Kantenhoek Burton Cruzer 165 uit 1988

Nog een oud boardje in de garage liggen. Wat voor kantenhoek werden die ongeveer geslepen? Lijkt me toch leuk om weer eens te proberen ;)

null

Edwin van Riel

Haha, bizar, voor dat geld mogen ze hem morgen komen halen. Sterker nog, kom ik hem wordlwide brengen hahaha

Edwin van Riel

https://retrosnow.com/shop/burton/burton-88/cruzer/…
ondertitel: Burton’s worse board ever. :)
https://www.ricardo.ch/de/a/burton-cruzer-165-vintage-1987-…
Hier lijkt hij voor CHF 500,- verkocht te zijn.

Succes in ieder geval!

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Wel met een net geslepen kant @evr66 😆

chf 500, strontprijs hoor, is zo goed als nieuw ;)

Wat is een worse board? hahaha

Edwin van Riel

Wel met een net geslepen kant @evr66 😆

Sjaak27 op 09 dec 2020 16:57

zal wet wat van de kanten af moeten ivm de roest denk ik. Heb er volgens mij rond de eeuwwisseling nog een middagje op gestaan in Winterberg, dat was de laatste actie ;)

Edwin van Riel

de kantenhoek kan je makkelijk controleren met een viltstift + verstelbare kantenslijper + een diamantvijltje.
als de hoek juist ingesteld staat kan je een inkt-stipje volledig wegslijpen en anders gaat enkel een zijkant weg.

(tenzij er echt enorm veel roest op zit, maar zelfs dan denk ik dat de roest ook als inktvlek kan dienen)

*bericht bewerkt door Vivace op 09 dec 2020 22:12

Glide on!

@vivace methode ken ik wel maar er zit idd vrij veel roest op. Zal Burton eens mailen. Jake is dood volgens mij dus waarschijnlijk niemand meer daar die hem kent nu 😂😂

Edwin van Riel

Anders gewoon proberen op de spitse tip.
De kans dat je die nodig gaat hebben om in de sneeuw te carven is toch nul (tenzij je een gesneden versie van een 180/540 jump to butter wil uitproberen wat toch niet goed gaat komen denk ik).

*bericht bewerkt door Vivace op 10 dec 2020 09:50

Glide on!

@vivace heb je voor die truc een instructie cq filmpje? Schei uit zeg, beetje fatsoenlijk naar beneden komen is streven #1 hahaha

Edwin van Riel

@Tukker weet wellicht wel onder welke hoek dit board geslepen moet worden!

@vivace heb je voor die truc een instructie cq filmpje? Schei uit zeg, beetje fatsoenlijk naar beneden komen is streven #1 hahaha

evr66 op 10 dec 2020 09:45

close enough

Glide on!

jaja zoiets dus hahaha. NKBV dekt veel, maar dit valt in de categorie roekeloos gedrag voor mij ;)

Edwin van Riel

jaja zoiets dus hahaha. NKBV dekt veel, maar dit valt in de categorie roekeloos gedrag voor mij ;)

evr66 op 10 dec 2020 13:02

dat eerste stuk moet toch nog kunnen he, de snelheid mag ook wat lager zijn hiervoor (het laatste stuk is echt pro level).

Glide on!

Als je dat ding bij jullie in een zandduin probeert maakt het echt niet uit onder welke hoek je de kanten slijpt hoor. 😄😄

Übung macht den meister!!!

Als je dat ding bij jullie in een zandduin probeert maakt het echt niet uit onder welke hoek je de kanten slijpt hoor. 😄😄

RFKANGOO op 10 dec 2020 17:21

Doe je mee dan?

Edwin van Riel

null

Ik heb nog wel wat vergelijkbaar materiaal staan. ☺️

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie