Zuid tirol

Omdat de gastronomie en hotels. (Ook voor toeristen) binnenkort weer openen. Heb ik volgende vraag. Kan iemand mij een gebied of dorpje aanraden in Zuid-Tirol. Niet ver over de Oostenrijkse grens. Omdat mijn man moet werken ben ik van plan een lang weekend alleen te gaan rijden. Wil daarom niet zover Italië in Hoop dat iemand wat suggesties voor mij heeft.

JMW

Hallo Joet, Wij gaan altijd naar dit gebied ; https://www.gitschberg-jochtal.com

Mvgr Daan

Pustertal/Val Gardena zijn mooi en liggen niet ver van de snelweg af. Ik zou zeker het nieuws in de gaten houden, want ondanks alles nu weer open is en ze aangekondigd hebben dat de skigebieden weer gaan openen zien de voorspellingen er niet goed uit. Zie onderstaand bericht van gisteren.
www.tageszeitung.it/2021/01/08/suedtirol-ist-hochrisikozone…

Wij gaan altijd jaarlijks in de voorjaarsvakantie naar SudTirol en hadden ook gelijk weer geboekt (niet wetende van Corona), maar slaan toch maar een jaar over. Zijn in de zomer er wel geweest toen was de situatie daar veel beter onder controle dan op dit moment. Er zijn voorstanders, maar ook veel tegenstanders die het op dit moment onverantwoord vinden om al te versoepelen terwijl de aantallen weer oplopen.

*bericht bewerkt door wdj75 op 09 jan 2021 14:00

Schöneben, Haideralm, Watles, Solda, Plose, Gitschberg-Jochtal, Ratschings-Jaufen en Rosskopf (Sterzing).

Mr. Slow

Van waaruit willen jullie de grens over? Maakt nogal uit qua gebieden natuurlijk.

Benny ik wil bij kufstein de grens over want we gaan normaal naar het Zillertal. Omdat mijn vriend moet werken heb ik besloten mocht het opengaan de 18 januari om dan alleen naar Zuid-Tirol te rijden. Naar het Zillertal rijden we al jaren. Dus wil het een beetje bekend houden. Heb dit nog nooit alleen gereden begrijpt u.

JMW

Gelukkig heeft TomTom daar iets voor bedacht.

Dat is het probleem ook niet om de weg te vinden. Voel me gewoon fijner als ik nietbnog eens velle km door voor mij onbekend gebied moet rijden. Misschien kinderachtig maar het is gewoon me gevoel

JMW

Je kunt de skigebieden ook zien als je hier op de website gaat naar Skigebieden - Italië - Kijk op kaart. Of de door mij genoemde gebieden invoeren op Google Maps.

Mr. Slow

Bedankt ik ga het even allemaal bekijken. En nu maar hopen.

JMW

Gelukkig heeft TomTom daar iets voor bedacht.

DrPhil op 09 jan 2021 18:03

Philly ; ze gaat alleen , Tom gaat NIET mee.😁

Born to run. B.S.

klopt helemaal Tom en tommy laat ik thuis

JMW

Voor een lang weekend is Gitschberg of Plose het dichtsbijzijnde over de Brenner. Niet veel verder kun je de Seiseralm op.

Zit net te kijken bij jochtal gitschberg. Lijkt me idd wel leuk gebied. Nu nog even kijken naar overnachtingsmogelijkheden. En dan nog hopen dat wij de 18de welkom zijn. Bedankt voor de tips

JMW

Innichen, Toblach, Sexten of Vierschach in de Drei Zinnen Dolomiten. Een betoverend skigebied opgezet over meerdere bergflanken met prachtige vergezichten. De preparering van de pistes wordt op uitermate hoog niveau uitgevoerd.

Meerdere redactieleden op deze site hebben het gebied bovenaan hun lijst staan. Het skigebied bevindt zich net over de grensovergang met Sillian.

Over dichtbij gesproken. Ben je daar zelf ook geweest. @Mathijs! ?

@Mathijs! Mooi gebied, maar toch een flink eind binnendoor rijden hoor. Je kunt bij Kufstein richting Kitzbühel, Felbertauern, Lienz en Sillian (+/- 3u rijden als je het niet kent/gewend bent) of vanaf de autostrada het dal in. Dat is ook een klein anderhalf uur rijden tot de liften via al die stukken bebouwde kom (totaal ook bijna 3u vanaf Kufstein). Skigebied is erg leuk, maar de pistepreparatie is niet beter dan gemiddeld in Italië hoor.

*bericht bewerkt door Bennie op 10 jan 2021 10:26

Over dichtbij gesproken. Ben je daar zelf ook geweest. @Mathijs! ?

DrPhil op 10 jan 2021 08:26

Klopt. Vorig jaar hebben we een week doorgebracht in Innichen/San Candido.

@Bennie: vanuit Kufstein raad ik de route over Kitzbühel, Felbertauern, Lienz en Sillian aan. Vanaf Mittersill tot in Italië rij je over rustige Oostenrijkse wegen, waar je weinig dorpskernen doorkruist. De route over de Brennerpas zou ik (vanuit Kufstein) eerder afraden vanwege de lange rit door het Italiaanse Pustertal.

Wij vonden de pistenpreparatie beduidend beter dan in eerdere Italiaanse skigebieden (Val Di Sole, Adamello Ski en zelfs Schöneben), maar ik moet wel toegeven dat wij meerdere skigebieden bezochten die week (o.a. Cortina, Kronplatz, Alta Badia,…) en deze maatstaf ongeveer dezelfde is voor Dolomiti Superski.

*bericht bewerkt door Mathijs! op 10 jan 2021 12:09

Plaats een reactie