Hoe denken jullie dat het winterseizoen gered kan worden...?

Om hopeloos van te worden…

Het wijzen vanuit meerderen kanten is nu wel een beetje klaar jongens. Dat is helaas niet de eerste keer dat we het vragen. Klaar nu.

Eigenlijk is héél deze discussie ook wel hééééél leerrijk…
Ik weet NU 1 ding zeker.
Ik snap er géén " KL.TEN" meer van.

Oei…dit moest in “Wintersport inside” of toch niet???🤔

Born to run. B.S.

Eigenlijk is héél deze discussie ook wel hééééél leerrijk…
Ik weet NU 1 ding zeker.
Ik snap er géén " KL.TEN" meer van.

Oei…dit moest in “Wintersport inside” of toch niet???🤔

dan58 op 27 okt 2020 09:17

Ach het word mij nu in ieder geval wel meer en meer duidelijk waarom het ondanks alle maatregelen toch heel erg slecht gaat met het aantal besmettingen en bijbehorende ziekenhuisopnames e.d. Wat dat betreft gaat het “ik snap er geen kloten van” niet meer op.

Born to Ride

Shane, ik snap je post niet helemaal, wat bedoel je met “jullie norm”? Van hogerhand wordt een regel bepaald en daar hou ik me gewoon aan. Die “hogere macht” zal het wel beter weten dan ik, dus wie ben ik om de regel in twijfel te trekken :) En ja, noem mij maar een autist, als ik een regel volg dan gaat dat volgens de letter.

Dit zegt wel veel:

Ik denk namelijk echt dat 95%, al dan niet meer, van de mensen zijn best doet om zo goed en netjes mogelijk met het virus om te gaan.

Shane op 26 okt 2020 19:57

en vervolgens ben je het eens met Thuis de psycholoog die beweert dat iedereen zo af en toe creatief met de regels omgaat en dat dat eigenlijk heel normaal is. Hij zegt dit niet letterlijk, maar het is wel de boodschap.

Dan kan ik alleen maar concluderen dat het andersom is. Dus:
5%, al dan niet minder, van de mensen zijn best doet om zo goed en netjes mogelijk met het virus om te gaan.
95%, al dan niet meer, van de mensen het eigenlijk niet zoveel kan schelen.

En dan snap ik ook gelijk waarom het virus nog steeds rond raast.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 27 okt 2020 09:38

Excuses voor de uitweiding.

Ontopic: een totale lockdown voor een maand gaat het winterseizoen redden. Daarna heeft het virus weer 1 a 2 maanden nodig om op sterkte te komen.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 27 okt 2020 09:45

Shane, ik snap je post niet helemaal, wat bedoel je met “jullie norm”? Van hogerhand wordt een regel bepaald en daar hou ik me gewoon aan. Die “hogere macht” zal het wel beter weten dan ik, dus wie ben ik om de regel in twijfel te trekken :) En ja, noem mij maar een autist, als ik een regel volg dan gaat dat volgens de letter.

Dit zegt wel veel:

Ik denk namelijk echt dat 95%, al dan niet meer, van de mensen zijn best doet om zo goed en netjes mogelijk met het virus om te gaan.

Shane op 26 okt 2020 19:57

en vervolgens ben je het eens met Thuis de psycholoog die beweert dat iedereen zo af en toe creatief met de regels omgaat en dat dat eigenlijk heel normaal is. Hij zegt dit niet letterlijk, maar het is wel de boodschap.

Dan kan ik alleen maar concluderen dat het andersom is. Dus:
5%, al dan niet minder, van de mensen zijn best doet om zo goed en netjes mogelijk met het virus om te gaan.
95%, al dan niet meer, van de mensen het eigenlijk niet zoveel kan schelen.

En dan snap ik ook gelijk waarom het virus nog steeds rond raast.

Martin7182 op 27 okt 2020 09:36

Niets menselijks is eenieder vreemd (wellicht alleen dan bij jou niet). Iedereen maakt fouten, al dan niet bewust (en daar houdt de overheid natuurlijk stiekem wel rekening mee he). Zie mijn eerste post daarover in dit topic.

