1 plaatsje vrij Val Thorens 16/01

Beste Wintersporters,

Wij vertrekken op 16/01/2021 opnieuw naar Les Trois Vallées. Onze bende bestaat voorlopig uit 5 mannen (60,55,52, 54 en 55 jaar) .5 Belgen dus, waarvan 3 gevorderde skiërs. 1 Man gaat les nemen. Het appartementen in de luxe chalet in le Sabot De Venus is al geboekt. 4 kamer app van 86 m² met 3 slaapkamers met aparte bedden. Ski in Ski out. De bedoeling is dat er niemand in de living slaapt.
We zijn van plan om in de chalet te eten. Natuurlijk is iedereen vrij te doen en te laten wat hij wil. Hoofdzaak is skiën. We nemen genoeg drank en eten mee van de thuisbasis.
Door een annulatie hebben we opnieuw een 1 plaatsje vrij, zowel in de wagen als op ons verblijf, voor een gevorderde skiër ….of iemand die net als de andere man les gaat nemen en in de namiddag samen gaat skiën. We beschikken over 2 ruime wagens met winterbanden en voorzien van een dakkoffer. Prijs voor het appartement per persoon 638 euro, skipas van 321 euro inclusief. Ook inbegrepen ski ski out, sauna…zie meegestuurde link
https://www.sportiek.com/Le-Sabot-de-Venus

Veel ski groeten,
Peter

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 25 dec 2020 09:26

Peter Hertegonne

Beste Wintersporters,

Wij vertrekken op 16/01/2021 opnieuw naar Les Trois Vallées. Onze bende bestaat voorlopig uit 5 mannen (60,55,52, 54 en 55 jaar) .5 Belgen dus, waarvan 3 gevorderde skiërs. 1 Man gaat les nemen. Het appartementen in de luxe chalet in le Sabot De Venus is al geboekt. 4 kamer app van 86 m² met 3 slaapkamers met aparte bedden. Ski in Ski out. De bedoeling is dat er niemand in de living slaapt.
We zijn van plan om in de chalet te eten. Natuurlijk is iedereen vrij te doen en te laten wat hij wil. Hoofdzaak is skiën. We nemen genoeg drank en eten mee van de thuisbasis.
Door een annulatie hebben we opnieuw een 1 plaatsje vrij, zowel in de wagen als op ons verblijf, voor een gevorderde skiër ….of iemand die net als de andere man les gaat nemen en in de namiddag samen gaat skiën. We beschikken over 2 ruime wagens met winterbanden en voorzien van een dakkoffer. Prijs voor het appartement per persoon 638 euro, skipas van 321 euro inclusief. Ook inbegrepen ski ski out, sauna…zie meegestuurde link
https://www.sportiek.com/Le-Sabot-de-Venus

Veel ski groeten,
Peter

Peter007 op 22 dec 2020 15:55
Peter Hertegonne
Peter Hertegonne

?

Peter Hertegonne

Beste Peter, iets met: Corona, gesloten liften, lessen die niet doorgaan, code rood of oranje…5 Belgen op een kluitje.

Ik vermoed dat je post een beetje wordt gezien als een ‘bende van ellende’.

Fijne feestdagen in ieder geval

Ik zie mijn reis naar Les Menuires op 15 jamuari a.s. zeker niet doorgaan. Overigens zag ik gisteren op de webcam van Val Thorens dat er les werd gegeven bij Pros Neige. Of het was een plaatje voor re buhne.

Hen48

Beste Ninormaal,

Wat heeft dat met mijn oproep te maken ? Dus zijn we 5 sukkelaars of ellendelingen ? Mooi hoor, ben jij een Belg of een Nederlander ???

Peter Hertegonne

Belg of Nederlander maakt inderdaad niet uit.
Maar je kunt op dit moment toch niet met mensen in een auto of huisje zitten, als je er thuis al niet mee samen woont? Dat is nog afgezien van het reisadvies wat tegen die tijd geldt.

