“...allemaal op 16 januari naar de Alpen, dan in februari een derde golf...”

…vertrekken we allemaal op 16 januari naar ons wintersportadres, dan duurt het drie weken totdat in februari een derde golf uitbreekt…

Aldus Prof Friedrich, lid OMT:https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/15/het-was-gevaarlijk-wat…

ik zou alvast in de schuilbunker gaan zitten als ik jou was

…vertrekken we allemaal op 16 januari naar ons wintersportadres, dan duurt het drie weken totdat in februari een derde golf uitbreekt…"

Er staat ook nog bij als je in NL op een park gaat zitten en de Kerst met famillie viert.
Dus niet alleen naar de Alpen, waar je best kan vertoeven mits je je aan de regels houdt net als thuis. En wintersport is niet alleen skiën en met de gondel naar boven, er zijn meer activiteiten, waarbij je de menigte gewoon ontloopt.

Dienten Die Alte schule

Ja, we kunnen ook allemaal binnen blijven zitten wachten op een vaccin en dan hebben we heel veel andere problemen die nog veel groter zijn dan deze pandemie.

@Elly en wat gebeurt er dan terwijl jij de menigte ontloopt, in diezelfde menigte?
Daar is Friedrich mee bezig. En hij heeft er verstand van. En Friedrich zit bij Rutte aan tafel.
@Daffie mijn schuilbunker valt wel mee. Hoe zit het met jouw oogkleppen?

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 16 nov 2020 14:48

@Wunderkammer, stop AUB met je angstzaaierij. Dit gebeurd al genoeg buiten dit forum om. Dat hoeft hier niet herhaalt te worden!

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 16 nov 2020 18:10: @Unit106 het is niet aan jou om de moderator te spelen

Wie slaapt in een democratie, wordt wakker in een dictatuur.

Helaas stel ik vast dat er nog heel wat mensen zijn die niet weten, of willen weten, hoe ernstig de situatie is. Allemaal om maar te kunnen gaan skiën. Als er al geskied kan worden dit seizoen, dan zal dat vermoedelijk niet lang duren. Als ik sommige reacties zie, hier en elders, lijkt het mij immers waarschijnlijk dat een substantieel deel van de skiërs het dan niet zo nauw gaat nemen met de maatregelen. En als men in vakantiestemming op de piste staat dan kan ik mij voorstellen dat de teugels nog wat losser gelaten worden. Sommigen zullen dan beweren dat er geen enkele kans is op besmetting (want dat gebeurt overal elders, maar niet bij skivakanties), terwijl anderen zullen betreuren dat de meeste zich aan de maatregelen houden en enkelingen het verpesten voor de rest (en dan bedoel ik niet alleen skiërs). Zo kunnen we deze discussie hier al overslaan ;-)
In ieder geval zal de overheid, wanneer zij vaststelt dat de maatregelen niet gevolgd worden en het aantal besmettingen stijgt, het niet nalaten om de maatregelen aan te scherpen en eventueel de boel te sluiten. Zoals zij nu ook al doen.

Nee hoor, het gebeurT dat ik het eens ben met mensen die geen familie zijn. Dat hoeft hier niet herhaalD te worden.

@Wunderkammer, stop AUB met je angstzaaierij. Dit gebeurd al genoeg buiten dit forum om. Dat hoeft hier niet herhaalt te worden!

Unit106 op 16 nov 2020 15:28

Dit is geen angstzaaierij dit is een stukje plan-realisme.
Was jij niet degene die het allemaal wel wist nog niet eens een week terug?

Ondertussen is Oostenrijk voor 3 weken dicht.
Frankrijk alles op code oranje maar jij weet het toch allemaal beter?

Straks krijg je al die mensen die wijzen naar anderen maar wel Sinterklaas dienen te vieren met opa en oma, allemaal met minimaal 10 man in 1 huis en lekker tellen; nee joh wij zijn 1 huishouden toch? Dan straks weer met de kerst en het dan raar vinden als er straks weer een enorme toename is in het aantal besmettingen. NL heeft momenteel 1 geluk en dat is dat het nu dalende cijfers laat zien maar je hoeft geen universiteit te hebben afgerond om te zien: iedere dag nog 5500 besmettingen erbij…de volgende dag nog eens 5500 besmettingen erbij dat als je zo een weekje verder bent het niet bepaald goed gaat.

