Gezocht: snowboarders en/of skiƫrs voor casting hoofdrollen speelfilm

šŸŽ„ā„ā›·šŸ‚ Gezocht: non-professionele acteurs met ruime snowboard en/of ski-ervaring(20 - 35 & 50 - 65 jaar oud)

Contactgegevens onderaan / acteerervaring geen vereiste


Voor de casting van de hoofdrollen voor de nieuwe internationale speelfilm ALPHA. van Jan-Willem Van Ewijk (NU., ATLANTIC.) zijn wij op zoek naar non-professionele acteurs in twee leeftijdscategorieƫn:

  • Nederlands sprekende mannen tussen de 20 en 35 jaar oud met ruime snowboard-ervaring, het liefst ook met off-piste snowboarden šŸ‚
  • Nederlands sprekende mannen tussen de 50 en 65 jaar oud met ruime ski-ervaring, het liefst ook met off-piste skiĆ«n. Vaderschap is een plus.ā›·

Acteerervaring is geen vereiste.

ALPHA.
In dit existentiĆ«le avontuur krijgt Ben (27), een snowboardleraar die in de Alpen werkt, bezoek van zijn vader Willem (55) uit Nederland. De twee trekken met hun skiā€™s en snowboard het hooggebergte in, waar hun karakters frontaal botsen met elkaar en met de overweldigende natuur om hen heen.

ALPHA. is een internationale productie van BALDR Film (www.baldrfilm.nl). De opnames vinden plaats in Zwitserland. šŸ—»


āž” Heb je interesse en voldoe je aan de vereisten? Maak dan een korte video en stuur deze vĆ³Ć³r 1 september naar casting@baldrfilm.nl ā¬…

Film jezelf met je telefoon, zet die goed vast op een statief of tafel. Film jezelf daarbij in de breedbeeld (landschaps-)modus, dus met de telefoon op zijn zij, NIET rechtop in portretmodus. Antwoord daarbij binnen max. drie minuten de volgende vragen:

šŸŽ„ Rol Ben (20 - 35 jaar oud)

  1. Wie ben je, waar woon je en wat voor werk / studie / school doe je?
  2. Wat is je ervaring met snowboarden?
  3. Wat betekent snowboarden voor je?
  4. Wat was het gevaarlijkste moment dat je hebt meegemaakt tijdens het snowboarden? Kun je ons daar iets over vertellen?
  5. Leeft je vader nog en skiet of snowboard hij ook? Zijn jullie wel eens samen op wintersportvakantie
    geweest? Heb je wel eens een aanvaring of onenigheid gehad met hem tijdens het snowboarden? Kun je ons daar iets over vertellen?

šŸŽ„ Rol Willem (50 - 65 jaar oud)

  1. Wie ben je, waar woon je en wat voor werk doe je?
  2. Wat is je ervaring met skiƫn?
  3. Wat betekent skiƫn voor je?
  4. Wat was het gevaarlijkste moment dat je hebt meegemaakt tijdens het skiƫn? Kun je ons daar iets
    over vertellen?
  5. Heb je kinderen? Skien of snowboarden zij ook? Zo ja, zijn jullie wel eens samen gaan skiƫn? Hebben jullie wel eens een aanvaring of onenigheid gehad op of naast de piste? Kun je ons daar iets over vertellen?

šŸ’—SHARING = CARING

null

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 20 aug 2020 14:05

Had ik toch snowboarder moeten worden xD Ik ben benieuwd hoe deze film eruit gaat zien, Atlantic was namelijk mooi gefilmd!

Freeride = Life

Had ik toch snowboarder moeten worden xD Ik ben benieuwd hoe deze film eruit gaat zien, Atlantic was namelijk mooi gefilmd!

Arnie777 op 20 aug 2020 13:12

Dan heb ik goed nieuws voor je - ALPHA. wordt gedraaid door dezelfde cameraman!
Jammer dat je zelf niet in deze categorie valt, maar zeg het voort! Sharing = Caring!

