Corona en wintersport 2021

Het woord “besmettingen” wordt gebruikt. Als we dit woord opzoeken krijg je o a. : “overdracht van een ziekte op iemand anders”.

Het geeft dus een actie weer. De huidige test opzet tracht te bepalen of iemand besmet is. Op minst zou er dus gesproken moeten worden over “aantal besmette personen”.

Uit de “The Lancet”, het Britse peerreviewed medisch tijdschrift :

For many viral diseases (SARS-CoV, Middle East respiratory syndrome coronavirus, influenza virus, Ebola virus, and Zika virus) it is well known that viral RNA can be detected long after the disappearance of infectious virus. With measles virus, viral RNA can still be detected 6–8 weeks after the clearance of infectious virus. The immune system can neutralise viruses by lysing their envelope or aggregating virus particles; these processes prevent subsequent infection but do not eliminate nucleic acid, which degrades slowly over time.

We were surprised to note the absence of viral load data in this study. Although the use of sensitive PCR methods offers value from a diagnostic viewpoint, caution is required when applying such data to assess the duration of viral shedding and infection potential because PCR does not distinguish between infectious virus and non-infectious nucleic acid.

The timely publication of insightful data is paramount in responding to outbreaks of novel pathogens. However, the findings in this study should not be used to conclude prolonged viral shedding or provide rationale to amend isolation policies, as concluded by the authors; infectivity data are required to demonstrate these specific aspects.

Bron : https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6…

*bericht bewerkt door Unit106 op 16 sep 2020 06:09

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Ik ben dat “pseudo wetenschappelijk gezwets” van Unit meer dan moe.
Lijkt wel een " klimaatontkenner"😉

Tegen beter weten in altijd mensen willen overtuigen.
Natuurlijk weten we allemaal dat fit en gezond zijn een goed wapen is tegen " allerlei" ziektes.
Hiervoor moet je echt niet naar school geweest te zijn.
Maar het 1 sluit het ander NIET uit.
Ik ken genoeg fitte gezonde mensen die niet alleen besmet waren maar ook zwaar ziek.😥

*bericht bewerkt door dan58 op 16 sep 2020 09:01

Born to run. B.S.

Lijkt wel een " klimaatontkenner"😉

Zullen we ontopic blijven :-)

Tegen beter weten in altijd mensen willen overtuigen.

dan58 op 16 sep 2020 09:20

Dus we moeten allemaal hetzelfde geloven als jij? Jij leeft liever in een dictatuur? Is dit geen forum waar meningen juist geuit mogen worden?

Zolang reageerders gaan uiten dat ik onjuistheden deel hier dan hoor ik graag waar ik het mis heb. Tip : verspreid geen onzin en beticht mij niet ongefundeerd van onjuistheden dan voel ik mij ook niet geroepen om te reageren.

Ontopic :
Het is om 13.00 rustiger op het Sint-Pietersplein in Rome dan in het park in een buitenwijk van Rome om 7.00 in de ochtend.

null

null

Als dit een voorteken is voor de wintersport dan verwacht ik veel lege pistes aan te treffen komend seizoen.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Sinds ik The Social Dilemma op Netflix heb gezien is me in 1 klap zoveel duidelijk geworden. Mensen krijgen alleen maar die dingen te zien die in hun straatje passen, waardoor dat hun waarheid wordt. Ze worden daarin keer op keer bevestigd. Een kritische blik vervaagt en men krijgt tunnelvisie.

Als iemand die wel wetenschappelijk opgeleid is zou ik willen zeggen: een los artikel plaatsen en daar conclusies aan verbinden is niet hoe wetenschap werkt. 1 zo’n artikel zegt helemaal niks. Pas als vele kwalitatief goede studies naast elkaar gelegd kunnen worden kan men proberen daar conclusies aan te verbinden. Wetenschap is niet zwart wit maar 1 groot grijs gebied.

Wat betreft de pcr test en Covid. Het enige wat een pcr test doet is aantonen dat deze mensen het virus bij zich dragen. En ja hier zitten beperkingen aan. Echter is het momenteel wel de enige manier om Covid te quantificeren en in kaart te brengen waar potentiele besmettingen rondlopen, in een poging Covid onder controle te houden. Daar mogen we het mee doen voorlopig.

