Corona komend seizoen

Hoi, Ik heb voorlopig (aanbetaling pas op 1 okt) geboekt voor een weekje wintersport met 8 personen in een hotel in Noord Italië. Mijn vraag is of er mensen of verenigingen zijn die weten of het straks (begin januari) veilig zal zijn. Daarmee bedoel ik of er aanpassingen gebeuren aan ventilatiesystemen en/of plaatsen van filters hierin. Wintersport hotels zijn natuurlijk vaak gebouwd om het 's winters lekker warm en knus te houden met hun dikke muren en kleine ramen. De reden hiervoor is dat ik zelf 2 jaar geleden aan het eind van de skivakantie een hevige griep opliep in dit hotel. Maar op datzelfde moment hadden ook nog 4 andere gasten (niet van onze groep) en de eigenaresse dezelfde griep. Dus toen had ik al het idee dat het griep virus zich via hun ventilatie of iets dergelijks had verspreid. Ik ga sowieso ook aan het hotel zelf vragen of er maatregelen worden genomen, maar misschien heeft iemand algemene info hierover.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 16 aug 2020 11:31

Tsja, wat een vraag. Kun je je het thuis veroorloven om je eigen huis aan te passen aan ruimer ventileren nadat het eventueel juist extra is geïsoleerd?
De meeste ondernemers moeten hun buffers aanspreken om de zomer door te komen. Ruimte om te investeren is er niet. Het beste dat je kunt doen is drukte mijden en ramen openhouden aldaar.

Voor de rest: Raadpleeg uw gebedsgenezeres en astrologe ;)

Mijn advies voor komende periode: boek kleinschalige accommodaties zonder centraal ventilatiesysteem. De grote accomodaties met ioniseer systeem zijn vermoedelijk op 1 hand te tellen.

Born to Ride

Voor de rest: Raadpleeg uw gebedsgenezeres en astrologe ;) QUOTE

  • véél voor @Bennie ( hier sta ik volledig achter, wetenschappelijk onderbouwd en NIET geciteerd uit de boekskes)😉
Born to run. B.S.

Wij hebben de week.voor Kerst en de laatste week van februari 2021 weer besproken. In het appartement zal het geen probleem geven. Maar de rijen bij de stoeltjeslift, waar je bij elkaar op de skies staat, lunchen s’ middags, ik heb zo.mijn bedenkingen. We zitten in de gevaren groep, we wachten af. Dan maar weer annuleren, misschien aanbetaling kwijt, maar beter dat, dan ziek worden
We hebben in maart ook al geannuleerd ( voucher) zouden naar ighl.

Dan maar weer annuleren, misschien aanbetaling kwijt, maar beter dat, dan ziek worden

marie-louise op 16 aug 2020 18:34

Kijk goed naar de annuleringsvoorwaarden. Hoe dichter bij de aanvangsdatum van je reis hoe duurder annuleren wordt. Kan nog gebeuren dat je meer moet gaan betalen dan je huidige aanbetaling als je uiteindelijk gaat annuleren! Je zal niet de 1e zijn die zich hier in vergist!

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Zou toch heel fijn zijn dat je d.m.v. zekerheid m.b.t. het ventilatiesysteem van je hotel je hele wintersportvakantie coronaproof maakt…

Voor verder advies verwijs ik naar Doutzen ‘de denker’ Kroes en Janet Ossebaard.

Wunderkammer op 16 aug 2020 19:11

Zo kennen we je weer. Er is gewoon gebleken dat er 2 gelegenheden zijn waar het virus zich enorm verspreid. Kroegen en zalen waarin gefeest word en hotels, verzorgingshuizen en cruiseschepen met een gesloten ventilatiesysteem. Garantie heb je nooit, maar je verkleind de risico’s aanzienlijk.

Born to Ride

Zou toch heel fijn zijn dat je d.m.v. zekerheid m.b.t. het ventilatiesysteem van je hotel je hele wintersportvakantie coronaproof maakt…

Voor verder advies verwijs ik naar Doutzen ‘de denker’ Kroes en Janet Ossebaard.

