Hoe denken jullie dat het winterseizoen gered kan worden...?

M.b.t. DE foto’s!

Onze koningin zou zeggen: een beetje dom…

Door de vernieuwde uitgangspunten zal er waarschijnlijk lering uitgetrokken worden. Op basis van de bestaande en opgedane kennis, dit zal verder geoptimaliseerd worden. Daar is op dit moment voldoende tijd voor…

M.b.t het Reis advies
In de verschillende media lees of hoor je ook dat er toch ook verzoek is van de verschillende landen om hier gezamenlijk in op te gaan trekken, omdat de economische gevolgen enorm zijn. Uiteraard gaat geld boven gezondheid! De bewust wording bij de aanbiedende gebieden is ook aan het groeien, omdat het volledig cancellen catastrofaal zal zijn voor een land, regio of dorpen. Hierdoor zal bv Oostenrijk snel de verbinding gaan zoeken…anders kloppen ze aan bij de EU voor wat munten…

M.bt. OMT
Ook binnen het OMT zijn er natuurlijk mensen die van wintersport houden. Echter is het eerste uitgangspunt op dit moment de lichamelijke gezondheid en zal er een aanvullende beoordeling zijn van behoeftes versus het uitgangspunt… Ondanks dat er mensen zijn die er iets van vinden, roepen en denken lijkt het mij dat dit een wisselende groep mensen is die professioneel met elkaar werkt en elkaar respectvol informeren… de besluiten worden genomen door het kabinet en ook dat kun en mag je van alles van vinden… ook daar zullen leden zijn die voor en tegen wintersport zijn.

M.b.t tot het advies van het OMT
Het os nog een advies en dit zal eerst besproken moeten worden en dan gaan we het horen.

Wel ben ik van mening dat mensen er allemaal heel negatief inzitten en geen positieve gedachten is om gezamenlijk deze huidige problematiek het hoofd te bieden. Meningen en standpunten vliegen je om de oren en het onderlinge respect is ook ver te zoeken… dat is nog het meest jammer aan alle discussie… Doordat de inwoners van BE/NL verdeeld zijn en er een een klein percentage van de inwoners schijt heeft ontstaat er een onoverkomelijke situatie, waarbij de angst regeert binnen beide landen… Het creëert een onmogelijke situatie voor de overige medelanders zorgt en de medelander zijn de dupe van de houding en gedrag een een klein percentage van de medelanders… dat is misschien nog wel het ergste. De wijziging in tolerantie en acceptatie worden daar nog in toegevoegd indien je ziet, leest en hoort waarover de maatschappelijke discussies gaan en wat de reacties zijn… Kortom: Mooi een vrije democratie, enkel moeten we de gevolgen er van gewoon accepteren…

"en er een een klein percentage van de inwoners schijt heeft ontstaat er een onoverkomelijke situatie, waarbij de angst regeert binnen beide landen… Het creëert een onmogelijke situatie voor de overige medelanders zorgt en de medelander zijn de dupe van de houding en gedrag een een klein percentage van de medelanders… "

Ik denk dat je daar aan de lage kant zit. Het percentage wat “schijt” heeft is echt groot hoor, echter spreken velen zich niet uit. Verdeeldheid is veel groter dan men denkt vrees is…

@Harm: dan verschillen wij daarin van mening…

Er zit uiteraard een verschil in schijt hebben en de huidige en eventueel andere beperkende situaties niet noodzakelijke te vinden. De verdeeldheid is zeker groot en kent bij veel mensen ook nuances en verschillende standpunten.

Het deel dat schijt heeft haalt veelal negatief het nieuws en toont geen respect voor de mensen die zich aan de maatregelen etc. houden…

Het terug brengen van de afdeling schijt zal bijdragen aan de mogelijk dat er er begin volgend jaar toch door de enthousiastelingen op een juiste wijze genoten kan gaan worden met of zonder eventuele restricties

Ik verwoord het inderdaad niet goed Bruno. Jij doet dat in je laatste post beter… :)

Daarbij, de beperkende situaties zoals die in landen om ons heen (ik neem als voorbeeld even België) van kracht zijn helpen kennelijk geen ene moer. De curve blijft daar maar groeien terwijl er al maanden gewerkt wordt met kleine bubbels, mondkapjes (zelfs buiten, proest), et cetera. Dan doen we het hier echt niet zo slecht met nu al teruglopende aantallen (hoewel daar ook wat twijfels over zijn omdat mogelijk niet alle non-GGD testcentra cijfers doorgeven) positief geteste mensen. Als we het kunnen opbrengen om een paar weken rustig aan te doen (collectief that is) moet het lukken de boel verder terug te dringen en zijn aanvullende wetten voor mondluiers niet nodig.

