Corona en wintersport 2021

Weet iemand hoe het staat met de ziekenhuis/IC opnames in diverse wintersport landen? Het aantal besmettingen stijgt in NL maar de ZKH opnames blijven flink achter tov begin van het jaar. Dat er nu meer jongeren zijn besmet is niet echt een reden volgens mij. Dit was iets van 25%. Blijven er genoeg over in andere lijftijdscategorieën. Ik heb het idee dat de sterkte van het virus flink aan het afnemen is zonder dat ik dit verder kan onderbouwen. Straks zijn alle vaccins en geneesmiddelen klaar en dan is her virus uitgedoofd. Hopelijk binnen nu en ✌ 2 maanden. Waar bijvoorbeeld in Zweden veel kritiek was nemen de aantallen ook flink af zonder verdere maatregelen.

Ik weet niet hoe het in het buitenland is, maar Jaap van Dissel gaf gisteren heel duidelijk aan dat het virus niet milder aan het worden is, maar dat het echt het gevolg is van een andere groep die nu meer besmettingen kent.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

In Frankrijk, maar ook in bijvoorbeeld de VS is eenzelfde trend zichtbaar: stijgende lijn aan besmettingen, forse afname van ziekenhuisopnames en ic-bezetting. Maar goed, dat kan in de herfst en winter natuurlijk weer anders zijn, dus het blijft allemaal afwachten.

Maar goed, dat kan in de herfst en winter natuurlijk weer anders zijn, dus het blijft allemaal afwachten.

paolie op 13 aug 2020 16:26

De virussen volgen jaarlijks een vergelijkbaar patroon : het virus seizoen begint met de Rhino virussen, dan volgen de Influenza virussen en het seizoen wordt afgesloten met SARS Cov virussen (waar Covid19) onder valt.

null

Bron :https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers…

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Dat het aantal ziekenhuis en ic opnames afneemt tov het aantal besmettingen kan ook komen omdat er steeds betere behandelmethodes zijn zodat mensen sneller opknappen en minder ernstig ziek worden. Het hoeft niet gelijk te betekenen dat het virus minder krachtig is. In de medische wereld gaan ook op dat gebied de ontwikkelingen razendsnel.

Born to Ride

Grafieken totaal uit zijn verband rukken en daar pure bullshit conclusies uit trekken, antivaccin propaganda…
Ga dat lekker ergens anders doen @Unit106

Grafieken totaal uit zijn verband rukken en daar pure bullshit conclusies uit trekken, antivaccin propaganda…
Ga dat lekker ergens anders doen @Unit106

Hessel op 13 aug 2020 22:55

Grafiek is zo van de RIVM website gehaald en de bron staat erbij. Wat is uit zn band gerukt?
@Matthias123 mag een creatieve draai geven wat nergens op gebaseerd is en als er dan een grafiek wordt getoond van de overheid dan is het bullshit.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Wat voor zin hebben al die grafieken : Je moet alleen maar fit blijven en gezond eten , toch @unit106

Born to run. B.S.

@Unit106 je kan je ook een beetje inlezen in het gebeuren. Dan zal je zien dat ze onder andere druk bezig zijn met het behandelen van patienten met antistoffen van voormalig covid patienten. Sanquin is op dit moment op grote schaal bezig met het afnemen van bloedplasma van voormalig patienten waarmee ze de antistoffen winnen voor die medicatie. Ook is er steeds meer duidelijke welke oude medicaties die oorspronkelijk voor andere doeleinden ontwikkeld zijn verplichting blijken te geven. Met meer dan 20.000.000 bevestigde gevallen wereldwijd zijn er ruim voldoende mogelijkheden om verschillende behandelmethoden te testen. Wanneer je je enigzins inleest weet je dat juist de medische wereld enorm snel is met het ontwikkelen van nieuwe behandelmethoden.

Born to Ride

@Matthias123 afgelopen week heeft Van Dissel zelf nog uitgesproken dat er momenteel practisch geen klinische gevallen meer zijn. Waarom wil je zo graag het tegendeel bewijzen?

Het percentage “besmettingen” is lager dan 1% van de geteste mensen. En met de manier van testen kan niet gezien worden of het om een actief virus gaat of niet en zegt hiermee dus ook niets of er daadwerkelijk mensen ziek zijn.

