Snowboard bindingen

Hallo, ik wil een burton snowboard aanschaffen, mijn vraag is of hier ook salomon bindingen oppassen of gaat dat niet? Heeft er iemand misschien een tip hierbij

Ik ga er anno 2020 vanuit dat het Burton board een channel system heeft voor de bindingen? Wat ik hier en daar kan vinden is dat het vaker wel gaat, dit las ik hier over Salomon bindingen:

“Salomon: Salomon’s universal binding discs will allow their bindings to fit on any binding mounting system including Burton’s channel system (post 2011). I think most of the new bindings come with the universal disks – the Salomon website says “available with all bindings $139 & up” so would pay to double check that you are getting universal discs – but it will be the case for a majority of their bindings.”

Beste is toch even bij de winkel waar je het wil kopen informeren of het gaat ja of nee. Dat zijn immers (hoop ik) de vaklui :)

*bericht bewerkt door Rene op 03 aug 2020 11:17

Bij de bijdingen staat dat het mogelijk is op 2x4 4x4 en channel, het burton board heeft een channelsysteem. Dus moet het passen toch?

Dat lijkt me wel, maar een belletje naar de betreffende winkel kan nooit kwaad ;-)

Je hebt dan dus eerst bindingen gekocht en wilt nu een Burton aanschaffen? Jake zou zich omdraaien in z’n graf, want Burton maakt ook prachtige bindingen waarvan je dan zeker weet dat ze passen ;)
Passen is weten, dus bindingen meenemen als je de Burton wilt gaan aanschaffen.

Nee, ik heb allebei nog niet. Ik heb alleen salomon bindingen op het oog en een burton board

Ik heb even gebeld, het past. Bedankt voor de tips

Je hebt dan dus eerst bindingen gekocht en wilt nu een Burton aanschaffen? Jake zou zich omdraaien in z’n graf, want Burton maakt ook prachtige bindingen waarvan je dan zeker weet dat ze passen ;)
Passen is weten, dus bindingen meenemen als je de Burton wilt gaan aanschaffen.

Marijnt op 04 aug 2020 08:40

Hoewel Burton prima bindingen maakt (heb zelf 2 paar, maar weer geen Burton plank), zie ik echt geen reden om ze niet ook van een ander merk te kopen. De meeste merken hebben inderdaad gewoon disks die ook op het channel systeem passen. Zelf ben ik weer iets minder fan van die van salomon (1×getest, straps raakten los), maar bijvoorbeeld Union vind ik ook gewoon top.

Een heel merk afschrijven op 1 test ervaring vind ik wel een ander uiterste 😅 Diverse bindingen versleten, maar m’n Salomon’s ben ik persoonlijk nog steeds het meest blij mee 🙂 Zo zie je maar weer, ieder z’n voorkeur 😎

*bericht bewerkt door Rene op 04 aug 2020 09:09

Een heel merk afschrijven op 1 test ervaring vind ik wel een ander uiterste 😅 Diverse bindingen versleten, maar m’n Salomon’s ben ik persoonlijk nog steeds het meest blij mee 🙂 Zo zie je maar weer, ieder z’n voorkeur 😎

Rene op 04 aug 2020 09:58

Zo gaat dat toch eigenlijk altijd als iemand een ervaring deelt. Heb je 1x iets negatiefs meegemaakt dan is al snel het hele merk slecht of word iig. niet meer aangeraden.

Übung macht den meister!!!

Moet er denk ik nog wel even bij zeggen dat ik toen alweer een 2e setje had gekregen om te testen, beide zelfde probleem. Ga er ook wel vanuit dat er ergens een fabrieksfoutje oid in zat. Betekent inderdaad niet dat alle salomons daarmee slecht zijn, maar voor mij heeft het merk wel even afgedaan. Ik raad het ook niet af, heb alleen gezegd dat ik er geen fan van ben. Heb er trouwens nog wel ook een board van, daar is niets mis mee :)

Met mijn opmerking wil ik niet suggereren dat Salomon slechte bindingen maakt, maar meer dat als je je zorgen maakt om de compabiliteit met het board je dan ook prima een Burton binding kunt kopen en dan zeker weten dat het past. Maar ik was eigenlijk meer verbaasd over het feit dat het leek alsof er al bindingen gekocht waren, en het board nog niet! Meestal doe je dat in 1 koop toch? Succes met de aankoop en veel plezier in elk geval!

Plaats een reactie