Negatief corona attest eisen (alpen)

Nu ik zie dat Spanje een negatief corona attest gaat vragen om binnen te komen zou dat geen idee zijn om de wintersportgebieden in de Alpen te helpen een normale winter te hebben , geen attest 72 u voor aanvang geen toegang

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 12 nov 2020 11:02

in België kan je momenteel geen test vragen zonder symptomen. Zelfs niet als je nauw contact hebt gehad met iemand die positief test.
Hopelijk kan dit wel terug wanneer de tweede golf gaat liggen, maar als dan iedereen tegen bv de krokus zo’n attest nodig heeft…
Of ze moeten de testcapaciteit drastisch optrekken.

Hoe gaat Spanje dat controleren? Aan de grens?

*bericht bewerkt door Fotsirk op 12 nov 2020 11:48

n België kan je momenteel geen test vragen zonder symptomen. § Fotsirk op 12 nov 2020 11:47

Dat kan je wel, als je op reis wil naar een land dat een test eist, Italië bijvoorbeeld. Afspraak te maken via je huisarts.
Hoe ze het controleren, geen idee, In Italië had ik vorige maand in ieder geval geen enkele controle.

Bla, bla, bla.

Kun je in België niet via een particulier bedrijf testen? Kost natuurlijk wel geld, maar dan heb je de test wel.

Kun je in België niet via een particulier bedrijf testen? Kost natuurlijk wel geld, maar dan heb je de test wel.

Tiny-M op 12 nov 2020 12:14

Ja, dat zal ook wel lukken maar waarom zou je het doen? Gewoon via je huisarts naar een triagepunt, test afnemen en enkele uren later heb je je resultaat. Kosten afhankelijk van plaats, bij ons was het geen 50 euro.

Bla, bla, bla.
n België kan je momenteel geen test vragen zonder symptomen. § Fotsirk op 12 nov 2020 11:47

Dat kan je wel, als je op reis wil naar een land dat een test eist, Italië bijvoorbeeld. Afspraak te maken via je huisarts.
Hoe ze het controleren, geen idee, In Italië had ik vorige maand in ieder geval geen enkele controle.

bartvwg op 12 nov 2020 12:05

Ik dacht dat sinds enkele weken enkel nog tests werden afgenomen van mensen met symptomen. Ik ken mensen die van hun arts geen test kregen omdat ze geen symptomen hadden…

Wanneer word ik niet getest ?
Als je in contact kwam met iemand die het coronavirus heeft:

Je krijgt telefoon of een SMS van contactopvolging.
Je krijgt geen test. Je moet wel in quarantaine.
Blijf 10 dagen in je huis. Na 10 dagen mag je je huis verlaten. Blijf nog 4 dagen extra waakzaam.
De quarantaineperiode start vanaf dat je het laatst contact had met de persoon die corona heeft.
Voel je je ziek ? Neem contact op met je huisarts om een test te laten uitvoeren.

Als je terugkeert uit een rode zone:
Vul het PLF-formulier in binnen de 48 uur voor je aankomst in België.
Krijg je een sms ? Je hebt een hoog risico op corona. Je gaat in quarantaine. Dit is verplicht als je uit een rode zone terugkeert. Je krijgt geen test.
Krijg je geen sms ? Je hoeft niet in quarantaine.
Blijf 10 dagen in je huis. Na 10 dagen mag je je huis verlaten. Blijf nog 4 dagen extra waakzaam.
De quarantaineperiode start vanaf dat de laatste dag dat je in een rode zone was.
Voel je je ziek ? Neem contact op met je huisarts om een test te laten uitvoeren.

bron: www.info-coronavirus.be
Helaas geen info over reizen…

*bericht bewerkt door Fotsirk op 12 nov 2020 12:38

Voor Oostenrijk las ik dit eergisteren.

null

Kun je in België niet via een particulier bedrijf testen? Kost natuurlijk wel geld, maar dan heb je de test wel.

