Veel ski weinig snowboarden

Al enige jaren volg ik wintersport.nl een leuke site. Maar het valt me regelmatig op dat de nadruk op skiën ligt en niet snowboarden. Dat zie je bij veel onderwerpen, bijvoorbeeld de materiaal test. Maar ook op dit forum. Ik heb zeker geen hekel aan ski’s, maar ben ik de enige die dit opvalt? Of moet ik echt ergens anders zijn?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 02 dec 2020 15:52

heeft dat ook niet te maken met dat snowboarden in populariteit afgenomen heeft met intrede van de veelvoud aan ski vormen en disciplines?

er is idd hier meer te vinden voor en over skiën dan snowboarden, maar ik dat is denk ik gewoon vraag en aanbod gerelateerd ofzo ?

als een bakker meer vraag heeft naar pistoletjes dan naar kaiserbroodjes zal hij ook geneigd zijn om meer pistoletjes af te bakken.

don't count the days, make the days count !

Hier zitten echt wel boarders hoor ;-)

Ik ben ook een die hard snowboarder…ik moet je eerlijk zeggen dat ik me in het algemeen en ook hier op het forum me er nooit mee bezig heb gehouden.
Wat ik leuk aan dit forum vind is dat je hier echt enkel en alleen met mensen te maken hebt die net als ik een gezamenlijke liefde hebben en dat is voor wintersport! ;)
En dat houd me hier al enkele jaren op de been, voornamelijk de passie die ik elke keer weer voel als ik kijk naar de video’s en beoordelingen over alle skigebieden in de alpen zodat ieder wat lees en kijkvoer heeft :)
Ik ben blij dat snowboarders in de minderheid zijn, ik hou ervan om in de kleine groep te zitten in plaats van de grote groep :P
En anders kan ik de skiërs niet meer de schuld geven haha

Snowboarder hier. Geen last van nadruk op skiën. Net als Freerider kom ik hier voor de gelijkgestemden, de info over gebieden en de foto’s en filmpjes, kortweg alles wat met wintersport te maken heeft… :p

Ik denk dat het aantal snowboard-gerelateerde topics ook gewoon aan de leden zelf ligt.
Er is geen enkele beperking om snowboard zaken te bespreken (getuige de verschillende boots/bindingen topics die ik me onmiddelijk kan herinneren), maar de vragen moeten wel gesteld worden.

Vanuit de redactie zie ik dan weer meestal algemene topics voorbij komen, die zowel op snowboarders als op skiërs (en ook zitskiërs) betrekking kunnen hebben, dus daar zal het niet aan liggen.

Misschien een idee voor de redactie:
De meeste gevorderde skiërs hier weten ondertussen wel het verschil tussen een slalom/GS/poederski, maar als skiër lijken alle snowboards voor mij best wel sterk op elkaar. Kan er eens een artikel geschreven worden over welke vormen snowboards er allemaal zijn en voor wie deze dan allemaal geschikt zijn?
Dit lijkt me ook voor gepassioneerde skiërs wel eens interessant om lezen (zonder via Google op andere sites te gaan zoeken want deze info zal best wel op het internet te vinden zijn).

Glide on!

Wij snowboarders gaan liever de sneeuw in, dan dat we er over praten. Een “dude!”, “hoppa!”, “lekker hoor!” of “BAM!” kan mijn volledig uitgebreide verslag zijn van een dag boarden. 😉😁

*bericht bewerkt door Sneeuwbaard op 08 dec 2020 00:21

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Al 35 jr actief als snowboarder, daarvoor 11 jr geskied, nooit spijt gehad van de overstap! En stoor mij op dit forum er ook niet over. Inderdaad ligt het ook aan jezelf, dus gewoon een mooi topic openen! En het is ook niet onze schuld dat de skiërs zo onzeker zijn dat ze over elk wissewasje een topic moeten openen, de snowboarder gaat gewoon!

Haha dank voor jullie reacties en het is mij nu wel duidelijk. Snowboarders zijn in de minderheid, maar zijn er wel!
Ik probeer wel af een toe een topic aan te maken ;-)

Snowboarders zijn er genoeg, maar we kunnen jammer genoeg nog weinig plannen maken voor een trip richting de Alpen.
Voorlopig maar even wat video’s kijken en dan zal de eerste poederdag toch snel komen denk ik👍.
Alvast wat voorpret

Ook hier een snowboarder sinds ruim 30 jaar (ben nu 57), daarvoor paar jaartjes geskied. Zoals een Franse snowboardleraar ooit tegen me zei: “skiiing ies recreazion, snowboarding ies sport…”
Die hou ik er nog steeds in:)

Zou top zijn als de snow shows ook eens met een actieve snowboarder wordt gepresenteerd. Nu is alleen de cameraman de snowboarder, je ziet hem niet of nauwelijks.

Ik bied mezelf bij deze aan voor deze functie met enige ervaring op het gebied van presenteren voor de camera!

Ik ski met een zitski, volgens mij ben ik de enige op het forum.
Maar dat maakt voor mij niet zoveel uit.
Ik vindt het gewoon een geweldig forum

Ik ski met een zitski, volgens mij ben ik de enige op het forum.
Maar dat maakt voor mij niet zoveel uit.
Ik vindt het gewoon een geweldig forum

niekniek op 18 dec 2020 18:39

Off-topic: was je toevallig op maandag in Landgraaf?

Glide on!

Off-topic: was je toevallig op maandag in Landgraaf?

Vivace op 18 dec 2020 19:48 Nee, mag voorlopig nog niet lessen Mijn beenbreuk van 3 augustus is nog niet helemaal hersteld😔

Plaats een reactie