Wunderkammer op 16 aug 2020 19:11

Zo kennen we je weer. Er is gewoon gebleken dat er 2 gelegenheden zijn waar het virus zich enorm verspreid. Kroegen en zalen waarin gefeest word en hotels, verzorgingshuizen en cruiseschepen met een gesloten ventilatiesysteem. Garantie heb je nooit, maar je verkleind de risico’s aanzienlijk.

Matthias123 op 16 aug 2020 19:28

Persoonlijk vond ik dit toch echt geen rare opmerking van Wunderkammer…

I can stick uphill ice, on my saucer...

Beste @Matthias123
Kleine tip: over 16 dagen zit de R weer in de maand, om er 8 maanden in te blijven.
En verkoudheid lijkt erg op corona.
En wat was ook weer de regel bij ‘klachten’?
Gezelschapje van 8 personen, donderdagochtend voor vertrek begint er ééntje te snotteren…Te laat voor een test… totale stress!

Echt, er zijn belangrijkere dingen om je druk over te maken dan het ventilatiesysteem van je hotel.
Typisch een gevalletje van schijncontrole (en ‘boys and their toys’)

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 16 aug 2020 21:42

Beste Wunderkammer,
Normaal reageer ik niet op dit soort reacties, maar dit wordt wel erg uit z’n verband getrokken. Natuurlijk zijn er veel belangrijker zaken dan wintersport en moet je je altijd aan de afgesproken regels houden. Iets wat ik ook al een half jaar strikt naleef. Maar ik stel hier gewoon als liefhebber een legitieme vraag over de WINTERSPORT (boys and their toys???) op een WINTERSPORT FORUM. Handen gellen, afstand houden, mondkapjes etc. moet je naleven en als er iemand gaat snotteren zal die, hoe vervelend ook, thuis moeten blijven. Al deze zaken heb je zelf grotendeels in de hand. En 100% veiligheid krijg je nooit tenzij er al een goed vaccin is tegen die tijd (maar wat er waarschijnlijk nog niet zal zijn).
Maar juist over ventilatie (mijn vraag) wordt de laatste tijd veel bekend dat deze juist als verspreider van het virus dienst deed. En dat is nu net iets waar je dus geen invloed op kan uitoefenen. Dus ik hoop alleen maar dat de wintersport regio’s dit ook beseffen, want als er net na de opening een paar uitbraken zijn in de hotels, ligt het gehele komende wintersport seizoen op z’n gat. En dan het zou het heel jammer zijn voor iedere wintersportliefhebber als de wintersport voor het 2e jaar op rij niet door zou gaan (en dat heeft echt niets te maken met speeltjes voor mannen!).
Wintersport is de mooiste bijzaak van het leven :-)

Je hebt geboekt bij een hotel dat je (gezien je vorige vakantie) niet vertrouwt. Dat verbaast me dan al. Vervolgens wil je weten of het straks veilig is qua ventilatie. Dat kan niemand je natuurlijk vertellen - en al helemaal niet voor jouw hotel.

De kans dat je via de ventilatie in je hotel besmet raakt is volgens mij niet groot. In je kamer zijn de ramen vaak de enige ventilatiemogelijkheid, en daar ga je zelf over. Ik denk dat het ontbijtbuffet ‘s morgens en het saladebuffet bij het diner de grootste mogelijkheid biedt, daar zit iedereen aan dezelfde opscheplepels en -vorken. Zie het bekende filmpje met het lichtgevende spul op internet…Tel daar nog eens de trapleuningen, liftknoppen en de deur naar het skihok bij op, en het eventuele knus bij elkaar zitten…zo liep ik eens waterpokken op, onze tafelburen in het restaurant hadden een kleuter met waterpokken, een paar dagen later had ik het ook. Zo kan je ook COVID 19 oplopen, garanties zijn er echt niet. Ik verwacht dat bij elk hotel meerdere ontsmettingssations heeft en dat het ontbijtbuffet er deze winter niet meer gaat zijn.

Life is what happens while you were checking your phone

Je hebt geboekt bij een hotel dat je (gezien je vorige vakantie) niet vertrouwt. Dat verbaast me dan al. Vervolgens wil je weten of het straks veilig is qua ventilatie. Dat kan niemand je natuurlijk vertellen - en al helemaal niet voor jouw hotel.