En het virus raast nog steeds rond, omdat:

  • Het een venijnig virus is dat zich makkelijk verspreidt, met name via aerosolen (waar nog steeds nauwelijks aandacht voor is) en dat steeds terug zal komen. https://oost-online.nl/virussen-zijn-net-inbrekers-je-moet-z…
  • Onze overheid het land zo veel als mogelijk op gang wil houden
  • Onze overheid met andere zaken, zoals mondkapjes, best wat steken heeft laten vallen en niet de kennis van bijvoorbeeld de landen in zuid-oost Azië tot zich heeft genomen. Nog steeds niet trouwens.
  • We heel veel positieve PCR tests (met andere normen dan andere landen) hebben en het in dat opzicht heel slecht doen, maar het qua Corona-doden als NL in de tweede golf juist heel goed doen in Europa.
  • We veel maatregelen moeten nemen om onze zorg niet over te belasten, maar de bandbreedte die we qua capaciteit hebben is ook wel erg miniem.

*bericht bewerkt door Shane op 27 okt 2020 10:06

I can stick uphill ice, on my saucer...

Excuses voor de uitweiding.

Ontopic: een totale lockdown voor een maand gaat het winterseizoen redden. Daarna heeft het virus weer 1 a 2 maanden nodig om op sterkte te komen.

Martin7182 op 27 okt 2020 09:37

En dat vind jij kunnen? Dat we dan weer gewoon gaan reizen en opnieuw gaan verspreiden? Nu begrijp ik je niet meer.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik vind dit gewoon een kansloze discussie. Zonde om hier je energie aan te verspillen (doe ik nu ook door te reageren). Het enige wat ik wil zeggen: Wees bewust van je eigen acties en verantwoordelijkheden die van anderen heb/ kun je weinig invloed op uitoefenen.

When life gets too complicated.... SKI

Willen we dit echt? Een vakantie vol met extra regels & handhaving? Een 3 laags buff dragen, òòk in de buitenlucht? Tijdslots??? Heel Europa letterlijk opsluiten voor 2 weken?
Voor mij hoeft dit niet. Ik ga op wintersportvakantie om een leuke tijd te hebben, niet om mezelf druk te maken over een virus die 99,77% overleeft.
Denk dat we meer van onze medemens te vrezen hebben qua gevaarlijk skigedrag dan dat ze een eventueel virus overdragen.
Als onze lieve overheden dat ook beseffen kunnen we allemaal een onbezorgde wintersport tegemoet gaan :)

Jesper op 25 okt 2020 20:05

Je skileraar zijn doe je er een beetje naast waarschijnlijk, het is in ieder geval duidelijk dat je je brood er niet mee hoeft te verdienen Jesper!

Maar ik wens je toch een prettige wintersport wanneer je voor je gevoel weer kan gaan met plezier.

SanderKan op 26 okt 2020 10:42

Toch is corona ook niet te vangen met een soort elementaire reductiemethode @Sanderkan. Althans, het restrisico blijft heel veel groter, door zaken die we nog niet goed weten, maar vooral omdat het er nu alle schijn van heeft dat we deze lawine sowieso zullen triggeren. Is het niet deze afdaling, dan wel de volgende.

Kijk hier op het forum gaat het bijvoorbeeld heel veel over “de mensen die zich niet aan de regels houden” en geen afstand houden, maar ja, de kids gaan bijvoorbeeld overal gewoon naar school en zoals elke ouder weet ben je vanaf het moment dat ze gaan ineens minimaal 10 keer per jaar vaker verkouden (zijn toch ook corona virussen). Ook ik word ernstig geraakt in mijn broodwinning en snap je sentiment, maar het zijn niet de Jespers (om het zo maar even te zeggen, want volgens mij bedoelt hij het niet kwaad) die ervoor zorgen dat Covid-19 zo rondraast en dat overheden op veel plaatsen in paniek zijn wegens een tekort aan ziekenhuisbedden.

Zullen we ons vooral niet mee laten zuigen door drogredeneringen, zoals die van @DirkG. Dat zwart-wit denken en ten onrechte heftige veroordelen is in de samenleving al een flink probleem aan het worden, hoeft hier niet wat mij betreft. Iedereen wil hier gewoon graag op wintersport.