Topsporters zoals gisteren is gebleken: Babel die ineens toch positief test. Het virus maakt geen onderscheid en dat u en ik graag op wintersport willen is een feit. Dat iemand een artikeltje deelt waarin tamelijk zinnige dingen staan die een stukje inzicht geven aan iedereen: is geen angstzaaierij.

Straks ineens 4 vaccins, welke dan te nemen? Echt wij zijn er nog lang niet. Helaas zijn er mensen met een andere mening maar daar kan ik dan ook tegen zeggen: stop AUB met wegkijken, zet het nieuws aan en zie hoe leuk het in bijvoorbeeld Italië op dit moment is. https://news.google.com/covid19/map?hl=nl&mid=%2Fm%2F012rrr…

Volgens mij plaatst @wunderkammer een feitelijk relevant artikel. @unit106: zat jij niet steeds hier te beweren hoe gevaarlijk vaccinatie zal zijn? Dan vind ik het een vreemd verwijt uit jouw mond.

Ooit zei een politicus (die bij een staatshoofd aan tafel zat) :

Vertel een leugen vaak genoeg, luid genoeg, en lang genoeg en het volk zal je gaan geloven!

Unit106 op 16 nov 2020 16:29

Maar dat wij geloven niet hoor! ;-)

*bericht bewerkt door danny1234 op 16 nov 2020 16:56

Ooit zei een politicus (die bij een staatshoofd aan tafel zat) :

Vertel een leugen vaak genoeg, luid genoeg, en lang genoeg en het volk zal je gaan geloven!

Unit106 op 16 nov 2020 16:29

Ah Corona = Fake news bedankt Unit106 voor jouw nuttige bijdrage.
Mijn vriendelijke advies: stop hiermee AUB. Angstzaaien? Of onnozelheid zaaien…
https://gfycat.com/lastdenseallosaurus

Ik zou er wel voor zijn om de mogelijkheid te geven om alle Corona berichten uit te kunnen filteren hier op het forum.

Wordt namelijk wel een beetje Corona moe…
En wat mij nog meer beangstigd is dat er 2 kampen lijken te onstaan, mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben en deze ook als zodoende projecteren. Inclusief bangmakerij, stemmingmakerij van iets wat in de toekomst zou kunnen gebeuren. (Alhoewel, een geloof is daar vaak op gebaseerd ;) )

Nee, ik onderschat corona niet…
Maar kom graag naar Wintersport.nl en het forum voor de mooie foto’s, reisverhalen en verdere tips. Dus het uitschakelen van Corona info zou wel prettig zijn.

*bericht bewerkt door Sluus op 16 nov 2020 16:46

Kijk uit malloot! Een kokosnoot

@Sluus je kunt ook gewoon niet op topics clicken die duidelijk over corona gaan. En er een bijdrage in tikken is dan ook niet heel logisch…
Blijkbaar vindt je het toch wel lekker? Of?

Verder is dit geen verzonnen bericht, dit is een artikel met opmerkingen van een OMT lid. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar deze mensen hebben wel veel invloed op het beleid, en dus op het doorgaan van jouw en mijn wintersportvakantie. Oogkleppen af!

*bericht bewerkt door Wunderkammer op 16 nov 2020 17:19

@Sluus je kunt ook gewoon niet op topics clicken die duidelijk over corona gaan. En er een bijdrage in tikken is dan ook niet heel logisch…
Blijkbaar vindt je het toch wel lekker? Of?

Verder is dit geen verzonnen bericht, dit is een artikel met opmerkingen van een OMT lid. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar deze mensen hebben wel veel invloed op het beleid, en dus op het doorgaan van jouw en mijn wintersportvakantie. Oogkleppen af!

Wunderkammer op 16 nov 2020 17:16

De discussie over hoe erg het allemaal is of niet, brengt geen zoden aan de dijk.
Vermits de beleidsmakers deze leugen (om het even zo te noemen) massaal geloven, gaat het inderdaad een aanzienlijke invloed hebben op onze skivakanties. Like it or not.

Oei, oei, Unit vervroegd wakker uit winterslaap.🤔
Ik begin alvast gezond te eten en te bewegen en alles komt goed.

Born to run. B.S.

@Wunderkammer, stop AUB met je angstzaaierij. Dit gebeurd al genoeg buiten dit forum om. Dat hoeft hier niet herhaalt te worden!

