Mag ik van Samnaun naar Oostenrijk skiën?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Samnaun

In de kerstvakantie gaan de skigebieden in Oostenrijk weer open maar alleen voor inwoners zeggen ze. Maar wat als het skigebied in twee landen ligt? Mag je dan van bv. Samnaum naar Ischgl skiën?

mvg, Aaron

Ischgl komt over enkele dagen nog naar buiten met de details omtrent de eventuele skiverbinding tussen Oostenrijk en Zwitserland. Het probleem zal hem voornamelijk zitten in de quarantaineplicht die Oostenrijk heeft gesteld.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Natuurlijk mag je naar Oostenrijk skien… je moet wel eerst 14 dagen in quarantaine… :-)

Ik geloof dat Zwitserland een lijst bijhoudt van landen die een verhoogd risico hebben (lees 60 gevallen per 100.000 personen meer dan in Zwitserland zelf).
https://www.bag.admin.ch/bag/en/home/krankheiten/ausbrueche…

Ik denk dat het een kwestie is van dagen totdat Nederland op deze lijst komt.

Op de info die ik gisteren kreeg vanuit Samnaun zeiden ze dat het nog onduidelijk is wat er zal gebeuren.

Sowieso start Samnaun eerder met het skiseizoen, maar in Zwitserland heerst er inderdaad een quarantaineplicht.

Ik geloof dat Zwitserland een lijst bijhoudt van landen die een verhoogd risico hebben (lees 60 gevallen per 100.000 personen meer dan in Zwitserland zelf).
[
Ik denk dat het een kwestie is van dagen totdat Nederland op deze lijst komt.

Jaspervds op 07 dec 2020 21:54

En van dagen totdat België er weer af mag ;-)

*bericht bewerkt door Tsjoecha op 08 dec 2020 17:07

Of de regeling er überhaupt komt is nog de vraag. Er wordt gesproken dat skiërs binnen 24 uur terug moeten keren. Wat op dit moment mogelijk zou moeten zijn, als alles niet weer verandert…

Ik geloof dat Zwitserland een lijst bijhoudt van landen die een verhoogd risico hebben (lees 60 gevallen per 100.000 personen meer dan in Zwitserland zelf).
[
Ik denk dat het een kwestie is van dagen totdat Nederland op deze lijst komt.

Jaspervds op 07 dec 2020 21:54

En van dagen totdat België er weer af mag ;-)

Tsjoecha op 08 dec 2020 17:07

België is van die lijst sinds 23 november… en staat ook niet op de lijst die geldig is vanaf 14 december. Nederland staat er ook niet tussen… https://www.bag.admin.ch/bag/de/home/krankheiten/ausbrueche…

Plaats een reactie