Uitstel opening Oostenrijk voor buitenlanders naar 25-01?

Hi mede skifanaten,

Na reeds 2 keer mijn vakantie te hebben verplaatst had ik een kleine hoop dat ik 21 januari zou kunnen afreizen naar ons appartement in Oostenrijk (quarantaine achteraf en negatieve test in acht nemende wat voor ons geen probleem is). We zouden eerst nog 2 nachtjes overnachten bij Ehrwald maar kreeg zojuist bericht dat onze reservering is geannuleerd aangezien de lockdown kennelijk is verlengd van 18-01 tot 25-01.
Verder kan ik hier nog niets over vinden, weet iemand hier meer van en wat er ook bij is gemeld? Aangezien ze het dan maar 1 week uitstellen en niet gelijk langer heb ik dan het idee dat ze het dan de 25e echt proberen open te krijgen.

Iemand meer informatie/ ideeën?

Overigens zitten we in ons eigen appartement, een zeer rustig skigebied, gaan met eigen auto en zijn we bereid test en quarantaine achteraf te doen. Graag het topic niet veranderen in een waarom wel/ niet gaan topic, het gaat er puur om óf ze open gaan voor buitenlanders per 18/25-01.

Heel erg bedankt!

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 04 jan 2021 16:23

Volgens mij is het in Oostenrijk zo dat je, als het je EIGEN appartement is (zweitwohnsitz oid), gewoon mag afreizen en gebruik maken van de liften. Informeer even bij de lokale autoriteiten van de gemeente waar je appartement staat. Overnachten zit er dan natuurlijk niet in, aangezien alle hotels e.d. gesloten zijn, maar enkel in je eigen woning is (volgens mij) geen probleem. Wel moet je volgens mij bij de liften kunnen aantonen dat je een eigen woning hebt, maar ook daar kan je gemeente je mee helpen.

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

In eigen appartement mag je gewoon overnachten.
Je zal een seizoenskaart hebben voor weinig. Mag je ook van de lift gebruik maken natuurlijk.

Ik ben geen deskundige, maar misschien moeten de landen die grote wintersportgebieden hebben, buitenlandse toeristen gewoon verbieden te komen. In ieder geval tot en met eind februari. Dan weten de mensen die graag willen skiën ook waar ze aan toe zijn. Ik ga dit seizoen sowieso niet meer, ook niet als ik al gevaccineerd ben. Voor mij is de lol er al af, dan maar volgend seizoen.

Bedankt voor de antwoorden, helaas gaat dat niet op voor ons. Ons appartement is aangemerkt voor verhuur (max 8 weken eigen gebruik per jaar) en doordat het hoteldeel/ uitgifte van de sleutel punt dicht moet, dient alles wat daaronder valt (algemene ruimtes, zwembaden/ sauna’s etc) ook dicht te gaan en helaas ook ons appartement.

Maar ik vraag me dus af of dat bericht van die accommodatie in Ehrwald correct is, zelf heb ik vanuit ons eigen verhuurmaatschappij ook nog niets gehoord namelijk, maar dat kan uiteraard nog komen.

*bericht bewerkt door Amelm op 04 jan 2021 09:34

Ik ben geen deskundige, maar misschien moeten de landen die grote wintersportgebieden hebben, buitenlandse toeristen gewoon verbieden te komen. In ieder geval tot en met eind februari. Dan weten de mensen die graag willen skiën ook waar ze aan toe zijn. Ik ga dit seizoen sowieso niet meer, ook niet als ik al gevaccineerd ben. Voor mij is de lol er al af, dan maar volgend seizoen.

roranje op 04 jan 2021 09:28

Echt? @Rogier met dit soort reacties ontsporen de topics wel snel

*bericht bewerkt door ronaldkoopmans op 04 jan 2021 09:36

A bad day of snowboarding still beats a good day in the office

Dude,

On topic: het liveblog voor Tirol
https://liveblog.tt.com/414/coronavirus

Daarnaast heeft Duitsland Winterberg en omstreken afgesloten tot 10 januari vanwege de grote toeloop van… Duitsers. Toegegeven: de corona maatregelen werden niet in acht genomen maar zodra er te veel mensen komen is dat ook niet meer te hanteren. Dan gaat alles overboord en kun je de boel beter dichtgooien.

