Met welke auto naar wintersport??? (deel 2)

Om on topic te blijven, we gingen eerst hiermee:

null

Daarna hiermee:

null

En nu hiermee:

null

franksplinter op 15 jan 2021 09:24

Met een Clubman op wintersport 😍
Mijn vrouw had eenzelfde, alleen nooit gebruikt daarvoor. Kan dus gewoon wel 😃

Met een Clubman op wintersport 😍
Mijn vrouw had eenzelfde, alleen nooit gebruikt daarvoor. Kan dus gewoon wel 😃

Bernard op 15 jan 2021 14:04

Heerlijke auto’s inderdaad! Die wegligging en het stuurgedrag zijn top! Vooral ook onder winterse omstandigheden

*bericht bewerkt door yoguido op 15 jan 2021 14:34

Maar ik lees gewoon wat me intreseerd.

Joet op 15 jan 2021 13:52

Heel verstandig. En blijkbaar kun je dan beter dit topic overslaan.

Ik ben drie seizoenen wekelijks met deze naar Les3V gereden (vrijdagavond heen, zondagavond terug). Bij aankoop - onder andere - de accessoire ‘grote brandstoftank’ gekozen, dan haalde je Les3V tenminste zonder te stoppen onderweg 😀.
Slechts één keer ‘gestrand’ (bij Chambery) - was zelfs met vierwielaandrijving niet meer te doen…

De foto is van 1 mei 2016…

null

Heerlijke foto @robertski ! Ik hoop later met m’n eigen wagen ook is zo’n foto te hebben :-)

*bericht bewerkt door Hendrik5 op 15 jan 2021 17:52

Het is o zo hard genieten.

Petje af. Drie seizoenen. Die heeft wat kilometers gemaakt zeg.

Aftellen maar!

Rij alweer een aantal jaar met deze 1.6 TDI Octavia heen en weer richting de Alpen!
Geen racemonster maar rijdt eigenlijk heerlijk:) Zat ruimte in de achterbak om alle zooi mee te krijgen. vorig jaar voor het eerst met een dakkoffer door de komst van een kleine. Was even wennen qua geluid, zowel van boven mijn hoofd als van de achterbank;)

null

Heerlijke foto @robertski ! Ik hoop later met m’n eigen wagen ook is zo’n foto te hebben :-)

Hendrik5 op 15 jan 2021 17:52

Dankje @hendrik5.

1 mei 2017: zelfde datum, zelfde auto, zelfde weersomstandigheden…

null
> Petje af. Drie seizoenen. Die heeft wat kilometers gemaakt zeg.

Matthieu op 15 jan 2021 18:02

Petje af. Drie seizoenen. Die heeft wat kilometers gemaakt zeg.

Matthieu op 15 jan 2021 18:02

Tsja, dat was niet heel erg goed voor de CO2-footprint 🙈

De Renaults na >35 jaar buitengezwierd en vervangen door deze:

null

Wel nog dik 3 maanden wachten maar reizen doen we de eerste maanden toch niet en het geld moest op.

Bla, bla, bla.

Maar eens een slinger aan dit topic. Paar wensen ingevuld, dikke diesel (vnl voor caravan, wel gewoon erg lekker), xdrive en gewoon nog heel veel extra snufjes. Bouwjaar 2007, 54000 aantoonbare kilometers, gekocht van eerste eigenaar, heerlijke bak.

null

Edwin van Riel

Mooie auto. 2007, dat is volgend jaar 15 jaar oud en fiscaal erg interessant…. Ook een van de redenen? ;-) Jij reed toch Tesla?

Mooie auto. 2007, dat is volgend jaar 15 jaar oud en fiscaal erg interessant…. Ook een van de redenen? ;-) Jij reed toch Tesla?

Jochemgerrits op 25 sep 2021 08:32

Zeer zeker 1 van de redenen, youngtimer regeling
, te gierig om iedere maand 1000 eur netto aan de fiscus af te dragen 😉.

Geen Tesla gehad, zodra ze iets maken, dat gewoon elektrisch 400 km met een flinke caravan haalt, wordt het interessant, voorlopig dus nog lang niet.