Maak ik een kans als Willem?

Voor geĆÆnteresseerden: Likehttps://www.facebook.com/filmalpha om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen!

Mag je je eigen stunts doen?

Eind 30 is toch het nieuwe 50?

Ja ik werk, ja ik heb kids, ja die skiĆ«n, ja skiĆ«n betekent veel, ja ski al van jongs af aan, ja ik voel me (zeker na een paar biertjes de volgende dag) 50ā€¦šŸ˜¬.

Let it snow, let it snow, let it snow

Wat cool om hier zoā€™n casting te lezen. Ben benieuwd naar het resultaat. Heb 0 offpiste ervaring dus laat het aan me voorbij gaan ;-) maar ben benieuwd!

't is dat ik (zeer waarschijnlijk) de slechtste acteur ooit ben, anders had ik wel een poging gewaagd.

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

als ik de gevraagde profielen lees voor BEN en Willem zou het zo maar een documentaire kunnen zijn over de familie hier thuis. :) ik skier (55) met zoon die snowboardleraar is en helemaal maf is van dat wereldje snowboarden in Oostenrijk, en verder veel in de hal in NL/BE met zijn freestyle maatjes, uiteraard regelmatig wat discussies en aanvaringen gehad :), laten we deze documentaire maar gaan zien in de bioscoop en kijken in hoeverre het op onze familiediscussies lijkt want onze zoon is 17 en dus te jong voor de castingā€¦

Ik ben Jeroen 53 jaar Bourgondisch en vind me zelf geschikt als Willem . Ik heb een limousine verhuur bedrijf . En heb met de limousine al veel wintersport rijzen gemaakt , wat er op neer komt dat ik de laatste 17 jaar gemiddeld zoon 20 dagen geskied heb. Ook ben ik de laatste 17 jaar de limousine chauffeur van het tv program het familie diner geweest. Ik woon in het centrum van 's-Hertogenbosch. Ik vind skiƫn geweldig om te doen , ben nu een toer skiƫr , vroeger deed ik nog weleens aan een wedstrijdje mee maar helaas zonder overtuigende resultaten. Het gevaarlijkste wat ik mij kan herinneren is : De afdaling plan du fou in Zwitserland bij Ferbier . Dit betekend in het Frans plan van de gekken . Een hele steile afdaling in een kloof uiteraard of piste waar in je dus voortdurend moet draaien . Gelukkig ben ik heelhuids beneden gekomen , maar dit was eens en nooit meer. Ik heb 2 zoons waar van er een ook graag skiet dit doen we weleens maar helaas te weinig samen , hij is 18. De enigste keer dat ik een aanvaring heb gehad op een piste was toen een snowboarder op een volledig lege heel brede piste het voor mekaar kreeg om mij toen 8 jarig zoontje omver te snoborden. Dat heeft hij geweten. Ik ben benieuwt naar de reactie !
.

Wij, Cor en Marin, zijn er helemaal klaar voor!!

null
!
null
!
null
!
null
!
null
!undefined

Ik heet Willem, ruime ski ervaring en vader van 2 kiddoā€™s. Ben 44 maar voel me na een paar avonden apres ski vaak wel ouder dan 55. Kom ik in aanmerking šŸ˜