Dit zijn gewoon feiten over de actuele stand van zaken die ik inderdaad gelezen heb. Ik gebruik denk ik alleen een andere leesbril dan jij. Ik hoor graag van je wat er niet klopt aan hetgeen ik gelezen heb.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Wat voor zin hebben al die grafieken : Je moet alleen maar fit blijven en gezond eten , toch @unit106

dan58 op 14 aug 2020 08:38

Dit onderwerp gaat toch om de aankomende wintersport? De kans is groot dat aankomende herfst/winter hetzelfde patroon gaat optreden. Overweeg je dus of vroeg of laat op wintersport te gaan en je wilt Corona virussen mijden dat kan je in de grafiek zien welke periode je niet moet kiezen.

Waarom blijf je zo hangen @dan58 op het gezondheids advies om je te wapenen tegen virussen zoals Covid19? Feit is dat de meeste mensen zijn overleden MET Covid19 en niet DOOR Covid19.

*bericht bewerkt door Unit106 op 14 aug 2020 08:46

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

@Unit106
Aan die grafiek kun je werkelijk niets relevants aflezen ten aanzien van corona en de toekomstige ontwikkeling daarvan!
Het RIVM maakt bij deze grafiek een voorbehoud dat deze niet representatief is voor covid-19, maar daar ben je even aan voorbijgegaan.
Je kunt dus aan die grafiek ook totaal niet aflezen wanneer het veilig zou zijn op wintersport. Pure bullshit dus.

Feit: er zijn op dit moment genoeg klinische gevallen van corona (zie o.a. het dashboard RIVM)
Dus jouw stelling dat die er op dit moment geen acute klachten zijn is dus ook
onzin.
Dan kom je ook nog eens aan met dat slappe verhaal dat mensen ‘niet doodgaan aan corona maar met corona’…ook pure bullshit.
Op de rest ga ik even niet in, maar ook dat spoort of diverse punten niet.

Dit soort bijdragen met halfbakken feitjes, nepnieuws en uit hun verband gerukte grafiekjes bagatelliseren de noodzaak om te doen wat nodig is om de verspreiding van dit virus te beheersen en dat is ronduit kwalijk.

Waarom blijf je zo hangen @dan58 op het gezondheids advies om je te wapenen tegen virussen zoals Covid19? QUOTE
@Unit106

Omdat jij blijft hangen in het "ongefundeerd verspreiden van halve- en verdraaide waarheden.

Born to run. B.S.

Gewoon geboekt! Januari paar dagen naar Altastenberg (Winterberg) en begin maart een week naar Mellau. Zin in!

@Unit106
Aan die grafiek kun je werkelijk niets relevants aflezen ten aanzien van corona en de toekomstige ontwikkeling daarvan!
Het RIVM maakt bij deze grafiek een voorbehoud dat deze niet representatief is voor covid-19, maar daar ben je even aan voorbijgegaan.
Je kunt dus aan die grafiek ook totaal niet aflezen wanneer het veilig zou zijn op wintersport. Pure bullshit dus.

In 1 van de eerdere RIVM briefings heeft Van Dissel deze grafiek toegelicht. In de briefing van 12 Augustus licht hij bij een variant van deze grafiek toe dat er een periode is geweest waar de Nivel peilstations het SARS-CoV-2 virus isoleerde waar het daarna weer helemaal terug ging naar 0. Daarna zegt hij letterlijk : "Momenteel zijn de meeste positieve bemonsteringen het zogenaamde Rhinovirus betreft’. Zijn niet mijn woorden en komen niet van een vage website.
Bron :https://youtu.be/U5NXdXK-kTw?t=507

Feit: er zijn op dit moment genoeg klinische gevallen van corona (zie o.a. het dashboard RIVM)
Dus jouw stelling dat die er op dit moment geen acute klachten zijn is dus ook
onzin.

Van Dissel in de briefing :
“We deden het eerst aan de hand van het aantal ziekehuis opnamen, sedert 11 juni zijn de ziekenhuisopnamen dermate laag dat ze geen betrouwbare indicator meer zijn”
Bron :https://youtu.be/U5NXdXK-kTw?t=2280

Dan kom je ook nog eens aan met dat slappe verhaal dat mensen ‘niet doodgaan aan corona maar met corona’…ook pure bullshit.

