Balaclava/helmaclava kind

Hi allemaal, we hopen dat we met Kerst in Oostenrijk kunnen skien. Voor onszelf, volwassenen is het niet ingewikkeld om een buff oid voor je mond te trekken in een rij of binnen. Voor onze dochters, jongste is 6, is dit lastiger. Ze hebben allebei een ‘bivakmuts’ maar bij de jongste zakt die vaak onder haar neus. Nu keek ik naar helmaclava/balaclava van Barts omdat die ook echt kleine maatjes hebben. Alleen zitten daar weer kleine ‘ademgaatjes’ in, dus ik twijfel of dat oke is. Een Buff zakt af…
Wie heeft DE tip? Bedankt!!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 05 okt 2020 08:03

Een buff onder de naaimachine? Gewoon een paar cm smaller maken?
Ik weet sowieso niet of een 6 jarige een masker moet dragen?

Alleen zitten daar weer kleine ‘ademgaatjes’ in, dus ik twijfel of dat oke is.

Biebs op 04 okt 2020 17:22

Ik mag hopen dat ze niet secuur alle mondkapjes gaan controleren, zeker niet bij kleine kinderen. Krijg je kind tenminste ook wat meer zuurstof binnen.

Bij de Lidl hebben ze onlangs deze verkocht :

null

Geen idee of deze nog in de winkel te vinden zijn. Heb met deze gehele dag in een pretpark rond gelopen. Bleef prima zitten in de achtbanen.

Anders langs de lokale kleermaker lopen en een stukje stof of een lekkere sjaal van wat elastiek laten voorzien?

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Kinderen hoeven niet. En zou er ook geen heisa van maken bij je kind . Geeft alleen maar stress bij je kind en ook je zelf . Wordt skien ook niet gezelliger op. En kinderen zullen ze echt niet zo erg op controleren, zeker als het druk is bij de liften .

Misschien wil Biebs wel een masker uit eigen beweging, ook al moet t niet? Of misschien wil de jongste niet “onderdoen” voor de oudere kinderen?

Kinderen hoeven niet. En zou er ook geen heisa van maken bij je kind . Geeft alleen maar stress bij je kind en ook je zelf . Wordt skien ook niet gezelliger op. En kinderen zullen ze echt niet zo erg op controleren, zeker als het druk is bij de liften .

miepmiep op 09 okt 2020 15:53 Ik lees hier een sterke aanname volgens mij... 2 zelfs.

1 is dat ze niet streng gaan controleren. Ik acht die kans niet onmogelijk. In NL is er de tendens “ik wil geen politie spelen”. Maar ben in Griekenland geweest en daar was men er best streng op. Niet iedereen, maar zeker de meerderheid was mondkapje of niet de winkel in. Zelfs ons kind van 3 moest die op.

2e aanname is dat het “stress” voor kinderen veroorzaakt. Stress? Vanwege een mondkapje? Kinderen passen zich makkelijk aan hoor. Die van ons heeft nooit geklaagd over het mondkapje. Vond het zelfs leuk om te dragen… Zeker als wij eentje op hadden wilde hij er ook eentje op.

De enige die er stress en last van hebben, zijn de volwassenen XD

@Biebs: kun je aangeven de reden is voor het gebruikswens van een buff-balaclava voor je dochter…? Koude of Coronette?

Tegen de koude: kinderen hebben het vaak warm en dan is een sjaal voor hun snoet vaak hinderlijk volgens mijn guppy’s. Indien het gebruik hier voor gewenst is koop dan zo’n ding van Barts met aan 1 kant fleece en aan de andere kan stof… Deze kun je naast het niet om hebben omdat het te warm is ook op 2 manieren toepassen in verschillende weersomstandigheden

Tegen de Coronette: bezoek wat sites en kijk of er een Coronette proef balaclava is en pas deze aan indien deze niet in de juiste maat te verkrijgen is. Maak het kleiner en maak er een aantal oogjes aan… je kunt het natuurlijk ook aan de kleermaker vragen of aan een Oma… Het zal wel warm zijn indien het niet echt stevig winter weer is voor je dochter. Zo’n sjaal zorg er vaak voor dat een kind de warmte niet kan afvoeren… kinderen moeten hard werken om te kunnen skien

Thanks! Het gaat idd om de Corona, verder hebben ze het nooit zo snel koud.
Ze zijn dol op skiën dus we hebben uitgelegd dat dat nu alleen kan met iets voor mond en neus, in Oostenrijk verplicht vanaf 6. Ze begrijpen dat en geen stress ;-)

Ik ga eens kijken wat ik kan vinden en evt zo vermaken dat het zo lekker mogelijk zit!

Ongevraagd adviesje: indien je oogjes, lipjes, koordjes aan de balaclava klust of laat klussen…

Laat het je dochter even testen met helm op en handschoenen aan. Met wantjes aan is het vaak allemaal moeilijker dan met handschoenen of zonder… dan ook nog naar hopen dat de kinderen dit kunnen combineren met het vasthouden van skistokken😉

*bericht bewerkt door Bruuuno op 10 okt 2020 11:36

Plaats een reactie