Heeft dit nog met skiën te maken....

Weinig bevredigend filmpje, ik maar wachten tot hij full suicide de afdaling zou starten ;). Vreemde materiaal keuze, lijkt beetje op wandelen op een Nederlandse fietspad met skistokken onder het mom van Nordic walking.

Sneeuw? Check. Latten? Check. Ja dus!

evr66 op 09 nov 2020 18:02

Berg? Check. Stokken? Check. Bergwandelen dus!
Of:
Ijs? Check. Icepick? Check. Ijsklimmen dus!

Waarom die daarbij ski’s aandoet snap ik niet, maar dat zal wel aan mij liggen, misschien heeft ie wel geen echte schoenen (zonder latten eronder), dat kan hè. 🤷‍♀️

Bla, bla, bla.

Voor welk probleem is dit de oplossing?

Steepskien snap ik helemaal, incl. ski-mountaineering/ski-rando. Er is behalve poeder niets zo lekker als bochten draaien in een 45° helling. Maar dit vind ik vrij zinloos geschuifel…

It's all about the turns duuuuuude!

Volgens mij heet dit ‘met ski’s aan een rots afklauteren’

Volgens mij heet dit ‘met ski’s aan een rots afklauteren’

Yippee op 10 nov 2020 13:40

Fransen, die altijd wel van extreem houden, hebben hier een naam voor bedacht:

‘Dry-Ski’

Click. Click. Peace

Zijn staalkanten zijn in ieder geval prima geslepen.

Volgens mij heet dit ‘met ski’s aan een rots afklauteren’

Yippee op 10 nov 2020 13:40

Fransen, die altijd wel van extreem houden, hebben hier een naam voor bedacht:

‘Dry-Ski’

Rogier op 10 nov 2020 13:46

Een echte Franse term. 🤪😁

Bla, bla, bla.

Een nachtmerrie om daar alleen al naar beneden te moeten en dan nog met ski’s aan ook… Hij oogt ook niet zo heel zeker op de een of andere manier, maar aangezien hij dit vaker doet zal ik dit wel volledig verkeerd zien.
Wil een verzekeraar deze bizarre stunts nog wel verzekeren?

Zo duurt een skidag extra lang.
Ik dacht even dat jij het was Rogier.

Volgens begrijpt hij zelf niet eens wat hij aan het doen is

Life is what happens while you were checking your phone

Volgens mij heet dit ‘met ski’s aan een rots afklauteren’

Yippee op 10 nov 2020 13:40

Fransen, die altijd wel van extreem houden, hebben hier een naam voor bedacht:

‘Dry-Ski’

Rogier op 10 nov 2020 13:46

Ah, dat verklaart het gedrag van Enak

Waarschijnlijk zal er hier wel weinig discussie over bestaan: dit is echt skieën (zonder sneeuw weliswaar), hoewel ik vaak nogal wat backseat gedrag zie.

*bericht bewerkt door Vivace op 10 nov 2020 19:04

Glide on!

Ik heb hem nog geen meter zien skiën, dus nee !!
Hooguit een adrenaline kick.

Volgens mij heet dit ‘met ski’s aan een rots afklauteren’

Yippee op 10 nov 2020 13:40

Fransen, die altijd wel van extreem houden, hebben hier een naam voor bedacht:

‘Dry-Ski’

Rogier op 10 nov 2020 06:46

Ik vindt dat de Franse inslag van nieuwe dingen proberen en ‘extreem sporten’ zeker veel aan de bergsport heeft gebracht. Stel je eens voor hoe het zou zijn als iedereen het bij ‘traditionele’ sporten, technieken en materialen had gehouden?

Aan de andere kant vindt ik wel dat als je dingen probeert, en experimenteert, dat je dan ook moet kijken wat de meerwaarde is:
Van skien naar snowboarden bijvoorbeeld: Zeker in het begin boden snowboard mogelijkheden qua tiefschnee, en een gevoel van bochten ‘surfen’ dat skis niet hadden.

Van ijsklemmen naar drytoolen: vaak is het te koud of te nat om te kunnen rots klimmen. Ook is Drytoolen goede oefening voor mixed routes.

Dit 'dry skiing" kan alleen dat laatste punt bieden: oefenen voor stukjes droge rots in ski afdalingen. Maar voor de rest kun je niet stellen dat het makkelijker is, of een fijner gevoel.

Maar nogmaals, iedereen moet lekker zelf doen waar hij zin in heeft. het houdt hem van de straat ;-)

Een nieuwe afdaling:

Kijk vooral eens op 1:40 :-)

Click. Click. Peace

Knap staaltje … maar ik vind het toch een beetje een ‘krassert’ 😉 … op het eind nog wel een mooi stukkie skiën 👍

Zijn lijflied is denk ik " Some guys have all the luck"

Born to run. B.S.

Ik blijf me afvragen wat hier de lol van is. Maar ieder z’n meug, ofzo.

Plaats een reactie