Zowieso is de gemiddelde leeftijd van de overledenen 82 jaar.
Bron :https://youtu.be/U5NXdXK-kTw?t=524

Ze presenteren vervolgens de groep tot 70 en dan is er bij 70% sprake van onderliggende aandoening :

null

Bron :https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-08/COVID-19_Web…

Op de rest ga ik even niet in, maar ook dat spoort of diverse punten niet.

Dit soort bijdragen met halfbakken feitjes, nepnieuws en uit hun verband gerukte grafiekjes bagatelliseren de noodzaak om te doen wat nodig is om de verspreiding van dit virus te beheersen en dat is ronduit kwalijk.

Hessel op 14 aug 2020 12:36

Beste @Hessel, ik heb je al eerder geadviseerd om je hersenen te gebruiken voor kennis verrijking. Je komt alleen maar loze kreten uiten zonder enige onderbouwing en bron verwijzingen. Roepen dat ik halfbakken feitjes en nep nieuws verspreidt is leuk maar kom dan met argumenten. Mijn beweringen haal ik gewoon op bij het RIVM. Kwestie van je hersenen gebruiken waarvoor je als mens deze gekregen hebt. Als individue beoordelen wat je ziet en hoort.

Mocht je nogmaals reageren zonder feiten dan kan je dit onderwerp beter aan je voorbij laten gaan wat we gaan nu wel heel erg off-topic!

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Omdat jij blijft hangen in het "ongefundeerd verspreiden van halve- en verdraaide waarheden.

dan58 op 14 aug 2020 13:24

Beste @dan58, “proof me wrong”! Prima als je ontwetend wilt zijn maar ga dan niet anderen aanvallen!
Kom met feiten en anders voor jou hetzelfde advies wat ik reeds aan @Hessel heb gedaan!

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Het feit dat iets nu beperkt voorkomt bij een bepaalde groep, betekent niet dat het aan het uitdoven is, minder krachtig is of minder actief in deze tijd van het jaar. Dat zijn conclusies in de trant: ik zie het niet dus het bestaat niet. Volkomen onzin, dus.
Ook de eerste golf is klein begonnen.
+126👍 voor Hessel.

*bericht bewerkt door DrPhil op 14 aug 2020 13:54

Ik zal je even fact checken @Unit106
En daarna mag je zelf je hersens gaan gebruiken.

  1. Jouw stelling dat er “de laatste weken geen acute klachten aan luchtwegen zijn door SARS-CoV virussen”.
    De NIVEL peilstations zien een terugloop naar nul. In dezelfde briefing geeft v.Dissel (zie jouw youtube link) aan dat de GGD een duidelijke toename ziet aan besmettingen. Bij de grafiek die je poste maakte het RIVM een voorbehoud: “Hierdoor zijn de patiënten waarbij monsters zijn afgenomen mogelijk niet geheel representatief voor alle patiënten met acute luchtweginfecties die de huisarts raadplegen.” Uit de data van het RIVM volgt dat de laatste drie dagen gemiddeld 8,3 mensen per dag zijn opgenomen in het ziekenhuis.
    Jouw youtube link waarin Van Dissel zegt
    “We deden het eerst aan de hand van het aantal ziekehuis opnamen, sedert 11 juni zijn de ziekenhuisopnamen dermate laag dat ze geen betrouwbare indicator meer zijn”
    heeft betrekking op de methode van het bepalen van de reproductiefactor. Dat is iets dus iets anders dan “er zijn geen acute klachten aan luchtwegen door Sars-Cov.”
    Tot slot:https://www.rivm.nl/nieuws/stijgende-trend-vastgestelde-besm…
    Conclusie: deze stelling is onjuist.

  2. Jouw stelling dat op basis van de grafiek je kunt zien wanneer je (corona)veilig op wintersport kunt.
    Geen idee waar deze conclusie op gebaseerd is. In ieder geval is dit niet een conclusie die je uit deze grafiek kunt halen. Gelet op het onder 1 genoemde is het ook niet plausibel.
    Conclusie: deze stelling is onjuist.