DrPhil op 18 aug 2020 11:40 Ik had net dezelfde bedenking. Daarbij kan ik me ook niet voorstellen dat de ventilatie van het hotel “vervuilde” lucht uit de ene kamer in een andere in te blazen? Als iemand zich daar zorgen om maakt, kan je best op zoek naar een vrijstaande chaler, heb je ook geen risico op besmetting meer aan (ontbijt)buffet.
#wakeupwhereyouwant

Je hebt geboekt bij een hotel dat je (gezien je vorige vakantie) niet vertrouwt. Dat verbaast me dan al. Vervolgens wil je weten of het straks veilig is qua ventilatie. Dat kan niemand je natuurlijk vertellen - en al helemaal niet voor jouw hotel.

DrPhil op 18 aug 2020 11:40 Ik had net dezelfde bedenking. Daarbij kan ik me ook niet voorstellen dat de ventilatie van het hotel “vervuilde” lucht uit de ene kamer in een andere in te blazen? Als iemand zich daar zorgen om maakt, kan je best op zoek naar een vrijstaande chaler, heb je ook geen risico op besmetting meer aan (ontbijt)buffet.
T.o.e.r.i.s.t op 18 aug 2020 11:59

Nou veel hotels, verzorgingstehuizen en cruisseschepen hebben dezelfde soort ventilatiesystemen, dat is opgedeeld in 3 verschillende systemen, Supply air, Recirculation air en Exhaust air. Dat houdt dus in dat een deel van de lucht vers van buiten wordt aangevoerd, deze lucht gaat, naar gelang de buitentemperatuur eerst door een koeler of heater en wordt dan de accomodatie in geblazen (supply air). Een deel van de lucht die wordt afgezogen (normaal gesproken uit de woon en slaapruimtes) gaat door een stoffilter en wordt weer direct bij de supply air gemengt. Deze lucht (recirculation air) heeft al de temperatuur van de accomodatie en hoeft dus niet meer verwarmd/gekoeld te worden, wat een hoop energie bespaard. Een deel van de lucht word daarnaast afgezogen en afgevoerd naar buiten (exhaust air). Dit is normaal gesproken de lucht die afgezogen wordt uit de keukens en badkamers, omdat hier nare geuren aan kunnen zitten die je niet opnieuw in je inblaas systemen wilt hebben.

Het deel recirculation air is het deel wat dus al veel problemen heeft veroorzaakt in hotels en verzorgingstehuizen. Deze lucht bevat dus aerosolen die het coronavirus nog kunnen bevatten en gaan op die manier snel het hele gebouw door. Ook ziekenhuizen hebben deze systemen, maar die zijn nog voorzien van een extra ioniseer installatie, deze installatie haalt dus alle aerosolen uit de lucht zodat virussen niet verspreid kunnen worden.

En ook al kan je het je dus niet voorstellen, vuile lucht komt vanuit de ene kamer gewoon in de andere kamer. Zo’n systeem is bij grote hotels enzo vaak wel opgedeeld in verschillende secties, bijvoorbeeld per etage, maar er zitten gewoon veel kamers op 1 sectie aangesloten.

Born to Ride

Ik zal niet weer over de caravan beginnen, maar ook in deze situatie ideaal ;)

Edwin van Riel

De kans dat je via de ventilatie in je hotel besmet raakt is volgens mij niet groot. In je kamer zijn de ramen vaak de enige ventilatiemogelijkheid, en daar ga je zelf over. Ik denk dat het ontbijtbuffet ‘s morgens en het saladebuffet bij het diner de grootste mogelijkheid biedt, daar zit iedereen aan dezelfde opscheplepels en -vorken. Zie het bekende filmpje met het lichtgevende spul op internet…Tel daar nog eens de trapleuningen, liftknoppen en de deur naar het skihok bij op, en het eventuele knus bij elkaar zitten…zo liep ik eens waterpokken op, onze tafelburen in het restaurant hadden een kleuter met waterpokken, een paar dagen later had ik het ook. Zo kan je ook COVID 19 oplopen, garanties zijn er echt niet. Ik verwacht dat bij elk hotel meerdere ontsmettingssations heeft en dat het ontbijtbuffet er deze winter niet meer gaat zijn.

