Hoop voor dit seizoen..

Vele hier hopen om alsnog dit seizoen op de latten te staan. Maar wat zijn nu juist de regels per land vandaag?
Voor zover ik weet :
Zwitserland toegelaten voor Belgen en Nederlanders
Oostenrijk, verboden voor buitenlandse toeristen tot 18 Januari
Wat met Italie, Frankrijk,…
mag ik aub vragen om er geen discussie over te maken over wel of niet reizen ivm Corona.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Zie bovenstaand, dus dit topic kan eigenlijk wel dicht. Voor Nederlanders is er eigenlijk geen mogelijkheid omdat je eigenlijk de komende 2 maanden nog niet “mag” reizen. Tenzij je in het buitenland een woning hebt. Daar hebben de daar geldende regels niet zoveel mee te maken. Daar hoef je geen discussie over te starten want dat is nou eenmaal een feit. Wellicht dat dat nog kan veranderen, maar op dit moment mag je alleen het land uit als dat strikt noodzakelijk is. Betreft vakantie in ieder geval. Kijk, als jij met de auto de grens over gaat om vervolgens 5 km verderop te gaan tanken en vervolgens weer terug rijdt, dan kan dat geen kwaad.

Het is nergens verboden om te komen, volgens mij. Of het zinvol, handig, tactisch of noodzakelijk is, dat is de vraag ;).

Het is hier 1 grote wintersport familie, toch? Als @Rogier nou iedereen uitnodigt en elke dag 2 mensen op bezoek krijgt, dan is iedereen blij

behalve Rogier zelf…;)

Not all who wander are lost

Zie bovenstaand, dus dit topic kan eigenlijk wel dicht. Voor Nederlanders is er eigenlijk geen mogelijkheid omdat je eigenlijk de komende 2 maanden nog niet “mag” reizen. Tenzij je in het buitenland een woning hebt. Daar hebben de daar geldende regels niet zoveel mee te maken. Daar hoef je geen discussie over te starten want dat is nou eenmaal een feit. Wellicht dat dat nog kan veranderen, maar op dit moment mag je alleen het land uit als dat strikt noodzakelijk is. Betreft vakantie in ieder geval. Kijk, als jij met de auto de grens over gaat om vervolgens 5 km verderop te gaan tanken en vervolgens weer terug rijdt, dan kan dat geen kwaad.

Het is nergens verboden om te komen, volgens mij. Of het zinvol, handig, tactisch of noodzakelijk is, dat is de vraag ;).

Het is hier 1 grote wintersport familie, toch? Als @Rogier nou iedereen uitnodigt en elke dag 2 mensen op bezoek krijgt, dan is iedereen blij

behalve Rogier zelf…;)

Edwin. op 26 dec 2020 11:56

Zover ik weet is het nog steeds een dringend advies?

Vele hier hopen om alsnog dit seizoen op de latten te staan. Maar wat zijn nu juist de regels per land vandaag?
Voor zover ik weet :
Zwitserland toegelaten voor Belgen en Nederlanders
Oostenrijk, verboden voor buitenlandse toeristen tot 18 Januari
Wat met Italie, Frankrijk,…
mag ik aub vragen om er geen discussie over te maken over wel of niet reizen ivm Corona.

Bruno op 26 dec 2020 09:39

Ik vraag mij af wat de Oostenrijkers besluiten. In principe is daar de lockdown tot de 18e. Alleen wel een kleine kanttekening. Dit geldt alleen voor mensen die de 16e of 17e zich laten testen en negatief getest worden. Ik vraag mij af hoe ze omgaan met reizigers. Hier heb ik nog niets over gevonden.

Lees juist dat de Italiaanse regering er over denkt om alle pistes dicht te laten tot de wereldkampioenschappen beginnen in Cortina (8 feb). Voorlopig geen verdere info… lees dit ook maar in de krant.

null

Ik denk persoonlijk dat er niet veel opengaat voor krokusvakantie, hopelijk mis

Persoonlijk richt ik me op maart. Als het dan nog niet kan, volgend jaar weer een (beter) jaar. Wel lekker sparen zo…

Mr. Slow

null

… of nu al een mooie aanbieding scoren …

Paul

null

… of nu al een mooie aanbieding scoren …

Denktank op 29 dec 2020 08:51

Bij Sport Conrad staan die voor 359 😉
En die rode variant is het model van 2020 en niet van 2021. Ter info…

https://www.sport-conrad.com/produkte/nordica/dobermann-spit…

@elisabeth101

Das ook een mooie prijs. Nog eens 10 % eraf tov XSPO. Helaas was deze aanbieding er vorige week nog niet

Het nieuwe model is nu met zwart/grijs, maar dat is mij geen honderden euros extra waard.![]

NB in Nederland liggen de prijzen nog behoorlijk hoog

null
null

*bericht bewerkt door Denktank op 29 dec 2020 16:28

Paul

^^hoe dan ook een mooi setje die Nordica’s😁

Yep, daarom heb ik ze ook gekocht.

Paul

Ik denk persoonlijk dat er niet veel opengaat voor krokusvakantie, hopelijk mis

Pieter230976 op 28 dec 2020 20:26

Ik begreep dat de regering had gezegd dat als de gebieden weer geel waren (en dat zijn ze) er vanaf 7 januari kan worden geopend (met alle voorwaarden die daarbij horen).

Er komt natuurlijk ook gewoon een moment dat het te laat is om nog te openen. Als ze gaan doorschuiven naar februari kan ik mij heel goed voorstellen als dan ook gewoon heel veel gebieden zeggen ‘jammer, maar dat was het dan voor dit seizoen’.

@DSvier waar staat dat van die gebieden die weer op geel staan?

Dienten Die Alte schule

@DSvier waar staat dat van die gebieden die weer op geel staan?