Off topic: het is voor landen telkens van week tot week of van 2 weken naar 2 weken bekijken wat er kan op basis van de cijfers. Reizen bij Sunweb worden nu 3 weken van te worden geannuleerd.

Pas nu zullen heel langzaam de gevolgen van kerst en oud&nieuw doorsijpelen in de coronacijfers. Het is dus op dit moment niet te zeggen wanneer gebieden open zullen gaan. Dat zal echt van week tot week bekeken moeten worden.

Dus zit het even uit en go with the flow.

Als buitenlander moet je sowieso eerst in quarantaine in Oostenrijk. Anders dan @peterpos elders schreef is het NIET zo dat de quarantaineplicht voor buitenlanders “maar” tot 10 januari zou gelden. Dé quarantaineplicht geldt tot 31 maart 2020, waarbij is toegezegd dat op 11 januari zal worden beoordeeld of hij kan worden versoepeld. Het is allemaal hier te vinden: https://www.wko.at/service/aussenwirtschaft/20201215_Zusamme…
Zevende opsommingsdot.

Bedankt voor de antwoorden, helaas gaat dat niet op voor ons. Ons appartement is aangemerkt voor verhuur (max 8 weken eigen gebruik per jaar) en doordat het hoteldeel/ uitgifte van de sleutel punt dicht moet, dient alles wat daaronder valt (algemene ruimtes, zwembaden/ sauna’s etc) ook dicht te gaan en helaas ook ons appartement.

Maar ik vraag me dus af of dat bericht van die accommodatie in Ehrwald correct is, zelf heb ik vanuit ons eigen verhuurmaatschappij ook nog niets gehoord namelijk, maar dat kan uiteraard nog komen.

Amelman op 04 jan 2021 09:33

Ik vraag me af of dit mag. Ondanks dat je er “maar” 8 weken per jaar zelf mag verblijven is het wel jouw eigendom. Heb je zelf geen sleutels? Ook al zijn faciliteiten dicht, je moet toch altijd je eigen appartement in kunnen en mogen?
Wij hebben nl ook een appartement dat verplicht verhuurd moet worden, en ja het bedrijf dat alles regelt is dicht. Maar wij hebben zelf sleutels en mogen er dus ook gewoon zelf heen als het leeg staat. Sterker nog, we zijn net terug in Nederland. We zijn 2e kerstdag vertrokken, vooraf in NL voor de zekerheid een Covid test gedaan met certificaat, maar als je een slimme, kleine grensovergang neemt, heb je geen extra controle. Ondanks de 24u lockdown die gaande is, zijn er als Nederlanders nergens aangehouden en hebben we de hele week kunnen snowboarden, in diverse gebieden. Voor sport en buitenlucht mag je immers wel de straat op, en dus ook om naar een skigebied te gaan. (Ja voelt beetje vreemd als alles dicht is en er een 24u lockdown geldt, maar het is echt zo) We hadden al een seizoenspas in Oktober aangeschaft, maar aan de kassa wordt niet gevraagd waar je vandaan komt, wij kochten nl wel iedere dag een nieuw fris FFP2 masker, dat verplicht is als mondkapje in de liften. Verder is overigens alles heel goed geregeld. Goede controles, mensen worden aangesproken, voldoende afstand en max 50% capaciteit in de lift, wat inhoudt dat je altijd alleen met je eigen gezelschap in de lift zit. Wees slim en kies wat kleinere gebieden uit, want daar is het super rustig! Zelfs Zillertal arena, wat normaal in deze tijd overcrowded is, was super rustig. Alleen Flachau ervaarde ik wat drukker in het weekend. Ik heb werkelijk iedere dag genoten van lege pistes en frisse berglucht. Ik ben nergens met mensen in aanraking geweest en boodschappen hadden we al van thuis mee. Maar goed, naar de supermarkt gaan moet je nu eenmaal af en toe, of dat nu in NL of in Oostenrijk is. Kortom, als je een eigen huis hebt en de kans hebt, ik zou hem nemen. Als je je verder netjes aan de regels houdt is er niets aan de hand. Ik voel me in NL onveiliger en wij staan er als land slechter voor. Je mag Oostenrijk ook gewoon in, enige is dat je evt in quarantaine moet. (Familie van ons is wel staande gehouden bij grotere grensovergang, alle gegevens genoteerd en zij zijn netjes binnen gebleven, maar dit wordt niet tot aan de deur gecontroleerd. Enkel misschien als ze je met je auto weer ergens zien rijden?). En wij blijven in NL nu ook gewoon even netjes een paar dagen extra binnen, just 2 be sure. Maar dat kan makkelijk omdat we beide toch thuiswerken.

