Gletsjer & campertips gezocht

Beste sneeuwliefhebbers

Blij jullie hier weer te zien! Voor mij een hele tijd geleden, maar toch weer enorm verheugd mijn jaarlijkse weg opnieuw naar het forum te vinden.

Zag vandaag filmpje voorbijkomen van Wintersporters op Instagram, vanop de gletsjer in Stubai.
Ik krijg er meteen zin van ook een dagje of twee/drie (of meer, afhankelijk van moment) te gaan profiteren.

Wie heeft er tips voor een locatie? Ik zou graag met mijn camper erheen kunnen, maar ken niet echt de tips & tricks voor tochten vroeg op het seizoen qua locatie.
Doel is om vooral alweer wat op de latten te staan, eventueel wat les te nemen daar. Zijn er überhaupt al lessen in skigebieden bv. eind oktober of in november? Hangt dat af van de opening van het skigebied?

Vertrek vanuit Brussel, dus hoe dichterbij hoe beter voor zo’n paar daagjes.

Ter samenvatting:

  1. Tips skigebied / gletsjer voor bv. eind oktober of begin november (bv. 11-15 november)
  2. Kan er daar met camper verbleven worden?
Het is o zo hard genieten.

Iets voor @evr66 😉

Born to run. B.S.

Bij de Pitztaler gletsjer zijn direct naast het parkeerterrein ook camper plaatsen, dan sta je dus direct aan de lift. Exacte voorzieningen in de winter weet ik niet, maar er staan ook 's winters altijd wel een paar.

to ski or not to ski, thats no question

Zo even voor de vuist weg in de buurt van een Gletsjer:

Cervinia is prima, grote camperplaats vlakbij het dorp. Checken vanaf wanneer je daar richting gletsjer kunt

Tignes/VdI: Minimaal 40 minuten met de auto (Bourg st m). In het dal geen winterkamperen toegestaan

Chamonix: camping in het dorp, prima (lang geleden, dus te controleren ;))

Solden: camping in het dorp, maar controleer of de gletsjers van daaruit bereikbaar zijn. Dus niet al te vroeg in het seizoen!

Stubai: sowieso camping op 10-15 m afstand (check opening, zelf niet gestaan). Staan ook altijd wel enkele campers op de parking, weet niet of dat toegestaan is.

Edwin van Riel

Pitztal is volgens mij ook de enige waar effectief iets officieel geregeld is, info hier:https://www.pitztal.com/en/node/28480

Voor zover ik weet zijn er maar twee echte voorzieningen:

  • Je kan het sanitair aan het liftgebouw gebruiken
  • Er is een plek voorzien om afvalwater/chemische toiletten te reinigen.

(Maar dus bvb. geen “campingfaciliteiten” zoals een electriteitsvoorziening.)
(Neem dit met een korreltje zout, want dit is gebaseerd op een herinnering van minstens 5 jaar geleden van een 2-daagse trip in de camper van een vriend.

Hier een mede-camperaar…

Wij waren van plan om deze herfstvakantie misschien een paar dagen bij de Pitztaler Gletscher door te brengen. Sowieso een leuk skigebied en je hebt er inderdaad een camperplaats. Geen stroom, wel mogelijkheid van toilet bij de lift en volgens mij kun je er ook water nemen en lozen.
Voor ons gaat het nu niet door, vanwege corona/Pitztal is oranje inmiddels.

Verder zijn er niet heel veel officiële camperplaatsen bij de gletschers in Oostenrijk, voor zover ik weet.
Stubaital zijn wij wel eens geweest. Toen hebben we op de camping in Neustift gestaan. Dat is nog wel een eind bij de gletscher vandaan. Iets dichterbij zit nog wel een andere camping in het Stubaital, maar ook die is 7 km van de gletscher.
Je kan natuurlijk wel gewoon heen en weer rijden elke dag van een camping naar het dalstation.

Wat dieper in de winter zijn er wel een aantal campings/camperplaatsen bij lift/piste zoals Biberwier, Nesselwang, Mauterndorf, Fieberbrunn, Colfosco, Riezlern. Maar ik denk niet dat je op een van die plekken in november al terecht kunt.

Plaats een reactie