half jan wordt half maart

Ook de carnavalsvakantie lijkt verloren te zijn na de persconferentie van Rutte.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 14 dec 2020 23:17

is het een advies , of moeten alle reizen geannuleerd worden

is het een advies , of moeten alle reizen geannuleerd worden

Pieter230976 op 14 dec 2020 19:48

Volgens mij een oranje reisadvies, zelfde wat nu geldt.
Voor ons een reden om te annuleren. We krijgen een voucher voor 2022.

Een advies, maar Ik hoop dat mensen nu hun verstand gaan gebruiken. We gaan niet voor niets 5 weken in lockdown door alle mensen die de randjes opzoeken en menen dat wat zij doen geen gevolgen hebben.Je ziet wat er gebeurt als we het niet doen.
Ik sla het dit jaar over.

Denk ook dat je het land van bestemming ook niet in komt met deze cijfers. Spullen weer in de kast en op naar 2022.

Jurgen

Ja de krokus kan ook een streep door.
Het is me nog niet helemaal duidelijk of dit nu een officieel reisadvies is qua kleurencode of enkel een oproep.

Onze eigen plannen voor de krokus hadden we al opgegeven, maar voor de annulering is het nog even wachten op de reismaatschappij.

Wellicht nog een ski only (no family) tripje in de staart van het seizoen, maar dat is nog afwachten.

Ik voelde hem al tijden aankomen en als het niet was gekomen is het nog de vraag of het wijs is om te gaan. Maar neemt niet weg dat dit toch echt pijn doet; nu is het officieel. Boehoe. Echt om te janken dit.

Voor de goede orde; het is in verhouding tot allerlei andere dingen klein leed, dat begrijp ik volledig. Maar dan nog; ik vind het gewoon ronduit balen.

*bericht bewerkt door MiKeZZa op 14 dec 2020 20:17

Ah joh, mei is sowieso de lekkerste maand om te gaan ;).

I can stick uphill ice, on my saucer...

De vraag is eerder wat doe je als alle skigebieden open gaan half januari en je verblijf ook open is en het land qua besmettingen geel is…wat doe je dan… juist ja spullen pakken en van de frisse berg lucht genieten.
Maar waarschijnlijk dat tui de vakantie zal annuleren 🙄

Dan gaan we maar voor de dutch week in Valtho☃️

LA NORMA😍☃️

Advies tot half maart, 2de week van maart zal wel gaan lukken dan.
Mag althans toch hopen dat we tegen die tijd weer prachtige cijfers en een daaraan gekoppeld lichter regime hebben.

Oftewel nu even even in lockdown om de wintersport te redden ;)

Zat eraan te komen, maar valt toch tegen. We zullen zien wat er vanaf half maart kan.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Reis tot zeker half maart niet naar het buitenland tenzij strikt noodzakelijk

Nieuwsbericht | 14-12-2020 | 19:40

De besmettingscijfers in Nederland lopen flink op en ook in veel andere landen in Europa is het coronavirus niet onder controle. Het dringende advies om niet naar het buitenland te reizen tenzij strikt noodzakelijk, is daarom verlengd tot half maart. Boek tot die tijd ook geen vakanties.

Er is dus de komende maanden geen ruimte voor vakantiereizen, plezieruitjes en andere niet-noodzakelijke bezoeken over de grens. Dat geldt ook voor wintersportreizen.

Moet je toch op reis, bereid je dan goed voor en lees het reisadvies van het land van bestemming. Overal in Europa lopen de besmettingscijfers op, hou daarom rekening met inreisbeperkingen en strenge maatregelen.

In het reisadvies vind je ook informatie over de situatie rond het coronavirus in het buitenland. Reis je naar een land of regio waar het risico op besmetting hoog is? Ga bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine

Skiën door de neus geboord.

Met de hartelijk dank aan al die Nederlanders die zo nodig naar IKEA moesten.
Black Friday niet konden weerstaan (voor 20 procent korting)
Geen mondkapjes droegen en geen afstand hielden bij grote groepen mensen.

