Buckelpiste gevaarlijk?

Alsof een buckelpiste al niet moeilijk genoeg is.

ps. dit filmpje hebben jullie vast nog nooit gezien. 😋

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 28 dec 2020 11:47

Übung macht den meister!!!

Buckels… hangt helemaal van je zelf af… tenzij je in deze film terecht komt:

null

edit: hmmm het gifje afkomstig van wintersporters.nl werkt niet…

*bericht bewerkt door Auke83 op 28 dec 2020 11:53

Buckels… hangt helemaal van je zelf af… tenzij je in deze film terecht komt:

null

edit: hmmm het gifje afkomstig van wintersporters.nl werkt niet…

Auke83 op 28 dec 2020 11:50

Kijk eens hierboven. 😉

Übung macht den meister!!!

Haha @Vivace dat laten die mannen en vrouwen enkel zo lijken. Die gaan net zo hard en perfect van natuurlijke mogul runs. Kijk hier maar eens even hoe Jean Luc Brassard de random hopen shredt:

Overigens, random? Kijk eens terug naar de foto van de Gabuhel hoe bizar regelmatig die eigenlijk ook zijn.

Shane op 28 dec 2020 10:36

Ik weet het toch niet zo zeker.
Bij een piste zoals de tunnel in Alpe d’Huez krijg ik persoonlijk nog niet de drang om erin te vliegen en heb ik nog steeds een zekere schrikgrens om te over te komen.
Bij een geprepareerde buckelrun (bv ook soms aan de rand van piste 2 in Landgraaf), ga ik er wel volledig voor ook al zijn dat harde hopen met ijsplaten in de dalen. Niet dat het allemaal foutloos gaat, maar het gaat wel (na wat trainingswerk). Toegegeven, als het om zachte regelmatige Bückels zou gaan zou het nog veel makkelijker zijn, maar die ben ik zelf nog niet vaak tegengekomen.

Vergelijk het even met korte bochten skiën.
Dit vind ik zelf ook makkelijker als ik dit in een vast tempo kan doen (zelfs al is het een opgelegd vast tempo) dan wanneer je onregelmatige tempo-wisselingen opgelegd krijgt (zoals in een echte slalom).

Dat de natuurtalenten het veel beter kunnen is buiten discussie.
Ik had samen met @Morzel eens een instructeur in Les Arcs die volgens mijn inschatting geblinddoekt een Bückelpiste af zou kunnen komen en dan spreek ik niet zozeer over de stijl van olympische athleten die het bestaan van de Bückels ontkennen, maar wel over iemand die met flow naar beneden komt (tegen laag tempo, maar wel in volle controle).

Glide on!

Ik had samen met @Morzel eens een instructeur in Les Arcs die volgens mijn inschatting geblinddoekt een Bückelpiste af zou kunnen komen en dan spreek ik niet zozeer over de stijl van olympische athleten die het bestaan van de Bückels ontkennen, maar wel over iemand die met flow naar beneden komt (tegen laag tempo, maar wel in volle controle).

Vivace op 28 dec 2020 17:53

Die herinner ik me nog. Een dikke laag ongeprepareerde sneeuw op ijsbulten, en ondergetekende was met zijn slalomlatten c.q. duikboten op stap 😋. Ik heb al beter geskied dan toen…

Haha @Vivace dat laten die mannen en vrouwen enkel zo lijken. Die gaan net zo hard en perfect van natuurlijke mogul runs. Kijk hier maar eens even hoe Jean Luc Brassard de random hopen shredt:

Overigens, random? Kijk eens terug naar de foto van de Gabuhel hoe bizar regelmatig die eigenlijk ook zijn.