Tiny-M op 12 nov 2020 12:14

Ja, dat zal ook wel lukken maar waarom zou je het doen? Gewoon via je huisarts naar een triagepunt, test afnemen en enkele uren later heb je je resultaat. Kosten afhankelijk van plaats, bij ons was het geen 50 euro.

bartvwg op 12 nov 2020 12:33

Kan NU niet meer @bartvwg net zoals @Fotsirk zegt.

Born to run. B.S.

Kun je in België niet via een particulier bedrijf testen? Kost natuurlijk wel geld, maar dan heb je de test wel.

Tiny-M op 12 nov 2020 12:14

Ja, dat zal ook wel lukken maar waarom zou je het doen? Gewoon via je huisarts naar een triagepunt, test afnemen en enkele uren later heb je je resultaat. Kosten afhankelijk van plaats, bij ons was het geen 50 euro.

bartvwg op 12 nov 2020 12:33

Kan NU niet meer @bartvwg net zoals @Fotsirk zegt.

dan58 op 12 nov 2020 13:33

Dat kan wel wijsneus.

Bla, bla, bla.

@Fotsirk @dan58

Beter zoeken: 😛https://www.info-coronavirus.be/nl/testen/

"Andere testen

Ik moet een test doen omdat ik naar een land ga waarvan de maatregelen een negatief resultaat vereisen. Wat is de procedure?

Je kan in dit geval best je behandelend arts of een laboratorium contacteren. Deze testen worden niet vergoed door de verplichte ziekteverzekering en kunnen aangerekend worden aan de reiziger aan 46,81 euro."

Bla, bla, bla.

Inderdaad, ik had ook beter wat lager gescrold :-)
Maar ik ben wel benieuwd of je aan zo’n testen geraakt dezer dagen voor een skivakantie.
Wanneer de tweede golf terug gaat liggen, zal dat wel geen probleem meer zijn. Ik denk dan aan de schoolvakanties.

Maar ik ben wel benieuwd of je aan zo’n testen geraakt dezer dagen voor een skivakantie.

Fotsirk op 12 nov 2020 14:10

Ja dat gaat zonder enig probleem al zijn er wel die je lelijk gaan bekijken omdat je op vakantie gaat. 🤷‍♀️

Bla, bla, bla.

Hoy Bartjeuuuh, @bartvwg

hier in de omgeving ken ik al 3 huisartsen die de testen NIET afnemen voor "niet noodzakelijke reizen.
Maar ik woon dan ook niet in de hoofdstad hé, maar in 't voorgeborgte ervan.😁

Born to run. B.S.

Hoy Bartjeuuuh, @bartvwg

hier in de omgeving ken ik al 3 huisartsen die de testen NIET afnemen voor "niet noodzakelijke reizen.
Maar ik woon dan ook niet in de hoofdstad hé, maar in 't voorgeborgte ervan.😁

dan58 op 12 nov 2020 14:51

De huisarts die het mij zou weigeren heeft een proces aan zijn broek.
Ze mogen het niet weigeren, zelfs niet op de boerebuiten. 😛

Bla, bla, bla.

@bartvwg

Ik zou NIETS durven zeggen anders duwt die misschien de wisser door mijn neus tot achter mijn oren.🤣

Born to run. B.S.

@bartvwg

Ik zou NIETS durven zeggen anders duwt die misschien de wisser door mijn neus tot achter mijn oren.🤣

dan58 op 12 nov 2020 17:30

Ja, of hij steekt em ergens anders. 😳😁

Bla, bla, bla.

Probleem is dat de gevoeligheid van de test afneemt bij zeer milde klachten, laat staan bij mensen zónder klachten.
De kans bij die groep dat de test vals-negatief is, is veel groter dan bij iemand die klachten heeft.

Mét klachten een negatieve test = grote kans daadwerkelijk negatief
Zonder klachten negatieve test = nog steeds weinig zekerheid
Is de test positief dan weet je wel waar je aan toe bent, maar kun je dus niet op reis.
Testen om op vakantie te kunnen, slaat dus eigenlijk nergens op.