Leon100 op 18 aug 2020 12:32

Kans op besmetting via voorwerpen : nihil (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-1… / https://www.nu.nl/nucheckt/6055805/nucheckt-duits-onderzoek-… )

Kans op besmetting in gesloten ruimtes : hoog! Hoe langer je aanwezig blijft in vervuilde lucht hoe meer je er van binnen krijgt! (https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5082071/verspreiding-v… )

Ik zou dus vooral je bezoek aan het buffet kort houden en niet eerst uitgebreid elke lepel gaan desinfecteren! En wellicht is roomservice een beter plan voor de hotels!

*bericht bewerkt door Unit106 op 18 aug 2020 13:04

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Google maar eens op de woorden ‘buffet’ en ‘Corona’…

Life is what happens while you were checking your phone

Google maar eens op de woorden ‘buffet’ en ‘Corona’…

Leon100 op 18 aug 2020 19:23

Beste Leon, ik verwijs naar het gedrag van Covid19. Jij verwijst naar een test met kleurstof wat “een” virus moet voorstellen. Appels en peren.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Nou veel hotels, verzorgingstehuizen en cruisseschepen hebben dezelfde soort ventilatiesystemen, dat is opgedeeld in 3 verschillende systemen, Supply air, Recirculation air en Exhaust air. Dat houdt dus in dat een deel van de lucht vers van buiten wordt aangevoerd, deze lucht gaat, naar gelang de buitentemperatuur eerst door een koeler of heater en wordt dan de accomodatie in geblazen (supply air). Een deel van de lucht die wordt afgezogen (normaal gesproken uit de woon en slaapruimtes) gaat door een stoffilter en wordt weer direct bij de supply air gemengt. Deze lucht (recirculation air) heeft al de temperatuur van de accomodatie en hoeft dus niet meer verwarmd/gekoeld te worden, wat een hoop energie bespaard. Een deel van de lucht word daarnaast afgezogen en afgevoerd naar buiten (exhaust air). Dit is normaal gesproken de lucht die afgezogen wordt uit de keukens en badkamers, omdat hier nare geuren aan kunnen zitten die je niet opnieuw in je inblaas systemen wilt hebben.

Het deel recirculation air is het deel wat dus al veel problemen heeft veroorzaakt in hotels en verzorgingstehuizen. Deze lucht bevat dus aerosolen die het coronavirus nog kunnen bevatten en gaan op die manier snel het hele gebouw door. Ook ziekenhuizen hebben deze systemen, maar die zijn nog voorzien van een extra ioniseer installatie, deze installatie haalt dus alle aerosolen uit de lucht zodat virussen niet verspreid kunnen worden.

En ook al kan je het je dus niet voorstellen, vuile lucht komt vanuit de ene kamer gewoon in de andere kamer. Zo’n systeem is bij grote hotels enzo vaak wel opgedeeld in verschillende secties, bijvoorbeeld per etage, maar er zitten gewoon veel kamers op 1 sectie aangesloten.

Matthias123 op 18 aug 2020 21:26

Interessant, had ik eigenlijk geen idee van… we huren altijd een recent appartement in Frankrijk, in dat soort gebouwen zal dat waarschijnlijk ook wel zo geregeld zijn.

Als ik het goed begrijp, moet de recirculatie dus eigenlijk uitgeschakeld worden (kan dat wel?) wat op zijn beurt weer extra verwarmingskosten met zich meebrengt? Daar zullen we waarschijnlijk niet op moeten rekenen…

Maar in veel kantoorgebouwen werkt het ook zo waarschijnlijk, toch zijn dat niet de grote besmettingshotspots. Hoe groot is dat risico van aerosolen dan eigenlijk? 🤔

#wakeupwhereyouwant

Kantoren zijn een stuk minder vaak met dit soort systemen uitgerust. Daarnaast word er op het moment gewoon nog enorm veel thuisgewerkt en zijn de meeste kantoren grotendeels verlaten.heel veel kantoren hebben nog altijd losse radiatoren hangen en de koeling wordt verzorgd door split units.

