Omdenken: wintersport in Nederland

Vanochtend stond ik (met gelukkig een extra uurtje slaap) om 8.15 aan de kassa in Landgraaf met drie kids (net 6, bijna 9 en 10) voor hun skiles. Alles is netjes afgezet en je loopt een complete speurtocht om binnen te komen.

Alledrie zouden gevorderden skiles volgen… de jongste zou eigenlijk licht gevorderden doen maar daar waren geen kandidaten voor.

Om 8.50 stonden ze op de baan te wachten en ze hebben het fantastisch gehad! De leraar gaf alleen aan dat de 6 jarige op haar tenen moest lopen om de groep bij te houden (er was nog een 6 jarige met dezelfde “klachten”). Hij gaf als alternatief aan dat ze naar een andere juf zouden gaan en ipv 1,5 uur, 55 minuten les zouden krijgen…

Dat hebben we meteen geregeld want ik had zelf ook gezien dat de laatste 2 afdalingen echt bikkelen waren voor haar. De 8 jarige en 10 jarige hadden het enorm gaaf gehad (de 6 jarige ook!) en ze beginnen echt naar parallel te gaan, mooi om te zien!

Misschien dat we de alpen dit jaar maar overslaan en investeren in lessen in Landgraaf :-)… wintersport in eigen land zeg maar…

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 26 okt 2020 11:21

En zo is het we moeten wat. Was het druk in Landgraaf? Zit te denken aankomende week te gaan, maar heb geen idee hoe druk het nu is (ivm corona)

Jurgen

En zo is het we moeten wat. Was het druk in Landgraaf? Zit te denken aankomende week te gaan, maar heb geen idee hoe druk het nu is (ivm corona)

JurgenOverbeek op 25 okt 2020 15:15

Het was voor Landgraaf enorm rustig… je kunt de webcams zien online…

Je moet sowieso reserveren. Er is een laag maximum in de kleed- ontmoetingsruimte en een hoger maximum op de piste. Dat is althans in Terneuzen zo en het zal in Landgraaf niet anders zijn.

Hen48

Je moet sowieso reserveren. Er is een laag maximum in de kleed- ontmoetingsruimte en een hoger maximum op de piste. Dat is althans in Terneuzen zo en het zal in Landgraaf niet anders zijn.

Hulst op 25 okt 2020 21:29

Het scheelt per snowworld vestiging hoeveel mensen ernaar binnen mogen hoorde ik vandaag, iets met gemeentelijke regelgeving…

LA NORMA😍☃️

Ik les meestal van maart tot november in Landgraaf.
Probeer om, om de 3 weken te lessen
En dan 2x een uur
De wintermaanden is het te druk voor mij
Ben in maart nog 1 keer geweest met voordat ze dicht moesten
Hopelijk kan ik in maart weer starten

Capaciteit in ZTM is ook flink teruggebracht. Hopelijk kunnen ze wel open blijven.

Edwin van Riel

In Terneuzen hoorde ik resp. 30 en 100 personen in kleedruimte en op de piste.

Hen48

ZTM 90 man per tijdsblok begreep ik

Edwin van Riel

Plaats een reactie