Work less || Board more

Bedankt voor de antwoorden, helaas gaat dat niet op voor ons. Ons appartement is aangemerkt voor verhuur (max 8 weken eigen gebruik per jaar) en doordat het hoteldeel/ uitgifte van de sleutel punt dicht moet, dient alles wat daaronder valt (algemene ruimtes, zwembaden/ sauna’s etc) ook dicht te gaan en helaas ook ons appartement.

Maar ik vraag me dus af of dat bericht van die accommodatie in Ehrwald correct is, zelf heb ik vanuit ons eigen verhuurmaatschappij ook nog niets gehoord namelijk, maar dat kan uiteraard nog komen.

Amelman op 04 jan 2021 09:33

Daarom zoo ik ook nooit iets kopen met verplichte verhuur of investeringspartijen waar je van te voren moet aangeven wanneer je kan komen en soms zelfs moet betalen voor je eigen woning. Is meer een belegging dan eigen baas🤣

Als buitenlander moet je sowieso eerst in quarantaine in Oostenrijk. Anders dan @peterpos elders schreef is het NIET zo dat de quarantaineplicht voor buitenlanders “maar” tot 10 januari zou gelden. Dé quarantaineplicht geldt tot 31 maart 2020, waarbij is toegezegd dat op 11 januari zal worden beoordeeld of hij kan worden versoepeld. Het is allemaal hier te vinden: https://www.wko.at/service/aussenwirtschaft/20201215_Zusamme…
Zevende opsommingsdot.

DrPhil op 04 jan 2021 10:30

Waarom Tag je mij in dit bericht terwijl ik niet eens gereageerd heb? Zat het je dwars dat ik de info die ik van de website Austria.info (https://www.austria.info/nl/praktische-info/coronavirus-informatie) gedeeld heb in een reactie op een vraag van iemand hierover?
Als Austria.info onjuiste info geeft, dan is het denk ik handiger dat je naar henzelf reageert ipv hier op de site duidelijk te maken dat ik verkeerd zat.

Peter Pos

Idd, @peterpos, jij beweerde elders met grote stelligheid dat de quarantaineplicht voor buitenlanders per 10 januari afliep. Hetgeen dus helemaal niet zo is/was.

