Leogang

Dit onderwerp gaat over de bestemming Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

Goedendag,

Is Leogang een goede uitvalslokatie om te skiën?

Anton

Als je nu wilt skiën is Leogang geen goede plek. Wat ver van de Hintertuxer of de Stelvio.
Wat betreft je vraag: Zou je iets meer willen specificeren? En ook je skiniveau/snelheid aan willen geven?
Want voor de gevorderde skiër is Leogang een prima startplek met een mooie dalafdaling aan het eind van de dag, maar voor de mindere skiër een heel karwei om een ronde te maken in het skicircus.

*bericht bewerkt door Bennie op 21 aug 2020 20:59

Ik vind het een geweldige plaats. Wij overnachten vaak in Fieberbrunn en gaan minstens de helft van de dagen met de auto naar Leogang. De andere helft blijven we in Fieberbrunn en pakken de verbinding met Saalbach.

Ik lees veel over dat mensen het gebied niet geschikt vinden voor beginners, onze kinderen skiën nu twee jaar en die slepen we zonder enig problemen het hele gebied door, ook de afdalingen terug van Saalbach naar Fieberbrunn.

Het gebied heeft wel voornamelijk rode pistes maar die zijn allemaal goed te doen. Wel is enige techniek vereist aan het eind van de dag. Wij gaan in de voorjaarsvakantie en met warmer weer (afgelopen twee jaar) kunnen de dalafdalingen wat slushie zijn.

Leogang is een prima uitvalsbasis voor alle niveaus. Inmiddels 6x in skicircus geweest waarvan 1x in leogang en het grote nadeel in leogang is de aansluiting naar Saalbach en hinterglemm. Vanuit Saalbach en hinterglemm kan je veel makkelijker een klein of groot rondje maken en vanuit leogang zit je vast aan dezelfde verbinding .

Afgelopen jaar ook nog één keer meegemaakt dat de lift terug van viehofen naar leogang stilgezet werd vanwege sneeuw en wind en we dus bussen en uiteindelijk een taxi moesten pakken. Wel weer een mooi verhaal voor later 😉

Al met al is Het gebied mijn favoriete skigebied en de pistes in Leogang zijn ook gewoon goed maar Leogang is wel het minst aantrekkelijke plekje om te verblijven wat mij betreft. Anderzijds was het dit jaar dan wel weer ideaal omdat ons zoontje voor het eerst ging lessen en we daarom toch in de buurt wilden blijven. Het gebied van Leogang is, zoals hierboven vermeld, ook goed voor beginners vind ik. Weinig moeilijke pistes.

De apres ski is ook wel een stuk minder dan In Saalbach en hinterglemm maar daar komen wij niet echt voor. En komend jaar zal dat overal heel anders zijn.

🏂

Dag @AntonE

ik sluit me aan bij bovenstaande. Zelf zijn wij (2 gezinnen met kids die nu rond de 10j zijn) 4 jaar geleden aangespoeld in Leogang om er te blijven. Als ik dan toch een nadeeltje mag geven, het is niet meteen een pittoresk Oostenrijks dorpje. Er zijn 2 ‘gehuchten’. 1 bij de Asitzbahn (hütten) en 1 bij de Areitbahn (Leogang zelf). Wij logeren in Hütten op wandelafstand van de Asitzbahn (die trouwens boven samenkomt met de Areit). In het dal zijn er wat café’s en restaurantjes, sportwinkel en kleine supermarkt. Wel een prachtig ‘kinderland’ voor de kleinsten. Eens boven kan je alle kanten uit. De doorsteek is inderdaad wel spannend bij minder weer dus als het ‘risicoweer’ is blijven wij lekker skiën in Leogang waar we ons goed amuseren. Als er nog vragen zijn, shoot !

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

Plaats een reactie