Advies ski vaardigheden, tips voor (les) mogelijkheden in Nederland

Hoi allemaal, als ski liefhebber zijnde lees ik graag mee op het forum. Zie dat er vele mensen zijn met goede inhoudelijke ski kennis.
Vanaf mijn 6de t/m 15de elke skivakantie altijd op les gegaan in een ski klasje. Daarna eigenlijk elk jaar vrij gaan skiën wat bestaat uit tochten maken op de pistes.
Toen ik later kinderen kreeg en met hun op wintersport ging heb ik hun leren skiën in plaats dat zij in een ski klasje gingen.
En kan nu leuke tochten met me kinderen maken en komen overal lekker van naar beneden.
In het najaar en winter maanden ga ik dan ook af en toe naar snowworld Zoetermeer daar we relatief dicht in de buurt woonachtig zijn.
Zowel me kids ( 18 en 17 ) als ikzelf komen van de meeste pistes wel lekker af. Maar ik besef me ook dat ik mijn kinderen niets meer bij kan leren aan techniek en vaardigheden. Denk bv aan allerlei technieken als bv buckelpistes of off piste, carven etc. Ook sta ikzelf al jaren stil daar ik tijdens de ski vakanties lekker de hele dag rustig aan het cruisen ben en daarna nooit geen les meer heb genomen.

Waar ik nu op zoek naar ben zijn nieuwe uitdagingen, mijn techniek verbeteren en lekker bezig zijn met skiën en plezier.
Dit graag in Nederland in de avonden of weekenden.
Behalve dat ik wel eens naar Snowworld in Zoetermeer ga heb ik verder geen ervaring met de verschillende mogelijkheden als bv borstelbanen.

Graag verneem ik jullie uiteenlopende ervaringen en creativiteit hoe en waar jullie dat doen.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 22 sep 2020 20:57: Verhuisd naar juiste subforum

Wellicht is Club Snowworld iets aangezien jullie dichtbij wonen.
https://www.snowworld.com/zoetermeer/nl/skibaan/ski-snowboar…

Club Snowworld, skitrainingsdagen van ski experience, skitraining.nl etc.

CSW is ook gewoon gezellig natuurlijk ;)

Edwin van Riel

Als ik in de buurt van snowworld woonde deed ik precies wat @sjaak27 voorstelt :). Nu beperk ik me tot af en toe een dagje skitraining.nl of ski experience en dichterbij de rolbaan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Dank voor jullie reacties. Daar kan ik absoluut wat mee en zal hierin verder op onderzoek gaan en hopelijk spoedig ergens aan deelnemen.

Nu heb ik hier nog een vraag over: Tijdens de ski vakanties ski ik op mijn Stockli Laser AX. Ik vind het zelf een fijne ski waar ik erg tevreden mee ben. Maar ik zou het zonde van deze ski’s vinden om hiermee in Snowworld of borstelbaan te skiën daar ik zuinig op deze ski’s ben en ze graag voor de ski vakanties wil gebruiken.

Wat voor soort ski’s kan ik hiervoor het best gebruiken in bv Snowworld of op een borstelbaan?

Van sw worden ze niet minder, borstel baan pak ik meestal gewoon een paar huur latten ter plaatse.

Edwin van Riel

in Snowworld het best een slalomski, op de borstelbaan gebruik je ski’s van daar.

Een dagje Ski Experience! Die halen de fouten die er bij iedereen insluipen na jaren geen skiles te hebben gehad feilloos uit. En omdat je jezelf kunt zien op videobeelden valt het kwartje des te eerder…en het is nog gezellig ook.

Life is what happens while you were checking your phone

Plaats een reactie