Recirculatie kan vaak niet uitgezet worden omdat de systemen dan een groot capaciteitsgebrek krijgen. Deze systemen zijn helemaal ontworpen op een bepaalde luchtstroom van een vooraf berekend aantal m3 lucht per uur. De recirculatie dan uitschakelen heeft dan tot gevolg dat er bij grote hitte of koude niet voldoende koeling/verwarming beschikbaar is. Daarnaast betekend het minder luchtstroom wat tot gevolg heeft dat je bijvoorbeeld schimmelvorming kan krijgen in minder geventileerde delen van je accomodatie.

Alle recent gebouwde grote complexen in Frankrijk zijn inderdaad uitgerust met deze hvac systemen. Wanneer je op Google images zoekt op hvac diagram komen er wel een aantal redelijk eenvoudige schematische weergaves voorbij van de werking van deze systemen.

Born to Ride

Hier een hele eenvoudige schematische weergave van de werking van een hvac systeem.
Keuken en badkamer rechtstreeks naar buiten,

Recirculatie deels naar buiten deels gemixt met supply weer terug je accomodatie in

null

Born to Ride

Ik hoop nog altijd op een vaccin die er ‘voor’ komend seizoen nog moet komen. Alle vertrouwen in ;)

Ik hoop nog altijd op een vaccin die er ‘voor’ komend seizoen nog moet komen. Alle vertrouwen in ;)

Andermattie op 19 aug 2020 17:04

Enig idee waar de 19 in Covid19 naar refereerd? Leuk dat er een vaccin tegen de Corona mutatie van 2019 komt maar daarmee heb je niet automatisch een vaccin tegen de inmiddels opgetreden mutaties die in 2020 hebben plaats gevonden.

Het kan betekenen dat vaccins waaraan nu overal gewerkt wordt minder effectief zullen zijn, omdat het virus veranderd is.

Bron :https://nos.nl/collectie/13833/artikel/2333584-het-nieuwe-co…

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Ik hoop nog altijd op een vaccin die er ‘voor’ komend seizoen nog moet komen. Alle vertrouwen in ;)

Andermattie op 19 aug 2020 17:04

Enig idee waar de 19 in Covid19 naar refereerd? Leuk dat er een vaccin tegen de Corona mutatie van 2019 komt maar daarmee heb je niet automatisch een vaccin tegen de inmiddels opgetreden mutaties die in 2020 hebben plaats gevonden.

Het kan betekenen dat vaccins waaraan nu overal gewerkt wordt minder effectief zullen zijn, omdat het virus veranderd is.

Bron :https://nos.nl/collectie/13833/artikel/2333584-het-nieuwe-co…

Unit106 op 19 aug 2020 18:13

Ik zie de verlossing eerder komen van een snel dalende virulentie dankzij mutatie en veel beter medische kennis en medicatie om het zieke mensen te bestrijden.
Inmiddels is de CFR in West-Europa (bron: WHO) al gedaald tot onder 0,5% (waar men eerst dacht dat dit >5% was) en de IFR is zelfs nog veel lager dan dat.

Ik zie de verlossing eerder komen van een snel dalende virulentie dankzij mutatie en veel beter medische kennis en medicatie om het zieke mensen te bestrijden.
Inmiddels is de CFR in West-Europa (bron: WHO) al gedaald tot onder 0,5% (waar men eerst dacht dat dit >5% was) en de IFR is zelfs nog veel lager dan dat.

Skiwi op 19 aug 2020 21:11

Gelukkig gebruik je moeilijke termen anders zouden vele kunnen denken dat het eigenlijk helemaal niet zo killervirus is als de overheid ons wil doen laten geloven.

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Ik zie de verlossing eerder komen van een snel dalende virulentie dankzij mutatie en veel beter medische kennis en medicatie om het zieke mensen te bestrijden.
Inmiddels is de CFR in West-Europa (bron: WHO) al gedaald tot onder 0,5% (waar men eerst dacht dat dit >5% was) en de IFR is zelfs nog veel lager dan dat.

Skiwi op 19 aug 2020 21:11

Gelukkig gebruik je moeilijke termen anders zouden vele kunnen denken dat het eigenlijk helemaal niet zo killervirus is als de overheid ons wil doen laten geloven.

