Hoe komen jullie de winter door?

Ik ben benieuwd hoe jullie sportief gezien de/deze winter doorkomen.
Ik trap af:

  • Seizoenkaart indoor (rollenbaan) lessen genomen. Mocht naar de sneeuw er dit seizoen niet in zitten heb ik iig lekker aan m’n techniek gewerkt. (En kunnen we toch heb ik er gelijk profijt van:))
  • regelmatig hardlopen, van plan om in januari aan te sluiten bij een loopgroep om op te werken naar de halve marathon
  • 3 x per week sneeuwfit van de wintersport.nl academy. Lekkere start van de (thuiswerk)dag
  • binnenkort een proefles langlaufen op een borstelbaan

Hoe kom ik de winter door?

Ik ga gewoon skiën in de Alpen.
En als de liften niet draaien ga ik lopen.
Ik moet er wel bij zegen ik ben niet afhankelijk van beschikbaarheid hotels.
Dus als die gesloten zijn heeft dat geen invloed op ons verblijf.

Hoe zit dat eigenlijk als de liften niet draaien, zijn de pistes dan wel open?

Je bent vrij om naar boven te lopen 👍

Ik blijf gewoon hardlopen. Het (zaal)voetballen ligt denk ik de hele winter nog stil.

Dus zo kom ik het sportief wel door. En verder blijft het een kwestie van thuiswerken, net als de afgelopen 8 maanden.

En ondertussen kijk ik 2x per dag op alle relevante sites omdat ik me keer op keer zit op te vreten over de wintersport waar ik zó graag heen ga dat ik me daar oprecht mee bezig houdt. Sommige momenten zit ik er echt mee en op andere momenten besef ik gelukkig weer dat ik weinig te klagen heb als dit oprecht mijn grootste probleem is…

Zwemmen (banen).
Mountainbike.
Crosstrainer (Life Fitness)
Zwift/Rouvy.

Rolbaan skiën 1x p/w
Personal training 2x p/w
Boksles 1x p/w
Zwift 1 a 2x p/w

Tijd zat met al dat thuiswerken. Daarnaast leg ik ellenlange lijsten aan van gebieden die ik nog wel bezoeken, welke accomodaties interessant zijn, wat de mooie pistes zijn etc :).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

5x Crossfit en 1x Personal Training per week.
Vorig jaar zoveel profijt van gehad… Ik kan nog niet super goed skiën dus doe veel op kracht en nu kon ik gewoon tot het einde van de dag knallen.

Vaak knuffel ik de berg onvrijwillig....
  • 4 x per week Zwiften (Gran Fondo Trainingsschema)
  • 1/ 2 per week potje tennissen
When life gets too complicated.... SKI

Je bent vrij om naar boven te lopen 👍

Hooykaas op 29 nov 2020 18:12

Dit kun je niet in z’n algemeenheid zeggen, regelmatig verbieden skiugebieden toegang tot de pistes als ze in seizoensvoorbereidende fases zitten. En om ongelukken te voorkomen zal het me niets verbazen als ze dat doen…

Click. Click. Peace

On-topic:

  • toerskiën
  • skiën
  • ijsklimmen
  • mountainbiken (als dat kan)
  • racefietsen buiten en op de tacx binnen :-)
  • als het een beetje zonnig is wat rotsklimmen
Click. Click. Peace

Thuiswerken, veel wandelen, af en toe Snowworld en ook, omdat ik echt niet, of niet echt , verwacht zorgeloos naar de Alpen af te kunnen reizen dit seizoen plannen voor volgend seizoen. Want dankzij het ‘potje’ van dit jaar en de bespaarde vakantiedagen gaat volgend seizoen wel héél speciaal worden: skiën in Japan? Canada? Amerika? Een mens moet wat hebben om naar uit te kijken (dat mis ik het meest, niets kunnen plannen…) dat houd de moed er in!

Life is what happens while you were checking your phone

Lopen
Fietsen
Vanaf de indoorpiste terug open gaan België voor de +12j dan 2/3 keer per week trainen

Ik probeer 2x per week (sowieso 1x) op de MTB door de bossen te scheuren. Daarnaast 1x per week naar Snowworld zolang mijn kaart nog geldig is.