Ik ben Jeroen 53 jaar Bourgondisch en vind me zelf geschikt als Willem . Ik heb een limousine verhuur bedrijf . En heb met de limousine al veel wintersport rijzen gemaakt , wat er op neer komt dat ik de laatste 17 jaar gemiddeld zoon 20 dagen geskied heb. Ook ben ik de laatste 17 jaar de limousine chauffeur van het tv program het familie diner geweest. Ik woon in het centrum van 's-Hertogenbosch. Ik vind skiƫn geweldig om te doen , ben nu een toer skiƫr , vroeger deed ik nog weleens aan een wedstrijdje mee maar helaas zonder overtuigende resultaten. Het gevaarlijkste wat ik mij kan herinneren is : De afdaling plan du fou in Zwitserland bij Ferbier . Dit betekend in het Frans plan van de gekken . Een hele steile afdaling in een kloof uiteraard of piste waar in je dus voortdurend moet draaien . Gelukkig ben ik heelhuids beneden gekomen , maar dit was eens en nooit meer. Ik heb 2 zoons waar van er een ook graag skiet dit doen we weleens maar helaas te weinig samen , hij is 18. De enigste keer dat ik een aanvaring heb gehad op een piste was toen een snowboarder op een volledig lege heel brede piste het voor mekaar kreeg om mij toen 8 jarig zoontje omver te snoborden. Dat heeft hij geweten. Ik ben benieuwt naar de reactie !
.

limomij op 27 aug 2020 14:21

Hoi Jeroen,
We zien je video graag tegemoet!

Ik heet Willem, ruime ski ervaring en vader van 2 kiddoā€™s. Ben 44 maar voel me na een paar avonden apres ski vaak wel ouder dan 55. Kom ik in aanmerking šŸ˜

WillemHvdW op 27 aug 2020 14:21

Haha daar kan ik niet zoveel over zeggen, dan moeten we toch echt een video na apres ski avond ontvangen :-)

Hi, Mijn Vader en ik zijn DE rol die jullie willen hebben. Mijn vader is 62 en zijn vaardigheid in het skien zie je onder de toeristen vrijwel niet. Hij skied nog van stijle hellingen af in de poeder in een couloir. Geen probleem. Ik zelf ben prof ski leraar en doe de staatliche ski opleiding komende winter (als jullie niet weten wat het is vertel ik dit jullie graag en je kan dit ook op internet vinden:)). Snowboarden kan ik ook (Landes niveau) maar skien zit in me. Wie weet kunnen we zelfs wisselenšŸ˜„. Ik ben 20 jaar oud. Spreek 3 talen vloeiend, mijn vader ook. Duits Engels en Nederlands.

Ik hoor graag van jullie als jullie interesse hebben.
Groetjes

Ik ga voor de rol van Willem (50 - 65 jaar oud).
Wilbert Wissink, net 60 jaar geworden, ski vanaf mijn 20ste.
Woon in Doetinchem en ben key account manager.
Sinds mijn 20ste ga ik jaarlijks skiƫn, meestal twee keer in een seizoen.
Skiƫn geeft mij een gevoel van totale, ultieme vrijheid.
Gevaarlijkste moment de zelfbenoemde motherfucking nightmare gorge in St. Anton; off piste afdalen van een zeer steile kloof, samen met mijn zwager. Het stomste en meest gave wat we ooit hebben gedaan. Bergwachten bleven boven ons skiƫn totdat we veilig beneden waren.
Mijn twee zoons (29 en 22 jaar) zijn fervente skiƫrs/snowboarders. We skiƫn/snowboarden graag samen met het hele gezin.
Narigheid op de piste past niet bij mij of mijn gezin. We gaan graag ons eigen gang en zijn daarbij niemand tot last. Op zwarte en donkerrode pistes heb je overigens geen last van onervaren skiƫrs, dus ook geen gezeur.

Meer info nodig? Geen probleem. Ik hoor graag van jullie.
Vriendelijke groet,
Wilbert

FILM JEZELF MET JE TELEFOON, ZET DIE GOED VAST OP EEN STATIEF OF TAFEL. FILM JEZELF DAARBIJ IN DE BREEDBEELD (LANDSCHAPS-)MODUS, DUS MET DE TELEFOON OP ZIJN ZIJ, NIET RECHTOP IN PORTRETMODUS. ANTWOORD DAARBIJ BINNEN MAX. DRIE MINUTEN DE VOLGENDE VRAGEN: (Zie hierboven)

Ik denk dat de TS nog niet helemaal duidelijk was.

