Met de trein naar tignes

Dit onderwerp gaat over de bestemming Tignes - Val d'Isère

Hallo iedereen, Ik zou graag komend seizoen met de trein op wintersport gaan. Ik weet dat dit mogelijk is tot ik Bourg st Maurice met oa thalys en TGV, ik vroeg me af of jullie hiervan de prijs weten. De prijzen voor de periode 31januari tot 7februari kan ik nog nergens vinden. Wat zou de kost heen en terug zijn?

FULL SEND

Ik denk dat je het beste eens bij ns international kan informeren.

Born to Ride

Treinreizen zijn normaal gesproken drie maanden van tevoren boekbaar, en vanaf dan zijn ook de prijzen pas beschikbaar. Vanuit mijn ervaring zou ik rond de 100-150 euro enkele reis rekenen. Let er wel op dat je waarschijnlijk pas laat op het station aan komt, en er een aanzienlijke kans is dat het openbaar vervoer naar Tignes niet meer rijdt.

*bericht bewerkt door Nuet op 20 sep 2020 17:26

Al eens gedacht aan vliegen? Landen in Genéve (zeer goede vluchturen vanuit Brussel en gratis meenemen van skibagage met Brussels Airlines) of Lyon en dan van daaruit 2,5u met taxibusje naar Tignes.
Ongeveer even duur, maar veel sneller en veel minder gedoe (overstappen) dan met de trein.

Al eens gedacht aan vliegen? Landen in Genéve (zeer goede vluchturen vanuit Brussel en gratis meenemen van skibagage met Brussels Airlines) of Lyon en dan van daaruit 2,5u met taxibusje naar Tignes.
Ongeveer even duur, maar veel sneller en veel minder gedoe (overstappen) dan met de trein.

Skiwi op 20 sep 2020 18:44

Met de trein zou ik gaan als eco alternatief… Vliegen lijkt mij geen goed idee in dat opzicht

FULL SEND

Tja Eco, dan zou ik maar niet gegaan skiën. Of met de auto.

*bericht bewerkt door snowbert op 20 sep 2020 19:08

Treinreizen zijn normaal gesproken drie maanden van tevoren boekbaar, en vanaf dan zijn ook de prijzen pas beschikbaar. Vanuit mijn ervaring zou ik rond de 100-150 euro enkele reis rekenen. Let er wel op dat je waarschijnlijk pas laat op het station aan komt, en er een aanzienlijke kans is dat het openbaar vervoer naar Tignes niet meer rijdt.

Nuet op 20 sep 2020 20:07 Ik weet niet wat jij 'laat' noemt, maar de Ski Thalys komt rond het middaguur in de regio aan*, daar staan bussen klaar die je naar de skigebieden brengen. Kun je ook al vooraf boeken, scheelt daar weer in de lange rij staan. De keer dat wij het gedaan hebben (al weer even geleden), zaten wij al aan het bier in het hotel toen de rest van de groep binnen kwam. Die waren vliegend naar Geneve en vandaar met charter bus.....
  • Die trein gaat direct weer terug en is rond middernacht weer in NL…
Rob

Treinreizen zijn normaal gesproken drie maanden van tevoren boekbaar, en vanaf dan zijn ook de prijzen pas beschikbaar. Vanuit mijn ervaring zou ik rond de 100-150 euro enkele reis rekenen. Let er wel op dat je waarschijnlijk pas laat op het station aan komt, en er een aanzienlijke kans is dat het openbaar vervoer naar Tignes niet meer rijdt.

Nuet op 20 sep 2020 20:07 Ik weet niet wat jij 'laat' noemt, maar de Ski Thalys komt rond het middaguur in de regio aan*, daar staan bussen klaar die je naar de skigebieden brengen. Kun je ook al vooraf boeken, scheelt daar weer in de lange rij staan. De keer dat wij het gedaan hebben (al weer even geleden), zaten wij al aan het bier in het hotel toen de rest van de groep binnen kwam. Die waren vliegend naar Geneve en vandaar met charter bus.....
  • Die trein gaat direct weer terug en is rond middernacht weer in NL…
RCGrootveld op 20 sep 2020 21:55

Die heb ik dan eerder gemist, dat klinkt al een stuk beter!