Shane op 26 okt 2020 13:03

Goed punt @Shane dat vanaf het moment de kids naar school gaan je als ouder vaker snottert🤧 Dat hebben mevrouw Piefke en Piefke zelf ook al vaak geopperd.
Nu in deze tijd mag je helemaal niet snotteren omdat alles op Corona geschoven wordt en bijvoorbeeld de griep niet meer bestaat… Maar de kids mogen wel alle samen gepropt bij elkaar zitten… want die vallen niet in de risico groep maar geven wel zo de snotteritus door aan iedereen, als ze dan geen Corona doorgeven dan wel een verminderde weerstand door het gesnotter en ben je weer vatbaarder voor de almachtige Corona… Vele mensen zijn positief getest maar hebben nergens last van buiten wat simpele symptomen die normaal als lichte verkoudheid gezien worden maar nu ineens alarmerend zijn… We maken het allemaal veel groter dan het is. Ben je ziek en lig je op de ic ja dan is dat kut en ben je wel fff zoet ermee maar dat hebben met een gewoon griepje ook meerdere mensen waar je dan niemand over hoort.
In mijn ogen is je opsluiten geen optie maar gewoon doorgaan een betere.

Geef je gewoon je mening en. Discussie is prima maar waarom altijd boos worden op de ander als die een ander ideaal beeld heeft?!

LA NORMA😍☃️

Excuses voor de uitweiding.

Ontopic: een totale lockdown voor een maand gaat het winterseizoen redden. Daarna heeft het virus weer 1 a 2 maanden nodig om op sterkte te komen.

Martin7182 op 27 okt 2020 09:37

En dat vind jij kunnen? Dat we dan weer gewoon gaan reizen en opnieuw gaan verspreiden? Nu begrijp ik je niet meer.

Shane op 27 okt 2020 10:05

Het is een korte termijn oplossing (alleen voor deze winter) met astronomisch hoge prijs en daar is eigenlijk alles mee gezegd. Gelukkig hoef ik die keuze niet te maken. De prijs van elke andere oplossing is denk ik uiteindelijk ook astronomisch hoog; we zijn nu driekwart jaar verder en eigenlijk nog niet zoveel opgeschoten. Alleen immuniteit kan ons redden, het liefst met een vaccin i.p.v. primaire natuurlijke selectie. Een vaccin maakt uiteindelijk ook deel uit van natuurlijke selectie, “we” komen er sowieso sterker uit.

Om weer even on-topic te gaan:

Een Europese oplossing: landen éérst in lockdown, zodat er weinig besmettelijke personen nog zijn. En dan rouleren welk land wanneer mag komen. En tussen die periodes weer (lichte) lockdowns. Waarbij het aantal besmettelijke personen wordt gemonitord en wordt ingegrepen waar nodig.

Maarja, dat betekend wel héél veel neuzen dezelfde kant op. En dat gaat dus niet gebeuren.

Voordeel van deze methode: mensen weten dat als ze de lockdown níét serieus nemen, ze niet op vakantie kunnen, niet uit eten kunnen etc in de “vrije” periode. Waarbij vrij dus betekend met minimaal 1.5 meter, mondkapjes in openbare ruimte etc. Maar wel veilige horeca open (restaurants, niet apres ski)

@Martin7182 natuurlijke selectie werkt alleen als mensen er aan overlijden vóór ze kinderen krijgen. Anders is het enkel “opruimen” en géén natuurlijke selectie. Dus nee, als “mensheid” worden we er niet sterker van.

*bericht bewerkt door Waah op 27 okt 2020 10:58

In Oostenrijk gaan ze nu wel aan de slag met de gestelde maatregelen om het infectie gevaar te minimaliseren. De vraag is echter of het al niet te laat is… Ik begrijp dat er in Oostenrijk er alles aan gedaan wordt om open te blijven, maar de vraag is of dat door de rest van de EU zo op prijs gesteld wordt als ze later deze week gaan strooien met de draconische maatregelen waar ze het over hebben. Woensdag/donderdag zou wel eens het uur van de waarheid kunnen worden voor de maand november.

Kontrollierter Ansturm auf Gletscher

Nach den ersten beiden Ski-Wochenenden auf Tirols Gletschern haben Behörden und Betreiber für dieses Wochenende schärfere Kontrollen und bessere Dosiersysteme angekündigt. Ein Lokalaugenschein am Stubaier Gletscher zeigt, dass die Maßnahmen gegriffen haben.
https://tirol.orf.at/stories/3073074/?fbclid=IwAR2HlFpQ4qim4…

Never ski faster than your guardian angel can fly!

Denk inderdaad dat dit aan de late kant is. Geen hond, die op dit moment adviezen voor Oostenrijk (of andere landen met hoog infectie-niveau) gaat versoepelen, integendeel, momenteel worden de teugels alleen maar aangetrokken.