Unit106 op 16 nov 2020 15:28

@Unit106 Je hoeft niet als moderator te spelen, en niet op de man spelen. Als je nog één keer over de streep gaat kun je een ban verwachten.

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 16 nov 2020 18:12

Click. Click. Peace

Poeh wat verziekt corona de mensheid zeg, niet alleen lichamelijk maar geestelijk lijkt het echt nog erger te worden. Al die nutteloze discussies die zorgen voor vervuiling op dit forum. Het wordt er niet leuker op om aanwezig te zijn en topics te lezen…

Jongens laat iedereen een beetje in zijn waarde. Er zijn er die heel voorzichtig aan willen doen en er zijn er die meer de grens opzoeken. Ik heb de wijsheid niet in pacht om te bepalen wie er wel of niet slim bezig is. Dat weten we allemaal pas achteraf.

Poeh wat verziekt corona de mensheid zeg, niet alleen lichamelijk maar geestelijk lijkt het echt nog erger te worden. Al die nutteloze discussies die zorgen voor vervuiling op dit forum. Het wordt er niet leuker op om aanwezig te zijn en topics te lezen…

Tim. op 16 nov 2020 18:46

Ik sluit me hier volledig bij aan!
Buikje van vol hier. Beetje positivisme zou iedereen deugd doen.

@Tim. Toch frappant dat ook jouw persoonlijke forumoverzicht vol staat met coronatopics… En nu hier ook weer een kleine bijdrage.

@Tim. Toch frappant dat ook jouw persoonlijke forumoverzicht vol staat met coronatopics… En nu hier ook weer een kleine bijdrage.

Wunderkammer op 16 nov 2020 19:19

Je mag best weten dat ik dat negatieve gedoe rondom corona zo spuug zat ben. Als het hier niet is dan wel op de tv, kranten, social media en in het dagelijkse leven. Het werkt depressief en negatief op de innerlijke mens (nu spreek ik voor velen)… En dus ook jouw bericht vandaar weer, kom eens met wat positiefs dan continue weer met die corona meuk aan te zetten…

Het kan ja nergens anders meer over gaan…

*bericht bewerkt door Tim. op 16 nov 2020 19:39

Mooi dan ga ik vast in december om het een beetje te spreiden

Gang is alles

@Tim. Toch frappant dat ook jouw persoonlijke forumoverzicht vol staat met coronatopics… En nu hier ook weer een kleine bijdrage.

Wunderkammer op 16 nov 2020 19:19

Dit soort post hoeven ook niet @Wunderkammer. Laten we het gezellig houden, en niet mensen zo persoonlijk aanvallen.

Wij gaan strenger optreden tegen dit soort posts. Mocht je nogmaals zo’n soort onnodige en plagerige post plaatsen kun je een ban verwachten.

Click. Click. Peace

@Elly en wat gebeurt er dan terwijl jij de menigte ontloopt, in diezelfde menigte?
Daar is Friedrich mee bezig. En hij heeft er verstand van. En Friedrich zit bij Rutte aan tafel.
@Daffie mijn schuilbunker valt wel mee. Hoe zit het met jouw oogkleppen?

Wunderkammer op 16 nov 2020 14:45

Ik ken de situatie met professoren, virologen, epedemiawhattes en biostatistidittes en weet ik veel nog allemaal niet exact in Nederland maar hier spreken ze mekaar voortdurend tegen en als de ene moord en brand schreeuwt, zegt de andere dat er niks aan de hand is. Uw vriend Friedrich is echt niet de man die de waarheid in pacht heeft hoor. Een aantal weken geleden schreeuwden alle virologen dat de intensive care ging instorten op 6 november (zelfs mét een lockdown) dat is alles behalve gebeurt, België ging het tweede Bergamo worden, dat is ook niet gebeurd.

Virologen dat zijn die mensen die het asociaal vinden wanneer 5 tieners in het park een broodje eten maar tegelijkertijd wel akkoord gaan met een betoging van 10 000 man omdat het thema hen toevallig ligt. Nog een prachtig voorbeeld, wij hebben hier in België en Marc Van Ranst rondlopen die in augustus opriep aan de inwoners van Provincie Antwerpen om binnen te blijven, wat deed hij de dag nadien? Hij ging met zijn gezin op uitstap naar Belgisch Limburg.