Dan gaan we maar voor de dutch week in Valtho☃️

Piefke op 14 dec 2020 20:43

Mag hopen dat je LA NORMA bedoelt toch?

Dan gaan we maar voor de dutch week in Valtho☃️

Piefke op 14 dec 2020 20:43

@Piefke, Mag hopen dat je LA NORMA bedoelt toch?

ardjanvanbreugel op 14 dec 2020 22:05

Reis tot zeker half maart niet naar het buitenland tenzij strikt noodzakelijk

Nieuwsbericht | 14-12-2020 | 19:40

De besmettingscijfers in Nederland lopen flink op en ook in veel andere landen in Europa is het coronavirus niet onder controle. Het dringende advies om niet naar het buitenland te reizen tenzij strikt noodzakelijk, is daarom verlengd tot half maart. Boek tot die tijd ook geen vakanties.

Er is dus de komende maanden geen ruimte voor vakantiereizen, plezieruitjes en andere niet-noodzakelijke bezoeken over de grens. Dat geldt ook voor wintersportreizen.

Moet je toch op reis, bereid je dan goed voor en lees het reisadvies van het land van bestemming. Overal in Europa lopen de besmettingscijfers op, hou daarom rekening met inreisbeperkingen en strenge maatregelen.

In het reisadvies vind je ook informatie over de situatie rond het coronavirus in het buitenland. Reis je naar een land of regio waar het risico op besmetting hoog is? Ga bij terugkeer in Nederland 10 dagen in thuisquarantaine

Pieter230976 op 14 dec 2020 21:21

Zwei Millionen bei Massentests getestet, 4000 Infizierte entdeckt, na twee weken lockdown in Tirol.

Ik denk dat het besmettingsrisico in Oostenrijk kleiner is dan hier in Nederland, dus ik ga er vanuit dat Oostenrijk binnenkort geel/oranje wordt, gaan de aantallen in Nederland na vijf weken Lockdown ook sterk naar beneden dan zijn we weer hartelijk welkom in Oostenrijk.

Ik blijf het vreemd vinden dat we geen algemene teststrategie op poten kunnen zetten.
Heel nl en be op week of 3 testen moet toch lukken.
Ondertussen loopt de quarantaine verder en daalt het risico om besmet te geraken.
Echt kut dit. Imo falen de beleidsmakers enorm door onverstandig met deze pandemie om te gaan.

Je kunt je ook afvragen waarom winkeliers die zwakke meute koopjesjagers naar de winkelstraten blijven lokken met (nep)aanbiedingen. Dan draag je als sector ook bij aan het probleem.

Hopelijk mogen we inderdaad nog aan het eind van het seizoen, vind ik altijd wel een lekkere periode!

*bericht bewerkt door -JPS- op 14 dec 2020 22:51

Je kunt je ook afvragen waarom winkeliers die zwakke meute koopjesjagers naar de winkelstraten blijven lokken met (nep)aanbiedingen. Dan draag je als sector ook bij aan het probleem.

-JPS- op 14 dec 2020 22:49

Dat is waar maar uiteindelijk zijn dat ook ondernemers die het hoofd boven water proberen te houden.

Je kunt je ook afvragen waarom winkeliers die zwakke meute koopjesjagers naar de winkelstraten blijven lokken met (nep)aanbiedingen. Dan draag je als sector ook bij aan het probleem.

Hopelijk mogen we inderdaad nog aan het eind van het seizoen, vind ik altijd wel een lekkere periode!

-JPS- op 14 dec 2020 22:49

Jouw salarisstrookje staat zeker niet in het geding?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Shoppen wordt helemaal niet genoemd in de rapportages van het rivm. Dit is een ongefundeerde aanname in de media en bij veel mensen. >70% is nog steeds tot de thuissituatie te herleiden (gezin of bezoek). Daarnaast is de huidige toename ook geografisch niet te herleiden tot de stadscentra.