Bovendien gelden die regels tot 10 januari. Dus feitelijk hoef je niet in quarantaine als je de 10e >aankomt en meteen aan je opleiding begint.
Dus alle tijd nog om de keuze te maken.

peterpos op 28 dec 2020 22:29

*bericht bewerkt door DrPhil op 04 jan 2021 11:53

Ik ben geen deskundige, maar misschien moeten de landen die grote wintersportgebieden hebben, buitenlandse toeristen gewoon verbieden te komen. In ieder geval tot en met eind februari. Dan weten de mensen die graag willen skiën ook waar ze aan toe zijn. Ik ga dit seizoen sowieso niet meer, ook niet als ik al gevaccineerd ben. Voor mij is de lol er al af, dan maar volgend seizoen.

roranje op 04 jan 2021 09:28
Echt? @Rogier met dit soort reacties ontsporen de topics wel snel

Deze reactie is slechts mijn mening, jij mag er anders over denken. Ik ben hier niet om te provoceren of iets dergelijks. Wintersport is voor mij naast skiën ook uit eten etc. Dat laatste kan voorlopig ook niet, het is in mijn optiek goed als landen duidelijkheid geven. Zeker ook omdat het nog maanden gaat duren voordat voldoende mensen gevaccineerd zijn. Better safe then sorry.

Idd, @peterpos, jij beweerde elders met grote stelligheid dat de quarantaineplicht voor buitenlanders per 10 januari afliep. Hetgeen dus helemaal niet zo is/was.

Bovendien gelden die regels tot 10 januari. Dus feitelijk hoef je niet in quarantaine als je de 10e >aankomt en meteen aan je opleiding begint.
Dus alle tijd nog om de keuze te maken.

peterpos op 28 dec 2020 22:29
DrPhil op 04 jan 2021 11:47

Zo stond het op die site. Dat leg ik je net uit. En heb ik er toen ook bijgezet.

Kijk nog maar een keer terug naar dat topic en zie je het gewoon staan dat ik schrijf: VOLGENS Austria.info… enz. enz.

Wat jij nu doet is heel kinderachtig. Je haalt weg waar ik naar verwijs en citeert alleen maar wat ik daarna zeg, om even te laten zien hoe verkeerd ik het had volgens jou. Goed gedaan hoor !!!

*bericht bewerkt door peterpos op 04 jan 2021 11:57

Peter Pos

Daarom zoo ik ook nooit iets kopen met verplichte verhuur of investeringspartijen waar je van te voren moet aangeven wanneer je kan komen en soms zelfs moet betalen voor je eigen woning. Is meer een belegging dan eigen baas🤣

Skiwi87 op 04 jan 2021 11:32

Dat snap ik, ieder zijn eigen oplossing inderdaad. Nou moet ik uiteraard eerlijk toegeven dat deze optie niet iets was waar ik rekening mee gehouden had toen ik het kocht he:)
Maar dat terzijde, we gaan graag een week of 4 per jaar die kant op maar hebben geen tijd/zin om vaker te gaan (bezoeken ook graag andere landen). Daarom wilden we er ook graag een verdienmodel aan hebben hangen en inderdaad gaat dat ten koste van wat vrijheid, we kunnen overigens wel ook gewoon last-minute want dan schuiven ze boekingen naar andere appartementen om onze vrij te maken. Tot nu toe loopt dat prima en hebben we zelfs nog een behoorlijk positieve cashflow in een volledig Corona jaar dus dat is ons ook wat waard.

@ Cassiej, bedankt voor het delen van je ervaringen. Ons is medegedeeld dat het dicht is, wellicht ook omdat ze dan de kosten voor 80% kunnen verhalen bij de overheid waarbij als enkele mensen de appartementen zouden gebruiken dit niet meer zou kunnen. Ik schik me er echter gewoon in en probeer te gaan zodra het mogelijk is, al zal ik die verplichte quarantaine die DrPhil noemt in de gaten houden. Thuis achteraf in quarantaine vind ik geen enkel probleem maar in Oostenrijk zelf dat snoept teveel vakantietijd af.

Thuis achteraf in quarantaine vind ik geen enkel probleem maar in Oostenrijk zelf dat snoept teveel vakantietijd af.

Amelman op 04 jan 2021 13:58

Daar heb jij kennelijk sowieso schijt aan toch, gezien je opmerking dat je op 2e kerstdag bent aangekomen en vervolgens lekker bent gaan wintersporten?