*bericht bewerkt door Harm op 01 nov 2020 21:15

Ik verwoord het inderdaad niet goed Bruno. Jij doet dat in je laatste post beter… :)

Daarbij, de beperkende situaties zoals die in landen om ons heen (ik neem als voorbeeld even België) van kracht zijn helpen kennelijk geen ene moer. De curve blijft daar maar groeien terwijl er al maanden gewerkt wordt met kleine bubbels, mondkapjes (zelfs buiten, proest), et cetera. Dan doen we het hier echt niet zo slecht met nu al teruglopende aantallen (hoewel daar ook wat twijfels over zijn omdat mogelijk niet alle non-GGD testcentra cijfers doorgeven) positief geteste mensen. Als we het kunnen opbrengen om een paar weken rustig aan te doen (collectief that is) moet het lukken de boel verder terug te dringen en zijn aanvullende wetten voor mondluiers niet nodig.

Harm op 01 nov 2020 21:09

Neem België a.u.b. niet als referentie.
De maatregelen die er geweest zijn zijn vaak heel slecht opgevolgd door de bevolking.

Volgens mij is dit de basisreden waarom er hier steeds maar verstrengd wordt:
Een voldoende deel van de bevolking snapt de maatregels niet (of wil ze niet snappen). Dit deel hoeft blijkbaar nog niet eens zo groot te zijn om het virus welig te doen tieren.
Omdat het vaak onbegonnen werk is om de regels te doen naleven (niemand staat te wachten op een politiestaat of een chinees systeem met cameras op elke straathoek) komen er steeds strengere regels die wel te bekrachtigen zijn (b.v. de sluting van de horeca en de avondklok zijn maatregels die makkelijk te bekrachtigen zijn).

-> het is dus niet omdat 95% van de bevolking zijn best wel doet, dat de rest het niet kan verpesten voor iedereen.

Glide on!

Mijn mening over maatregelen, lockdowns, kleuradviezen, enz. Die ga ik hier echter niet geven uit angst verketterd te worden.
@SanderKan Groeten uit de Haverkist

Tjeerd69 op 27 okt 2020 15:57

Tjeerd, mensen uit de Haverkist worden nooit verketterd! Had je mee gekregen dat er bijna een reünie georganiseerd was in september. Is verplaatst naar een later tijdstip. Als je een keer komt skiën in Nendaz Tjeerd, laat het me dan weten.

Groeten, Sander

SanderKan op 27 okt 2020 18:06 Nooit? Dan heb ik ook geluk: ik ken de Haverkist nog heel goed uit mijn studententijd...
Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Ik verwoord het inderdaad niet goed Bruno. Jij doet dat in je laatste post beter… :)

Daarbij, de beperkende situaties zoals die in landen om ons heen (ik neem als voorbeeld even België) van kracht zijn helpen kennelijk geen ene moer. De curve blijft daar maar groeien terwijl er al maanden gewerkt wordt met kleine bubbels, mondkapjes (zelfs buiten, proest), et cetera. Dan doen we het hier echt niet zo slecht met nu al teruglopende aantallen (hoewel daar ook wat twijfels over zijn omdat mogelijk niet alle non-GGD testcentra cijfers doorgeven) positief geteste mensen. Als we het kunnen opbrengen om een paar weken rustig aan te doen (collectief that is) moet het lukken de boel verder terug te dringen en zijn aanvullende wetten voor mondluiers niet nodig.

Harm op 01 nov 2020 21:09

Neem België a.u.b. niet als referentie.
De maatregelen die er geweest zijn zijn vaak heel slecht opgevolgd door de bevolking.

Volgens mij is dit de basisreden waarom er hier steeds maar verstrengd wordt:
Een voldoende deel van de bevolking snapt de maatregels niet (of wil ze niet snappen). Dit deel hoeft blijkbaar nog niet eens zo groot te zijn om het virus welig te doen tieren.
Omdat het vaak onbegonnen werk is om de regels te doen naleven (niemand staat te wachten op een politiestaat of een chinees systeem met cameras op elke straathoek) komen er steeds strengere regels die wel te bekrachtigen zijn (b.v. de sluting van de horeca en de avondklok zijn maatregels die makkelijk te bekrachtigen zijn).

-> het is dus niet omdat 95% van de bevolking zijn best wel doet, dat de rest het niet kan verpesten voor iedereen.

Vivace op 02 nov 2020 10:34

Dank voor je reactie Vivace. Daar was ik mij niet van bewust dat dat in België het geval is… :)

Het begint er langzaam op te lijken dat de wintersport deze winter nog maar moeilijk te redden zal zijn…
https://www.welingelichtekringen.nl/geen-categorie/2230975/k…

Never ski faster than your guardian angel can fly!

Plaats een reactie