Unit106 op 20 aug 2020 20:24

Gelukkig speel je op de man en niet op de inhoud, zo weet iedereen dat je geen tegenargumenten hebt…

null

When life gets too complicated.... SKI

Ik zie de verlossing eerder komen van een snel dalende virulentie dankzij mutatie en veel beter medische kennis en medicatie om het zieke mensen te bestrijden.
Inmiddels is de CFR in West-Europa (bron: WHO) al gedaald tot onder 0,5% (waar men eerst dacht dat dit >5% was) en de IFR is zelfs nog veel lager dan dat.

Skiwi op 19 aug 2020 21:11

Gelukkig gebruik je moeilijke termen anders zouden vele kunnen denken dat het eigenlijk helemaal niet zo killervirus is als de overheid ons wil doen laten geloven.

Unit106 op 20 aug 2020 20:24

Gelukkig speel je op de man en niet op de inhoud, zo weet iedereen dat je geen tegenargumenten hebt…

Skiwi op 20 aug 2020 21:00

Wat is hier op de man aan? @Unit106 schrijft niets negatiefs jegens jou @Skiwi, hoogstens dat velen je betoog niet kunnen volgen…??? Of had je je tekstje zelf ook gegoogled?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Wat is hier op de man aan? @Unit106 schrijft niets negatiefs jegens jou @Skiwi, hoogstens dat velen je betoog niet kunnen volgen…??? Of had je je tekstje zelf ook gegoogled?

Shane op 20 aug 2020 21:15

Tenzij ik me heel erg zou vergissen droop die opmerking van @Unit106 van het sarcasme.
Je zou ervan versteld staan hoeveel diepgaande informatie er op het web te vinden is (WHO, RIVM, Sciensano, …). De kunst is natuurlijk om de ‘tin foil hat conspiracy theories’ (“het is 5G”, “het is Bill Gates”, …) eruit te filteren.
Ik ben er wel van overtuigd dat de media uit eigenbelang (angst verkoopt) en sommige experten met oogkleppen opzitten (niet verder kijken dan hun eigen vakgebied, blindstaren op statistieken en niet beseffen dat ze ervoor aan het zorgen zijn dat de remedie erger wordt dan de ziekte)
Combineer dat met een manifest gebrek aan leiderschap in de Westerse politiek (in België wellicht nog het ergst van al) en niet uit te leggen “regels” en de irrationele angst kan welig tieren…

Wat is hier op de man aan? @Unit106 schrijft niets negatiefs jegens jou @Skiwi, hoogstens dat velen je betoog niet kunnen volgen…??? Of had je je tekstje zelf ook gegoogled?

Shane op 20 aug 2020 21:15

Tenzij ik me heel erg zou vergissen droop die opmerking van @Unit106 van het sarcasme.
Je zou ervan versteld staan hoeveel diepgaande informatie er op het web te vinden is (WHO, RIVM, Sciensano, …). De kunst is natuurlijk om de ‘tin foil hat conspiracy theories’ (“het is 5G”, “het is Bill Gates”, …) eruit te filteren.
Ik ben er wel van overtuigd dat de media uit eigenbelang (angst verkoopt) en sommige experten met oogkleppen opzitten (niet verder kijken dan hun eigen vakgebied, blindstaren op statistieken en niet beseffen dat ze ervoor aan het zorgen zijn dat de remedie erger wordt dan de ziekte)
Combineer dat met een manifest gebrek aan leiderschap in de Westerse politiek (in België wellicht nog het ergst van al) en niet uit te leggen “regels” en de irrationele angst kan welig tieren…

Skiwi op 20 aug 2020 21:35

Exact waar zijn sarcasme op duidt dus… Zie eveneens zijn eerdere reacties.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Skiwi, je leest mijn opmerking idd anders dan bedoeld.

Dood gaan is een logisch gevolg van geboren worden. Er gaan dagelijks mensen dood in het verkeer en toch mag iedereen in vrijheid een gemotoriseerd voertuig besturen en mogen volwassenen en kinderen zich gewoon tussen deze voertuigen begeven met alle risico’s van dien.

Vele mensen roken graag hun longen kapot, belasten de medische sector enorm en laten niet rokende graag mee genieten van hun verslaving. Dat rokers een kortere levensverwachting hebben vinden we ook allemaal prima.

Dat er hordes op wintersport gaan met alle risico’s van dien vinden we ook prima. De meeste komen gezond weer thuis, een paar met wat breuken en helaas elk jaar ook paar doden. Toch nemen we allen elk jaar weer het risico.