Zoals ik in een ander topic ook al zei, angstzaaien en paniek creëren onder de bevolking is al eeuwenlang de beste druk om deze laatste te onderdrukken. Als jij hierin wilt meegaan, geen probleem voor mij. De meesten laten zich hierdoor inmiddels niet meer vangen.

De pretparken in Nederland mogen inmiddels terug open las ik, de skipiste, das toch ook een groot openluchtpretpark? De Corona-uitbraken afgelopen jaar vonden plaats in situaties waar geen mondmaskers werden gedragen, de après-ski hutten. Wel die feestpaleizen gaan dit jaar geen feestjes bouwen hoor. Sporadisch zal er misschien wel een uitbraak zijn op de piste, maar als je dat wilt verhinderen moet je ook boswandelingen verbieden. Het verschil tussen skiën in 2019 en 2020 gaat enorm zijn, dat “vergeten” de virologen te vermelden omdat ze willen dat mensen zoals jij er inlopen.

*bericht bewerkt door DavidW op 16 nov 2020 19:51

@Tim. Het is geen ‘gedoe’, het is de realiteit.
Uit het artikel kun je langzamerhand gaan concluderen dat dit seizoen wel ‘ns niet door kan gaan. Maar ik begrijp dat jij liever nog even de oogkleppen ophoudt.
Mag hoor. En dan gewoon niet op corona-topics clicken, en misschien zelfs iets leuks starten?
Je HOEFT het niet te lezen.

@Tim. Het is geen ‘gedoe’, het is de realiteit.
Uit het artikel kun je langzamerhand gaan concluderen dat dit seizoen wel ‘ns niet door kan gaan. Maar ik begrijp dat jij liever nog even de oogkleppen ophoudt.
Mag hoor. En dan gewoon niet op corona-topics clicken, en misschien zelfs iets leuks starten?
Je HOEFT het niet te lezen.

Wunderkammer op 16 nov 2020 19:52

Ben juist iemand die niet met oogkleppen oploopt rondom dit gedoe “virus” maar verder kijkt naar de mogelijkheden ;) Maar dat terzijde. Ik wens je veel succes en wie weet tot in de gondel ;)

@Elly en wat gebeurt er dan terwijl jij de menigte ontloopt, in diezelfde menigte?
Daar is Friedrich mee bezig. En hij heeft er verstand van. En Friedrich zit bij Rutte aan tafel.
@Daffie mijn schuilbunker valt wel mee. Hoe zit het met jouw oogkleppen?

Wunderkammer op 16 nov 2020 14:45

Ik ken de situatie met professoren, virologen, epedemiawhattes en biostatistidittes en weet ik veel nog allemaal niet exact in Nederland maar hier spreken ze mekaar voortdurend tegen en als de ene moord en brand schreeuwt, zegt de andere dat er niks aan de hand is. Uw vriend Friedrich is echt niet de man die de waarheid in pacht heeft hoor. Een aantal weken geleden schreeuwden alle virologen dat de intensive care ging instorten op 6 november (zelfs mét een lockdown) dat is alles behalve gebeurt, België ging het tweede Bergamo worden, dat is ook niet gebeurd.

Virologen dat zijn die mensen die het asociaal vinden wanneer 5 tieners in het park een broodje eten maar tegelijkertijd wel akkoord gaan met een betoging van 10 000 man omdat het thema hen toevallig ligt. Nog een prachtig voorbeeld, wij hebben hier in België en Marc Van Ranst rondlopen die in augustus opriep aan de inwoners van Provincie Antwerpen om binnen te blijven, wat deed hij de dag nadien? Hij ging met zijn gezin op uitstap naar Belgisch Limburg.

Zoals ik in een ander topic ook al zei, angstzaaien en paniek creëren onder de bevolking is al eeuwenlang de beste druk om deze laatste te onderdrukken. Als jij hierin wilt meegaan, geen probleem voor mij. De meesten laten zich hierdoor inmiddels niet meer vangen.

De pretparken in Nederland mogen inmiddels terug open las ik, de skipiste, das toch ook een groot openluchtpretpark? De Corona-uitbraken afgelopen jaar vonden plaats in situaties waar geen mondmaskers werden gedragen, de après-ski hutten. Wel die feestpaleizen gaan dit jaar geen feestjes bouwen hoor. Sporadisch zal er misschien wel een uitbraak zijn op de piste, maar als je dat wilt verhinderen moet je ook boswandelingen verbieden. Het verschil tussen skiën in 2019 en 2020 gaat enorm zijn, dat “vergeten” de virologen te vermelden omdat ze willen dat mensen zoals jij er inlopen.