Kunnen we het nu aub weer over skien hebben😆

Tis mij allemaal wat die corona. In België kunnen ze er wat van. Weer een pak meer besmettingen per dag. Dat interesseert mij echt geen hol, al hebben we 10000 besmettingen per dag. De ziekenhuis opnames zijn belangrijk en gisteren van iemand vernomen die daar werkt, in het ZOL, toch wel erg groot ziekenhuis, ligt 1 persoon op IC met corona. Eén persoon. Eentje. Moeten wij ons daarom zorgen maken?

…, in het ZOL, toch wel erg groot ziekenhuis, ligt 1 persoon op IC met corona. Eén persoon. Eentje. Moeten wij ons daarom zorgen maken?

hansvdz op 16 sep 2020 10:58

In heel BE-Limburg liggen momenteel 6 “coronapatiënten” in het ziekenhuis en daarvan inderdaad ééntje op IC.
Dat is niet erg veel, nee, maar of dit zo blijft met het stijgend aantal besmettingen valt te betwijfelen.
Veel zorgen maak ik me ook niet, nooit gedaan trouwens. ;)

Bla, bla, bla.

Sinds ik The Social Dilemma op Netflix heb gezien is me in 1 klap zoveel duidelijk geworden. Mensen krijgen alleen maar die dingen te zien die in hun straatje passen, waardoor dat hun waarheid wordt. Ze worden daarin keer op keer bevestigd. Een kritische blik vervaagt en men krijgt tunnelvisie.

elisabeth101 op 16 sep 2020 10:49

Dit werkt natuurlijk wel 2 kanten op. Ja het is waar dat mensen die geloven in conspiracy theories zoals 5g&corona of Flat earth hier een platform hebben gekregen wat ze eerder niet hadden en daardoor snel groeien in leden. Maar als je straatje betekend dat Covid-19 het einde van de wereld word en de ergste pandemie sinds de Spaanse griep is, zal social media dat ook beamen. Een kritische blik is sowieso ver te zoeken in het social media landschap, dat ik persoonlijk alleen gebruik om foto’s en video’s van mijn skiën te plaatsen. Misschien dat daarom ik alleen maar reclame krijg van skiwinkels, merken en resorts ;).

Wat betreft de bevindingen aangaande de pcr test. Het zijn juist die kleine beperkingen waar personen als Unit, en in mindere mate mijzelf, moeite mee hebben. Dat het op dit moment de snelste en goedkoopste manier is om Covid op te sporen twijfel ik niet aan, het is alleen niet genoeg om daarmee met zekerheid vast te stellen dat de positief geteste persoon ook echt besmettelijk is voor anderen. Zoals jij ook al aangeeft, de test laat alleen zien dat je op dit moment virus bij je draagt. Het laat niet zien hoeveel virus je hebt en of het genoeg is om ook eventueel anderen te besmetten. En daar zit de crux van het probleem voor sommigen. Dat de grote menigte geen probleem ziet in het in quarantine zetten van iedereen die positief is getest is ook logisch, aangezien het nog altijd de beste manier is om op dit moment het virus tegen te gaan. Alleen zijn er nu ook al mensen die wat meer vooruit denken, en zien dat deze oplossing op de lange termijn niet bruikbaar blijft. En daarmee proberen ze met oplossingen te komen die nu nog niet bruikbaar zijn of lijken te zijn, maar misschien in de toekomst wel, en daarmee tegen het zere been van de grote menigte aanschopt.

We zullen pas over enkele jaren met terugwerkende kracht kunnen zeggen of we niet beter de gevoeligheid van de pcr test wat lager hadden kunnen zetten, of dat we het allemaal bij het juiste eind hadden. Op dit moment is wat we nu doen het beste, al mogen daar wat mij betreft best wat kritische noten bij geplaatst worden.

Dan nu over het skiën. Ik heb heel erg veel zin in mijn seizoen in Tignes. Ik wacht al sinds begin september op de eerste tekenen van sneeuwval zodat ik mn skis uit het rek kan trekken en kan gaan dagdromen over alle mooie dingen die het seizoen zal gaan brengen. En stiekum doe ik dat dagdromen al :D

Freeride = Life

Wat betreft de bevindingen aangaande de pcr test. Het zijn juist die kleine beperkingen waar personen als Unit, en in mindere mate mijzelf, moeite mee hebben.

