Les Trois Vallees

Hey Wintersporters

Ik ga een weekje skiën te Courchevel, Les Trois Vallees, van 01/01/2021 tem 08/01/2021
Ik logeer te Courchevel le Praz in het vernieuwde hotel van Skiworld.
Ik vertrek op nieuwjaar om 05u30/06u00 te Menen en kom terug op 8 januari met een slaapstop in een hotelletje te Langres. Mijn idee is om de zaterdag kort na de middag terug in de Westhoek te zijn.
Ik reis alleen en heb nog plaats voor 1 persoon in de auto. Dit mag inclusief materiaal zijn.
Tevens een skimaatje ter plaatse zou leuk zijn.
Interesse ? Graag een pm :)

Grtj, Alain

Alain (BE)

Tamelijk onverstandig in corona tijd… iemand in de auto nemen die je niet kent…

Tamelijk onverstandig in corona tijd… iemand in de auto nemen die je niet kent…

Droopy2 op 18 nov 2020 20:36

Wel weer makkelijk scoren, ik hoop daarentegen dat je iemand vind om mee te gaan!

Freeride = Life

Tamelijk onverstandig in corona tijd… iemand in de auto nemen die je niet kent…

Droopy2 op 18 nov 2020 20:36

Wat onverstandig is zal ik zelf wel over oordelen… Iedereen maakt dat voor zichzelf uit en hoeft geen wijsvingertje van iemand :)

Alain (BE)

Het is zo grappig dat veel mensen denken dat corona rekening houd met het feit of je in 1 gezin zit, onder hetzelfde dak slaapt, of een kleine groep vrienden over slaat of minder besmet.
Corona houd er geen rekening mee of het nou een bekende persoon is of een onbekende, familie of geen familie…dus dat je met een onbekend iemand wilt reizen maakt het niet minder veilig…ik ga er van uit dat de persoon die met je mee wilt gaan ook haar of zijn gezondheid vooropstelt!

Maar als ik naar de datum kijk ga ik er vanuit dat je onder een hele grote steen hebt gelegen gezien tot half januari een negatief reisverbod geld wat het onmogelijk maakt voor je om 1 januari richting de alpen te reizen!?

Maar als ik naar de datum kijk ga ik er vanuit dat je onder een hele grote steen hebt gelegen gezien tot half januari een negatief reisverbod geld wat het onmogelijk maakt voor je om 1 januari richting de alpen te reizen!?

Freerider op 19 nov 2020 09:36

Goeie morgen Freerider

Dan zal mijn reisbureau waarschijnlijk verkeerd zijn ingelicht over de toestand ter plaatse alhoewel ze er een hotel bezitten en mensen ter plaatse hebben.
Enfin, we zien wel. Indien mijn reis niet doorgaat is die beschermd door het koninklijk besluit van 29 mei 2018 betreffende de bescherming tegen insolventie bij de verkoop van pakketreizen,
Het is nog 6 weken en er kan nog veel veranderen aangezien de financiële inpakt voor de lokale werkgelegenheid en aanverwanten. Dat aprés ski aan banden wordt gelegd begrijp ik maar daar ga ik niet voor, ik ga louter voor te skiën :)

Alain (BE)

Het is zo grappig dat veel mensen denken dat corona rekening houd met het feit of je in 1 gezin zit, onder hetzelfde dak slaapt, of een kleine groep vrienden over slaat of minder besmet.
Corona houd er geen rekening mee of het nou een bekende persoon is of een onbekende, familie of geen familie…dus dat je met een onbekend iemand wilt reizen maakt het niet minder veilig…ik ga er van uit dat de persoon die met je mee wilt gaan ook haar of zijn gezondheid vooropstelt!

Freerider op 19 nov 2020 09:36

Toch even reageren op deze vrij ernstige misvatting. Het virus maakt inderdaad geen enkel onderscheid, maar als je thuis onder hetzelfde dak slaapt dan ontkom je niet aan elkaar. Je zit ook in dezelfde “bubbel” wat het iets veiliger maakt. Als de groep nog niet besmet is geweest, kun je bij gelijke groepsgrootte beter herhaaldelijk contact hebben met dezelfde mensen, dan met telkens verschillende mensen.

Als je met een ander gaat reizen, vergroot je het aantal contacten. Dat maakt het dus een beetje minder veilig. Dat is niet mijn mening, maar gewoon statistiek. De term “een beetje” kan grote gevolgen hebben; we hebben het hier (virusinfecties) over een exponentiële toename/afname.

Dat gezegd, het gevaar van 1 extra contact is denk ik erg klein, zeker als je de hele week met elkaar optrekt en weinig andere mensen ontmoet. Ik denk dat i.p.v. een week skien met z’n tweeën, thuis eenmalig een vriend(in) opzoeken net zo “gevaarlijk” is.

Veel plezier dus @alaind!

Toch jammer dat meneer een vraag stelt en dat het weer uitmondt in een corona-discussie… :(

Veel plezier alvast Alain! :)

Toch jammer dat meneer een vraag stelt en dat het weer uitmondt in een corona-discussie… :(

Veel plezier alvast Alain! :)

Harm op 19 nov 2020 12:10

Voila, meer hoeft er niet gezegd te worden.
We hopen allemaal op een leuke vakantie.

Alain (BE)

Biedt Skiworld ook de nodige garanties i.v.m. Corona en dergelijke (zoals bijvoorbeeld Sunweb?)
Ben met hen al op skivakantie geweest. Daar zaten de mensen bij de maaltijden toch redelijk dicht op elkaar en veel uitbreidingsmogelijkheden om de zaal groter te maken waren er niet. Ook is het in buffetvorm.
Verder heeft Skiworld financieel al wat onrustige watertjes doorzwommen, ze zijn al eens een keertje failliet gegaan bijvoorbeeld. Ik heb vragen bij het feit of ze nu financieel al dan niet voldoende zijn ingedekt?

Dirk - LIVE unITed

Biedt Skiworld ook de nodige garanties i.v.m. Corona en dergelijke (zoals bijvoorbeeld Sunweb?)
Ben met hen al op skivakantie geweest. Daar zaten de mensen bij de maaltijden toch redelijk dicht op elkaar en veel uitbreidingsmogelijkheden om de zaal groter te maken waren er niet. Ook is het in buffetvorm.
Verder heeft Skiworld financieel al wat onrustige watertjes doorzwommen, ze zijn al eens een keertje failliet gegaan bijvoorbeeld. Ik heb vragen bij het feit of ze nu financieel al dan niet voldoende zijn ingedekt?

DirkG op 19 nov 2020 12:50

Dirk

Wat heeft U vraag met mijn topic te maken …
Contacteer hen op hun vandaag gepubliceerde spiksplinternieuwe website met U vraag.
Ik ga ervan uit dat ook voor hen de opgelegde maatregelen gelden die zijn uitgevaardigd door de Franse overheid.

Alain (BE)

Plaats een reactie