Beste,

Ik en mijn vriend hebben meer dan 200 antilichamen in ons bloed. Tussen 1.1 en 0.9 ben je terug vatbaar voor het virus. De andere drie mensen laten zich testen 2 dagen voor vertrek. En men mag trouwens met 3 mensen die niet tot dezelfde familie behoren in 1 wagen. In België en in Frankrijk. En ik ben zeker dat het op 16 januari veel veiliger is in de bergen dan in een stad of grootstad. Ik heb een heel ruim appartement genomen en ik maak voor mezelf wel uit wat veilig is. Ik ben grote jongen hoor en neem mijn verantwoordelijkheid. En gelieve voor rest on topic te reageren. Thanks

Peter Hertegonne

Jezus zeg, laat die man lekker zn oproepje doen. Hij heeft al een paar mensen zover gekregen om met hem mee te gaan en ik hoop dat hij de laatste ook vind. Ze zullen vast wel onderling afspraken maken aangaande corona. Ook komen ze er zelf wel achter of hun vakantie door kan gaan en of de liften open gaan. Daar hebben ze echt geen Corona keyboard warrior voor nodig om daar achter te komen. Blijf lekker zelf thuis in isolatie en laat anderen gewoon met rust. Bovendien nieuwsflash, sommige gebieden in Frankrijk zijn gewoon open voor andere wintersporten, zonder dat de liften draaien. En jah, ze accepteren zeker buitenlanders.

Freeride = Life

Zelf keuzes maken is prima. Dat je echter kritiek krijgt als je dit soort keuzes maakt hoort er ook een beetje bij he…

Jezus zeg, laat die man lekker zn oproepje doen. Hij heeft al een paar mensen zover gekregen om met hem mee te gaan en ik hoop dat hij de laatste ook vind. Ze zullen vast wel onderling afspraken maken aangaande corona. Ook komen ze er zelf wel achter of hun vakantie door kan gaan en of de liften open gaan. Daar hebben ze echt geen Corona keyboard warrior voor nodig om daar achter te komen. Blijf lekker zelf thuis in isolatie en laat anderen gewoon met rust. Bovendien nieuwsflash, sommige gebieden in Frankrijk zijn gewoon open voor andere wintersporten, zonder dat de liften draaien. En jah, ze accepteren zeker buitenlanders.

Arnie777 op 22 dec 2020 18:04

Ben het toch niet helemaal met je standpunt eens. Juist door mensen die menen dat regels niet voor hen gelden, zoals deze Peter007, blijft de boel uit de klauwen lopen, en komen we maar niet van het probleem af.

Jezus zeg, laat die man lekker zn oproepje doen. Hij heeft al een paar mensen zover gekregen om met hem mee te gaan en ik hoop dat hij de laatste ook vind. Ze zullen vast wel onderling afspraken maken aangaande corona. Ook komen ze er zelf wel achter of hun vakantie door kan gaan en of de liften open gaan. Daar hebben ze echt geen Corona keyboard warrior voor nodig om daar achter te komen. Blijf lekker zelf thuis in isolatie en laat anderen gewoon met rust. Bovendien nieuwsflash, sommige gebieden in Frankrijk zijn gewoon open voor andere wintersporten, zonder dat de liften draaien. En jah, ze accepteren zeker buitenlanders.

Arnie777 op 22 dec 2020 18:04

Ben het toch niet helemaal met je standpunt eens. Juist door mensen die menen dat regels niet voor hen gelden, zoals deze Peter007, blijft de boel uit de klauwen lopen, en komen we maar niet van het probleem af.

Yippee op 22 dec 2020 19:58

Ik heb het, terwijl ik mij toch best aardig aan de regels houdt, aantoonbaar via mijn 6-jarige zoon gekregen. Wat wil je dan met je regels? Waarom wil je Peter ergens de schuld van geven? Je begrijpt toch wel dat het probleem groter is dan een paar Peters?

I can stick uphill ice, on my saucer...

Volgens mij is het hele voorstel van Peter toch binnen de huidige, Belgische en Frans Corona-regels? Alleen is Frankrijk voor Belgen nog rode zone. Dat betekent dat reizen sterk wordt afgeraden en de groep bij terugkomst in quarantaine moet. Of dat medio januari nog zo is, valt natuurlijk nog te bezien. Dus in de tussentijd prima om deze oproep te plaatsen - het roept niet op tot het overtreden van bepaalde regels. Of je het verstandig vindt is een andere vraag - die een ieder voor zichzelf moet afwegen.

Is er nog een plaatsje vrij.
Ik ben 101 jaar maar ik ski nog alle blauwe en rode pistes.Zwarte piste niet meer.Lopen gaat wat moeilijker.