DavidW op 16 nov 2020 19:474

Warning: lees dit niet en reageer niet indien je niet wenst deel te nemen aan corona-discussies en de impact ervan op skivakanties. ;-)

Graag de juiste context:
Intensive care zou instorten als de cijfers zo verder zouden blijven evolueren. Daarom zijn er maatregelen getroffen en de cijfers zijn wederom ‘toevallig’ gedaald. En bij losse van de maatregelen stijgen ze ‘toevallig’. En ‘toevallig’ zien we dit wereldwijd.
Ik vind het toch een straffe uitspraak dat intensive care alles behalve ingestort is. Het is niet volledig ingestort, dat is waar. Maar moet het dan eerst zover komen dat men moet kiezen wie men nog verzorgt en wie niet? Ik ga ervan uit dat wie het allemaal maar onzin en angstzaaierij vindt op zo’n moment zich vrijwillig opgeeft om niet verzorgd te worden.
Van die tieners en betoging heeft niets met de virologen te maken, dat is hoe de politie optreedt/kan optreden in dergelijke gevallen.
Een boswandeling kan je maken in de buurt en hoef je je geen honderden kilometers te verplaatsen, daarvoor hoe je niet telkens in een rij aan te schuiven, in een lift te zitten met anderen en tevens zit je niet 's avonds met een hoop samen in kleine logementen. En als het te druk wordt ga je sneller onverrichter zake naar huis terug dan wanneer je op de piste staat. En heel mank lopende vergelijking.
We zullen zien hoe alles gaat verlopen, maar tot nu toe is het toch gelopen zoals de zogenaamde angstzaaiers het voorspeld hadden.
Als zaken uit de context getrokken worden, er gezegd wordt dat dit is om de bevolking te onderdrukken, men hetgeen gebeurd is en de huidige toestand ontkent om zijn punt te maken, dan lijkt mij dat toch een redelijk zwakke argumentatie.

@Tim. Het is geen ‘gedoe’, het is de realiteit.
Uit het artikel kun je langzamerhand gaan concluderen dat dit seizoen wel ‘ns niet door kan gaan. Maar ik begrijp dat jij liever nog even de oogkleppen ophoudt.
Mag hoor. En dan gewoon niet op corona-topics clicken, en misschien zelfs iets leuks starten?
Je HOEFT het niet te lezen.

Wunderkammer op 16 nov 2020 19:52 [@Wunderkammer](/profiel/wunderkammer),

Ik denk dat zowel Tim als mijzelf niet aangeven het wel of niet eens te zijn met jouw stukje. Dus dat wij er dan van worden beschuldigd om oogkleppen op te hebben is nou niet echt discussie bevorderend. Zou het eerder Trump retoriek willen noemen.

Wat ik mij afvraag, waarom heb je besloten er een apart topic voor te openen i.p.v. het in één van de vijf andere Corona topics op de eerste pagina van dit forum te plaatsen?

Of snap je niet dat er mensen soms moe worden van het coronanieuws en de invloed die het heeft op hun werk en persoonlijk leven? (Financiële onzekerheid, Baan onzekerheid, Weinig sociale contacten etc.)

Oh… en over deze quote:
Vertel een leugen vaak genoeg, luid genoeg, en lang genoeg en het volk zal je gaan geloven!

De docu ‘Agents of Chaos’ laat zien dat hier wel een kern van waarheid in zit omdat de Russen het ook gebruikte voor de Krim annexatie + de Amerikaanse verkiezingen van 2016. Interessante docu, zet je wel aan het denken (mij in ieder geval wel) Tipje van mijn kant dus.

Kijk uit malloot! Een kokosnoot

@Tim. Het is geen ‘gedoe’, het is de realiteit.
Uit het artikel kun je langzamerhand gaan concluderen dat dit seizoen wel ‘ns niet door kan gaan. Maar ik begrijp dat jij liever nog even de oogkleppen ophoudt.
Mag hoor. En dan gewoon niet op corona-topics clicken, en misschien zelfs iets leuks starten?
Je HOEFT het niet te lezen.

