Annuleringsverzekering via Europäische Reiseversicherung

Heeft iemand ervaring met deze annuleringsverzekering? Ik ben aan het kijken om in de voorjaarsvakantie als particulier een appartement te huren in de Dolomieten. Hier is dus geen touroperator bij betrokken, dus ik wil wel de gunstigste annuleringsvoorwaarden vinden met het oog op Covid-19. Een van de appartementen die een optie heeft voor ons, adviseerde bovenstaande reisverzekering. We hebben zelf een doorlopende reisverzekering, maar die heeft een uitsluitingsclausule voor epidemieën. Voor zover ik de informatie van deze Europäische uit heb kunnen pluizen zou deze wel de 30% aanbetaling die wordt gevraagd terugbetalen. Ik twijfel een beetje of het de moeite waard is deze af te sluiten voor die week.

Het is een kwestie van voorwaarden lezen, eigenlijk. Volgens mij zijn er in Nederland nu geen aanbieders meer waar je nu een polis kan afsluiten die nog een oranje reisadvies afdekt agv Corona (vwb de annuleringskosten).

Corona is niet meer onvoorzien, en dat is juist het idee van een annuleringsverzekering, onvoorziene gebeurtenissen dekken. Er zijn ook reisverzekeringen waarbij je zelf mag annuleren (met een reden, maar die ligt niet vast) en dan een deel van de kosten vergoed kan krijgen. Of dat nu nog af te sluiten valt, weet ik niet.

Het is dus een kwestie van voorwaarden lezen en dan een besluit nemen. Eigenlijk zou je niet moeten verzekeren wat je zelf gewoon kan dragen en dat zal meestal wel gelden voor de aanbetaling van een wintersportvakantie, maar uiteraard moet ieder dat voor zich afwegen.

Ik ken de verzekeraar in ieder geval niet.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Plaats een reactie