Daar heb jij kennelijk sowieso schijt aan toch, gezien je opmerking dat je op 2e kerstdag bent aangekomen en vervolgens lekker bent gaan wintersporten?

AartvanEs op 04 jan 2021 14:18

Denk dat je iets beter een topic moet lezen voordat je ongefundeerd dingen gaat lopen roepen Aart. Ik ben vanaf de zomer al niet meer in ons appartement geweest wegens Corona. Ook degene waar je wel op wilt reageren (Cassiej neem ik aan) ging het niet over hemzelf volgens mij maar over andere mensen.

Verplichte quarantaine/ testen o.i.d. sla ik absoluut niet in de wind, ik heb ook in Nederland al een keer 10 dagen in huis gezeten nadat een vriendin besmet bleek te zijn achteraf.

Hi mede skifanaten,

Na reeds 2 keer mijn vakantie te hebben verplaatst had ik een kleine hoop dat ik 21 januari zou kunnen afreizen naar ons appartement in Oostenrijk (quarantaine achteraf en negatieve test in acht nemende wat voor ons geen probleem is). We zouden eerst nog 2 nachtjes overnachten bij Ehrwald maar kreeg zojuist bericht dat onze reservering is geannuleerd aangezien de lockdown kennelijk is verlengd van 18-01 tot 25-01.
Verder kan ik hier nog niets over vinden, weet iemand hier meer van en wat er ook bij is gemeld? Aangezien ze het dan maar 1 week uitstellen en niet gelijk langer heb ik dan het idee dat ze het dan de 25e echt proberen open te krijgen.

Iemand meer informatie/ ideeën?

Overigens zitten we in ons eigen appartement, een zeer rustig skigebied, gaan met eigen auto en zijn we bereid test en quarantaine achteraf te doen. Graag het topic niet veranderen in een waarom wel/ niet gaan topic, het gaat er puur om óf ze open gaan voor buitenlanders per 18/25-01.

Heel erg bedankt!

Amelman op 04 jan 2021 08:55

Ook op de website van het Otztal staat dat de accomodaties pas opengaan vanaf 25/01
https://www.oetztal.com/winter/covid-19-safety-measures.html…

Thuis achteraf in quarantaine vind ik geen enkel probleem maar in Oostenrijk zelf dat snoept teveel vakantietijd af.

Amelman op 04 jan 2021 13:58

Daar heb jij kennelijk sowieso schijt aan toch, gezien je opmerking dat je op 2e kerstdag bent aangekomen en vervolgens lekker bent gaan wintersporten?

AartvanEs op 04 jan 2021 14:18

Dat schrijft @cassiej, niet @amelman.

Excuus @Amelman, ik reageerde inderdaad op @cassiej maar via een stukje dat jij had gequote.

En ik lees duidelijk dat hij er zijn eigen regels op nahoudt:

We zijn 2e kerstdag vertrokken, vooraf in NL voor de zekerheid een Covid test gedaan met certificaat, maar als je een slimme, kleine grensovergang neemt, heb je geen extra controle. Ondanks de 24u lockdown die gaande is, zijn er als Nederlanders nergens aangehouden en hebben we de hele week kunnen snowboarden, in diverse gebieden.

Dan ben je dus gewoon een hufter. ‘ík vind het zonde van mijn dagen om in quarantaine te gaan, en ik heb héérlijk kunnen snowboarden’. Sorry, maar jámmer dat je niet gepakt bent en een enorme boete hebt gekregen. Door dit soort acties is het risico namelijk groter dat Oostenrijk de grenzen helemáál dichtgooit, ook voor 2e woningbezitters waar ik er een van ben.

*bericht bewerkt door AartvanEs op 04 jan 2021 15:05

Excuus @Amelman, ik reageerde inderdaad op @cassiej maar via een stukje dat jij had gequote.

