doorstroomlocatie

Veel verwarring over het begrip doorstroomlocatie. Gisterenavond al een mailtje gehad dat de skiclub in Rucphen niet doorgaat. Op dit forum gaf ook iemand aan dat een skihal een doorstroomlocatie is. In die zin verbaasde het me, omdat het niet helemaal paste in het rijtje zoals genoemd. Anderzijds gaan ook zwembaden en sauna’s dicht. Het lijkt in ieder geval voor meerdere uitleg vatbaar.

Update 3 november 2020
SnowWorld heeft aanpassingen gedaan in haar capaciteit op de verschillende pistes volgens de nieuwe richtlijnen van de overheid. De SnowWorld locaties vallen onder de noemer van ‘sportlocaties’ en deze hebben een uitzonderingspositie. Wij hoeven onze deuren niet te sluiten. Het kabinet vindt sport een te belangrijke lichamelijke en mentale uitlaatklep in deze bijzondere periode. Groepslessen voor mensen ouder dan 18 jaar zijn niet toegestaan. Wij nemen contact op met onze gasten die een les bij ons hebben geboekt.

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 05 nov 2020 11:48

Opmerkelijk, aangezien zwemmen toch ook bij uitstek sport is. Hier in het zwembad moest je al een tijdslot reserveren. Wel fijn voor de mensen die nog willen skiën.
Edit: ik bedoelde banenzwemmen, natuurlijk.

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 nov 2020 14:25

Snowworld is ook wispelturig. Op hun website stond eerst dat ze doorstroomlocatie waren, maar nu zijn ze sportlocatie…tis ook maar net hoe de wind waait 🤷‍♀️

Snowworld is ook wispelturig. Op hun website stond eerst dat ze doorstroomlocatie waren, maar nu zijn ze sportlocatie…tis ook maar net hoe de wind waait 🤷‍♀️

elisabeth101 op 04 nov 2020 14:38

geef ze eens ongelijk, de maatregelen zijn ook wispelturig. dan kan je beter “go with the flow” zodat je in ieder geval open kan blijven.

in corona tijden paar keer bij SW geweest, inclusief een paar overnachtingen en dagtrips, maar deze toko heeft het qua maatregelen erg goed voor elkaar vind ik.

don't count the days, make the days count !

Snowworld is ook wispelturig. Op hun website stond eerst dat ze doorstroomlocatie waren, maar nu zijn ze sportlocatie…tis ook maar net hoe de wind waait 🤷‍♀️

elisabeth101 op 04 nov 2020 14:38

geef ze eens ongelijk, de maatregelen zijn ook wispelturig. dan kan je beter “go with the flow” zodat je in ieder geval open kan blijven.

in corona tijden paar keer bij SW geweest, inclusief een paar overnachtingen en dagtrips, maar deze toko heeft het qua maatregelen erg goed voor elkaar vind ik.

Droopy-d op 04 nov 2020 14:44

Ik snap ze wel hoor, mij hoor je niet klagen.

Maar zijn wij bij dezelfde snowworlds geweest? Ik heb dat dus heel anders ervaren. Ik ben zowel in Zoetermeer, Landgraaf als Amsterdam geweest en daar waren de kleedruimtes 1 grote puinhoop. Veel te druk en benauwd, niemand die afstand houdt. Ik geef er zelf weinig om (anders zou ik ook niet gaan), maar het volgen of handhaven van regels was ver te zoeken daar. Ik zeg er wel bij dat dit op relarief drukke momenten was (weekend). Zoetermeer heeft nu een nieuwe tent voor piste 3, dat werkt veel beter.

Snowworld is ook wispelturig. Op hun website stond eerst dat ze doorstroomlocatie waren, maar nu zijn ze sportlocatie…tis ook maar net hoe de wind waait 🤷‍♀️

elisabeth101 op 04 nov 2020 14:38

geef ze eens ongelijk, de maatregelen zijn ook wispelturig. dan kan je beter “go with the flow” zodat je in ieder geval open kan blijven.

in corona tijden paar keer bij SW geweest, inclusief een paar overnachtingen en dagtrips, maar deze toko heeft het qua maatregelen erg goed voor elkaar vind ik.

Droopy-d op 04 nov 2020 14:44

Ik snap ze wel hoor, mij hoor je niet klagen.

Maar zijn wij bij dezelfde snowworlds geweest? Ik heb dat dus heel anders ervaren. Ik ben zowel in Zoetermeer, Landgraaf als Amsterdam geweest en daar waren de kleedruimtes 1 grote puinhoop. Veel te druk en benauwd, niemand die afstand houdt. Ik geef er zelf weinig om (anders zou ik ook niet gaan), maar het volgen of handhaven van regels was ver te zoeken daar. Ik zeg er wel bij dat dit op relarief drukke momenten was (weekend). Zoetermeer heeft nu een nieuwe tent voor piste 3, dat werkt veel beter.

elisabeth101 op 04 nov 2020 14:55

ik in Landgraaf, echter hetgeen jij aangeeft is de verantwoordelijkheid van de mensen zelf. hier kan snowworld in principe weinig aan doen. of ze moeten continu een scheidsrechter neerzetten die mensen corrigeert op de 1,5meter maar dan krijg je al snel vervelende discussies.

als ik vind dat iemand te dicht op mij staat zeg ik hier persoonlijk wel iets van ( vraag netjes om de afstand te waarderen ), dat is nu in de 1,5 meter samenleving niet anders dan normaal wanneer er een skiër in de rij met zijn huur latjes op mijn plank staat te tapdansen ;)

hetgeen ik op doel is dat het prima is geregeld bij SW qua aangegeven looproutes, desinfectie punten, reserveringen etc. etc.

het element “de mens” is toch de vervelendste factor in deze maatregelen. Bij deze factor ligt dus wel de sleutel tot succes. Als dat iedereen gewoon doet wat van hem of haar gevraagd wordt ( de genomen maatregelen op zo een locatie volgen en respecteren ) kunnen we makkelijk met zijn alle blijven genieten van sommige dingen in deze vervelende tijden.