  3. Jouw stelling dat mensen niet aan maar met corona zijn overleden
    https://www.esp-pathology.org/_Resources/Persistent/b07be4f7…
    Dat patiënten een onderliggende aandoening hebben, betekent niet dat ze waren overleden zonder corona. In veel gevallen is corona de directe doodsoorzaak geweest.
    Conclusie: stelling is onjuist.

  4. Stelling: Mijn beweringen haal ik gewoon op bij het RIVM
    Werkelijk nergens bij het RIVM zijn jouw conclusies te vinden. Dat je af en toe iets van het RIVM aanhaalt en dat buiten zijn context plaatst maakt dat niet anders.
    De beweringen komen derhalve geheel voor jouw rekening.
    Conclusie: stelling is onjuist.

Ik laat het hier even bij. @Unit106 Het cherry picking uit grafiekjes en linkjes maakt je conclusies niet juist. Stop dus gewoon met het verspreiden van nepnieuws, leugens en klinkklare onzin.

*bericht bewerkt door Hessel op 14 aug 2020 14:17

Beste @Unit106,

Interessant om jouw gedachtengang te lezen! Hierbij gebruik ik mijn hersenen met het beoordelen van jouw beweringen.

‘Bij een steekproef van de personen die de huisarts consulteren met griepachtige klachten of acute luchtweginfecties, zijn monsters afgenomen in het kader van de respiratoire surveillance door de huisartsen van de Peilstations van Nivel Zorgregistraties Eerste Lijn. Dit is een landelijk netwerk van huisartspraktijken. De omvang van de in deze praktijken ingeschreven patiënten betreft ongeveer 0,8% van de Nederlandse bevolking zie NIVEL.’
Bron:https://www.rivm.nl/documenten/wekelijkse-update-epidemiolog…

Het lijkt mij vrij logisch dat als het coronavirus zeer heftig circuleert door een samenleving dat het geconstateerd wordt bij een steekproef van 0,8% van de bevolking (zoals in maart en april), dit bekent echter niet dat bij lagere aantallen besmettingen, er geen besmettingen zijn bij de andere 99,2% van de bevolking. En gelukkig maar dat er meer mensen met het Rhinovirus rondlopen dan mensen met Covid-19, anders zou iedereen met verkoudheidsklachten positief testen op Covid-19!

Wat betreft je ziekenhuisopname stelling van de heer van Dissel, dat klopt, dat heeft hij gezegd. Echter gaat dit over de bepaling van het reproductiegetal R0, zoals je waarschijnlijk hebt gehoord in de rest van de briefing! Ik zal het in het kort voor je samenvatten, als er weinig ziekenhuisopnames zijn, zeg op dag 0 is er 1 en op dag 1 zijn er 2. En gebruik je deze info om het reproductiegetal te bepalen dan zou R0 2 zijn, echter is dat niet representatief voor kleinere aantallen, omdat deze nogal kunnen fluctueren zoals je ziet, waardoor ze nu het aantal besmettingen gebruiken voor de berekening. Maar als er maar genoeg besmettingen bij komen, dan kunnen we dat getal weer snel baseren op het aantal ziekenhuisopnames. Oh ja nog even ter info, dat aantal ziekenhuis en ic opnames loopt wel degelijk op, zie:
BRON 1:https://www.lcps.nu/#/nieuws
BRON 2:https://stichting-nice.nl

Ik geef je helemaal gelijk dat er voornamelijk oudere mensen en mensen met onderliggende aandoeningen overlijden aan Covid-19. Echter zijn er genoeg verhalen van mensen die het wel hebben overleefd, maar er maanden later nog steeds gevolgen van onder vinden. Ik zal je 1 voorbeeld geven uit eigen hand. Mijn oma heeft corona gekregen, (89 jaar) en heeft het zowaar overleefd!! Echter heeft het ziektebeeld haar zo’n klap gegeven, dat ze nu af en toe niet meer weet op het moment zelf dat haar eigen zoons op bezoek zijn, laat staan een half uur na het bezoek… (En ja voor corona wist ze dat nog wel.)