Edwin van Riel

Mooie en fijne auto. Heb zelf vele km’s mogen rijden met een donkergrijze 535d, panodak. Top auto en vanaf heden ‘goedkoop’ vanuit België te halen vanwege de versnippering qua milieuzone regeltjes.

Er geen veel milieu 5 stickers worden verkocht omdat velen de binnensteden niet meer in mogen zonder te betalen. Hier wordt diesel natuurlijk van lief en lee ‘weggepest’ autofabrikanten bouwen ze niet meer.

En 2007 is ‘helaas’ nog niet 15 jaar oud. Maar de youngtimerregeling is een fijne.

Komt kort op het volgende neer: 35% bijtelling.

Maar: nu komt het voordeel….over de DAGwaarde. Vandaar dat velen gaan voor een auto 15 jaar en ouder met een lekkere dikke motor/uitvoering.

Ik dacht zelf dat met Prinsjesdag afgelopen week het ter tafel zou komen omdat alle TuFTuf clubs inmiddels er schande van spreken. Het staat haaks op de klimaatplannen.

Bevordering van 15 jaar oude auto’s door blijven rijden. BOVAG, RAI en al de grote clubs zijn tegen. Dus misschien laatste…2 jaar profijt.

Maar: mooie kar en bizar! Gekke eerste eigenaar: dieselen en dik met 4.000km per jaar? Wat is zijn verhaal geweest?

Punt met die kilometers is dat in Duitsland prijsverschil bezien vanuit diesel veel kleiner is. Ze rijden dus diesel omdat ze dat willen ipv besparing op brandstofkosten. Heb alle originele facturen erbij en na laten vragen bij de dealer in Duitsland. Bizar, zelfs voor een nieuw ruitenwisser blad reden ze naar de dealer. 1 keer kleine schade geweest aan voor bumper, that’s all

Edwin van Riel

Top, prachtige kar en sommige mensen zijn dealerfreak. Het interieurfilter kan alleen worden vervangen bij de merkdealer waar de auto vandaan komt met een uurloon van €135,- excl. btw. Klant van mij rijdt in een A8 4.2 FSI die met 380.000km nog altijd naar Muntstad in Utrecht rijdt voor onderhoud. De auto zelf is zo’n type: 1x per 4 jaar door de wasstraat. Niets is mooi meer aan de auto echter motorisch: in ieder geval volledig dealer onderhouden. Het waarom, geen idee je hebt zulke types.

Maar: goed voor jou/jullie! Geniet ervan!
De versnippering qua milieu regels is natuurlijk bizar. Belgische vriendje van mij (Hoegaarden) heeft een Passat diesel Euro6, een Saab Cabrio aero en een Fabia voor de vrouw en omzeilt met alles een beetje de regeltjes en lacht altijd bij het tanken.

De server wilde mijn berichtje nog niet aanpassen dus sorry voor het tamelijk kromme NL’s. Maar in België gaan dus veel Euro 4 en Euro 5 stickers worden verkocht naar NL en andere landen.

Haha hoe werkt dat? Deze is eur 4. Zou ik via be (legaal een e5 kunnen krijgen?

Edwin van Riel

Haha hoe werkt dat? Deze is eur 4. Zou ik via be (legaal een e5 kunnen krijgen?

evr66 op 25 sep 2021 09:30

Ik bedoelde dat mensen de EURO4 en 5 gestickerde, of gecategoriseerde auto’s massaal te koop gaan aanbieden.

Een EURO4 zoals die jij hebt gekocht mag vanaf 2022 (dat is het volgens mij al bijna gezien de pepernoten en het feit dat de wintersport alweer begint te kriebelen) al niet meer in vele steden van België. Ze worden geweerd of je moet een dagpas kopen (hallo logica) maar dit is voor mensen dus een reden om niet meer te investeren in een EURO4 of 5 auto. Straks worden de auto’s geweerd en dus minder waard. Als jij simpelweg naar je werk wilt rijden en iedere dag een ontheffing dient aan te vragen om de stadsring binnen te rijden dan ga je vanzelf nadenken: is deze investering slim.

