Het geluid van wintersport.

Omdat wintersport er voor velen voorlopig nog niet in zit, maar het des te harder kriebelt om wel te gaan en veel mensen er over dromen, ben ik benieuwd wat jij het mooiste geluid van wintersport vind.

Wanneer ik op de wintersport gewekt word door de sneeuwschuiver die met sneeuwkettingen door de straat rijdt word ik helemaal blij wakker bij gedachte dat het weer een topdag met verse sneeuw word.

Maar zoveel mensen, zoveel smaken, wat is jouw favoriete wintersport geluid?

Een hossende apresski tent?
brullende pistenbully?
knerpende sneeuw?

Born to Ride

Het geluid van ski’s die door de sneeuw carven natuurlijk :)

FULL SEND

Leuk topic.

Of juist de absolute stilte als het sneeuwt ergens tijdens een mooie (toerski)tocht.

Click. Click. Peace

Leuk topic.

Of juist de absolute stilte als het sneeuwt ergens tijdens een mooie (toerski)tocht.

Rogier op 22 dec 2020 14:11

Dit is ook meer mijn ding :)

Alain (BE)

Het geluid van ski’s die door de sneeuw carven natuurlijk :)

Gillesski op 22 dec 2020 14:06

Bijna alleen in dichte vallende sneeuw door de bossen van Morillon te skiën…

De knallen van de lawinedienst in de ochtend

Als je in alle rust genietend van de omgeving door een stoeltjeslift omhoog gebracht wordt en dan het geluid bij de liftpalen door de overbrenging van de katrollen vs de ophanging van je stoeltje😍☃️

LA NORMA😍☃️

Schrapend snowboard 😍

Voor mij wel echt het knerpende geluid van verse sneeuw!

Het knisperende geluid van die eerste stap door de verse sneeuw, de absolute stilte in een afgelegen vallei (zeker tijdens een sneeuwbui) en het suizen van de wind bij een stevige pot carven.

Hoort het monotone gesuis van de dakkoffer op de snelweg er ook bij voor sommigen?
Geldt niet voor mij, maar het volgende wel: Het geluid van het gas opentrekken na de eerste haarspeldbocht ook wel een beetje.

yihaaaaaaaaahhhhhhh

Click. Click. Peace

De “woosh” van poederbochten met verder absolute stilte (op m’n tinnitus na)

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 22 dec 2020 16:18

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

De sneeuwschuiver s,morgens vroeg door de straten, als je nog op bed licht. Joepie het heeft gesneeuwd vannacht.

Een sleeplift. Het geluid van de machine die je omhoog trekt over het spoor door het bos, het trillen van de kabel, de skies die zachtjes knetteren door de sneeuw, heerlijk.

  1. De absolute stilte nadat je de laatste bent die uit lift stapt, indien je even wacht tot iedereen weg is…

  2. de wind langs je oren tijdens de laatste afdaling van de dag, indien je het alleen op de wereld gevoel hebt.

3:) het piepen van de pistebully halverwege de piste van de laatste afdaling van de dag…

Voor nu kijk ik vooral uit naar de eerste piep van het poortje bij de skilift, zodat ik weer lekker kan gaan genieten van het bovenstaande…

Waar ik blij van wordt is het geluid van mijn skies op een vers geprepareerde piste met verder niemand om mij heen om dit geluid te verstoren.

Over ultieme wintersportgeluiden gesproken… We zouden toch bijna de handtekening van @Rogier vergeten.

*bericht bewerkt door Bennie op 22 dec 2020 17:27

Heerlijk om al die geluiden voorbij te zien komen. Aan een hoop geluiden had ik inderdaad nog niet eens gedacht, maar zijn zo typerend voor de wintersport.

Born to Ride

'S nachts wakker worden van de pistenbully, uit het raam kijken en weer verse sneeuw zien vallen

Loat goan

Het piepen van mn pieper tijdens de groepscheck voor een heerlijke poederdag ;-)

Het begint om vijf uur in de ochtend asl ik wakker wordt van de sneeuwschuiver YESS sneeuw. Dan de stilte van de vallende sneeuw en het geknisper onder je voeten, dan het geluid van je ski"s die bochten maken in de sneeuw en bij thuiskomst het kampvuur en het nagelen :)

Dienten Die Alte schule

Alles wat hierboven staat, maar vooral het vele lachen van de dierbaren die bij me zijn.