Of moet mijn moeder van in de 50 dan maar opgegeven worden, omdat ze 4 hartinfarcten heeft overleefd en daardoor in de risicogroep zit? Prima als je het niet eens ben met de maatregelen en je je er niet aan wilt houden, maar bedenk wel dat mensen zich nu vrijwillig!!! in quarantaine opsluiten, omdat ze niet naar buiten durven vanwege andere mensen die het niet nodig vinden om zich aan de maatregelen te houden of het hele bestaan van het virus ontkennen. Nederland is een vrij land en iedereen mag keuzes maken gebaseerd op zijn eigen gedachtengang, maar er bestaat in mijn ogen een grens als je de levens van andere mensen in gevaar brengt. Of zoals mijn moeder zegt: ‘Ik sluit mezelf vrijwillig op om me te beschermen tegen Covid-19, omdat de anderen mensen mij niet willen beschermen.’

En wie ben ik? Een student die zijn best doet om zich in alle bochten te wringen om wel afstand te houden van andere mensen en zich aan de maatregelen te houden, zodat hij nog bij zijn ouders langs kan komen op 1,5 METER afstand…

Het feit dat iets nu beperkt voorkomt bij een bepaalde groep, betekent niet dat het aan het uitdoven is, minder krachtig is of minder actief in deze tijd van het jaar. Dat zijn conclusies in de trant: ik zie het niet dus het bestaat niet. Volkomen onzin, dus.
Ook de eerste golf is klein begonnen.
+126👍 voor Hessel.

DrPhil op 14 aug 2020 14:07

Je hebt helemaal gelijk : Covid19 is een mutatie van het SARS-CoV virus uit 2003 (bron :https://nl.wikipedia.org/wiki/SARS-coronavirus). Deze virusstam bestaat al 17 jaar en zal continue door evalueren. Het feit is echter wel dat de ziekteverschijnselen een seizoenspatroon volgen en niet iedereen wordt er even ziek van.

Als we ervan uitgaan dat het RIVM de juiste cijfers presenteerd dan zeggen zij dus afgelopen week in de briefing dat er op dit moment geen mensen met SARS-CoV2 klachten zich melden. Dat kan dus betekenen : mensen die SARS-CoV2 klachten hebben melden zich niet meer bij huisarts OF er zijn momenteel geen nieuwe mensen meer die SARS-CoV2 klachten hebben. Bron reeds hierboven vermeld.

De mensen die positief getest zijn met de PCR test die hebben sporen van een SARS-CoV in hun snot. Dat geeft geen indicatie of deze mensen een actief virus bij zich dragen en of deze mensen ziek gaan worden. Het feit dus dat 1 tot 3,5% van alle testen als positief wordt bestempeld zegt dus helemaal niets over een eventuele 2e golf!

Het uiteindelijke doel is dat we imuun worden voor deze variant van het SARS-CoV2 virus. In het begin was groeps imuniteit ook de insteek van de politiek, nu dit niet zo snel gebeurde als men hoopte denkt men dat nu te bereiken met een vaccin. Hoe meer mensen dus reeds in aanraking zijn geweest met het virus en hier niet ziek van geworden zijn hoe sneller we die groeps imuniteit bereikt hebben en we niet meer hoeven te vrezen voor deze mutatie.
@DrPhil, ook voor jou : het is toch niet zo moeilijk om mijn feiten van het RIVM te controleren voor jezelf. Volgens mij is je hoofd daar groot genoeg voor ;-)

Maar … terug naar Corona en het aankomende wintersport seizoen!

*bericht bewerkt door Unit106 op 14 aug 2020 14:35

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Ik zal je even fact checken @Unit106
En daarna mag je zelf je hersens gaan gebruiken.