Hoi Peter ik probeer een privébericht te sturen maar dat lukt niet zou graag mee gaan. Ben een vrij goede snowboarder

Ik vraag me af of je een reisverzekering kunt afsluiten met wintersportdekking als je naar een land reis waar code oranje geldt. Als dat niet zo is wie betaalt dan de medische kosten bij een skiongeluk? En de eventuele repatriëring? In oktober ben ik naar Spanje gereist i.v.m.mantelzorg familielid en toen kon ik geen reisverzekering afsluiten. Wat ik begrepen heb vergoedt de verzekeringsmaatschappij dan de medische kosten die je maakt bij ziekte en ongeval tegen het Nederlandse tarief van die behandeling. Alleen de kosten die vanuit de basisverzekering (ik weet niet hoe het in België is geregeld) worden vergoed. Voor medische kosten sloot ik altijd al een aparte reisverzekering. Ik zou het risico niet graag nemen onverzekerd de wintersport te beoefenen.

Volgens mij is het hele voorstel van Peter toch binnen de huidige, Belgische en Frans Corona-regels? Alleen is Frankrijk voor Belgen nog rode zone. Dat betekent dat reizen sterk wordt afgeraden en de groep bij terugkomst in quarantaine moet. Of dat medio januari nog zo is, valt natuurlijk nog te bezien. Dus in de tussentijd prima om deze oproep te plaatsen - het roept niet op tot het overtreden van bepaalde regels. Of je het verstandig vindt is een andere vraag - die een ieder voor zichzelf moet afwegen.

77steve op 22 dec 2020 21:07

De reden dat reizen wordt sterk afgeraden is omdat het bijdraagt aan het verspreiden van het virus. Je moet die auto toch uit om te tanken en van het toilet gebruik te maken. En op de piste moet je ook eten, drinken en naar de WC. Het aantal contactmomenten gaat omhoog. Hoe meer mensen op pad zijn hoe erger het wordt. Ook zonder après-ski. Vandaar dat het ook een moreel appel is om zo weinig mogelijk te reizen zodat de ziekenhuizen niet overspoeld raken en ook niet-Coronazorg kan doorgaan. Het is aan iedereen zelf om te bepalen of je aan die oproep gehoor geeft. Het gaat om een afweging van eigen belang en dat van de samenleving als geheel.

*bericht bewerkt door MaartenAmsterdam op 22 dec 2020 23:54

De reden dat reizen wordt sterk afgeraden is omdat het bijdraagt aan het verspreiden van het virus. Je moet die auto toch uit om te tanken en van het toilet gebruik te maken. En op de piste moet je ook eten, drinken en naar de WC. Het aantal contactmomenten gaat omhoog. Hoe meer mensen op pad zijn hoe erger het wordt. Ook zonder après-ski. Vandaar dat het ook een moreel appel is om zo weinig mogelijk te reizen zodat de ziekenhuizen niet overspoeld raken en ook niet-Coronazorg kan doorgaan. Het is aan iedereen zelf om te bepalen of je aan die oproep gehoor geeft. Het siert je als mens als je dat wel doet.

MaartenAmsterdam op 22 dec 2020 23:51

Ik kan me zomaar indenken dat Peter hier nachtenlang van wakker ligt… Maarten vindt dat het hem niet siert als mens… Poehpoeh

*bericht bewerkt door Shane op 23 dec 2020 00:00

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik zie mijn reis naar Les Menuires op 15 jamuari a.s. zeker niet doorgaan. Overigens zag ik gisteren op de webcam van Val Thorens dat er les werd gegeven bij Pros Neige. Of het was een plaatje voor re buhne.

Hulst op 22 dec 2020 16:59

VT weet ik niet, in Les Menuires geeft de ESF ski- en snowboardles (voor de allereerste beginners)

De TS (Topic Starter) trapt af met 1 oproep echter staat vermeld in de bovenste 4 berichten.

Toepasselijk sluit hij af met een vraagteken.

Ik geef een korte reactie. Het toeval is dat ik zeer goed bevriend ben met een Belg (jurist) uit Hoegaarden. Hij werkt in Brussel zijn vrouw in Tienen en 2 kids.

Wij bellen minimaal 1x per week en appen veel. Altijd gezellig en weet bijna beter als de Belgische bevolking wat wel kan en niet kan.

In NL was de lick-down situatie milder dan in België. In België waren de maatregelen direct vele malen strenger.

In NL heeft het ministerie van buitenlandse zaken alle buitenlandse reizen op ROOD gezet. Zoek even op wat dit historische besluit genomen zoal voor consequenties heeft voor iemand die vindt dat hij/zij/het, anders beledig ik mogelijk iemand, het jaarlijkse ski-uitje wel heeft verdient.

Wintersport staat vol met ‘nieuws-ontwikkelingen’ omtrent ski en snowboard restricties en alternatieven of toch mogelijkheden.

Zie topics als de tweede woningbezitters, FIS gecertificeerden etc.