Ɯbung macht den meister!!!

1.Wie ben je, waar woon je en wat voor werk doe je?
Kom ik als Vlaming in aanmerking?
Jan Verbeeren
63 jaar, 1,83 cm, 94kg
Woon in Gent
Socioloog van opleiding
Werk niet meer in dienstverband.

2.Wat is je ervaring met skiƫn?
Op mijn 35ste beginnen skien maar zo gebeten dat ik het op mijn 54ste nog tot skileraar geschopt heb. (diploma ā€˜initiatorā€™, vergelijkbaar met de Oostenrijkse Anwarter2) Poeder geen probleem maar liefst met de juiste skiā€™sā€¦

3.Wat betekent skiƫn voor je?
Meest sublieme manier om in de bergen te zijn en van de schoonheid van de natuur te genieten.
Technische uitdaging om gecontroleerd te skien.
Geen macho-kamikaze toestanden!

  1. Wat was het gevaarlijkste moment dat je hebt meegemaakt tijdens het skiƫn? Kun je ons daar iets
    over vertellen?
    Niet zozeer een gevaarlijk maar eerder een ietwat angstig moment:
    Mijn zoon, toen die een jaar of zes was en plots rechtuit ongeremd rechtuit dalwaarts begon te skien. Er snel achteraan gegaan en hem in volle snelheid met skis wijd opgepakt onder zijn armen en tussen mijn benenā€¦Echt groot gevaar was er niet want de piste liep rustig uit. Maar tochā€¦
    Paar keer offpiste in tricky situatie gezeten maar niet in echt gevaar.

  2. Heb je kinderen? Skien of snowboarden zij ook? Zo ja, zijn jullie wel eens samen gaan skiƫn? Hebben jullie wel eens een aanvaring of onenigheid gehad op of naast de piste? Kun je ons daar iets over vertellen?

4 kinderen, 3 ski en 1 snowboard.
Jongste zonen (17 en 19) beiden ook skileraar, diploma ā€˜initiatorā€™ resp. ā€˜instructeurā€™. Skien beheerst en mooi. Studeren burgerlijk ingenieur.
Conflicten vallen al bij al best mee. Er zijn natuurlijk wel ā€˜anekdotesā€™ā€¦
(Voor de volledigheid, mijn partner is ook skileraarā€¦)

Mvg,
Jan Verbeeren
Gent
.

FILM JEZELF MET JE TELEFOON, ZET DIE GOED VAST OP EEN STATIEF OF TAFEL. FILM JEZELF DAARBIJ IN DE BREEDBEELD (LANDSCHAPS-)MODUS, DUS MET DE TELEFOON OP ZIJN ZIJ, NIET RECHTOP IN PORTRETMODUS. ANTWOORD DAARBIJ BINNEN MAX. DRIE MINUTEN DE VOLGENDE VRAGEN: (Zie hierboven)

Ik denk dat de TS nog niet helemaal duidelijk was.

RFKANGOO op 29 aug 2020 15:51

Haha, ze kunnen blijkbaar beter skiƫn dan lezen.

Helaas val ik ruim buiten de categorie, maar ik heb mijn strijd om toch eens een academy award binnen te slepen nog niet opgegeven.

Bij deze mijn open sollicitatie voor de rol van houthakker, hulpsinterklaas, zeerover, Klaas Vaak,verschrikkelijke sneeuwman, barista, kasteelheer, wookie, landloper, cousin It, sheikh, piratenkapitein, koning, kluizenaar, viking, kerstman, Gandalf, David de kabouter of de Yeti.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik heb mijn videoclipje reeds opgestuurd, ik ben benieuwd!
Toch mezelf hier even toelichten waarom deze rol voor mij is geschreven :)
Ik ben Rigo een 56 jarige zelfstandige loodgieter uit Antwerpen. Buiten mijn zaak geef ik ook les.