Als dit aanslaat en navolging krijgt is er heel misschien met de kerst weer wat mogelijk? Da’s 2 bijna maanden verder en in zo’n periode is er in het voorjaar natuurlijk ook best een grote daling te zien geweest.

Edwin van Riel

In alle landen gaan de teugels niet strak aangetrokken (moeten) worden. Dat zorgt er, met wat geluk of slim goochelen met cijfers, er rond de kerst weer een situatie is waarin alles een stuk beter gaat (zeg maar vergelijkbaar met april/oktober en december/juni). Kerst an sich lijkt me misschien wel wat vroeg, maar als richtpunt snap ik het vanuit de skilanden wel.

Die drukte moeten ze dan, al is het maar voor de beeldvorming, gaan fixen. Wordt makkelijker, want veel dorpen hebben meerdere plekken waar je de berg op kan, de drukte spreidt zich beter over de dag etc.

Het restrisico is dan vooral dorpen of gebieden waar het mis gaat. Misschien dat ze daarmee iets slims met sneltesten kunnen doen (eigenlijk zoals Ischgl al van plan was/is)?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Of je nu een fan bent van MdH of niet, kwaad kan het niet om dit even te bekijken:

Ook Wintersport wordt benoemd.
Aerosolen is het grote probleem, luchtvochtigheid.

11:35min verdient speciale aandacht. Doe jezelf een lol en kijk er gewoon even naar wat kan het kwaad.

@Shane, leuk iedereen over een kam scheren.

Een beetje creatief omgaan met de regels hoort er immers gewoon bij. Iedereen die ik ken heeft de afgelopen maanden wel één of meerdere corona-overtredingen begaan: een familielid buiten de directe huiselijke kring geknuffeld, een net iets te druk huisfeestje bezocht, in een café de 1,5 meter van die knappe vreemdeling gepasseerd, gedaan alsof hij bij hetzelfde huishouden hoort om samen uit eten te gaan, met enkele personen te veel in een huiskamer gezeten. Een regel omzeilen in tijden van flinke maatregelen - zeker als je er toch wel mee wegkomt - is menselijk.

AD, Thijs Launspach

Daar kan ik me persoonlijk echt niet in vinden hoor. Niks creatief met regels. Thijs zit zelf in de ‘overtreders’ bubbel en denkt ten onrechte dat iedereen er zo in staat.

Martin7182 op 27 okt 2020 08:25

Heb je nou werkelijk niet in de gaten dat jullie (de wapperaars, jij misschien iets minder) ook iedereen over 1 kam scheren? Dat als iemand afwijkt van jullie norm, dat hij dan wel direct bij het kamp van de viruswappies moet horen en het wel prima vindt dat er mensen dood gaan, zoals @DirkG dat beschrijft.

En natuurlijk ben jij wel perfect in je gedrag…

Shane op 27 okt 2020 09:05

Voor alle duidelijkheid: Ik had het over de mensen die zeggen dat de overheid mag beslissen wat ze wilt (de zogenaamde norm van enkele ‘vingerwapperaars’), en waar blijkbaar meer dan 95% zich aan houdt, maar dat ze het bewust niet willen gaan toepassen. Nergens zie ik dat mensen die eens een keertje ‘zondigen’ tegen de regels over dezelfde kam worden geschoren. Ook zie ik niemand die van zichzelf beweert dat hij/zij het allemaal perfect doet. Er wordt gewoon gevraagd om je best te doen de regels te respecteren zodat we zo veilig mogelijk kunnen gaan skiën, meer niet.

*bericht bewerkt door DirkG op 27 okt 2020 12:41

Dirk - LIVE unITed

Kan er geen slotje op hier pffft. 😂🙈. Oh ja en ik ga zaterdag een weekje naar Dienten. 😷. Moet even. Gelukkig mag ik er nog heen als donderdag alles op slot gaat.

Dienten Die Alte schule

@Martin7182 natuurlijke selectie werkt alleen als mensen er aan overlijden vóór ze kinderen krijgen. Anders is het enkel “opruimen” en géén natuurlijke selectie. Dus nee, als “mensheid” worden we er niet sterker van.