Nu volgt een oproep van toevallig een Belg, gezellig echter de oproep past in het beeld: oude normaal.

Als je de oproep leest vraag je je direct af: is dit een oproep voor januari 2020, 2019 of…?

Deze oproep kan toch niet zijn bestemd voor januari 2021? In Engeland stonden vrachtwagens rijen dik voor gesloten grenzen ivm mutaties van het virus. De reiswereld huivert ‘hoe alle gestrande’ reizigers terug te halen.

Een ‘huilende’ Gordon (BN-er voor de Belgen…een BV-er is een bekende Vlaming) die in Zuid-Afrika ‘vast-zit’ en met kerst niet in NL zal zijn.

Alles en iedereen is overstuur, liften zijn dicht, skischolen hebben geen klandizie, de reguliere zorg in NL wordt afgeschaald in NL vanwege de toenemende druk op de zorg.

Maar heyyy, Peter007 <- Bond, doet net of er niets aan de hand is want hij en zijn ‘bende’ hebben het goed overwogen en doordacht.

Sportclubs en verenigingen zijn dicht ivm het zo min mogelijk ‘belasten van het zorgsysteem’. Maar de straffe mannen gaan lekker hun eigen potje koken en een onvergetelijke week ervan maken.

Prima, geniet ervan echter verwacht niet dat de hele wereld jullie op een voetstuk plaatst van: rolmodel

6 mannen in 1 huisje van verschillende families.
Ik denk dat iedere viroloog, dat zijn er 17miljoen + alleen al in Nederland dan nog het kluitje Belgen zal beamen.

Het klinkt als een essentiële, weloverwogen trip.
@Shane, lullig en beterschap hoop niet dat het virus je goed te pakken heeft. Mijn neef, brandweerman en opleider voor deze mannen (32 jaar) heeft het ook en ligt sinds zondag in het ziekenhuis.

Zijn vriendin en 2 kinderen wonen op 160km afstand. Iets met ‘volle’ ziekenhuizen maar ook zij hebben kerstkaarten gestuurd met: Prettige en gezellige dagen.

Hij zal het vast gezellig hebben in Friesland.

Maar ik wens iedereen fijne dagen, gezondheid en degene die toch gaan een gezonde en veilige reis toe.
@Peter007 veel voorpret en een goede reis.

@ninormaal waarom zouden ze niet kunnen gaan skienen als de liften open gaan ?
er zijn hier in belgie dit weekend duizenden naar de zon vertrokken .
zodra de liften open gaan ben ik zelf ook weg.
ben niet zo een schaap dat naar al die dommen regeles van onze regering luistert .

Jezus zeg, laat die man lekker zn oproepje doen. Hij heeft al een paar mensen zover gekregen om met hem mee te gaan en ik hoop dat hij de laatste ook vind. Ze zullen vast wel onderling afspraken maken aangaande corona. Ook komen ze er zelf wel achter of hun vakantie door kan gaan en of de liften open gaan. Daar hebben ze echt geen Corona keyboard warrior voor nodig om daar achter te komen. Blijf lekker zelf thuis in isolatie en laat anderen gewoon met rust. Bovendien nieuwsflash, sommige gebieden in Frankrijk zijn gewoon open voor andere wintersporten, zonder dat de liften draaien. En jah, ze accepteren zeker buitenlanders.

Arnie777 op 22 dec 2020 18:04

Ben het toch niet helemaal met je standpunt eens. Juist door mensen die menen dat regels niet voor hen gelden, zoals deze Peter007, blijft de boel uit de klauwen lopen, en komen we maar niet van het probleem af.

Yippee op 22 dec 2020 19:58

Ik heb het, terwijl ik mij toch best aardig aan de regels houdt, aantoonbaar via mijn 6-jarige zoon gekregen. Wat wil je dan met je regels? Waarom wil je Peter ergens de schuld van geven? Je begrijpt toch wel dat het probleem groter is dan een paar Peters?

Shane op 22 dec 2020 20:09

Soms heb je Peters die denken, mij lukt dat wel. Een klassiek beeld van, knulligheid welke wij hier allen snappen en om kunnen gniffelen.

Nu te bedenken, stoeien met een onzichtbaar virus waardoor de wereldeconomie, zorg inclusief psychologische zorg op zijn gat ligt en tal van dingen en zaken meer…

Maar Peter en ‘de bende’ regelen even de Val Tho trip.

Misschien dat ze net als ik een Val Tho jas kunnen regelen 2 jaar terug.