Tja Eco, dan zou ik maar niet gegaan skiën. Of met de auto.

snowbert op 20 sep 2020 22:12 Tja, niet gaan skiën is nog geen optie in mijn hoofd... Is idd niet eco maar als je al je reis naar je wintersportbestemming eco kan doen is dit al een stap in de juiste richting denkik.
FULL SEND

De prijzen zullen beschikbaar zijn vanaf 6 nov 2020 voor de gevraagde periode. Hoe vlugger je reserveer hoe goedkoper.
Via deze website https://nl.oui.sncf/nl/ kan je prijzen checken en inschrijven op een Email alert van wanneer je de reis kan boeken.
Ik heb eens vlug gekeken en vertrek in Amsterdam om 08:15 ben je om 18:30 in Bourg St Maurice; kostprijs +/- 150 € enkel. (hou er rekening mee, als je vergelijkt, dat je in tignes 80€ parking/wk dient te betalen.
De uren van de bus van Bourg St Maurice naar Tignes zullen dan ongeveer ook beschikbaar zijn, maar de laatse bus vertrekt er ongeveer rpnd 18:30 (uurschema wordt aangepast aan uurregeling van trein).
Kostprijs H/T 24€ duur 1:15hr

De prijzen zullen beschikbaar zijn vanaf 6 nov 2020 voor de gevraagde periode. Hoe vlugger je reserveer hoe goedkoper.
Via deze website https://nl.oui.sncf/nl/ kan je prijzen checken en inschrijven op een Email alert van wanneer je de reis kan boeken.
Ik heb eens vlug gekeken en vertrek in Amsterdam om 08:15 ben je om 18:30 in Bourg St Maurice; kostprijs +/- 150 € enkel. (hou er rekening mee, als je vergelijkt, dat je in tignes 80€ parking/wk dient te betalen.
De uren van de bus van Bourg St Maurice naar Tignes zullen dan ongeveer ook beschikbaar zijn, maar de laatse bus vertrekt er ongeveer rpnd 18:30 (uurschema wordt aangepast aan uurregeling van trein).
Kostprijs H/T 24€ duur 1:15hr

Marc1 op 21 sep 2020 18:49

Volgens mij vertrekt de Skithys véél vroeger , een uur of zes, zeven, afhankelijk van waar je opstapt. Begin van de middag in Bourg-St-M. Prijs is wel een puntje, heenreis is volgens mij voordelig, terugreis duur. Voor mij was het met het gezin geen optie in vergelijking met de kosten van de auto. Ander puntje: opstappen in Amsterdam, Rotterdam of Antwerpen, heel vroeg. Waar laat je de auto?

2024 Met kleinkinderen, weer gebonden aan het hoogseizoen €€€

Skithalys is boekbaar vanaf 1 oktober. Is rond 1430 in bourg saint maurice, ben je rond 1700 in Tignes met de bus.

Ik heb eens vlug gekeken en vertrek in Amsterdam om 08:15 ben je om 18:30 in Bourg St Maurice; kostprijs +/- 150 € enkel. (hou er rekening mee, als je vergelijkt, dat je in tignes 80€ parking/wk dient te betalen.

Dat is de reguliere verbinding met overstap in Parijs en Chambery!

De Ski Thalys laat Parijs (letterlijk) rechts (terug links) liggen en rijdt in één keer door ri. Franse Alpen.
Amsterdam v 05:40 BSM a 14:30, terug BSM v 15:41, Amsterdam a 00:10 (tijden drgl 19/20)
Treinreiswinkel toont prijs vanaf 89 pp er

*bericht bewerkt door RCGrootveld op 22 sep 2020 18:13

Rob

De " skithallys", riidt enkel in schoolvakantie!!
Dus niet op de gevraagde data.
Er werd vandaag ook nog aangekondigd dat het huidige aanbod internationale verbindingen van Thallys met 40% wordt verminderd door te kleine bezettingsgraad.
Zowel Nederland, Frankrijk, België…

Hoe kom je erbij dat de skithalys alleen in de schoolvakanties reed, @marc1? Dat was zeker niet zo. Gewoon elke zaterdag in het skiseizoen.

Hoe kom je erbij dat de skithalys alleen in de schoolvakanties reed, @marc1? Dat was zeker niet zo. Gewoon elke zaterdag in het skiseizoen.

DrPhil op 22 sep 2020 22:13

Hij heeft gelijk, is (kennelijk) zeer recentelijk aangepast, want het staat inderdaad op de site van Thalys.

Rob

Was kennelijk al even (gedateerd 28/08) bekend, want ook de treinreiswinkel schrijft:
In de winter 2020/2021 rijdt Sneeuw Thalys alleen op zaterdagen in de kerst- en krokusvakantie. De reisdata zijn 19.12, 26.12. 2020 en 2.1.2021 en 13.2.,20.2 en 27.2.2021. Boekingen zijn mogelijk via onze website vanaf 1 oktober om 09.00h. Enkele reis vanaf € 89 p.p.

Rob

Ik heb eens vlug gekeken en vertrek in Amsterdam om 08:15 ben je om 18:30 in Bourg St Maurice; kostprijs +/- 150 € enkel. (hou er rekening mee, als je vergelijkt, dat je in tignes 80€ parking/wk dient te betalen.

