Ik wil met kerst weg, maar waar?

Ik ben recent gescheiden en wil graag de week van Kerst alleen gaan snowboarden. Mijn voorkeur gaat uit naar Oostenrijk.
Waar is het sneeuwzeker in Oostenrijk met kerst? Sölden, Ischgl? waar nog meer? Iemand een tip voor accommodatie? Het zou zo ie zo Last Minute zijn door de Covid-19.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 15 okt 2020 09:25: verhuisd naar naar juiste subforum

Misschien eens even zoeken op het forum, hier zijn al pagina’s vol over geschreven, ook vrij recent nog. Succes.

It's all about the turns duuuuuude!

spijtig genoeg al gedaan, met zoekterm als kerst, en recentste is van 2019, en de meeste van 2012/13/15

Paar keer met kerst naar Klein Walser Tal geweest.
steeds sneeuw gehad, en lekker dichtbij.

Sneeuwzeker is hoogte. Misschien even aankijken en last minute kijken waar het goed is, wie weet wat deze winter gaat brengen.
Mellau/Damuls ook eens met Kerst geweest en was toen top, rustig en veel sneeuw.

Fiss, zell am see/kaprun, obertauern, hoch/obergugrl.

DB

Ik zou persoonlijk nog ff wachten met boeken , corona kan nog veel veranderen

Gewoon last minute boeken op een plaats waar dan lekker veel sneeuw ligt en waar je naartoe mag gaan.

De kerstweken zijn erg belangrijk voor de skigebieden, overal is het dus wel skizeker. Ik zou zelf juist niet te hoog gaan, zodat je ook tussen de bomen kunt skien, het weer is door de bank genomen wat minder deze weken en in de mist is het boven de boomgrens geen pretje. In oostelijker Oostenrijk, Salzburgerland, Stiermarken is het vaak wat kouder.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Kleinwalsertal is aardig ski zeker. Helemaal in verhouding tot de reistijd.
https://www.gaestehaus-mathies.at/ beviel ons goed. Ski bus om de hoek vanwaar uit meerdere gebieden aan te rijden zijn.
Uitzicht vanuit de accommodatie is fantastisch.

Wacht tot het laatste moment en maak dan een beslissing a.d.h.v. de gevallen sneeuw en de weersverwachtingen.

sneeuw witje en de 7 bergen

In Snow Space Salzburg is in die periode ook altijd al prima te skiën. Als er nog niet heel veel natuursneeuw is gevallen is niet alles open maar in vergelijking met andere gebieden is er hier veel mogelijk in verband met de besneeuwing.

Naast goed aan te reizen per auto (Flachau ligt naast de snelweg) is ook het vliegveld van Salzburg maar een klein uurtje weg.

Thank God summer is over!

spijtig genoeg al gedaan, met zoekterm als kerst, en recentste is van 2019, en de meeste van 2012/13/15

Skippy79 op 13 okt 2020 07:38

De meest recente kerst was in 2019. Wat had je verwacht? Een verslag van hoe het met kerst 2020 was?
Op een dergelijke vraag moet je niet kijken naar recente berichten, maar juist naar berichten van verschillende jaren.

Annoying skiers since 2003

Wij gaan altijd de week voor de kerstvakantie, tot nu toe nooit problemen gehad met te weinig sneeuw,
St Anton, Ischgl, Zillertal Arena
De dalafdaling kan wat minder zijn maar dat kan net zo goed in januari/februari

Plaats een reactie