  1. Jouw stelling dat er “de laatste weken geen acute klachten aan luchtwegen zijn door SARS-CoV virussen”.
    De NIVEL peilstations zien een terugloop naar nul. In dezelfde briefing geeft v.Dissel (zie jouw youtube link) aan dat de GGD een duidelijke toename ziet aan besmettingen. Bij de grafiek die je poste maakte het RIVM een voorbehoud: “Hierdoor zijn de patiënten waarbij monsters zijn afgenomen mogelijk niet geheel representatief voor alle patiënten met acute luchtweginfecties die de huisarts raadplegen.” Uit de data van het RIVM volgt dat de laatste drie dagen gemiddeld 8,3 mensen per dag zijn opgenomen in het ziekenhuis.
    Jouw youtube link waarin Van Dissel zegt
    “We deden het eerst aan de hand van het aantal ziekehuis opnamen, sedert 11 juni zijn de ziekenhuisopnamen dermate laag dat ze geen betrouwbare indicator meer zijn”
    heeft betrekking op de methode van het bepalen van de reproductiefactor. Dat is iets dus iets anders dan “er zijn geen acute klachten aan luchtwegen door Sars-Cov.”
    Tot slot:https://www.rivm.nl/nieuws/stijgende-trend-vastgestelde-besm…
    Conclusie: deze stelling is onjuist.

Een besmetting zegt helemaal niets. Zie hierboven wat een PCR test weergeeft. Pas als er getest gaat worden op basis van bloedonderzoek kan je iets over de staat van het virussen bij mensen zeggen.

  1. Jouw stelling dat op basis van de grafiek je kunt zien wanneer je (corona)veilig op wintersport kunt.
    Geen idee waar deze conclusie op gebaseerd is. In ieder geval is dit niet een conclusie die je uit deze grafiek kunt halen. Gelet op het onder 1 genoemde is het ook niet plausibel.
    Conclusie: deze stelling is onjuist.

Het seizoenspatroon van virussen is eerder door Van Dissel benoemd. Ga niet het archief in dus weet je wat : hier verschillen we van mening.

  1. Jouw stelling dat mensen niet aan maar met corona zijn overleden
    https://www.esp-pathology.org/_Resources/Persistent/b07be4f7…
    Dat patiënten een onderliggende aandoening hebben, betekent niet dat ze waren overleden zonder corona. In veel gevallen is corona de directe doodsoorzaak geweest.
    Conclusie: stelling is onjuist.

En hoe weet jij dat? Iedereen die dood gegaan is de laatste tijd met het vermoeden van een besmetting is de boeken in gegaan als Covid-19 dode. Dit is vanuit het beleid bepaalt. Er zijn ondertussen genoeg medici die zich hier over geuit hebben. Er is meer informatie dan alleen urenlange betogen van Van Dissel!

  1. Stelling: Mijn beweringen haal ik gewoon op bij het RIVM
    Werkelijk nergens bij het RIVM zijn jouw conclusies te vinden. Dat je af en toe iets van het RIVM aanhaalt en dat buiten zijn context plaatst maakt dat niet anders.
    De beweringen komen derhalve geheel voor jouw rekening.
    Conclusie: stelling is onjuist.

Zoals ik al zei : als individue hebben we hersenen gekregen om ze te gebruiken!

Ik laat het hier even bij. @Unit106 Het cherry picking uit grafiekjes en linkjes maakt je conclusies niet juist. Stop dus gewoon met het verspreiden van nepnieuws, leugens en klinkklare onzin.

Hessel op 14 aug 2020 15:03

We leven in een vrij land en zoals Rutte zijn op de persconferentie : niet in een dictatuur!

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Beste @Unit106,

Interessant om jouw gedachtengang te lezen! Hierbij gebruik ik mijn hersenen met het beoordelen van jouw beweringen.

‘Bij een steekproef van de personen die de huisarts consulteren met griepachtige klachten of acute luchtweginfecties, zijn monsters afgenomen in het kader van de respiratoire surveillance door de huisartsen van de Peilstations van Nivel Zorgregistraties Eerste Lijn. Dit is een landelijk netwerk van huisartspraktijken. De omvang van de in deze praktijken ingeschreven patiënten betreft ongeveer 0,8% van de Nederlandse bevolking zie NIVEL.’
Bron:https://www.rivm.nl/documenten/wekelijkse-update-epidemiolog…

Het lijkt mij vrij logisch dat als het coronavirus zeer heftig circuleert door een samenleving dat het geconstateerd wordt bij een steekproef van 0,8% van de bevolking (zoals in maart en april), dit bekent echter niet dat bij lagere aantallen besmettingen, er geen besmettingen zijn bij de andere 99,2% van de bevolking. En gelukkig maar dat er meer mensen met het Rhinovirus rondlopen dan mensen met Covid-19, anders zou iedereen met verkoudheidsklachten positief testen op Covid-19!