Waah op 27 okt 2020 10:55

Bekijk het eens iets breder; jongeren met ouderen om zich heen vergroten hun overlevingskansen aanzienlijk. Denk ik tenminste.
@Ninormaal, welk filmpje van MdH bedoel je precies?

@Martin7182 natuurlijke selectie werkt alleen als mensen er aan overlijden vóór ze kinderen krijgen. Anders is het enkel “opruimen” en géén natuurlijke selectie. Dus nee, als “mensheid” worden we er niet sterker van.

Waah op 27 okt 2020 10:55

Bekijk het eens iets breder; jongeren met ouderen om zich heen vergroten hun overlevingskansen aanzienlijk. Denk ik tenminste.
@Ninormaal, welk filmpje van MdH bedoel je precies?

Martin7182 op 27 okt 2020 13:03

https://maurice.nl/journaal/

*bericht bewerkt door Ninormaal op 27 okt 2020 14:21

Ik zou dit jaar met Kerst gaan i.p.v. met carnaval omdat de kinderen wel eens carnaval wilden vieren.
Wij hadden voor onszelf bedacht om naar Valmorel te gaan in een appartement van een bekende, zodat we ongeveer wisten wat we zouden krijgen. Dus geen hotel waar de ventilatie niet altijd even goed is en je met veel meer mensen in een ruimte bent.
Valmorel heeft maar één gondel, dus ook dat probleem zouden we vermijden en we zouden ons natuurlijk houden aan de maatregelen die men daar zou treffen.
Helaas heeft de tijd (virus) ons ingehaald en hebben we besloten om niet te gaan. Oeteldonk blijft gesloten dus is er wellicht nog een mogelijkheid voor een last minute met carnaval.

In mijn optiek kunnen skigebieden open als ze maar zorgen voor genoeg handhaving. Dit is misschien lastig, maar ook in hun eigen belang. Overtreedt jij de regels, dan skipas innemen, overtreedt het skigebied (of de de hotelier, restauranthouder, …) de regels, dan (tijdelijk) sluiten. Natuurlijk maken ze zich dan niet populair, maar als de gast niet kan leven met deze regels, moet hij/zij kiezen voor een ander skigebied of niet gaan.

Overigens heb ik ook wel mijn mijn mening over maatregelen, lockdowns, kleuradviezen, enz. Die ga ik hier echter niet geven uit angst verketterd te worden.
@SanderKan Groeten uit de Haverkist

Mijn mening over maatregelen, lockdowns, kleuradviezen, enz. Die ga ik hier echter niet geven uit angst verketterd te worden.
@SanderKan Groeten uit de Haverkist

Tjeerd69 op 27 okt 2020 15:57

Tjeerd, mensen uit de Haverkist worden nooit verketterd! Had je mee gekregen dat er bijna een reünie georganiseerd was in september. Is verplaatst naar een later tijdstip. Als je een keer komt skiën in Nendaz Tjeerd, laat het me dan weten.

Groeten, Sander

Never ski faster than your guardian angel can fly!

Ik zou dit jaar met Kerst gaan i.p.v. met carnaval omdat de kinderen wel eens carnaval wilden vieren.
Wij hadden voor onszelf bedacht om naar Valmorel te gaan in een appartement van een bekende, zodat we ongeveer wisten wat we zouden krijgen. Dus geen hotel waar de ventilatie niet altijd even goed is en je met veel meer mensen in een ruimte bent.
Valmorel heeft maar één gondel, dus ook dat probleem zouden we vermijden en we zouden ons natuurlijk houden aan de maatregelen die men daar zou treffen.
Helaas heeft de tijd (virus) ons ingehaald en hebben we besloten om niet te gaan. Oeteldonk blijft gesloten dus is er wellicht nog een mogelijkheid voor een last minute met carnaval.

In mijn optiek kunnen skigebieden open als ze maar zorgen voor genoeg handhaving. Dit is misschien lastig, maar ook in hun eigen belang. Overtreedt jij de regels, dan skipas innemen, overtreedt het skigebied (of de de hotelier, restauranthouder, …) de regels, dan (tijdelijk) sluiten. Natuurlijk maken ze zich dan niet populair, maar als de gast niet kan leven met deze regels, moet hij/zij kiezen voor een ander skigebied of niet gaan.

