Advies aankoop ski’s

Weet je nog iets over de skis die je daarvoor had of huurde?

Glide on!

Weet je nog iets over de skis die je daarvoor had of huurde?

Vivace op 15 dec 2020 23:16 Nee, dat is 5-6 jaar geleden. Verschillende ski’s gehuurd maar vraag me niet meer welke. Heb ik niet bijgehouden....

Gigi, dat vermoedde ik al, thx.

De Magnum zou ik trouwens zeker niet kopen. Die past zeker niet bij je. De rally ken ik niet, dus daar kan ik niks over zeggen. De S/max 10 heb ik zelf. Lijkt me prima bij je te passen.
Salomon XDR 80 is ook het overwegen waard. Ultra makkelijk te skiën.

*bericht bewerkt door DrPhil op 15 dec 2020 23:42

Gigi, dat vermoedde ik al, thx.

DrPhil op 15 dec

De F19 in 182 was helemaal geen gek advies op basis van wat TS schrijft. En bovendien had ie wel meer opties gekregen dan de F19, daar heeft hij zelf een keuze in gemaakt. En ja het kan dat het niet klikt met een ski en dat een ander setje beter past. Maar zoals sommige anderen ook zeggen, les nemen om beter te worden of wat reeeler naar je eigen niveau kijken en een ski pakken die een maatje minder is.

Ik adviseer de Jobe Allegre 67. Die ski’s ga je waarschijnlijk eerder kunnen gebruiken dan alles wat hierboven genoemd wordt.

;)

Annoying skiers since 2003

Ik adviseer de Jobe Allegre 67. Die ski’s ga je waarschijnlijk eerder kunnen gebruiken dan alles wat hierboven genoemd wordt.

;)

sterko op 16 dec 2020 01:20

Heerlijke lat in de slush, heb hem alleen nog niet op ijs kunnen testen 😂😂

Edwin van Riel

De Head Integrale 007 is inderdaad een heel andere ski dan de F19ti.

  • veel minder stijf (geen titanal)
  • kortere radius (12.9m voor lengte 170)
  • doelgroep qua techniek ligt ook lager (F19ti was eigenlijk top of the line in de niet-race categorie van Fischer)
  • typische lengte = korter (max lengte was 1m77), mogelijk door minder rocker te hebben

misschien wil je liever een beetje teruggaan naar het stuurgedrag van je oudere skis

  • merkelijk minder stijf, dus vergevingsgezinder
  • kortere radius = ski trekt zichzelf makkelijker in een bocht
Glide on!

Plaats een reactie