Kerstvakantie 21/22

Die jaar gaat de skivakantie voor ons hoogstwaarschijnlijk niet door. Dan maar vast wat gaan boeken voor volgens jaar in toch vast wat in t vooruitzicht te hebben. Nu valt de kerstvakantie volgende jaar redelijk laat, 25 december- 9 januari.
Is er iemand die een idee heeft welke week dan t rustigst zal zijn, de eerste of de tweede?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 20 dec 2020 14:28

Altijd de eerste week. In veel gebieden komt het pas na onze 2e kerstdag (voor veel niet nl-ers een reisdag) op gang qua drukte.

Edwin van Riel

.

*bericht bewerkt door DrPhil op 19 dec 2020 12:06

Altijd de eerste week. In veel gebieden komt het pas na onze 2e kerstdag (voor veel niet nl-ers een reisdag) op gang qua drukte.

evr66 op 19 dec 2020 11:53

Alleen is 2e kerstdag al de zondag van de eerste vakantieweek… en valt in die week ook oud en nieuw al. Dus ik zou de 2e week gokken. Dan wordt 2021-2022 de uitzondering die de regel bevestigd. Maar er komt vast nog een mooi overzicht rekening houdend met alle schoolvakanties op wintersport.nl.

Ik denk dat ook zo @77steve voor 2021/22

Dienten Die Alte schule

Ligt er ook aan hoe de vakanties vallen. Nog niet gekeken voor komend jaar maar toen kerst de vorige keer ook viel op zaterdag/zondag hadden de Franse er al een week vakantie op zitten voor het kerstweekend terwijl die voor ons pas met kerst begon en je dus de tweede week in Frankrijk in alle rust kon genieten☃️

Normaal is het standaard dat de 1ste week beduidend rustiger is dan de 2de week.

LA NORMA😍☃️

Vakantie ligt volgend jaar in Frankrijk inderdaad met een week verschil ten opzichte van België.

null

Oké dan toch de tweede week maar proberen te boeken denk ik.

De Duitsers hebben de zelfde weken als wij dus als je naar Oostenrijk wil zal het de eerste week tot Silvester iets rustiger zijn, Duitsers gaan meestal pas na Kerst

Dienten Die Alte schule

Ja maar de eerste week is volgend jaar dus direct na kerst :).

Dat worden 2 hele drukke weken. Normaal is de nieuwjaarsweek een stuk drukker, maar ik denk dat de kerstweek ook druk gaat zijn. Als ik aan die periode gebonden zou zijn, zou ik denk ik wel voor de kerstweek gaan, maar ik denk dat volgend jaar een drukkere kerstweek is dan normaal.

Voor de niet vakantie gebonden mensen valt het dus gunstig, die kunnen die week ervoor mooi gaan en dan de 25e zonder vrachtverkeer terugrijden, terwijl iedereen de andere kant op in de file staat ;).

EDit: maar als de Fransen, zoals hierboven staat, op 4 januari weer naar school moeten is dat denk ik de allerbeste optie!

*bericht bewerkt door Roy83 op 19 dec 2020 16:28

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zou dan voor de 2e week in Frankrijk gaan. Rechtstreeks boeken zou dan ook nog eens financieel gunstig uit kunnen pakken.

We willen toch eens een keer Frankrijk proberen, dus we gaan dan de tweede week, bedankt voor alle reacties.

Nederland heeft volgend jaar kerstvakantie van 18 december t/m 2 januari.

❄️

Nederland heeft volgend jaar kerstvakantie van 18 december t/m 2 januari.

Marije77 op 19 dec 2020 17:33

Niet volgens https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schoolvakanties/ove…

Nederland heeft volgend jaar kerstvakantie van 18 december t/m 2 januari.

Marije77 op 19 dec 2020 17:33

null

Hier staat toch echt wat anders

He jullie hebben gelijk! Excuses.
Staat het verkeerd op de website van onze basisschool…

Jammer! Had dat wel fijner gevonden…

❄️

Ik lees toch op de site van rijksoverheid dat het pas 25-12 begint. Maar onlangs las ik 18-12. Wie weet hoe dit precies zit? Dit is in heel Nederland namelijk gelijk en ik heb 2 data voorbij zien komen

Plaats een reactie