*bericht bewerkt door Ninormaal op 23 dec 2020 08:56

Je kunt natuurlijk op je vingers natellen dat je met zo’n oproep een bak met kritiek over je heen krijgt. Elke oproep die TS doet voor zijn skibende verloopt steeds hetzelfde. Iemand plaatst een opmerking die TS niet bevalt. Hij reageert vervolgens als door een adder gebeten. Terwijl het topic juist daardoor bovenaan blijft staan. Hilarisch.
Zijn bende wordt overigens steeds kleiner.

Weet je wat hé

Laat iedereen voor zichzelf uitmaken wat kan en niet kan en de personen die meegaan hoeven zeker geen vingertje van welweters die denken dat ze het warm hebben uitgevonden.
Ik zou zeggen, laat al de virologen, waarzeggers, azijnpissers, epidemiologen, professoren, dokters, geestelijken , druïdes, heksen en tovenaars een eigen forum opzetten waar jullie allemaal jullie zegje kunnen doen over de pandemie. Zoals ik het hier zie is het meer een forum over Covid dan over het essentiële waarvoor de meesten hier zijn.

Amen

*bericht bewerkt door alaind op 23 dec 2020 09:13

Alain (BE)

Alleen on-topic reageren: voor mensen die mee willen naar Val Thorens of intresesse hebben in de oproep.

Laten we niet elk topic in een coronatopic veranderen. Alle niet on-topic berichten verwijder ik. Personen die al vaker een waarschuwing hebben gehad zullen een blok krijgen.

Click. Click. Peace

Beste Rogier,

Je mag het topic sluiten, want mijn oproep is opnieuw van ondergeschikt belang, niettegenstaande ik meermaals gevraagd heb om alleen op het topic te reageren .En voor ze iets schrijven zouden ze zich beter eens informeren, want hun commentaar klopt langs geen kanten. Ik hou mij volledig aan de regels

Mvg,
Peter

Peter Hertegonne

Ik zal het zo on-topic houden als het maar kan…als de TS het daadwerkelijk voor elkaar krijgt om richting de franse alpen te rijden omdat ze ook rond die tijd daadwerkelijk geopend zijn, skiliften inclusief.
En als hij een verzekeraar heeft gevonden die de wintersport dekt, en nog beter een reisorganisatie die pakketreizen uitvoert…
Nee!..dan rijd ik niet mee…maar reken maar van yes dat ik met mijn vrouw en dochter achter je aan rijdt :P :)

Tui heeft mijn vakantie namelijk geannuleerd haha

*bericht bewerkt door Freerider op 23 dec 2020 09:58

Beste Freerider,

Ik heb een ING reisverzekering. Bij code rood geen covid gerelateerde zaken verzekerd, ongevallen en andere ziekten wel. Reis naar oranje zone, alles verzekerd, tot lawine niveau 3. Prijs 48 euro voor 1 jaar.

Peter

Peter Hertegonne

Beste Freerider,

Ik heb een ING reisverzekering. Bij code rood geen covid gerelateerde zaken verzekerd, ongevallen en andere ziekten wel. Reis naar oranje zone, alles verzekerd, tot lawine niveau 3. Prijs 48 euro voor 1 jaar.

Peter

Peter007 op 23 dec 2020 10:41

Beste Peter007,

Ik lees net even vluchtig de site van ‘onze’ ING door.
Mogelijk dat je de polisvoorwaarden nog eens dient door te nemen.

Frankrijk staat nu op Code oranje. Jij lijkt stellig echter volgens mij ‘lees’ je iets op indien je reeds op vakantie bent en de codering wijzigt plots.
https://www.ing.nl/particulier/verzekeren/reisverzekering/co….

null

(Hieruit maak ik echt iets anders op en zeg ik: LET OP) <- maar ook ik kan mij natuurlijk vergissen.

Misschien nog wel de allerbelangrijkste tip: ‘‘Als de verzekeraar de voorwaarden wijzigt heb je het recht om de verzekering op te zeggen. De meeste verzekeraars hebben in hun voorwaarden een zogenaamde ‘en bloc clausule’ opgenomen. Hierdoor kan de verzekeraar de voorwaarden of premie voor een groep verzekerden tussentijds en eenzijdig wijzigen.’’

Ik draai altijd vlak voor vertrek naar de sneeuw mijn wintersportdekking en polisblad uit en leg het in mijn koffer. Just in case voor mijn reisgenoot. Het staat standaard in mijn telefoon alle verzekeringsnummers en telefoonnummers.

Plaats een reactie