Overigens heb ik ook wel mijn mijn mening over maatregelen, lockdowns, kleuradviezen, enz. Die ga ik hier echter niet geven uit angst verketterd te worden.
@SanderKan Groeten uit de Haverkist

Tjeerd69 op 27 okt 2020 15:57

Zo op het eerste zicht wordt hier niemand beoordeeld om zijn mening. Wel als je die in de praktijk brengt en daarmee bewust tegen de officiële regels in gaat die door de overgrote meerderheid gevolgd worden en zo het dreigt te verpesten voor veel mensen.
Ik heb ook zo mijn mening over die regels, maar net als jij vind ik dat ze gevolgd moeten worden.

*bericht bewerkt door danny1234 op 27 okt 2020 19:12

Of je nu een fan bent van MdH of niet, kwaad kan het niet om dit even te bekijken:

Ninormaal op 27 okt 2020 12:32

null

Zo ziet je post eruit als ik begin op pag 2 en dan switch naar pag 3., vandaar dat ik vroeg om welk filmpje het ging. Als ik pag 3 refresh, dan zie ik wel het YouTube filmpje. Dit lijkt wel een forum-bug, zowel Firefox als Chrome gedragen zich zo.

*bericht bewerkt door Martin7182 op 27 okt 2020 22:12

Gaat om aantal besmettingen per 100.000 Hupla. Tis geen hogere wiskunde maar wel logisch nadenken.

Leon100 op 25 okt 2020 17:39

Om even te verduidelijken: had het over de verschillen in de cijfers van de verschillende landen, wat alles nog moeilijker maakt. Als je de oversterfte statistieken bekijkt, loopt de trend zowat gelijk in de naburige landen. Als je verder gaat op de overlijdens owv Covid, dan zijn er ineens grote verschillen. Onder andere Nederland blijkt een groot deel van de overlijdens owv Covid niet te rapporteren en heeft een onverklaarbare oversterfte. In Belgïë loopt de oversterfte en het aantal overlijdens owv Covid gelijk.

Punt was dat we met verschillende maatregelen en manieren om de situatie te ‘meten’ we geen Europees beleid kunnen verwachten wat oa reizen in bepaalde omstandigheden toch mogelijk zou maken. Maar goed, dat was enkele dagen geleden misschien nog een optie, maar nu lijkt het de foute kant op te gaan.

*bericht bewerkt door Hupla op 29 okt 2020 16:39

*dubbel

*bericht bewerkt door Hupla op 29 okt 2020 16:32

Uit de topic ‘coronamaatregelen op Stubaier Gletscher aangescherpt’:
‘Toen er afgelopen week op social media beelden verschenen van massale wachtrijen zonder afstand houden, kregen de gletsjerskigebieden in Oostenrijk veel kritiek te verduren. De skigebieden hebben intussen snel gehandeld en hardere maatregelen getroffen in de strijd tegen corona.’
Laten we hopen dat de maatregelen gerespecteerd worden, en niet nog meer moeten aangescherpt worden of dat gebieden zelfs moeten sluiten door deze toestanden. Dit met het oog een zo prettig mogelijk skivakantie in de gegeven omstandigheden.

Dirk - LIVE unITed

“Hoe denken jullie dat het winterseizoen gered kan worden…?”

Mijn visie? Simpel . . . Niet . . .
Als er wat mogelijk is, is het last minute met het risico dat je niet meer weg kunt of bij terugkeer in NL een week extra vakantie moet nemen.

Wen er maar vast aan . . .

Rob

Ik vind het écht onbegrijpelijk dat er foto’s verschenen van volgepropte containerbakliften. Zo gaat het echt niet lukken om van dat negatieve reisadvies af te komen, mondkapjes of niet. Het OMT bevat waarschijnlijk geen enthousiaste wintersporters, dus die trappen direct op de rem. Kan ik ze niet kwalijk nemen. Of het nog te redden is? Geen idee, koffiedik kijken.

Life is what happens while you were checking your phone

Ik vind het écht onbegrijpelijk dat er foto’s verschenen van volgepropte containerbakliften. Zo gaat het echt niet lukken om van dat negatieve reisadvies af te komen, mondkapjes of niet. Het OMT bevat waarschijnlijk geen enthousiaste wintersporters, dus die trappen direct op de rem. Kan ik ze niet kwalijk nemen. Of het nog te redden is? Geen idee, koffiedik kijken.

Leon100 op 01 nov 2020 10:37

Dat negatieve reisadvies maakt niets meer uit zo lang land van bestemming de boel dicht heeft… 😏

Plaats een reactie