Advies aankoop veelzijdige (dames) ski's

Voor mijn vrouw ben ik op zoek naar veelzijdige piste ski. Één die prima uit de voeten kan op ijs, maar ook op het einde van de dag ook prima door de slush en buckels gaat.

Wij carven op redelijk tempo, maar willen niet te snel. Ook genieten van de omgeving 😉

Meeste dames ski’s die ik tegenkom zijn gemaakt voor dat ene uurtje dat de piste er nog top bij ligt en vaak max 1.70 meter.

bv de:

  • Elan insomnia. Top op ijs, maar niet door slush en buckels
  • Salomon max blast. Meer voor snelheid

Ze is gevorderd, leert snel, dus moet ook nog wel progressie in de ski zitten.

Zelf heb ik de Volkl Deacon 76. Eigenlijk hetzelde type, alleen dan geschikt voor (lichtere) vrouwen.

Mijn vrouw is lang 1.83 cm en weegt 64 kg

Alvast super bedankt voor het meedenken!

Ook leuk: dynastar intense 10 of 12. Weet niet of ze er nog zijn dit seizoen 😉

Edwin van Riel

+1 voor de Dynastars.
Max lengte is echter 170.
Wil je langer, dan beter op zoek naar een herenski (eventueel in een wat lichtere versie, al zijn er hier ook dames genoeg die daar minder gevoelig voor zijn)

Rossignol MT Ti in 175 👍

Ook leuk: dynastar intense 10 of 12. Weet niet of ze er nog zijn dit seizoen 😉

evr66 op 07 dec 2020 15:25

Ik kom ze tweedehands tegen van het seizoen 2018/2019 en nieuw van seizoen 2019/2020

1.66 max lengte. Is tussen de mond en neus (op blote voeten).

Kom veek positieve berichten tegen. Denk dat het de 12 gaat worden.

Mijn vrouw heeft ongeveer dezelfde bouw en ski-stijl als jij omschrijft. Die is uitermate tevreden over haar Blizzard Black Pearl 78. Wij gaan bij voorkeur met de eersteift naar boven en met de laatste nog een keertje om zoveel mogelijk te skiën op een dag. Zodoende alle omstandigheden al meegemaakt en deze ski’s houden zich overal prima, ook als het ijzig is (ondanks het feit dat ze de vorm van free-ride ski’s hebben).
Ook zijn ze zowel sportief als rustig cruisend te skiën.
Maximaal te leveren lengte is 1.70, wat ik aan zou raden gezien lengte en gewicht van je vrouw. Afhankelijk van de jaargang zijn ze in diverse kleurstellingen en prijzen te verkrijgen…

Salomon Max Blast zou ik niet doen op basis van wat je omschrijft.
En als je damesvariant de lengte niet heeft die je graag wilt, kijk dan eens bij de herenvariant… Zo extreem veel verschillen ze meestal niet met de topmodellen voor de experts.

Je zal met deze wensen toch gaan uitkomen bij een allmountain ski denk ik. Of een allround ski die neigt naar allmountain.

Ik vind de Blizzard Black Pearl die hierboven genoemd wordt geen gekke keuze. Daar is ook een 82 en 88 variant van, mocht je nog iets meer variabiliteit willen.

Plaats een reactie