*bericht bewerkt door Droopy-d op 04 nov 2020 15:24

don't count the days, make the days count !

Snowvalley Peer (B.) GESLOTEN.

Born to run. B.S.

En in Terneuzen kan een blinde nog geen kwaad doen.

Haha, vorige week stond in ztm het personeel gewoon zonder mondkapjes op de baan. Reserveringssysteem is een chaos (vooral de annuleringen die spontaan doorgevoerd worden). Laat maar even. Overweeg sterk mijn abo voorlopig op te schorten.

Edwin van Riel

In Landgraaf vond ik dat ze de zaken de afgelopen weken best goed op orde hadden.

Beperkt aantal bezoekers.
Normale omkleedruimtes afgeschaft, omkleden in beter verluchte ruimte aan de andere kant van het complex.
Duidelijke looplijnen
Beperkte ruimte op de zetellift (hoewel voor mij de middenste stoeltjes ook afgeplakt mogen blijven zoals dit begin oktober was).
Je moet natuurlijk zelf je verstand er ook een beetje bijhouden door afstand te houden van mensen die geen mondmasker te dragen. Ik snap niet dat ze dit niet verplichten in de buurt van het dalstation van de skilift, eens op de skipiste of zelfs als ze alleen op de lift zitten mag dat ding van mij af), maar toen ik daar was ging het ook om een minderheid die niet uit eigen beweging een mondmasker droeg op die plek.

In het algemeen had ik dus geen slecht gevoel bij Snowworld Landgraaf.
Sinds deze week denk ik wel dat groepslessen niet meer toegestaan zijn (als ze spreken over privéles met max 2 leerlingen kan ik mij moeilijk inbeelden dat ze techniektraining voor skiclubs verkocht kunnen krijgen als “instructies geven aan individuele sporters”.

Op de site staat nu wel dat je in kledij aan zou moeten komen of op de parking omkleden. Klopt dit?

Glide on!

Hier in BE alles dicht 😏

Blogt voor wintersport.be - familiaal skiër, levensgenieter en Alpenfan.

De rolbaan trainingen kunnen gelukkig wel door blijven gaan hier 😁

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Haha, vorige week stond in ztm het personeel gewoon zonder mondkapjes op de baan. Reserveringssysteem is een chaos (vooral de annuleringen die spontaan doorgevoerd worden). Laat maar even. Overweeg sterk mijn abo voorlopig op te schorten.

evr66 op 04 nov 2020 18:30 En dan de door Snowworld geannuleerde plekken weer aan Snowsports geven.

Brengen we met een aantal “negatieve” opmerkingen ook dit gebruik niet in gevaar. Ik was van plan mijn abonnement in Terneuzen te verlengen, maar met die opmerking van @Sjaak27 vraag ik me af of dat verstandig is. De regels bij Snowworld zijn vrij duidelijk, het is wederom menselijk gedrag wat het verpest. Ik snap trouwens het kleedkamerverhaal niet zo goed. Er wordt gevraagd thuis/vooraf aan te kleden.

Hen48

Brengen we met een aantal “negatieve” opmerkingen ook dit gebruik niet in gevaar. Ik was van plan mijn abonnement in Terneuzen te verlengen, maar met die opmerking van @Sjaak27 vraag ik me af of dat verstandig is. De regels bij Snowworld zijn vrij duidelijk, het is wederom menselijk gedrag wat het verpest. Ik snap trouwens het kleedkamerverhaal niet zo goed. Er wordt gevraagd thuis/vooraf aan te kleden.

Hulst op 05 nov 2020 09:01

Iedereen die nu moet verlengen raad ik het af. Zeker diegene die ik ken komen naar Snowworld om te trainen. Als dat weg valt hebben wij er weinig te zoeken. En als er maar 30 man per baan naar binnen mag en ik niet de hele dag achter mijn laptop op F5 kan gaan zitten drukken om een reservering te plaatsen op de tijdstippen dat het mij uitkomt dan is het ook vrij snel klaar. Want wat heb ik aan een abbonement als ik er geen gebruik van kan maken?

Übung macht den meister!!!

@RFKANGOO. En hoe lang gaat Snowworld dat nog volhouden, of krijgen ze ook Staatsteun?

Hen48

“Staatssteun”.

Hen48

Geen idee. Van dat soort zaken ben ik niet op de hoogte.

Übung macht den meister!!!

@Hulst Terneuzen is gewoon een rustige hal, zeker door de week in de ochtend. Afgelopen week was ik zeker een half uur helemaal alleen, in het begin waren er max. 10 personen op de baan.
Ik vind dat wel lekker, ongestoord een beetje trainen.

*bericht bewerkt door Sjaak27 op 05 nov 2020 10:09

Zie onze laatste blogpost hierover! https://www.wintersport.nl/weblog/05/11/2020/wintersport-in… Deze gaat dicht :)

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 05 nov 2020 11:47

Plaats een reactie