Pcr test negatief

Nu al verschillende landen de test beginnen vragen zou dat goed zijn voor de Alpenlanden.
72 u voor je vertrekt op skireis test en tonen op je bestemming

Het enige wat je er mee bewerkstelligt is dat diegenen die toch al nergens op letten zullen gaan. Voor een gemiddeld gezin van 4 is €600,- extra wellicht toch echt te gortig. €600,- omdat de GGD hier niet aan mee gaat werken en je dus aangewezen bent op een commerciële aanbieder en het geen sneltest mag zijn. Dan wellicht ook nog 1 extra test om NL weer in te mogen. Uiteindelijk inderdaad een manier om zo min mogelijk mensen te laten reizen. Het is gewoon niet meer te betalen. Maar gewoon de grenzen dichtgooien en volgend seizoen betere ronden en betere kansen zou ik zeggen.

Serieus? Uche uche, ik heb klachten, kan ik een test doen? Het maakt echt niks uit of je klachten hebt of niet, een gratis test kan altijd.

*bericht bewerkt door Arnie777 op 25 dec 2020 23:31

Freeride = Life

Serieus? Uche uche, ik heb klachten, kan ik een test doen? Het maakt echt niks uit of je klachten hebt of niet, een gratis test kan altijd.

Arnie777 op 25 dec 2020 23:30

Inderdaad maar je krijgt geen reisdocument en dat is nou juist wat er gevraagd wordt.

Het is dat zo’n test veel te veel een momentopname is, ben ik bang. Het zou denk ik anders een prima middel zijn, ik zou daar graag wat extra voor betalen als ik dan kan skiën en dus ook weer dat mijn mede piste gebruikers ook allemaal negatief getest zijn.

Vanuit de ggd krijg je alleen een melding op de site dat je negatief getest bent. Ik denk inderdaad dat dat niet voldoet.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Stel, je test negatief. In de 72 uur daarna heb je ruim de tijd om weer besmet te raken dus het zegt niets. De PCR test is een diagnostische test voor één bepaald moment, nl het moment dat jij klachten hebt, niet bedoeld als ‘toelatingsbewijs’ voor landen of events. Het vaccinatiebewijs kan dat straks wél worden. Zou me niet verbazen als we volgend seizoen op pad gaan met een (digitale) vrijbrief om weer toegang te krijgen tot van alles en nog wat.

Life is what happens while you were checking your phone

Dat is mijn punt in mijn eerste zin. Die 72 uur is onhandig, maar het is vooral ook onhandig dat je ook vlak voor de test nog besmet kan worden. Dat raakt de test zelf niet (die blijft negatief), maar na de test maar thuisblijven tot je weggaat, helpt dan ook niet (voor jezelf).

Ik denk niet dat we met vaccin brieven zullen gaan werken. Misschien in verre landen waar ze onvoldoende kunnen vaccineren, maar niet hier in Europa. Los van de vraag of je dat zou moeten willen, is het helemaal niet nodig als je eenmaal genoeg gevaccineerd hebt.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Stel…

Leon100 op 26 dec 2020 09:22

Stel… je hebt een paar weken geleden corona gehad. Mag je dan wel of niet naar één van de landen. Met of zonder PCR!? Als je 10.000 besmettingen per week per land hebt en 1% daarvan gaat op wintersport.
En tuurlijk… er is geen bewijs hoe lang je ‘immuun’ bent nadat je corona hebt gehad. Maargoed, er zijn veel zaken rondom corona zijn op basis van (wel overwogen) aannames.

Maar meer ontopic; Ik ben bang dat je straks PCR reisdocument wel ergens (illegaal) kan kopen en dat voor de helft van de prijs van een echte test met reisdocument. En dan ben je misschien nog wel verder van huis.

Pcr test kost 47 euro

Pcr test kost 47 euro in ziekenhuis

Pieter230976 op 26 dec 2020 09:17

Nu al verschillende landen de test beginnen vragen zou dat goed zijn voor de Alpenlanden.
72 u voor je vertrekt op skireis test en tonen op je bestemming

Pieter230976 op 25 dec 2020 21:02

Waarom is dat precies goed voor de Alpenlanden?

Not all who wander are lost

Soort veiligheid voor hotels en appartementen als je die toont, dat je getest bent , niet 100%

Ik lees net dat ze vanaf 18 januari idd met pcr test willen gaan werken in Oostenrijk en wel bij hotels gastronomi ed

JMW

Ik lees net dat ze vanaf 18 januari idd met pcr test willen gaan werken in Oostenrijk en wel bij hotels gastronomi ed

Joet op 31 dec 2020 13:35

Volgens mij gebruiken zij daar een sneltest en dat is geen pcr.

Ik lees net dat ze vanaf 18 januari idd met pcr test willen gaan werken in Oostenrijk en wel bij hotels gastronomi ed

Joet op 31 dec 2020 13:35

Volgens mij gebruiken zij daar een sneltest en dat is geen pcr.

michelr op 31 dec 2020 15:39

Als je geen klachten hebt, heb je niets aan een sneltest. Deze mist 40% positieve gevallen t.o.v. de PCR-test.

Daarnaast zal de test vooraf gewoon vanuit de reisorganisatie geregeld worden gok ik. In de zomer waren er ook een aantal reisorganisaties die het zo aanpakten.
@leon100 als je 5 dagen in quarantaine gaat in NL. Op de 5e dag laat testen en daarna vertrekt is het gewoon veilig. Landen als Singapore gaan er ook zo mee om en daar is de situatie prima momenteel.

Het is natuurlijk anders als je besmet raakt in Oostenrijk dan is het wat lastiger. Maar dit is zolang de vaccins er nog niet op grote schaal zijn denk ik de enige mogelijkheid op een normale wintersport.

Oostenrijk stelt momenteel een non-covid verklaring verplicht voor alle zakelijke reizigers. Zowel en antigeen (sneltest) of PCR voldoet.

See you on the mountain.

Plaats een reactie