Probeer de stand eens te posten in deze syntax. Ziet het er een stuk beter uit denk ik 😉

**Punten**|**Naam**
-----|-----
45|CJA Hulskamp
44|Henri
38|Hessel
22|Nuet
22|David
21|GeJe
...etc
MAND!

Waar vind ik de weersvoorspelling van mijn (favoriete/ eerstvolgende) bestemming terug? Die stond voorheen op de homepage onder het eerste artikel maar kan ik nu nergens meer vinden, ook niet bij “weer” oid…

Plaats een reactie