wandelen in de sneeuw

Hallo allemaal, . Mijn schoonmoeder van 90 heeft een hele grote wens om nog een keer naar de sneeuw te gaan. Wij zouden haar dit willen aanbieden, zeker na alle ellende met corona 9en nog…) Ze is niet zo heel goed ter been. Ze zou bijvoorbeeld een ritje met een arrenslee ook geweldig vinden en sneeuw rondom het huis/bos…Wie heeft er een goede tip, het mag een groot huis zijn met 4 slaapkamers want we gaan dan met meerdere personen. We zijn niet (meer) afhankelijk van de schoolvakanties. Persé skiën hoeven we ook niet maar wel heerlijk genieten van de sneeuw.
vriendelijke groeten, Marjav

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 04 okt 2020 16:01

Ik denk dat er een hoop overwegingen zijn om hier wel of niet tot na Corona mee te wachten, maar helemaal los daarvan: de Seiseralm biedt wel wat je zoekt. Of de accommodatie er is, dat weet ik niet, maar je kan er heel mooi bovenop wandelen, met een arreslee rijden en dan samen ergens lunchen, etcetera.

En ik denk dat veel Scandinavische bestemmingen ook wel een soortgelijke beleving kunnen verzorgen.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hartelijk dank alvast voor deze tips! We gaan zeker de corona ontwikkelingen afwachten!

Kijk ook eens naar het Jungfrau gebied.
Het voordeel daar (met name voor ouderen!) is, dat bijna al het vervoer met treintjes gaat.
Verder veel wandelmogelijkheden, al dan niet met tussentijds opstappen.

Het gebied heeft wel een nadeel: Het is Zwitserland, dus behoorlijk aan de prijs.

Rob

Het Kleinwalsertal heeft vrij veel accommodaties gelegen aan pistes & op hellingen. Ook mooi wandelen. En niet al te ver/lang rijden.

Hartelijk dank voor bovenstaande tips. Ik ga deze gebieden bekijken!

Vrijwel alles in het Bregenzerwald is zeker aan te raden. (Bizau, Bezau, Mellau,…)

Ook in Ramsau / Schladming en omgeving zal je ook je gading vinden.

Hartelijk dank voor deze tip!

Je hebt verschillende opties in de Alpen zoals hierboven genoemd. Echter zijn deze allemaal 8u of verder rijden. Je zou ook eens naar het Sauerland kunnen kijken, op een uurtje of 4 rijden. Wanneer je niet aan vakanties vast zit en last minute kunt boeken is het gewoon de weersverwachtingen afwachten totdat het eens lekker gaat sneeuwen daar. Iedere winter zijn er daar periodes dat er een mooi sneeuwdek ligt. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat 8 - 10 uur reizen met een 90 jarige niet optimaal is. Het nadeel van het Sauerland is wel dat het heuvels zijn ipv bergen zoals in de Alpen.

Born to Ride

Als je wil wandelen in de sneeuw op relatief vlakke wandelpaden zou ik Seefeld/Leutasch aanraden. Ideaal met gezin+oudere mensen. Niet te ver rijden, ligt op een plateau dus omgeving is vrij vlak maar toch sneeuwzeker en niet ver rijden (net over Duits-Oostenrijkse grens). Er zijn zeker huisjes te huur, Leutasch is goedkoper maar heeft (bijna) geen skimogelijkheden maar wel veel wandel & langlaufpaden. Seefeld heeft een gezellig dorpscentrum en ook ski-mogelijkheden (en schaatsbaan/zwembad/etc).

Het lijkt inderdaad niet zo handig om 8u en meer te rijden met een 90jarige ;) .
In aanvulling op Matthias is de Ardennen ook een mooie optie tijdens de winter (en nog net iets dichter dan het Sauerland). Er ligt natuurlijk niet vaak een groot sneeuwdek, maar met corona is last-minute boeken zowiezo interessant, dus dan kan je deze optie (of die van het Sauerland) alsnog afwegen.

Allemaal heel goede en bruikbare tips. We gaan e.e.a. in overweging nemen. Hartelijk dank!

Als je dichterbij-opties overweegt moet je zeker ook aan de Vogezen denken. Heel mooi gebied, maar zeker niet zo sneeuwzeker als de Alpen. Voor de sfeer moet je uiteraard sneeuw hebben en geen drab, dus dat wordt last-minute boeken. Je hebt het over een 90-jarige, dan denk ik spontaan aan Gerardmer. Mooi oud stadje met een skigebied, dus wintersportsfeer. Het ligt aan een meer, dus mogelijkheid tot vlakke wandelingen.

Oh ja, Gerardmer, zijn we ooit, lang geleden, in de zomer met haar geweest. We moeten de sneeuwberichten maar goed in de gaten houden en last minute iets regelen! Bedankt voor de tip.

Plaats een reactie