Maar ikzelf heb echt geen moeite met benzine, diesel of wat dan ook hoor. Gewoon genieten daar waar jij/jullie vrolijk van worden. Al ga je met een Hummer richting de bergen, lekker zelf weten.

Op zo’n manier. Nou, we gaan het zien hier. Voorlopig wel een paar jaar lekker dieselen. Als het hier in grote steden een issue wordt, lossen we dat wel op, klein elektrisch (bestel)wagentje erbij of zo desnoods. In het kader van duurzaamheid: auto erbij zeg maar 😉.

Maar goed, wellicht wordt de volgende gewoon elektrisch, als ze tegen die tijd iets maken dat voor mij bruikbaar is tenminste…

Edwin van Riel

Op zo’n manier. Nou, we gaan het zien hier. Voorlopig wel een paar jaar lekker dieselen. Als het hier in grote steden een issue wordt, lossen we dat wel op, klein elektrisch (bestel)wagentje erbij of zo desnoods. In het kader van duurzaamheid: auto erbij zeg maar 😉.

Maar goed, wellicht wordt de volgende gewoon elektrisch, als ze tegen die tijd iets maken dat voor mij bruikbaar is tenminste…

evr66 op 25 sep 2021 11:07

Voor velen bruikbaar:
https://www.ad.nl/auto/837-kilometer-op-een-acculading-en-vo…

Of het betaalbaar is laat ik even in het midden. Maar ik gok dat Musk hier jeuk van krijgt. Laten wij wel zijn: de model S niet eens een armsteuntje achter. Na al die jaren op de markt nog altijd niet bedacht: laten wij een goede business versie maken.

Als het je lukt om 800 km in de winter te halen is knap. Maar meestal knapt mijn blaas dan al😉
Mooie BMW @evr66

May the ski force be with you !!

Als het je lukt om 800 km in de winter te halen is knap. Maar meestal knapt mijn blaas dan al😉
Mooie BMW @evr66

CJAHulskamp op 27 sep 2021 11:00

Als jij net zo lang nodig hebt om je blaas te legen als jouw accu nodig heeft om te laden…zou ik een afspraak maken bij de dokter.

Ik hoef je niet uit te leggen dat dit DE grote concurrent gaat worden van Tesla. Daarnaast wordt mede door dit soort actieradius cijfers menigeen die het zich kan permitteren over de streep getrokken.

Een ontspannen reis is niet 4x laden onderweg. In de winter 350km rijden op 1 volle accu is niet zaligmakend. Ik kan erover meepraten 😅

null

Ik kan er ook over mee praten. Verschrikkelijk zo een EV naar de wintersport.

May the ski force be with you !!

Op zo’n manier. Nou, we gaan het zien hier. Voorlopig wel een paar jaar lekker dieselen. Als het hier in grote steden een issue wordt, lossen we dat wel op, klein elektrisch (bestel)wagentje erbij of zo desnoods. In het kader van duurzaamheid: auto erbij zeg maar 😉.

Maar goed, wellicht wordt de volgende gewoon elektrisch, als ze tegen die tijd iets maken dat voor mij bruikbaar is tenminste…

evr66 op 25 sep 2021 11:07

Voor velen bruikbaar:
https://www.ad.nl/auto/837-kilometer-op-een-acculading-en-vo…

Of het betaalbaar is laat ik even in het midden. Maar ik gok dat Musk hier jeuk van krijgt. Laten wij wel zijn: de model S niet eens een armsteuntje achter. Na al die jaren op de markt nog altijd niet bedacht: laten wij een goede business versie maken.

TheTaalman op 25 sep 2021 11:34

Ben heel benieuwd. Dit soort afstanden wordt het voor mij echt interessant. 500+ zonder zuinig aan te doen en ik stap over.

