Advies skigebied

Hallo allemaal,

Wij zijn opzoek naar een leuk (sneeuwzeker) skigebied. We hebben wat gegoogled maar het is nog lastig zoeken.
Wij zijn Sölden gewend maar na 15 jaar daar is het ook wel weer tijd voor wat anders.

Wel zijn we dus verwend met enige luxe liften en is dit dus ook wat we zoeken in een skigebied.
De eisen zijn dus:
Weinig/geen sleepliften
Geen lange sta gondels (dit ivm ziekte)
Dichte (verwarmde?) bakjesliften (dus met zo’n kap).
Weinig vlakke stukken
Een dalafdaling zou top zijn.

Apreski is dit seizoen natuurlijk niet van belang maar het is wel leuk als we een dagtocht van restaurantje naar restaurantje kunnen doen.

Ik hoor graag tips!

Kijk eens naar de skigebieden in Salzburger Sportwelt of naar Saalbach Hinterglem leogang Fieberbrunn. Voldoen perfect aan jullie eisen.

  • Serfaus-Fiss-Ladis (geen enkel sta gondel, volledige gebied bereikbaar zonder slepers, zo goed als alle zetelliften met kap)
  • Ischgl (volledige gebied bereikbaar zonder slepers, enkel aan de kant van Samnaun is er 1 lange sta gondel, maar die kan je vermijden, zo goed als alle zetelliften met kap)
  • Ski Arlberg (in St. Anton heb je 1 lange sta gondel, maar die kan je vermijden. in Lech heb je wel 1 lange sta gondel die je moet nemen om richting Zürs te kunnen)
  • Serfaus-Fiss-Ladis (geen enkel sta gondel, volledige gebied bereikbaar zonder slepers, zo goed als alle zetelliften met kap)
  • Ischgl (volledige gebied bereikbaar zonder slepers, enkel aan de kant van Samnaun is er 1 lange sta gondel, maar die kan je vermijden, zo goed als alle zetelliften met kap)
  • Ski Arlberg (in St. Anton heb je 1 lange sta gondel, maar die kan je vermijden. in Lech heb je wel 1 lange sta gondel die je moet nemen om richting Zürs te kunnen)
Skiwi op 01 okt 2020 16:22

De eerste 2 zijn ook goeie opties inderdaad, Ski Arlberg toch wat minder naar gelang het eisenpakket.

Lech-Zürs (SkiArlberg-West) heeft inderdaad nog enkele oude tweezitters…maar die zijn natuurlijk ideaal in Corona-tijden! 😎
Sterker nog, twee van die liften moeten komende zomer vervangen worden, maar dit wordt uitgesteld als Corona langer dan komende winter een probleem blijft.

-Tignes-Val d’isère is ook een goeie optie, alle sta gondels zijn te vermijden met zetelliften.
-Als je wat kleiner gebied ook goed vind en dicht bij Sölden wilt blijven is Obergurgl-Hochgurgl een aanrader.
-Ischgl lijkt mij ook een goed gebied dat vergelijkbaar is met Sölden.
-La Plagne of les Arcs is ook te doen, dan kan je wel de vanoise express niet nemen om in beide gebieden te skiën (maar dit is niet per se nodig voor een week is 200+km piste genoeg) de ene staanbak in La plagne is te vermijden.

  • Serre chevalier, wel nog wat sleepliften te vinden maar op zich een goede optie.
FULL SEND

idd, Obergurgl of Fiss

courchevel

@Pieter. Je gaat uit van een dikke portemonnaie. Ik zou gewoon Trois Vallees noemen. Dan hebben ze alles wat ze wensen. Kunnen ze nog kiezen uit vele dorpen. Maar een Oostenrijk ganger naar Frankrijk krijgen…, altijd lastig.

Hen48

@Pieter. Je gaat uit van een dikke portemonnaie. Ik zou gewoon Trois Vallees noemen. Dan hebben ze alles wat ze wensen. Kunnen ze nog kiezen uit vele dorpen. Maar een Oostenrijk ganger naar Frankrijk krijgen…, altijd lastig.

Hulst op 01 okt 2020 21:20

Frankrijk heeft nochtans heel veel topgebieden waar je zeker eens heen moet geweest zijn als je een skifanaat bent

FULL SEND

@Wunderkammer
Ik ben jong genoeg om die oude groene twee zitters juist leuk te vinden.( mits er weinig mensen zijn. @Hulst
Een Oostenrijk ganger naar Frankrijk krijgen.
Is inderdaad heeel moeilijk 😄

Laat de Oostenrijk gangers vooral Oostenrijk gangers blijven. Je moet ze niet wijzer maken dan ze al zijn 🙃 straks worden ze allemaal verliefd op de uitgestrekte gebieden in Frankrijk…

*bericht bewerkt door Matthias123 op 01 okt 2020 21:42

Born to Ride

Dank allemaal voor de reacties! Zitten zeker leuke opties bij om eens nader te ontdekken 😄

Ik ben nu al bezig routes in Trois Vallees uit te stippelen, waarbij ik enkel gebruik maak van stoeltjesliften. Trouwens lijkt me een leuk spelletje om “coronaveilige” routes uit te stippelen. En … de keuze is reuze.

Hen48

Alta badia, bijna allemaal stoeltjes liften. Wel weinig verwarmd.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....

Plaats een reactie