Wat betreft je ziekenhuisopname stelling van de heer van Dissel, dat klopt, dat heeft hij gezegd. Echter gaat dit over de bepaling van het reproductiegetal R0, zoals je waarschijnlijk hebt gehoord in de rest van de briefing! Ik zal het in het kort voor je samenvatten, als er weinig ziekenhuisopnames zijn, zeg op dag 0 is er 1 en op dag 1 zijn er 2. En gebruik je deze info om het reproductiegetal te bepalen dan zou R0 2 zijn, echter is dat niet representatief voor kleinere aantallen, omdat deze nogal kunnen fluctueren zoals je ziet, waardoor ze nu het aantal besmettingen gebruiken voor de berekening. Maar als er maar genoeg besmettingen bij komen, dan kunnen we dat getal weer snel baseren op het aantal ziekenhuisopnames. Oh ja nog even ter info, dat aantal ziekenhuis en ic opnames loopt wel degelijk op, zie:
BRON 1:https://www.lcps.nu/#/nieuws
BRON 2:https://stichting-nice.nl

Jij word opgeleidt om te gaan werken in de medische wereld. Dan neem ik aan dat je ook een gevoel hebt bij het getal van het aantal mensen dat dagelijks overlijdt en dat dit bij het leven hoort. Je zal in de boeken waarschijnlijk ook lezen dat je kan proberen het leven van mensen te verlengen maar dat iedereen uiteindelijk een keertje dood gaat. Het is continue de afweging maken of je iemand wel kan en uberhaupt wel mag helpen. En ik mag hopen dat je deze kennis ook los laat op virussen zoals Corona virussen. Bij een nierpatient ligt het financiele kantelpunt bij 80.000,- om deze patient wel of niet te behandelen. Met Covid19 lijkt het wel alsof de politiek opeens bepaalt dat er niemand meer mag overlijden en dat er onbeperkte zorgkosten gemaakt mogen worden om iemand in leven te houden ongeacht hoe de patient uit de behandeling zal komen. Ben wel benieuwd hoe je hier tegen aan kijkt?

Ik geef je helemaal gelijk dat er voornamelijk oudere mensen en mensen met onderliggende aandoeningen overlijden aan Covid-19. Echter zijn er genoeg verhalen van mensen die het wel hebben overleefd, maar er maanden later nog steeds gevolgen van onder vinden. Ik zal je 1 voorbeeld geven uit eigen hand. Mijn oma heeft corona gekregen, (89 jaar) en heeft het zowaar overleefd!! Echter heeft het ziektebeeld haar zo’n klap gegeven, dat ze nu af en toe niet meer weet op het moment zelf dat haar eigen zoons op bezoek zijn, laat staan een half uur na het bezoek… (En ja voor corona wist ze dat nog wel.)

Corona is een vervelend virus en ja, er worden mensen getroffen. Het voldoet echter niet aan de definitie van een pandemie zoals deze definitie tot vorig jaar was en uiteindelijk hebben we te maken met een ondersterfte. Dit maakt de individuele gevallen niet minder erg.

Of moet mijn moeder van in de 50 dan maar opgegeven worden, omdat ze 4 hartinfarcten heeft overleefd en daardoor in de risicogroep zit?

In Nederland werd tot aan Covid19 gestuurd op kosten : “Als een medische behandeling meer dan 80.000 euro kost om één patiënt één extra levensjaar van goede kwaliteit te bieden, moet die ingreep niet meer vergoed worden door de basisverzekering”
(Bron :https://www.foodlog.nl/artikel/een_mensenleven_is_in_nederla…)

Prima als je het niet eens ben met de maatregelen en je je er niet aan wilt houden, maar bedenk wel dat mensen zich nu vrijwillig!!! in quarantaine opsluiten, omdat ze niet naar buiten durven vanwege andere mensen die het niet nodig vinden om zich aan de maatregelen te houden of het hele bestaan van het virus ontkennen. Nederland is een vrij land en iedereen mag keuzes maken gebaseerd op zijn eigen gedachtengang, maar er bestaat in mijn ogen een grens als je de levens van andere mensen in gevaar brengt. Of zoals mijn moeder zegt: ‘Ik sluit mezelf vrijwillig op om me te beschermen tegen Covid-19, omdat de anderen mensen mij niet willen beschermen.’