En blijven hopen dat eind maart er weer wat mogelijk is. We gaan het wel zien.

Übung macht den meister!!!

*hardlopen in alle type weersomstandigheden t/m windkracht 7
*fietsen
*mountainbiken
*E-MTB-en
*Indoor Snowboarden

Werken aan deze website.

MAND!

Sowieso ga ik skiën. Er zijn altijd mogelijkheden. Ik heb b.v. nog nooit geskied in Zweden. Wie weet gaat het er dan dit jaar van komen.

Vooralsnog ga ik er echter vanuit dat ik gewoon weer in Italië te vinden zal zijn. Ofwel volgende week al, ofwel in januari, enz.

Thuiswerken, veel wandelen, af en toe Snowworld en ook, omdat ik echt niet, of niet echt , verwacht zorgeloos naar de Alpen af te kunnen reizen dit seizoen plannen voor volgend seizoen. Want dankzij het ‘potje’ van dit jaar en de bespaarde vakantiedagen gaat volgend seizoen wel héél speciaal worden: skiën in Japan? Canada? Amerika? Een mens moet wat hebben om naar uit te kijken (dat mis ik het meest, niets kunnen plannen…) dat houd de moed er in!

Leon100 op 30 nov 2020 07:35

Plannen maken mis ik ook, maar je kan ook gewoon de plannen maken voor als je er een keer aan toe komt :). Canada lijkt me ook heel, heel vet, maar een keer een iets langere tijd door de Alpen, om veel gebieden te bezoeken, ook.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Schaatsen en mountainbiken

Je bent vrij om naar boven te lopen 👍

Hooykaas op 29 nov 2020 11:12

Niet per se, vraag maar aan. @Rogier

@Rogier, geen Velo-Gras?
(Of hoe noemen ze een Fat bike in Frankrijk 😁)

@Reinier schreef “langlaufen op een rollenbaan”

Hoe werk dat? Zijn die er dan ook vlak? Of ga je oefenen met omhoog? Zo ja, zetten ze hem dan langzamer?

Op zich met dezelfde dingen als een normale winter, alleen alpiene- en toerskiën is de vraag.
Op dit moment is onze lokale heuvel open, maar wie weet of dat zo blijft.
En reizen naar de bergen is ook twijfelachtig.

Dit weekend dus zo:

null
!

null

*bericht bewerkt door Slim op 30 nov 2020 14:48

Wandelen en trainen met de hond
Lekker snoeken toch het koude poten en neus gevoel.

2x in de week Snowworld
2x in de week potje Padel
keer of 3 in de week Zwift
Lawine 2 theorie op de zaterdagavond

En wat er verder nog voorbijkomt

Edwin van Riel

@Reinier schreef “langlaufen op een rollenbaan”

Hoe werk dat? Zijn die er dan ook vlak? Of ga je oefenen met omhoog? Zo ja, zetten ze hem dan langzamer?

Slim op 30 nov 2020 14:39

Borstelbaan. Die ligt gewoon stil hoop ik :D
Proefles afgesproken, als het bevalt een cursusje volgen.

Wat een heerlijke foto’s @slim !
Hoe lang ligt er in het seizoen ijs daar? Zou super zijn als we deze winter in NL ook weer eens een periode natuurijs zouden krijgen!

@reinier waar is dat? Klinkt wel leuk als het een beetje in de buurt is ;)

Edwin van Riel

@reinier waar is dat? Klinkt wel leuk als het een beetje in de buurt is ;)

evr66 op 30 nov 2020 15:40

Gouda (Kristy is er ook een keer geweest zie ik net: https://www.wintersport.nl/weblog/bericht/383940/langlaufen… )

*bericht bewerkt door reinier op 30 nov 2020 16:00

Ah, leuk, wie weet ;)

Edwin van Riel

Zo, dat is wel echt zwart ijs! Mooi.
Net een GoPro 9 gekocht, binnenkort filmpjes maken in Limburg en ze uploaden naar Rouvy. Ben ik vast wel even zoet mee.

Plaats een reactie