Ik vindt het wel een fikse verlenging van half januari naar half maart, advies om niet naar het buitenland te gaan, ze kunnen ook kijken hoe het er half januari voor staat. Maar wel met zijn allen naar de Nl Antillen, Curacau etc met het vliegtuig, op schiphol is het overvol.

Dienten Die Alte schule

@elly3.

Dat komt omdat de Nederlandse Antillen nog steeds onder het koninkrijk vallen en er daarom geen reis restrictie op zit.

Skiën door de neus geboord.

Met de hartelijk dank aan al die Nederlanders die zo nodig naar IKEA moesten.
Black Friday niet konden weerstaan (voor 20 procent korting)
Geen mondkapjes droegen en geen afstand hielden bij grote groepen mensen.

Hooykaas op 14 dec 2020 21:59
JMW

Bovendien is het daar ook al code oranje. Die passagiers op Schiphol stonden voor de transit paspoortcontrole, waren dus geen landgenoten die op reis gingen, maar tussenlanders die door vlogen. Desalniettemin had dat niet mogelijk moeten zijn.

Life is what happens while you were checking your phone

Shoppen wordt helemaal niet genoemd in de rapportages van het rivm. Dit is een ongefundeerde aanname in de media en bij veel mensen. >70% is nog steeds tot de thuissituatie te herleiden (gezin of bezoek). Daarnaast is de huidige toename ook geografisch niet te herleiden tot de stadscentra.

Jaco op 14 dec 2020 23:07

Recent heb ik nog een artikel gelezen (kan het niet onmiddelijk terugvinden), waarbij er op een denkfout bij dit soort getallen gewezen werd.

Het is nu zo dat bij 70% van de situaties waarbij men de oorzaak van infectie heeft kunnen vaststellen, de infectiebron in familieverband te vinden is.

Logisch: na contacttracing zal men snel alle gezinsleden testen en is de kans groot dat iedereen hiervan besmet is omwille van het nauwe contact in huiselijke kring.

Hierbij kan men zich afvragen of dit nu als besmetting gezien moet worden of enkel de eerste persoon van het gezin dat het virus van elders heeft binnengebracht. Als dit contact er niet was geweest, waren er in 1 klap 4-5-6 besmettingen minder geweest.

Van het overgrote deel van de besmettingen weet met jammer genoeg nog steeds niet van waar het net komt.
Als je de 70% omdenkt naar 70% van de gekende bronnen, wat dus b.v. slechts 10-20% van de besmettingsbronnen zal zijn, zal je tot andere conclusies komen.

(daarmee wil ik helemaal niet zeggen dat shoppen al dan niet extra gevaarlijk is, het hangt volgens mij vooral af wat de concrete situatie is. Een drukke winkelstraat of een wachtrij waar geen afstand gehouden wordt en er veel mensen met een mondmasker op half-7 rondlopen is iets anders dan een losstaande, goed geventileerde winkel waar alle adviezen goed opgevolgd worden).

Glide on!

Dan gaan we maar voor de dutch week in Valtho☃️

Piefke op 14 dec 2020 20:43

Mag hopen dat je LA NORMA bedoelt toch?

ardjanvanbreugel op 14 dec 2020 22:05

Hahah, nee die zijn dan al dicht…🤷‍♂️
Valtho is dan een alternatief☃️

LA NORMA😍☃️

Wij wachten nog met annuleren. Wij hebben contact gehad met ons pension en wij kunnen tot 20 januari wachten met het nemen van een beslissing. Gaan wij niet dan verzetten wij onze reis naar volgend jaar. Onze 2 oudste zoons zouden echter invliegen. Transavia geeft geen geld terug. Ook geen voucher. Omboeken mag wel maar omboeken naar februari 2022 kan niet omdat die vluchten nog niet bekend zijn. Zo lastig nu allemaal.

En wij hadden er zo’n zin in. In een appartement. Lunchen in ons erigen appartement. Après ski doen wij toch niet aan. Wij zagen en zien nog steeds geen enkel probleem.

Plaats een reactie