Wunderkammer op 16 nov 2020 19:52 [@Wunderkammer](/profiel/wunderkammer),

Ik denk dat zowel Tim als mijzelf niet aangeven het wel of niet eens te zijn met jouw stukje. Dus dat wij er dan van worden beschuldigd om oogkleppen op te hebben is nou niet echt discussie bevorderend. Zou het eerder Trump retoriek willen noemen.

Wat ik mij afvraag, waarom heb je besloten er een apart topic voor te openen i.p.v. het in één van de vijf andere Corona topics op de eerste pagina van dit forum te plaatsen?

Of snap je niet dat er mensen soms moe worden van het coronanieuws en de invloed die het heeft op hun werk en persoonlijk leven? (Financiële onzekerheid, Baan onzekerheid, Weinig sociale contacten etc.)

Oh… en over deze quote:
Vertel een leugen vaak genoeg, luid genoeg, en lang genoeg en het volk zal je gaan geloven!

De docu ‘Agents of Chaos’ laat zien dat hier wel een kern van waarheid in zit omdat de Russen het ook gebruikte voor de Krim annexatie + de Amerikaanse verkiezingen van 2016. Interessante docu, zet je wel aan het denken (mij in ieder geval wel) Tipje van mijn kant dus.

Sluus op 16 nov 2020 20:38

De echte vraag is of jij na het kijken van die docu helder voor het netvlies hebt wat de leugen is en wat de waarheid…

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Elly en wat gebeurt er dan terwijl jij de menigte ontloopt, in diezelfde menigte?
Daar is Friedrich mee bezig. En hij heeft er verstand van. En Friedrich zit bij Rutte aan tafel.
@Daffie mijn schuilbunker valt wel mee. Hoe zit het met jouw oogkleppen?

Wunderkammer op 16 nov 2020 14:45

Ik ken de situatie met professoren, virologen, epedemiawhattes en biostatistidittes en weet ik veel nog allemaal niet exact in Nederland maar hier spreken ze mekaar voortdurend tegen en als de ene moord en brand schreeuwt, zegt de andere dat er niks aan de hand is. Uw vriend Friedrich is echt niet de man die de waarheid in pacht heeft hoor. Een aantal weken geleden schreeuwden alle virologen dat de intensive care ging instorten op 6 november (zelfs mét een lockdown) dat is alles behalve gebeurt, België ging het tweede Bergamo worden, dat is ook niet gebeurd.

Virologen dat zijn die mensen die het asociaal vinden wanneer 5 tieners in het park een broodje eten maar tegelijkertijd wel akkoord gaan met een betoging van 10 000 man omdat het thema hen toevallig ligt. Nog een prachtig voorbeeld, wij hebben hier in België en Marc Van Ranst rondlopen die in augustus opriep aan de inwoners van Provincie Antwerpen om binnen te blijven, wat deed hij de dag nadien? Hij ging met zijn gezin op uitstap naar Belgisch Limburg.

Zoals ik in een ander topic ook al zei, angstzaaien en paniek creëren onder de bevolking is al eeuwenlang de beste druk om deze laatste te onderdrukken. Als jij hierin wilt meegaan, geen probleem voor mij. De meesten laten zich hierdoor inmiddels niet meer vangen.

De pretparken in Nederland mogen inmiddels terug open las ik, de skipiste, das toch ook een groot openluchtpretpark? De Corona-uitbraken afgelopen jaar vonden plaats in situaties waar geen mondmaskers werden gedragen, de après-ski hutten. Wel die feestpaleizen gaan dit jaar geen feestjes bouwen hoor. Sporadisch zal er misschien wel een uitbraak zijn op de piste, maar als je dat wilt verhinderen moet je ook boswandelingen verbieden. Het verschil tussen skiën in 2019 en 2020 gaat enorm zijn, dat “vergeten” de virologen te vermelden omdat ze willen dat mensen zoals jij er inlopen.