Dat is de reguliere verbinding met overstap in Parijs en Chambery!

De Ski Thalys laat Parijs (letterlijk) rechts (terug links) liggen en rijdt in één keer door ri. Franse Alpen.
Amsterdam v 05:40 BSM a 14:30, terug BSM v 15:41, Amsterdam a 00:10 (tijden drgl 19/20)
Treinreiswinkel toont prijs vanaf 89 pp er
Ik vertrek vanuit België. Dus Brussel zuid.

RCGrootveld op 23 sep 2020 08:02
FULL SEND

Ik ben meerdere keren met de auto, vliegtuig en met de winter thalys gegaan naar Tignes. Ik vind de trein de meest ontspannende wijze om naar Tignes te gaan. Je stapt ’ s ochtends vroeg in en je komt rond 14.30 uur aan in Bourg Saint Maurice aan. De Transfer staat klaar en om 15.15 uur sta je in Tignes. De zaterdag erop vertrek je om 1530 uur en rond 24 uur sta je weer in Rdam. Kosten inclusief transfer 2x ongeveer 250 euro. Je stapt in en je bent er. Geen gezeul en wachten op je bagage, niet hoeven wachten op het vliegveld en op de transfers. Misschien zou vliegen een uurtje korter zijn in in reistijd. Maar moeten wachten op je transfer op het vliegveld van Chambery en de overstap in Moutiers, vind ik persoonlijk niet fijn.

*bericht bewerkt door Jamie010 op 23 sep 2020 19:01

Ik ben meerdere keren met de auto, vliegtuig en met de winter thalys gegaan naar Tignes. Ik vind de trein de meest ontspannende wijze om naar Tignes te gaan. Je stapt ’ s ochtends vroeg in en je komt rond 14.30 uur aan in Bourg Saint Maurice aan. De Transfer staat klaar en om 15.15 uur sta je in Tignes. De zaterdag erop vertrek je om 1530 uur en rond 24 uur sta je weer in Rdam. Kosten inclusief transfer 2x ongeveer 250 euro. Je stapt in en je bent er. Geen gezeul en wachten op je bagage, niet hoeven wachten op het vliegveld en op de transfers. Misschien zou vliegen een uurtje korter zijn in in reistijd. Maar moeten wachten op je transfer op het vliegveld van Chambery en de overstap in Moutiers, vind ik persoonlijk niet fijn.

Jamie010 op 23 sep 2020 18:57

Met de trein lijkt mij inderdaad de meest relaxte manier om op skivakantie te gaan. Heb deze zomer ook met de trein gereisd in het zwarte woud en dat was heerlijk.
De prijs van €240 lijkt mij dan wel wat duur, maar ik zal proberen zo vroeg mogelijk te boeken om een goeie prijs te scoren ☺

*bericht bewerkt door Gillesski op 24 sep 2020 08:07

FULL SEND

Daar haal je net de grootste problemen aan:

Trein is duur, zeker als je met meerdere personen samen reist is de auto veeeeeeeeel goedkoper

Je bent gebonden aan uren die meestal niet gunstig zijn: aankomst pas laat in de middag of avond en vertrek naar huis ook ten laatste kort na de middag, waardoor je 2 skidagen mist.
De revival van de nachttreinen kan hier mogelijks wel een oplossing bieden, maar het aanbod daarvan is vooralsnog karig.

Mis met de trein eigenlijk vooral een stukje flexibiliteit. Zeker buiten het hoogseizoen willen we nog wel eens onverwacht verkassen of een paar dagen langer blijven als de omstandigheden beter dan verwacht zijn.

Edwin van Riel

@Gillesski hou rekening met de 2x 27 euro Transfer van BSM naar Tignes en terug. Ik weet niet of je naast je bagage ook jouw ski uitrusting meeneemt. Dan is de prijs van de treinreis incl. transfers net zo duur als een vliegreis en soms nog goedkoper. In de trein kan je al jouw materiaal meenemen zonder extra kosten. @skiwi inderdaad met meerdere personen in de auto reizen is veel goedkoper. Ik vind persoonlijk om 15 uur aankomen op plaats van bestemming en om 14 uur vertrekken naar NL geen verkeerde tijden. Zeker als je weet dat je een ontspannen reis reis hebt van 7-8 uur ipv 12 uur in een auto. @Gillesski als je met de trein gaat en je wilt geld besparen. Breng je bagage naar het depot voor 1 euro, loop 200 meter en duik de Super U of Super Marche en sla daar je boodschappen in. Die mogen namelijk ook in de bus meegenomen worden

Plaats een reactie