En ik lees duidelijk dat hij er zijn eigen regels op nahoudt:

We zijn 2e kerstdag vertrokken, vooraf in NL voor de zekerheid een Covid test gedaan met certificaat, maar als je een slimme, kleine grensovergang neemt, heb je geen extra controle. Ondanks de 24u lockdown die gaande is, zijn er als Nederlanders nergens aangehouden en hebben we de hele week kunnen snowboarden, in diverse gebieden.

Dan ben je dus gewoon een hufter. ‘ík vind het zonde van mijn dagen om in quarantaine te gaan, en ik heb héérlijk kunnen snowboarden’. Sorry, maar jámmer dat je niet gepakt bent en een enorme boete hebt gekregen. Door dit soort acties is het risico namelijk groter dat Oostenrijk de grenzen helemáál dichtgooit, ook voor 2e woningbezitters waar ik er een van ben.

AartvanEs op 04 jan 2021 15:02

Allereerst is deze hij, een zij. Maar bedankt. Ten tweede heb ik mijn ervaringen gedeeld na een week daar geweest te zijn omdat andere mensen dat ook graag willen weten. Interpreteer het hoe je wilt @AartvanEs ik vind het erg jammer dat je zo bot reageert, want 2 weken geleden was je zelf nog tegen iedereen in aan het gaan en gaf je mij advies, maar goed, ik zal het met een korreltje zout nemen :) Bovendien verdraai je mijn woorden totaal!

Ik denk niet dat dit soort forums en topics bedoeld zijn om de gehele corona situatie met elkaar te evalueren en bespreken. Iedereen hier houdt van wintersport en reizen. Ja wij hebben een heel klein mazzeltje nu gehad dat we hebben kunnen gaan. Daar ben ik mega dankbaar voor. Het is absoluut niet mijn bedoeling dat er in te wrijven bij anderen. Want als wintersportfanaat voel ik met iedereen mee en daardoor voelde iedere dag echt als een kadootje na maanden thuiswerken en weinig sociaal contact. Mentaal doet dat een hoop en ja een week frisse berglucht is dan echt even fijn. Wij hebben een duidelijke afweging gemaakt, vooraf in NL geen mensen gezien, corona test vooraf gedaan zodat we in elk geval geen risico namen corona mee op reis te nemen (klopt dit is extra gedaan want is geen eis vanuit Oostenrijk) en in Oostenrijk hebben we ook niemand gezien of ontmoet. Omdat we al een negatieve covid test hadden en we niemand tussendoor gezien hebben, zagen we niet perse de meerwaarde van nog eens extra lang binnen zitten. Ik ben er gewoon open en eerlijk over en durf 100% te zeggen dat wij veilig hebben gehandeld. Ik kan dus alleen maar zeggen tegen mensen die ook een eigen 2e huis ergens hebben; maak je eigen afwegingen, houdt je aan de regels en doe waar je jezelf goed bij voelt. Als je geen extra of onnodig risico neemt door drukte op te zoeken en corona op te lopen / te verspreiden is er mijn inziens geen rede tot paniek en “online scheldpartijen” tegen elkaar. Share the stoke!

*bericht bewerkt door Cassiej op 04 jan 2021 18:06

Work less || Board more

Idd @AartvanEs vindt ik ook asociaal gedrag, wij zijn hier bij aankomst keurig de vijfde dag gaan testen en daarna pas gaan skieën, wel boven ons huis op de berg naar onze nieuwe waterbron en tank gaan kijken. Wij hadden geen contole bij Salzburg de grens over, maar houden ons net als in NL aan de regels.

Dienten Die Alte schule

Hoewel ik altijd wel van de regeltjes ben, vind ik dat als je vooraf thuis in quarantaine gaat, je laat testen en naar je wintersportbestemming rijdt zonder contact met anderen en daar direct gaat skiën/boarden, dit eigenlijk hetzelfde als erheen rijden, dan in quarantaine, testen en dan pas naar buiten. Maar een goed voorbeeld is het niet, want anderen kopiëren dit gedrag met foutjes (het lijkt Covid zelf wel). Maar goed, nog beter is het om helemaal niet te gaan.