Zomer en winter velgen. Lekker veel ruimte in zo’n 5 touring!

null
![]
(https://cdn.wintersport.nl/media/forum/2021/10/25/20211014_180307.jpg)

*bericht bewerkt door Pieter86 op 25 okt 2021 23:01

Ik kan er ook over mee praten. Verschrikkelijk zo een EV naar de wintersport.

CJAHulskamp op 28 sep 2021 12:28

Ik vond het eerlijk gezegd toch wel heerlijk (richting Oostenrijk).
Vanuit het zuiden van het land deden we er 9 uur over met in totaal ongeveer 1 uur aan laadtijd.
We rijden altijd 's nachts en ik ben toch wel een stuk fitter als we aankomen in vergelijking tot het knallen met een dikke diesel richting Oostenrijk (ja ook hier ervaring mee).

Wat ik altijd merk wat voor mij het relaxter maakt is een aantal laadpassen welke ervoor zorgen dat ik in Europa toch wel overal simpel kan laden. En het gebruik van https://abetterrouteplanner.com/ waarmee ik zorg dat ik overal toch wel het volledig laadvermogen kan benutten.

Vraagje aan de Tesla rijders hier, ik moet binnenkort opnieuw kiezen en fiscaal technisch is het hier in België wel interessant om full EV te gaan.
Gezien Tesla een glazen dak heeft, hoe gaan jullie om met dakdragers en een skibox? Wij gaan soms met zijn 4 op wintersport en dan is ski’s in de auto geen optie.

Ik kan er ook over mee praten. Verschrikkelijk zo een EV naar de wintersport.

CJAHulskamp op 28 sep 2021 12:28

Ik vond het eerlijk gezegd toch wel heerlijk (richting Oostenrijk).
Vanuit het zuiden van het land deden we er 9 uur over met in totaal ongeveer 1 uur aan laadtijd.
We rijden altijd 's nachts en ik ben toch wel een stuk fitter als we aankomen in vergelijking tot het knallen met een dikke diesel richting Oostenrijk (ja ook hier ervaring mee).

Wat ik altijd merk wat voor mij het relaxter maakt is een aantal laadpassen welke ervoor zorgen dat ik in Europa toch wel overal simpel kan laden. En het gebruik van https://abetterrouteplanner.com/ waarmee ik zorg dat ik overal toch wel het volledig laadvermogen kan benutten.

Gerrit91 op 26 okt 2021 07:43

Was cynisch bedoeld. Ik rij al ongeveer 7 jaar EV 😉

May the ski force be with you !!

Vraagje aan de Tesla rijders hier, ik moet binnenkort opnieuw kiezen en fiscaal technisch is het hier in België wel interessant om full EV te gaan.
Gezien Tesla een glazen dak heeft, hoe gaan jullie om met dakdragers en een skibox? Wij gaan soms met zijn 4 op wintersport en dan is ski’s in de auto geen optie.

Siegfriedvh op 26 okt 2021 09:57

Een Y heeft een skiluik. En anders zijn er dakdragers waarop je ski koffer kan plaatsen.

May the ski force be with you !!

Vraagje aan de Tesla rijders hier, ik moet binnenkort opnieuw kiezen en fiscaal technisch is het hier in België wel interessant om full EV te gaan.
Gezien Tesla een glazen dak heeft, hoe gaan jullie om met dakdragers en een skibox? Wij gaan soms met zijn 4 op wintersport en dan is ski’s in de auto geen optie.

Siegfriedvh op 26 okt 2021 09:57

(ik rij zelf geen Tesla)
Tesla heeft een merkspecifieke dakdragerset (tot 75kg).
Het plaatsen zou wel wat meer aandacht vragen. Onder andere een momentsleutel is geen overbodige luxe als je het glas niet wil beschadigen. Het lijkt me ook niet iets wat je elke week op-/af- wil monteren.

Je mag wel wat vaker aan de kabel met een dakkoffer, maar een ICE verbruikt ook meer met een dakkoffer.
Voor op skivakantie aan autoruil doen met een diesellende collega (of een geschikte poolwagen) is ook een optie.
https://electrek.co/2019/01/11/tesla-model-3-roof-rack-effic…

Glide on!

Plaats een reactie