Het skiën, de geweldige natuur, de heerlijke sfeer, iedereen wordt er zo blij van dat er, naar mijn gevoel, wel 100 keer meer gelachen wordt als in eender welke andere situatie.

Mijn zoontje vroeg jaren geleden eens aan me, terwijl we langs een apres ski bar liepen: “Waarom gaan mensen hier elke dag naar een feestje pap?” “Omdat ze allemaal heel blij worden van het skiën en de sneeuw”, antwoordde ik. Het antwoord van mijn toen 3,5 jarige, die er nog niet veel van bakte in het kinderland: “Zullen wij dan ook maar gaan feesten pap, want ik ben ook super-super blij.” Jullie snappen, 3 minuten later zat papa aan de bar met een halve liter en stond de kleine man op de dansvloer te laten zien hoe het moet 😉. Normaal zou de leidinggevende dan bellen waar we potverdimme bleven voor het avondeten, maar zelfs die maakt het in de sneeuw allemaal niet uit en lacht er hartelijk om 😋.

*bericht bewerkt door Shane op 22 dec 2020 19:03

I can stick uphill ice, on my saucer...

De sneeuwschuiver en de wekker, want dan mag je na je ontbijt de sneeuw in❄️❄️❄️❄️❄️

-Krakende sneeuw bij elke stap.
-Het geluid als je je ski’s in de sneeuw laat ploffen ze aan te doen
-Of het geluid van je bindingen als je erin klikt
-De stilte
-Gesprekken van liftgenoten in het Oostenrijks/Zwitsers/Frans die je maar net of net niet kunt verstaan

-Gesprekken van liftgenoten in het Oostenrijks/Zwitsers/Frans die je maar net of net niet kunt verstaan

Yippee op 23 dec 2020 07:14

Of het gesprek van 3 knappe Nederlandse dames die op de zetellift uitgebreid zitten te vertellen over hun après-ski (en après-après-ski) avonturen, terwijl ik er als Belg stilletjes naast zit en bij het verlaten van de lift droogjes zeg ‘Fijne ochtend nog, dames’ en wegski ;)

Het geluid van Mijn latjes, héél alleen op een verlaten piste, vroeg in de voormiddag, wanneer de lucht mijn neusvleugels bijna toeplakt.
Een piste , niet te moeilijk, zodat ik nog tijd genoeg heb om rond te kijken naar de prachtige natuur die zich voor MIJ alleen op dat moment laat zien van haar beste kant.

1 Voorbeeld vast gegrift in mijn harde schijf : Verlaten piste om 9 u op Alta Badia kijkend richting Lagazuoi.😎

Born to run. B.S.

De oorverdovende stilte met alleen het gekraak van de sneeuw onder de vellen van mijn toerski’s en mijn ademhaling. Die combi van geluid vind ik het mooiste wat er is.

Leuk topic @Matthias123 !

*bericht bewerkt door Skimams op 23 dec 2020 11:29

mama on a mission in the snow

yihaaaaaaaaahhhhhhh

Rogier op 22 dec 2020 16:11

@Rogier

Is dat 't geluid van je nieuwe slee in de bocht zonder sneeuwkettingen maar met stalen velgen?🤔

*bericht bewerkt door dan58 op 23 dec 2020 13:48

Born to run. B.S.

@dan58 lol :-)

Click. Click. Peace

Als we onderweg naar bestemming de sneeuwbergen al zien!!!
S’morgens bij het aanklikken van me skies en gaaaaan. Oh wat mis ik het. We hadden er nu gezeten. Hopelijk in februari!!

Herkenbaar!

Is het volgende topic ‘De lucht van wintersport’? 😜

Wakker worden van het geluid van de bakker die smorgens vroeg de verse broodjes brengt bij het Appartement, Super !

*bericht bewerkt door Wierdo op 23 dec 2020 18:16

Plaats een reactie