En nu opeens is er een virus … een mutatie van een virus stam die we al tientallen jaren kennen … en opeens moet gewoon de gehele economie gesloopt worden, wordt de grondwet door de politiek op zij geschoven en wordt de bevolking enorme angst ingeboezemd zodat we zelfs elkaar gaan mijden als de pest. Nu opeens vinden we met elkaar dat dood gaan niet bij het leven hoort en moet elke dode voorkomen worden wat het ook mag kosten. 10 jaar lang een financiele crisis met alle gevolgen en doden van dien? Dit alles liever dan een paar mensen dood aan een griep virus.

De grootste risico groep : de ouderen in een te huis. Om ze te beschermen sluiten we ze maar op in hun kamer, verbieden we dat ze bezoek mogen en worden de ventilatoren voor de verkoeling als verboden beschouwd. Deze groep gaat ondertussen dood door de eenzaamheid en oververhitting!

Er liggen een paar mensen in het ziekenhuis. Nou en … dat is niet anders dan voorheen. Een paar ziekenhuizen lagen vol, er waren er ook die niets tot weinig te doen hadden. Opgebouwde noodvoorzieningen : nooit gebruikt.

Een klant van mij heeft vorige week 25% van zijn personeel moeten ontslaan. Getroffen door de Covid19 maatregelen. Op donderdag spreek ik nog met een manager en op vrijdagochtend krijgt hij te horen wat hij per direct mag vertrekken. En waarom? Omdat er zogenaamd een killervirus rondgaat in Nederland. En wie is de grote held? Rutte want hij heeft ons mooie Nederland toch mooi door deze crisis heen geloosd toch?

En dan alle makke schapen die zich naar de slachtbank laten leiden want de oplossing voor dit alles : het vaccin !!! We hebben de Mexicaanse griep overleeft zonder vaccin, de griep van 2018 hebben we ook zonder vaccin overleeft en de afgelopen maanden zijn we ook te boven gekomen zonder vaccin! Maar nee, nu lijkt het gewoon iets wat je heel graag wilt hebben. Als je eenmaal het vaccin hebt ben je veilig. Je krijgt een spuitje en de inhoud : een ongetest nieuwe type vaccin wat vol zit met virusstoffen. Echt ongelooflijk hoe een ieder hier warm voor gemaakt is. Vele begrijpen niet waarom de Duitse bevolking Hitler kon aanbidden. Het bewijs is wel geleverd in 2020. Mensen liggen aan de lippen bij Rutte en De jonge!

En voor degene die nu met tegen reacties willen gaan komen :

  • vanuit Europa is een verplichting gesteld aan alle media bedrijven om dezelfde boodschap uit te zenden
  • kritische geluiden hoor je niet in de media en kritische vragen worden er ook niet gesteld door de journalisten
  • ga eens zelf op onderzoek uit in plaats van alleen maar naar die beeldbuis staren

Als je de tv en de kranten volgt dan kan je niet anders dan geïndoctrineerd zijn! Eerst was de hype de IC bezetting, toen moesten we elk half uur horen hoeveel doden er wel niet waren en nu moeten we continue horen hoeveel mensen “besmet” zijn. Mensen worden getest met een testkit die hier niet voor geschikt is en dus niet betrouwbaar is. En “besmet” wil niet zeggen dat de mensen ziek zijn of besmettelijk zijn. Ik weet niet of een ieder weet wat het verdien model is van de media? De media krijgt zijn geld vooral van de advertentie verkoop! Om aantrekkelijk te zijn voor adverteerders moet er dus wel iets spannends te vertellen zijn.

En nogmaals : voor die paar mensen die goed ziek zijn (geweest) is het zeker niet leuk. Er zijn echter meer ziektes en kwalen die allemaal op een zijspoor zijn gezet door de oogkleppen voor Covid19. Elke ziekte is erg en iedereen heeft recht op zorg. Vele zieken hebben levensjaren verloren door gemiste zorg. O.a. mijn eigen vader die vecht tegen blaaskanker is maandenlang niet welkom geweest in het ziekenhuis!

Het leven bestaat uit meer dan alleen Covid19 …

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Plaats een reactie