Elly3 op 29 dec 2020 21:49

Hier: https://ciaotutti.nl/coronavirus-de-gevolgen-voor-je-vakanti…

@DSvier waar staat dat van die gebieden die weer op geel staan?

Elly3 op 29 dec 2020 21:49

Hier: https://ciaotutti.nl/coronavirus-de-gevolgen-voor-je-vakanti…

DSvier op 29 dec 2020 22:17

Hey DSvier, wat op de site staat klopt toch niet helemaal hoor, alvast niet voor Veneto (Cortina, Alleghe, Falcade, San Pellegrino, Moena, etc) en geloof ook niet voor Trentino-Alto Adige (zuid tirol).

Veneto was inderdaad een gele zone, de centrale regering besloot om tijdens de periodes 23-27 dec en 31 dec - 6 jan alle regios rood in te kleuren. Veneto ging unilateraal al op 14 december in zone rood (beslissing van de gouverneur Zaia). Op dit moment (het dal tussen beiden periodes) zijn alle regio’s niet opnieuw geel, maar Oranje. Maw bars en restaurants blijven dicht, er mag niet tussen gemeentes worden gereisd, etc.

We hopen hier allemaal dat het vanaf 7 januari wat losser mag (inclusief opening van de skipistes), maar het blijft erg stil langs de kant van de overheid, en de verschillende organisaties die het bergtoerisme vertegenwoordigen (hotels, skigebieden/liften, etc) klagen steen en been dat ze minstens een week nodig hebben om klaar te zijn nadat de beslissing om te openen genomen is. Ziet er dus niet echt naar uit dat dit zal gebeuren.

Natuurlijk volg ik ook maar gewoon de media. Ik heb nog 9 dagen vakantie over van 2020, die ik in de eerste 2 maanden van het nieuwe jaar moet nemen, ik sta dus te popelen om de ski’s te kunnen bovenhalen. Maar veel goede moed heb ik er niet in.

@DSvier waar staat dat van die gebieden die weer op geel staan?

Elly3 op 29 dec 2020 21:49

Hier: https://ciaotutti.nl/coronavirus-de-gevolgen-voor-je-vakanti…

DSvier op 29 dec 2020 22:17

Hey DSvier, wat op de site staat klopt toch niet helemaal hoor, alvast niet voor Veneto (Cortina, Alleghe, Falcade, San Pellegrino, Moena, etc) en geloof ook niet voor Trentino-Alto Adige (zuid tirol).

Veneto was inderdaad een gele zone, de centrale regering besloot om tijdens de periodes 23-27 dec en 31 dec - 6 jan alle regios rood in te kleuren. Veneto ging unilateraal al op 14 december in zone rood (beslissing van de gouverneur Zaia). Op dit moment (het dal tussen beiden periodes) zijn alle regio’s niet opnieuw geel, maar Oranje. Maw bars en restaurants blijven dicht, er mag niet tussen gemeentes worden gereisd, etc.

We hopen hier allemaal dat het vanaf 7 januari wat losser mag (inclusief opening van de skipistes), maar het blijft erg stil langs de kant van de overheid, en de verschillende organisaties die het bergtoerisme vertegenwoordigen (hotels, skigebieden/liften, etc) klagen steen en been dat ze minstens een week nodig hebben om klaar te zijn nadat de beslissing om te openen genomen is. Ziet er dus niet echt naar uit dat dit zal gebeuren.

Natuurlijk volg ik ook maar gewoon de media. Ik heb nog 9 dagen vakantie over van 2020, die ik in de eerste 2 maanden van het nieuwe jaar moet nemen, ik sta dus te popelen om de ski’s te kunnen bovenhalen. Maar veel goede moed heb ik er niet in.

Asterino op 29 dec 2020 22:33

Ik zag wel dat de landelijke besmettingscijfers onder de 10.000 zijn gedoken nu. Dat geeft nog een beetje hoop.

Maar de kans dat het ook nu weer niet doorgaat is uiteraard aanwezig. Dan wordt het mikken op ergens na de carnavalsweek. En als dat niet doorgaat, dan geloof ik er ook totaal niet meer in.

Maar ach, morgen krijg ik weer wat geleverd om het draadje met welke auto naar de wintersport op te leuken. En zo komen we voorlopig de winter door.

@DSvier

Wat is dat leuks dan ?

Paul

@DSvier

Wat is dat leuks dan ?

Denktank op 30 dec 2020 08:30

STAY TUNED! ;)

Met een beetje geluk kan ik vandaag even een gaatje vinden om foto’s te maken en ze dan plaatsen in het daarvoor bestemde draadje.

Ik vermoed een nieuw elektrieken autooke.😁

Born to run. B.S.

Ik vermoed een nieuw elektrieken autooke.😁

dan58 op 30 dec 2020 09:32

Of een nieuwe draadloze lader daarvoor met een bereik van 1200 km ;)

Edwin van Riel

Ik vermoed een nieuw elektrieken autooke.😁

dan58 op 30 dec 2020 09:32

Ja in deze tijd nog investeren in techniek van vorige eeuw, dat doen we natuurlijk niet. ;)

Maar goed: zie het juiste draadje.

Misschien goed nieuws in Italië (als… de regios geel bijven)…

"The Minister of Health, Roberto Speranza signed the ordinance with which the reopening of the ski resorts is postponed to January 18, 2021 - reads a note from the Ministry of Health - In recent days, the regions and autonomous provinces had asked by letter by the president of the conference, Stefano Bonaccini, a postponement of the reopening in view of aligning the guidelines with the opinion expressed by the CTS ”.

https://www.neveitalia.it/turismo/news/il-ministro-speranza-…
Let’s see!

Plaats een reactie