Sorel

Vraag over sorel laarzen ik lees af en toe in reviews dat de zolen nog al snel slijten klopt dit?

Ik wil een paar van deze laarzen om hier in nl te dragen om de honden uit te laten in het bos en ze moeten ook geschikt zijn op straat.

Ik heb al een paar jaar Sorel laarzen
Maar heb daar nog steeds koude voeten in (dat ligt echt aan mij, dat weet ik)
Bij mijn slijten de zolen niet hard
Maar meestal doe ik ook een jaar of 4 met een paar gewone schoen

Ik zou géén Sorels kopen maar een paar echte outdoor laarzen met voering. Daar heb je in het Nederlandse klimaat veel meer aan. Tussendoor de 100 en 300 hebben je een mega aanbod.

Bijv… Grisport Highland Dames… 135 euro bij Welkoop. En met Vibram zool. Of een paar Muck boots… Loop je zonder blaren ook 20 km op. Ook in Arctic variant.

*bericht bewerkt door Henrike op 31 aug 2020 10:43

It is an amazing world

Je hebt sorels in maten en soorten. De beroemde Sorel is de Karibou dit is de warmste. Dit is wat mij betreft geen echte wandellaars maar echt een sneeuwlaars. Ik draag ze in de winter heel veel maar in Nederland zou ik zoals @Henrike zegt eerder voor een gevoerde outdoorlaars gaan. De zolen van Karibou zijn gemaakt voor sneeuw, daar hebben ze veel grip. Maar als je niet in de sneeuw loopt zijn ze minder ideaal.

Alle grote schoenmerken hebben outdoorlaarzen, sorel ook trouwens ;-)

Click. Click. Peace

Ik heb voor hier en voor in Oostenrijk leren hoge laarzen met schapenvacht gevoerd van Travelin. Heeft een goede profielzool en zijn heerlijk warm. Ik heb ze gekocht op de Winter/Kerstfair op Haarzuilens waren toen in de aanbieding voor €129,- normaal prijs €245,- Het is een nederlands merk. Sorel is mij te groot die vallen vrij breed. ik heb ook sneeuwlaarzen van de ANWB lijken op Sorel maar zijn minder van kwaliteit, niet aan te raden, zool niet genoeg profiel en niet echt warm. Met de travelins ga ik ook sneeuwschoenwandelen en ik draag ze hier gewoon als winterlaars onder rok of broek.

*bericht bewerkt door Elly3 op 31 aug 2020 13:29

Dienten Die Alte schule

Plaats een reactie