Shane op 28 dec 2020 10:36

Ik weet het toch niet zo zeker.
Bij een piste zoals de tunnel in Alpe d’Huez krijg ik persoonlijk nog niet de drang om erin te vliegen en heb ik nog steeds een zekere schrikgrens om te over te komen.
Bij een geprepareerde buckelrun (bv ook soms aan de rand van piste 2 in Landgraaf), ga ik er wel volledig voor ook al zijn dat harde hopen met ijsplaten in de dalen. Niet dat het allemaal foutloos gaat, maar het gaat wel (na wat trainingswerk). Toegegeven, als het om zachte regelmatige Bückels zou gaan zou het nog veel makkelijker zijn, maar die ben ik zelf nog niet vaak tegengekomen.

Vergelijk het even met korte bochten skiën.
Dit vind ik zelf ook makkelijker als ik dit in een vast tempo kan doen (zelfs al is het een opgelegd vast tempo) dan wanneer je onregelmatige tempo-wisselingen opgelegd krijgt (zoals in een echte slalom).

Dat de natuurtalenten het veel beter kunnen is buiten discussie.
Ik had samen met @Morzel eens een instructeur in Les Arcs die volgens mijn inschatting geblinddoekt een Bückelpiste af zou kunnen komen en dan spreek ik niet zozeer over de stijl van olympische athleten die het bestaan van de Bückels ontkennen, maar wel over iemand die met flow naar beneden komt (tegen laag tempo, maar wel in volle controle).

Vivace op 28 dec 2020 17:53

Een competitie mogul run is minimaal 32 graden. Dat is toch net wat anders dan Landgraaf en veel vergelijkbaarder met de Tunnel.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Een competitie mogul run is minimaal 32 graden. Dat is toch net wat anders dan Landgraaf en veel vergelijkbaarder met de Tunnel.

Shane op 28 dec 2020 18:53

Gelukkig ben ik deze nog niet tegengekomen.

Glide on!

@Shane
Eindelijk een filmpje gevonden waarbij moguls worden gesneden. Enjoy hahaha

*bericht bewerkt door Skitechniek op 05 jan 2021 22:29

Mijn ervaring is ook altijd dat het afhangt van mijn persoonlijke status.
Op dag 1 van het seizoen moet ik het niet doen (altijd weer ff wennen/inkomen en gevoel op doen) en dan is het voor mijn gevoel zeker gevaarlijk.
Verder hangt het af van de vermoeidheid van de rest van het lichaam, begin van de vakantie of na een week bezig te zijn geweest kanbij mij veel verschillen.
Zo kan ik de ene dag echt genieten van een mooie buckelrun (zeker als het me echt lukt het ritme lang aan te houden) terwijl een dag later (of zelfs enkele uren later) de benen aanvoelen als pap en je blij bent als je beneden bent, waarbij er idd momenten kunnen zijn dat je minder controle hebt.

Hahaha @Skitechniek

Ja, van Martin had ik het allang gezien natuurlijk, maar wat een skiër he? Ontegenzeggelijk beter dan Reilly en Paul.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben vanwege de situatie maar droog gaan trainen. Hieronder m’n verrichtingen…

*bericht bewerkt door alex_barros op 05 jan 2021 23:52

@Shane
Zeg dat! Zeer zeker beter dan Reilly en Paul. Als ik Gugganig zie heb ik het idee dat skiën enkel achteruit is gegaan met de introductie van shaped ski’s. Wie gaat er tegenwoordig nou nog zo naar beneden? Niet normaal.

ls ik Gugganig zie heb ik het idee dat skiën enkel achteruit is gegaan met de introductie van shaped ski's. § Skitechniek op 05 jan 2021 23:57

Dat roep ik al jaren.
Vroeger had je weken les nodig om überhaupt fatsoenlijk van een blauwe piste af kon komen. Tegenwoordig compenseert het materiaal alle gebrek aan techniek. Wat ik vaak zie of hoor is dat mensen een paar lessen of helemaal geen lessen volgen en zelf wat aanklooien. En dan kom je op een blauwe of rode piste nog wel aardig naar beneden maar als de omstandigheden dan wat zwaarder worden vallen ze direct door de mand.

*bericht bewerkt door RFKANGOO op 06 jan 2021 08:15

Übung macht den meister!!!

Plaats een reactie