Moet de hele wereld stil staan om solidair te zijn met een kleine groep? Dat is een gewetensvraag waar vele meningen over zijn. Ik neem aan dat jouw moeder graag een gezonde goede toekomst voor jou voor ogen heeft. Daar is onder andere een gezonde economie voor nodig met voldoende werkgelegenheid.

Mijn moeder is boven de 70 en heeft al jaren last van haar longen. Ik heb haar inderdaad ook aan geraden om zichzelf te beschermen en dat heeft ze gedaan. Ze heeft zich in huis opgesloten en ik haar wekelijks haar boodschappen gedaan. Uiteindelijk werd ze zo eenzaam van de isolatie dat liever het risico had om besmet te worden dan nog langer opgesloten te zijn in haar woning. Het is aan alle risico lopers hoeveel risico ze willen nemen.

En wie ben ik? Een student die zijn best doet om zich in alle bochten te wringen om wel afstand te houden van andere mensen en zich aan de maatregelen te houden, zodat hij nog bij zijn ouders langs kan komen op 1,5 METER afstand…

Mike_dK op 14 aug 2020 15:10

'k Ben wel benieuwd in welk schoolboek jij iets gelezen hebt over de effectiviteit van de 1,5 meter afstand?

*bericht bewerkt door Unit106 op 14 aug 2020 15:34

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

'k Ben wel benieuwd in welk schoolboek jij iets gelezen hebt over de effectiviteit van de 1,5 meter afstand?

Unit106 op 14 aug 2020 17:30

Ik vind dit erg onbeleefd.

Bla, bla, bla.

Omdat jij blijft hangen in het "ongefundeerd verspreiden van halve- en verdraaide waarheden.

dan58 op 14 aug 2020 13:24

Beste @dan58, “proof me wrong”! Prima als je ontwetend wilt zijn maar ga dan niet anderen aanvallen!
Kom met feiten en anders voor jou hetzelfde advies wat ik reeds aan @Hessel heb gedaan!

Beste @Unit106

Ik steek hier géén energie meer in want die heb ik nodig voor andere nuttige dingen, veel plezier nog met je wetenschappelijk programma.
Ik volg je raad op ; ik houd het bij "ski- en tuin info op diverse fora. 😏🤨

Unit106 op 14 aug 2020 19:02
Born to run. B.S.

Wij hebben voor de kerstvakantie geboekt omdat we graag een betaalbare accomodatie willen en verwachten te kunnen skiën. Als gondels minder gevuld worden is dat smorgens misschien ff langer wachten, maar dan is t op de piste lekker rustig. Dit is meer n familie vakantie en is apres ski minder belangrijk. De met vrienden feestvakantie medio maart wacht ik nog wel even mee.

En jouw betoog over hersenen gebruiken…???

Even een paar zinsneden van jou

Jij word opgeleidt
als individue
Als we ervan uitgaan dat het RIVM de juiste cijfers presenteerd
groeps imuniteit
en zoals Rutte zijn

Probeer op zijn minst correct Nederlands te schrijven indien je zo de professor wil uithangen.
.

Born to run. B.S.

En als jij dan even de juiste interpunctie gebruikt in je korte opsomming dan zijn er misschien nog meer mensen blij!

Freeride = Life

Wanneer jij blij bent is het al goed genoeg voor mij @Arnie777 😋 ( nu zijn er toch al 7 blij.)

Kan jij 't even verbeteren voor mij aub?🤔

Born to run. B.S.

In Frankrijk op surfcamp en ik dacht: even bijlezen op WS.
Wàt een hoop ongezelligheid omdat er onzekerheid is over een vakantie.
Go with the flow…
Wees eens lief voor elkaar!

*bericht bewerkt door Skimams op 15 aug 2020 09:52

mama on a mission in the snow

.

*bericht bewerkt door Skimams op 15 aug 2020 09:52

mama on a mission in the snow

Plaats een reactie