Arnie777 op 16 sep 2020 12:22

Als de maatregelen alleen maar vervelend waren geweest dan was het nog niet zo erg. De situatie waarin de wereld echter nu gebracht is is niet normaal.

De onnodige mate van angst waar de meerderheid in verkeerd, de schade voor de economie en ook vooral de medische schade die veroorzaakt wordt, het verlies aan levensjaren, door alle maatregelen.

Ons huidig hotel heeft alles netjes in plastic zakjes verpakt :

null

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.
ns huidig hotel heeft alles netjes in plastic zakjes verpakt § Unit106 op 16 sep 2020 12:49

Wat dachten die toen ze dit oh zo geniale plan bedachten?

*bericht bewerkt door bartvwg op 16 sep 2020 12:54

Bla, bla, bla.
ns huidig hotel heeft alles netjes in plastic zakjes verpakt § Unit106 op 16 sep 2020 12:49

Wat dachten die toen ze dit oh zo geniale plan bedachten?

bartvwg op 16 sep 2020 13:13

Ben benieuwd of morgen bij het ontbijt ook alles in zakjes verpakt zal zijn. Bestek in een zakje, bordje in een zakje, etc ;-)

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Nu de bewuste post waar ik gisteravond kort na elf uur op reageerde is verdwenen, missen die bijdragen van mij de context.
Evengoed, blij dat er opgetreden wordt.

Back on topic:
Die afstandbediening in een zakje is wel goed bedacht. Hoef je hem niet meer uit te koken nadat gasten vertrekken.

https://www.mci.edu/de/medien/news/3035-tiroler-startup-kann…

Weer een positieve ontwikkeling in desinfectie van gondels.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Weer een positieve ontwikkeling in desinfectie van gondels.

Gerben1979 op 22 sep 2020 11:40

Desinfectie van wat? Voor Covid19 hoeven ze alleen maar 1 sneeuwkanon op standje ventileren te zetten en de lucht in elke cabine te verversen voordat mensen instappen.

Volgens het RIVM :

null

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Zo’n hoesje/plastic zakje om de afstandsbediening in een hotelkamer is dankzij de pretkanalen die je soms kunt ontvangen in een hotel zo’n slecht idee nog niet: je moet er niet aan denken waar die vingers aan hebben gezeten bij/na het gebruiken van de afstandsbediening. Ook zonder corona al een behoorlijk goor idee…😑

Life is what happens while you were checking your phone

Zo’n hoesje/plastic zakje om de afstandsbediening in een hotelkamer is dankzij de pretkanalen die je soms kunt ontvangen in een hotel zo’n slecht idee nog niet: je moet er niet aan denken waar die vingers aan hebben gezeten bij/na het gebruiken van de afstandsbediening. Ook zonder corona al een behoorlijk goor idee…😑

Leon100 op 22 sep 2020 13:06

Nog niet bij stilgestaan maar inderdaad een bijkomende reden waarom wij nooit TV kijken op onze hotelkamer. :)

Verder ben ik het eens eens met @Unit106 dat heel dat ontsmetten compleet overbodig is.
Maar goed, sommigen hebben er goed hun brood mee kunnen verdienen als ik zo overal zie wat voor voorraden er aangelegd zijn. :D

Bla, bla, bla.

Weer een positieve ontwikkeling in desinfectie van gondels.

Gerben1979 op 22 sep 2020 11:40

Desinfectie van wat? Voor Covid19 hoeven ze alleen maar 1 sneeuwkanon op standje ventileren te zetten en de lucht in elke cabine te verversen voordat mensen instappen.

Volgens het RIVM :

null

Unit106 op 22 sep 2020 15:19

Klopt helemaal. Het sneeuwkanon is inderdaad ook een middel, maar met het oog op de winter zie ik die liever in de winter gebruikt worden waarvoor ze initieel zijn bedoeld ;-) Uiteraard is het besmettingsrisico via oppervlakten bijzonder minimaal, maar er is een grote kans dat ze het in de alpenlanden helemaal willen uitsluiten i.v.m. de economische belangen.

Ik sta er niet vreemd van te kijken als het zelfs door een bepaald skigebied marketingtechnisch wordt misbruikt, gezien deze economische belangen. Echter, dat is weer een andere discussie. Ik beperk nu maar even tot deze ontwikkeling van dit middel.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Plaats een reactie