❄️

Nu ik zie dat Spanje een negatief corona attest gaat vragen om binnen te komen zou dat geen idee zijn om de wintersportgebieden in de Alpen te helpen een normale winter te hebben , geen attest 72 u voor aanvang geen toegang

Pieter230976 op 12 nov 2020 10:26

Gewoon normaal overal, maar dat zal nog wel even duren. Hoe eerder hier in Nederland hoe beter.

Kijk gewoon eens een keer naar het totaalplaatje i.p.v dat je per sé en alleen maar zulke redenen noemt om te kunnen skiën.

Wat schiet zo’n test hier ook op als je het elders weer op kan lopen. Er zit niks anders op dan maar afwachten en hopen dat het z.s.m weer normaal kan worden. Al zal dat wel minimaal duren tot volgend jaar mei/juni. Deels normaal, denk ik.

Not all who wander are lost

.

*bericht bewerkt door Hoteltirol op 13 nov 2020 07:07

Ik zit nu in Bali, vereiste om te vliegen en het land binnen te mogen was een negatieve test. Was heel simpel, klaar in 24 uur en 48€ armer. Enig nadeel is dat er niets te skiën is :-) Maar lijkt me voorlopig een goede oplossing voor bepaalde landen, dat hotels verplicht aan de klant negatieve test vragen, dit moeten ze dan indienen bij de gemeente samen met de gegevens van de verblijf taks ofzo… eveneens een verplichte corona app erbij en reizen maar! Uiteraard geeft dit geen 100% garantie, maar het neemt de risico’s toch een heel stuk naar beneden.

Ik zit nu in Bali, vereiste om te vliegen en het land binnen te mogen was een negatieve test. Was heel simpel, klaar in 24 uur en 48€ armer. Enig nadeel is dat er niets te skiën is :-) Maar lijkt me voorlopig een goede oplossing voor bepaalde landen, dat hotels verplicht aan de klant negatieve test vragen, dit moeten ze dan indienen bij de gemeente samen met de gegevens van de verblijf taks ofzo… eveneens een verplichte corona app erbij en reizen maar! Uiteraard geeft dit geen 100% garantie, maar het neemt de risico’s toch een heel stuk naar beneden.

Bruno op 13 nov 2020 07:10

En dan gaan zij op jouw telefoon checken of je die app hebt? Ik laat mij echt niet verplichten om zo’n app te installeren. Bepaal zelf wel wat ik op mijn telefoon zet. Wat als je het niet op je telefoon kan zetten dan? Achterlijke eis

Not all who wander are lost

Ik zit nu in Bali, vereiste om te vliegen en het land binnen te mogen was een negatieve test. Was heel simpel, klaar in 24 uur en 48€ armer. Enig nadeel is dat er niets te skiën is :-) Maar lijkt me voorlopig een goede oplossing voor bepaalde landen, dat hotels verplicht aan de klant negatieve test vragen, dit moeten ze dan indienen bij de gemeente samen met de gegevens van de verblijf taks ofzo… eveneens een verplichte corona app erbij en reizen maar! Uiteraard geeft dit geen 100% garantie, maar het neemt de risico’s toch een heel stuk naar beneden.

Bruno op 13 nov 2020 07:10

En dan gaan zij op jouw telefoon checken of je die app hebt? Ik laat mij echt niet verplichten om zo’n app te installeren. Bepaal zelf wel wat ik op mijn telefoon zet. Wat als je het niet op je telefoon kan zetten dan? Achterlijke eis

Edwin. op 13 nov 2020 09:26

Of geeneens een telefoon hebt waar je apps op kan zetten. Zeker ouderen hebben vaak geen mobiel of maar 1 telefoon per gezin en dan vaak een telefoon waar je alleen maar mee kan bellen.

Aan de andere kant. Niemand verplicht jou om op reis te gaan. Behalve als dat voor werk is en dan kunnen ze ook wel tijdelijk een telefoon regelen voor jou lijkt mij.

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie