Ski 13/12 Arosa Lenzerheide of 4 Vallées

Beste Wintersporters

Ik zou graag 4,5 of 6 dagen gaan skiën in Arosa Lenzerheide of in Les 4 Vallées. Vertrek het liefst op 13/12/2020 tot 19/12/2020. Dus de week voor de kerstvakantie omdat het dan heel rustig is. Ik beschik over een wagen met winterbanden en ook een ruime ski koffer. Ik kom zowat alles naar beneden en als Belg ben een ver gevorderde skiër. Alleen vertrek ik niet, dus zoek ik ski maten.

Ski groeten,
Peter 58 jaar

Peter Hertegonne

Beste wintersporters,

Echt niemand die 4 of 5 dagen wil gaan skiên voor de kerstvakantie ?

Peter

Peter Hertegonne

Beste wintersporters,

Echt niemand die 4 of 5 dagen wil gaan skiên voor de kerstvakantie ? Les 4 Vallées, St Moritz of Davos Klosters of…

Peter

Peter007 op 06 dec 2020 23:31
Peter Hertegonne

Hey Peter, afreizen naar eender welk wintersportland is momenteel af te raden. Quarantaine regels in deze landen zorgt ervoor dat bijna niks mogelijk is. Je zult moeten wachten tot Jan ☺️

Ignorance is bliss 🙈

When life gets too complicated.... SKI

Hey Peter, afreizen naar eender welk wintersportland is momenteel af te raden. Quarantaine regels in deze landen zorgt ervoor dat bijna niks mogelijk is. Je zult moeten wachten tot Jan ☺️

carlbelgie op 07 dec 2020 07:57

Het kan gewoon perfect hoor. Als je in een appartement verblijft is de kans zelfs klein je in quarantaine moet als je terugkomt naar Belgie. Ga je in een hotel + avondeten in het hotelrestaurant zul je in quarantaine moeten.

Hey Peter, afreizen naar eender welk wintersportland is momenteel af te raden. Quarantaine regels in deze landen zorgt ervoor dat bijna niks mogelijk is. Je zult moeten wachten tot Jan ☺️

carlbelgie op 07 dec 2020 07:57

Het kan gewoon perfect hoor. Als je in een appartement verblijft is de kans zelfs klein je in quarantaine moet als je terugkomt naar Belgie. Ga je in een hotel + avondeten in het hotelrestaurant zul je in quarantaine moeten. En als Belg / Nederlander mag je gewoon naar Zwitserland momenteel. Geen enkel probleem.

Joy85 op 07 dec 2020 09:33

Het kan gewoon perfect hoor. Als je in een appartement verblijft is de kans zelfs klein je in quarantaine moet als je terugkomt naar Belgie. Ga je in een hotel + avondeten in het hotelrestaurant zul je in quarantaine moeten.

Joy85 op 07 dec 2020 09:33

Dag Joy

hoe kom je aan deze info? Ik heb er tevergeefs heen zitten zoeken gezien ik misschien een paar dagen met de mobilhome wou gaan… Lekker duidelijk zoals gewoonlijk in Belgie

*bericht bewerkt door RubenVlassaks op 07 dec 2020 10:56

Het kan gewoon perfect hoor. Als je in een appartement verblijft is de kans zelfs klein je in quarantaine moet als je terugkomt naar Belgie. Ga je in een hotel + avondeten in het hotelrestaurant zul je in quarantaine moeten.

Joy85 op 07 dec 2020 09:33

Dag Joy

hoe kom je aan deze info? Ik heb tevergeefs heen zitten zoeken gezien ik misschien een paar dagen met de mobilhome wou gaan…

RubenVlassaks op 07 dec 2020 10:50

voor België geldt bij thuiskomst dat je de volgende vragenlijst moet invullen:https://travel.info-coronavirus.be/nl
op basis waarvan wordt bepaald of je in quarantaine/isolatie moet.
Ik heb zelf nog even gebeld naar de infolijn en ze zijn zelf niet al te duidelijk wat het nu net is (preventieve quarantaine of verplichte isolatie). Wat ze wel wisten te zeggen is dat je als je alle regels correct opvolgt, de kans miniem is dat er iets opgelegd zal worden. Het enige punt waar je aan zou kunnen twijfelen is of een skilift onder openbaar vervoer valt of niet en of je altijd een afstand van 1,5 meter gerespecteerd kan hebben voor mensen buiten je reisbubbel.

Vragenlijst zelfevaluatie
Beantwoord enkele vragen over uw reis en / of verblijf in het buitenland. Het is erg belangrijk om ze eerlijk te beantwoorden.

Aan het einde van de vragenlijst wordt automatisch een score berekend om het risico te beoordelen die u tijdens uw reis en / of uw verblijf in het buitenland heeft genomen. Deze score zal worden gebruikt om te beoordelen of u moet worden getest en geïsoleerd bij uw terugkeer in België. Als u kinderen aan deze Passenger Locator Form toevoegt, krijgen ze dezelfde score. Als u of uw kinderen symptomen vertonen, neem dan contact op met uw huisarts, en de reisgeschiedenis te vermelden.

Voor meer informatie, zie Wat is de zelfevaluatie vragenlijst?

Vragen

Handen wassen :
Ik vind dit belangrijk en was mijn handen meermaals per dag en verspreid over de dag

  • Ik vind dit matig belangrijk en was mijn handen af en toe
  • Ik vind dit onbelangrijk en geef hier geen aandacht aan

Een mondmasker dragen in drukke omgevingen :

  • Ik heb altijd een mondmasker gedragen op plaatsen waar de afstand van 1,5 meter niet gerespecteerd kon worden
  • Ik heb meestal wel een mondmasker gedragen op plaatsen waar de afstand van 1,5 meter niet gerespecteerd kon worden
  • Ik heb meestal niet een mondmasker gedragen op plaatsen waar de afstand van 1,5 meter niet gerespecteerd kon worden

Minstens 1,5 meter afstand houden (van mensen buiten uw reisbubbel) :

  • Ik heb altijd een afstand van 1,5 meter gerespecteerd voor mensen buiten mijn reisbubbel
  • Ik heb meestal wel een afstand van 1,5 meter gerespecteerd voor mensen buiten mijn reisbubbel
  • Ik heb meestal niet een afstand van 1,5 meter gerespecteerd voor mensen buiten mijn reisbubbel

Hoe groot was uw reisbubbel (kinderen jonger dan 12 jaar niet meegerekend)?

  • 1-5 personen
  • 6-10 personen
  • Meer dan 10 personen

Welk type verblijfplaats hebt u het vaakst gebruikt?

  • Privé (bv. huurhuis, tweede verblijf)
  • Publiek, vooral buiten (bv. Camping)
  • Publiek, vooral binnen (bv. hotel, B&B)
  • Privé, op bezoek bij familie of vrienden

Welk type vervoermiddel hebt u het vaakst gebruikt tijdens uw verblijf?

  • Privévervoer, buiten in de open lucht (te voet, fiets)
  • Privévervoer, waar u in zat (auto)
  • Openbaar vervoer (bus, trein)

Hebt u deelgenomen aan één van de volgende activiteiten tijdens uw reis?

  • Massa bijeenkomsten in drukke omstandigheden (concert, nachtclub, festival)
  • Buitenactiviteiten in specifieke plaatsten zoals pretparken, speeltuinen
  • Regelmatige bezoeken aan café of restaurant
  • Buitenactiviteiten zoals wandelen, fietsen,…
  • Binnenactiviteiten in specifieke plaatsen zoals binnenspeeltuin, theater, museum
  • Geen van de bovenstaande
Glide on!

Net op het nieuws in België: vanaf midden dec gaan ze bij terugkeer uit rode zone terug naar een verplichte quarantaine van 10d met verplichte test op dag 7.
De vragenlijst geldt dan niet meer.

Glide on!

LIVEBLOG - Terugkeer uit rode zone? Vanaf 18/12 opnieuw verplicht in quarantaine: “Zullen dat ook controleren” | VRT NWS: nieuwshttps://vrtnws.be/p.11XOeXV99

Glide on!

Peter gaat naar Davos / Sankt Moritz las ik in een andere topic van hem.
Doet hij goed.

Wat heeft dit allemaal nog met mijn oproep te maken. Ik zie ook alle dagen het nieuws en weet wat mag en niet mag

*bericht bewerkt door Peter007 op 07 dec 2020 22:42

Peter Hertegonne

Ze lezen blijkbaar mee hier onze regering, haha. Toevallig vanaf 18 december. Men wil gewoon iedereen ontraden om te gaan. :) Flumserberg opent trouwens ook meer pistes de komende dagen. Daarvoor zijn we hier toch. :)

*bericht bewerkt door Joy85 op 08 dec 2020 08:36

Wat heeft dit allemaal nog met mijn oproep te maken. Ik zie ook alle dagen het nieuws en weet wat mag en niet mag

Peter007 op 07 dec 2020 22:42

De eerste reactie was om de mensen gerust te stellen dat er geen consequenties zijn als je goed de corona-regels volgt.
De tweede omdat er nu wel vervelende consequenties zijn omdat ze ergens doorhadden dat hun regeltjes niet voldoende waren om skiërs te ontraden (en omdat het wel heel stom was dat deze aanpassing net op de dag dat ik het formulier hier post gemeld werden).

Glide on!

Beste Wintersporters

Ik zou graag 4,5 of 6 dagen gaan skiën in Arosa Lenzerheide of in Les 4 Vallées. Vertrek het liefst op 13/12/2020 tot 19/12/2020. Dus de week voor de kerstvakantie omdat het dan heel rustig is. Ik beschik over een wagen met winterbanden en ook een ruime ski koffer. Ik kom zowat alles naar beneden en als Belg ben een ver gevorderde skiër. Alleen vertrek ik niet, dus zoek ik ski maten.

Ski groeten,
Peter 58 jaar

Peter007 op 03 dec 2020 13:05

Hey Peter
Zie pm

*bericht bewerkt door alaind op 09 dec 2020 22:07

Alain (BE)

Plaats een reactie