Kaunertaler gletscher 8 en 9 oktober

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kaunertaler Gletscher

Normaal zouden we in Ibiza zitten, maar dat vonden we vandaag niet erg 😉

Eerst twee dagen in Salzburg geweest en daarna 3 dagen in de Thermen van Langenfeld in het Oetztal. Om deze week af te sluiten, hebben we besloten om naar de Kaunertaler gletscher af te reizen. Eigenlijk omdat ik hier nog niet was geweest.

We zitten net voor Feichten als slaapadres. Bij de Mautstelle kunnen we onze skipas aanschaffen. Lekker makkelijk vanuit de auto. Dan begint een mooie rit naar boven langs het meer.

null

null
null

Zo ziet er het uit op Google Maps.

KarlesJoch baan en FelginjochBahn en nog een sleeplift Fernerlift zijn open.

null
null

De lengte van de afdalingen vallen me niet tegen. De sneeuw kwaliteit is prima en dat bleef ook tot ongeveer 15.00 uur. Op een paar Zwitserse en Tsjechische skiteams is het zeer rustig. Overigens hield iedereen zich aan de regels betreft Corona. Iedereen had ze Buff op en hield afstand.

null
null
null

Later in de middag trok het even dicht. Rond 15.00 uur vonden we het wel prima. Ondertussen waren bezig met de opening voor morgen. We zagen dat ze ook bezig waren met de OchsenAlm 2. Op terug weg naar beneden zou het zo maar kunnen dat ze morgen open gaan. Best leuk om dan tot 2400 M te kunnen skiën is oktober.

null
null

Leuk gebied en morgen weer lekker op stap. Hopelijk worden dit niet mijn enige 2 skidagen dit seizoen.

*bericht bewerkt door CJAHulskamp op 08 okt 2020 18:03

May the ski force be with you !!

Leuk verslag! Lijkt mij ook wel wat om een keer in deze periode te gaan en dan gewoon lekker wat gletsjer gebieden aan te doen. Was het echt zo ontzettend rustig of vertekend het een beetje?

*bericht bewerkt door Amelm op 08 okt 2020 18:25

Falginjochbaan is al open? Flink project is dat geweest zeg 😱
Ben lichtelijk jaloers, jij hebt al van de sneeuw mogen genieten. Morgen nog zo’n dag!

The older I get, the better I was

Met paasen 2019 ook een aantal dagen daar geskied, lekkere pistes en met name de sfeer die er was vonden wij geweldig.

.

Als je naar de Ochsenalm 2 kunt krijg je er een mooi stukje bij. Lekker om nu alweer te kunnen skiën!
Het Kaunertal is overigens een heel mooi dal. Niet in de laatste plaats door de uitzichten op weg naar de gletscher.

*bericht bewerkt door Matthieu op 09 okt 2020 08:46

Aftellen maar!

Idd open

null
null
null
null

Wel iets drukker maar eigenlijk ontzettend rustig op de piste.

null

May the ski force be with you !!

Mooi!

Aftellen maar!

Blijkbaar hadden ze nog een sneeuw depot, hier zie je mooi het voordeel van snowfarming.

The older I get, the better I was

Blijkbaar hadden ze nog een sneeuw depot, hier zie je mooi het voordeel van snowfarming.

Onnem op 09 okt 2020 12:45

null
null

May the ski force be with you !!

Normaliter hou ik niet van dit soorten linten, maar dit ziet er indrukwekkend uit!
Die vlaggen, is er een testevenement of zo?

Idd een test evenement.

May the ski force be with you !!

Elke keer als ik dat logo zie… Wij hebben destijds voor de kids op hun eerste snowboardtrip stickers van het gebied gekocht voor op hun helm. Toen lag er 1 van hun helmen op de tafel, en vanaf toen zie ik steeds een schijtende hond met 2 staarten 🤣

null

Leuk verslag en leuke plaatjes om te kijken!

Heel leuk. En verrassende omstandigheden.
Van de zomer vanuit Ried omhoog gefietst. Idd een prachtig dal.

Zat nog even terug te bladeren.
Zei nog dat het mischien mijn enige 2 ski dagen voor dit jaar zou worden, en daar ziet het er helaas wel naar uit.

May the ski force be with you !!

Zo ongeveer het enige waar ik spijt van heb, helemaal begin van het seizoen niet even snel een weekendje te zijn gegaan dit seizoen ;)

Edwin van Riel

hoeveel km pistes is er om te zomerskiën?

hoeveel km pistes is er om te zomerskiën?

jwgroeneveld op 07 mrt 2021 19:51
Bla, bla, bla.

Plaats een reactie