Mijn moeder heeft de meest zware bevalling ooit gehad! Ik ben namelijk geboren met aan mijn linkerbeen een waterski en aan mijn rechterbeen een sneeuwski ! ;)

Vermits dit scenario over sneeuwskiƫn gaat zal ik mijn waterskiverleden zeer kort houden. Ik was 5 toen ik voor de eerst skiede. Ik ben zeer snel gevorderd naar competitieskier waarbij ik de 3 disciplines, schansspringen, figuren en slalom, goed onder de knie had.
Wie op het water skiet, skiet ook op sneeuw, dat is gewoon een gegeven. Mijn waterski vrienden, skiƫn ook op sneeuw, en de meeste op competitie niveau.

Op mijn13 heb ik leren skiĆ«n op de ā€œborstelsā€. Elke schoolvakantie ging ik op skivakantie en nam ik lessen bij erkende skischolen vh land.
Vanaf mijn 20ste deed ik, buiten de schoolvakanties, shortski trips naar de Vogezen. Ik stond gemiddeld zes a zeven weken/jaar op de latten.
Ik ben ook een aantal jaar skimonitor geweest bij een vlaamse ski organistatie voor de jeugd

Als je elke kleur van piste met gemak aankan, wil je je grenzen verleggen naar off piste.
Ik ben een aantal jaar in Tigne gaan skiĆ«n bij Robert Blanchaer. Robert is een belg die in ā€™72 en ā€˜76 Olympische Winter Spelen voor Belgie heeft geskied , hij is skileraar en berggids van de ESF.
Wij hebben boekel stages gedaan, slalom en afdaling stages, off piste geskied met klimtochten om dan aan de andere kant vd berg af te dalen, door bossen geskied, lange smalle richels met naast je een steile piste die je adem stokt, waar je na een korte briefing zo meteen moet afspringen, om door een lange, smalle couloir te skiƫn en daarna terecht te komen in ƩƩn groot maagdelijk diepsneeuw paradijs. Zalig!!

Wij hebben op kleine lawines geskied, dat was redelijk beangstigend, ik ben is samen met een vriend een afgrond van 4m in getuimeld, door net naast de piste te skiƫn, midden in een sneeuwbui, met zero aan zicht, stom van ons natuurlijk om in zulk weer buiten piste te skiƫn :)

Hier is het conflict :)

Ik heb geen kinderen, dus geen vader zoon relatie op de latten, wel in de andere richting, maar dan vallen we beide buiten categorie ;)

Snowboarden is in mijn ogen voor pussyā€™s die graag strijken. Ik kan ook snowboarden, iedereen kan leren snowboarden, dat is heel gemakkelijk te leren, maar skiĆ«n dat is pas the real deal!

Sorry guyā€™s maar ik erger mij soms aan snowboarders, ze zijn met veel, ze kennen de pisteregels niet, ze liggen overal verspreidt, niet eens langs de zijkant maar het liefst in groepjes op het midden vd piste, ze schuiven de sneeuw weg met hun strijkplank, allĆ© ja, ik vind dat ze die hun eigen pistes moeten geven. Al goed dat er toch vrijwel overal snowparken zijn aangelegd. Daar kunnen wij ons ook af en toe amuseren ;)

Hi ik ga voor de rol van Willem. Ik ben 58 jr oud en ski al vanaf mijn 3e jaar. Heb in het verleden aan wedstrijdskien gedaan en ben daarna gaan extreemskien. Dat heb ik een jaar of 6 gedaan. Bij Edward Becker in argentiere(Frankrijk) Nu nog steeds actief in de skisport,aangezien mijn zoon aan wedstrijdsport doet en nationaal/internationaal bovenin meedoet. Ik hoor graag een reactie of uitnodiging. Groeten Gerard van den Brink

Plaats een reactie