@cassiej dat is al een ander verhaal als je het zo uitlegt

Dienten Die Alte schule

Thuis achteraf in quarantaine vind ik geen enkel probleem maar in Oostenrijk zelf dat snoept teveel vakantietijd af.

Amelman op 04 jan 2021 13:58

Daar heb jij kennelijk sowieso schijt aan toch, gezien je opmerking dat je op 2e kerstdag bent aangekomen en vervolgens lekker bent gaan wintersporten?

AartvanEs op 04 jan 2021 14:18

Dat schrijft @cassiej, niet @amelman.

DrPhil op 04 jan 2021 14:54

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

🎿🌨 Just go with the snoW 🌨🎿

Ik weet van een Oostenrijkse vriendin dat op 18 januari de lockdown zou stoppen voor Oostenrijkers die zich lieten testen. Liet je je niet testen moest je een week langer in lockdown blijven dus tot de 24 ste januari. Nu heeft de regering hiervoor geen meerderheid gekregen zodat deze regeling niet door gaat. Vandaar dat de lockdown nu voor een ieder tot de 24 ste geld. Dan gaan ook de hotels en gastronomie open voor toeristen. De besmettingen lopen terug in Oostenrijk. Dus ga ervan uit dat dit ook door gaat.

JMW

Idd @AartvanEs vindt ik ook asociaal gedrag, wij zijn hier bij aankomst keurig de vijfde dag gaan testen en daarna pas gaan skieën, wel boven ons huis op de berg naar onze nieuwe waterbron en tank gaan kijken. Wij hadden geen contole bij Salzburg de grens over, maar houden ons net als in NL aan de regels.

Elly3 op 04 jan 2021 19:58

Mag je wel wandelen dan als je in quarantaine bent?
En hoe zit het met ontvangen van bezoek die eerste 5 dagen?

Ribbels, ribbels en nog eens ribbels....

@Snowball Daar waar wij heen lopen recht boven ons huis loopt niemand, land van onze buurman daar boven. Bezoek en gasten hebben we toen niet gehad, na die vijf dagen zijn er kennissen een oliebol komen eten op oudjaar. ;)
Gasten hebben we nog steeds niet jammer genoeg.

Dienten Die Alte schule

@cassiej ik verdraai je woorden helemaal niet. Je schrijft zelf: ‘Omdat we al een negatieve covid test hadden en we niemand tussendoor gezien hebben, zagen we niet perse de meerwaarde van nog eens extra lang binnen zitten.’

Jullie zijn op zoek gegaan naar een kleine grensovergang in de hoop niet gecontroleerd te worden. Vervolgens hebben jullie bewust de regels geschonden. Dát vind ik asociaal, en dat heb ik nooit geadviseerd.

Dat het inderdaad qua gezondheidsrisico helemaal safe is geweest met alle voorzorgsmaatregelen die jullie genomen hebben geloof ik absoluut. Mijn punt is dat het negeren van de Oostenrijkse maatregelen ertoe kan leiden dat men strenger gaat worden, en de boel ook voor Zweitwohnsitzbezitters uit het buitenland sluit omdat men er achter komt dat die zich niet aan de quarantaineplicht houden. Daarmee verziek je het potentieel voor anderen.

Vervolgens is je advies: ‘houd je aan de regels.’ Maar wel met eigen interpretatie kennelijk.

Geen enkel effect opening skigebieden te zien in de cijfers. Nul https://mobil.krone.at/2311472

Grussgott.... Ach, geht der Lift so hoch?

@Snowball na die vijf dagen zijn er kennissen een oliebol komen eten op oudjaar. ;)

Elly3 op 05 jan 2021 10:32

En die waren ERG lekker! ;-)

Plaats een reactie