DavidW op 16 nov 2020 19:474

Warning: lees dit niet en reageer niet indien je niet wenst deel te nemen aan corona-discussies en de impact ervan op skivakanties. ;-)

Graag de juiste context:
Intensive care zou instorten als de cijfers zo verder zouden blijven evolueren. Daarom zijn er maatregelen getroffen en de cijfers zijn wederom ‘toevallig’ gedaald. En bij losse van de maatregelen stijgen ze ‘toevallig’. En ‘toevallig’ zien we dit wereldwijd.
Ik vind het toch een straffe uitspraak dat intensive care alles behalve ingestort is. Het is niet volledig ingestort, dat is waar. Maar moet het dan eerst zover komen dat men moet kiezen wie men nog verzorgt en wie niet? Ik ga ervan uit dat wie het allemaal maar onzin en angstzaaierij vindt op zo’n moment zich vrijwillig opgeeft om niet verzorgd te worden.
Van die tieners en betoging heeft niets met de virologen te maken, dat is hoe de politie optreedt/kan optreden in dergelijke gevallen.
Een boswandeling kan je maken in de buurt en hoef je je geen honderden kilometers te verplaatsen, daarvoor hoe je niet telkens in een rij aan te schuiven, in een lift te zitten met anderen en tevens zit je niet 's avonds met een hoop samen in kleine logementen. En als het te druk wordt ga je sneller onverrichter zake naar huis terug dan wanneer je op de piste staat. En heel mank lopende vergelijking.
We zullen zien hoe alles gaat verlopen, maar tot nu toe is het toch gelopen zoals de zogenaamde angstzaaiers het voorspeld hadden.
Als zaken uit de context getrokken worden, er gezegd wordt dat dit is om de bevolking te onderdrukken, men hetgeen gebeurd is en de huidige toestand ontkent om zijn punt te maken, dan lijkt mij dat toch een redelijk zwakke argumentatie.

danny1234 op 16 nov 2020 20:26

Intensive care zou zelfs mét een lockdown instorten, dit zijn de woorden van Geert Molenberghs die zei dat er met een capaciteit van 2000 IC-bedden in België deze op vrijdag 6 november vol zouden liggen met een geschat getal van 2800 op vrijdag 13 november, het waren er uiteindelijk geen 1500 die dag. Iets voorspellen is moeilijk, maar deze extreme overdrijvingen zijn bewust gedaan. “Corona gaat de komende maanden 100miljoen doden kosten, zelfs met een lockdown”. Erika Vlieghe, dit voorjaar. Erika Vlieghe heeft zowat dezelfde functie als Friedlich in Nederland. Al die overschattingen en gebeurtenissen die allemaal toevallig zouden zijn, nee, dat klopt gewoon niet. Feit is dat veel virologen en infectiologen die ook kennis hebben van deze materie maar een andere mening er op nahouden, oftewel niet aan het woord worden gelaten oftewel verketterd worden. Zoals wel vaker is de 20% die het meeste lawaai maakt ook het deel van de bevolking dat gehoord wordt, dat is onder virologen niet anders.

Politie en handhaving op betogingen is geen onderwerp van deze discussie, los daarvan maak je weer de verkeerde assumptie. Van Ranst is wel degelijk op het journaal van de openbare omroep de BLM-betoging met 10 000 mensen in Brussel komen vergoelijken, je kan dit terugvinden in de archieven. Ook in bepaalde interviews heeft hij dit gedaan. Dat de politie in bepaalde steden en gemeenten in België/Nederland (te) laks handhaaft kan een deel van het probleem hier zijn, maar dat doet nu niet ter zake.

In die liften zit je met een mondmasker op, daar verschillen ze niet van de werkvloer of het OV. De kans op besmetting in de buitenlucht in zo’n rij is zodanig klein dat het echt te verwaarlozen is, immers in de rij moet je dat masker ook dragen en al skiënd hou je normaalgezien een afstand aan die echt wel langer is dan 1,5meter.

Dat (grote) groepen in kleine onderkomens zouden gaan samenhokken is misschien hoe jij gaat skiën, maar dat geldt niet voor iedereen. En zo’n dingen kan je perfect regelen, in de Belgische Ardennen gelden ook maximum aantallen voor de groepshuizen. Als dat daar geregeld kan worden dan kan dat in de Alpen ook.

De angstzaaiers hun voorspellingen zijn uitgekomen, maar slechts in zeer beperkte mate (grosso modo 1,5% van het aantal voorspelde doden). Je probeert wederom op de man te spelen, door te zeggen dat iemand argumentatie niet goed is, feiten zou ontkennen en weet ik veel nog van bla bla, maar staaf het nou een keer met feiten in plaats assumpties te maken of altijd op de man proberen te spelen en/of mensen (proberen) aan te vallen. Door zo te handelen win je geen discussies, laat staan dat je iemand zal kunnen overtuigen van jouw eigen inzichten.

*bericht bewerkt door DavidW op 16 nov 2020 21:50

Plaats een reactie