Familiehotel met zwembad gezocht

Hallo allemaal!
Volgend seizoen zou mijn oma nog eens een skireis willen organiseren voor ons familie. We zijn al eens met 22 personen gegaan in Champoussin Lodge. Van die 22 personen zijn 15 boven de 16jaar oud en 7 kinderen van 6 tot 13 jaar.
We zouden liefst iets vergelijkbaars vinden als wat we in Champoussin deden (Les Portes du soleil dus). Ikzelf heb al eens gekeken bij flandersski voor hochgurgl-obergurgl in sporthotel Olymp (daar waren we eerder al eens met ons gezin) maar dat gebied was misschien niet groot genoeg voor de echte kilometervreters onder ons en qua afwisseling te matig en jammer om dan naar Sölden te moeten voor ons echte uitdaging te vinden. Dus liefst zoeken we een alternatief.
Ik had ook al eens naar hotel village montana in Tignes le Lac gekeken en we wachten nog op een offerte. Maar in de tussentijd zoek ik toch graag naar nog wat alternatieven indien dat te veel geld zou zijn (mijn oma is van plan de hele reis zelf te betalen).
Ik was eens aan het rondkijken en zag in Alpe d’Huez een paar leuke hotels (bv hotel pic blanc en hotel grande rousses) met een zwembad en halfpension dus heb ik daar ook al wat offertes gedaan.
Het liefst zitten we dicht aan de piste omdat we niet graag pendelen met zo’n grote groep.
Het zwembad is ook echt wel een must! Kamerindeling maakt niet zo heel erg veel uit.
PS het zou in de krokusvakantie doorgaan dus rekening houden met drukte van het gebied is misschien ook handig

Dus als jullie aanbevelingen hebben van goede prijs-kwaliteit hotels vergelijkbaar met de hierboven genoemde hotels, zet zeker hieronder!

Sorry voor de lange essay :-)))

*bericht bewerkt door Gillesski op 19 jan 2021 08:38

FULL SEND

Aan een hotel kan ik je helaas niet helpen, heb jij misschien een tip waar ik zo’n oma kan vinden?

Born to Ride

Aan een hotel kan ik je helaas niet helpen, heb jij misschien een tip waar ik zo’n oma kan vinden?

Matthias123 op 19 jan 2021 09:45

Haha ik weet het, echt absurd :)

FULL SEND

@Gillesski
Je kan eens kijken of Appart’Hotel Prestige Odalys Eden in Arc 1800 binnen budget valt.
Echt mooi en direct aan de piste.

Om met een dergelijk grote groep ergens in een hotel terecht te kunnen ga je wel heel veel geluk moeten hebben, zeker omdat je waarschijnlijk vast zult zitten aan drukke schoolvakanties.

Wat ik ook zou voorstellen is om rechtstreeks naar sunweb te bellen en een gepersonaliseerd voorstel te laten maken.
De achterliggende Sundio groep huurt in vele Franse skigebieden volledige hotels en appartementsblokken af voor een volledig seizoen.

Glide on!

@Gillesski
Je kan eens kijken of Appart’Hotel Prestige Odalys Eden in Arc 1800 binnen budget valt.
Echt mooi en direct aan de piste.

Om met een dergelijk grote groep ergens in een hotel terecht te kunnen ga je wel heel veel geluk moeten hebben, zeker omdat je waarschijnlijk vast zult zitten aan drukke schoolvakanties.

Wat ik ook zou voorstellen is om rechtstreeks naar sunweb te bellen en een gepersonaliseerd voorstel te laten maken.
De achterliggende Sundio groep huurt in vele Franse skigebieden volledige hotels en appartementsblokken af voor een volledig seizoen.

Vivace op 19 jan 2021 11:33

Bedankt voor de tip!

FULL SEND

Klinkt alleszins heel leuk!
Wij gingen vroeger met een grote bende (meer dan 22p zelfs) naar Aschau. Vandaar 's ochtends met auto of skibus (voor de kinderen met les) naar Zillertal Arena.
We hebben er een erg fijne tijd gehad, maar ik zag recentelijk dat dit overgenomen was (en niet langer Aschauerhof heet): https://www.vaya-zillertal.at/en/

Kan maar helpen… :-)

Het is o zo hard genieten.

Voor zo een groep, in die periode, zou ik contact opnemen met een reisorganisatie (krisski, josk, skifriends, famski,…) of een van de touroperators.
Privé boeken gaat moeilijk zijn omdat de meeste hotels plaats reserveren voor stamgasten. En weinig vrije kamers hebben.

Kijk eens op de sites van sport hotel ravelli of palace hotel ravelli in Mezanna Italië. Hebben er wel eens gezeten en toen was er ook een grote groep van meer dan 20 personen. En een fantastisch skigebied.

Je zou in plaats van een hotel ook eens kunnen kijken naar een catered chalet. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb er genoeg britten over gehoord in de skilift. Nu is 22 personen wel een grote groep voor een chalet, maar wellicht is er wel iets te vinden.

Je zou in plaats van een hotel ook eens kunnen kijken naar een catered chalet. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar heb er genoeg britten over gehoord in de skilift. Nu is 22 personen wel een grote groep voor een chalet, maar wellicht is er wel iets te vinden.

ThomasG op 19 jan 2021 22:42

Ook al eens gekeken maar zou niet weten welke sites ik daarvoor moet afpluizen… meeste chalets hebben ook geen zwembad ter beschikking.

FULL SEND

wenschalet.nl
zwembad zal dan lastig zijn

https://www.kroeller.at/de/familienhotel-gerlos/1-0.html…
Niet direct aan de piste, maar wel goeie verbinding naar Gerlos, ongeveer 5 minuten. Hotel heeft een mooie eigen piste voor de kleine kinderen.

https://www.kroeller.at/de/familienhotel-gerlos/1-0.html…
Niet direct aan de piste, maar wel goeie verbinding naar Gerlos, ongeveer 5 minuten. Hotel heeft een mooie eigen piste voor de kleine kinderen.

Harry6 op 20 jan 2021 08:35

Gerlos willen we liever niet zitten, veel te veel nederlanders en gebied is niet uitdagend genoeg

FULL SEND

Sporthotel Wagrain tegenover de lift (uitdaging genoeg met Flachau, Kleinarl, Zauchensee dichtbij). Mooi zwembad en wellness. Wij waren er destijds buiten krokus en daarmee nog betaalbaar. Maar ik ken natuurlijk niet het budget van je oma ;).

Landalparken (2 of 3 huisjes naast elkaar met zo’n groep?) hebben volgens mij bijna altijd een zwembad.

Fun Lovin' Skier

Sporthotel Alpen Village van Bivio group in Livigno

Groot vernieuwd zwembad
Aan de piste
Leuke , grote gezamenlijke ruimtes
Recent volledig vernieuwd
Leuk dorp.

Born to run. B.S.

@Gillesski

toevoeging:

Voor de bomma (oma) : gratis bussen doorheen, rondom het dorp en langs alle skiliften hééél de dag door.

Born to run. B.S.

@Gillesski

toevoeging:

Voor de bomma (oma) : gratis bussen doorheen, rondom het dorp en langs alle skiliften hééél de dag door.

dan58 op 20 jan 2021 14:37

Oma en opa gaan gewoon meeskiën maar het zwembad is voor na het skiën voor mijn oma

FULL SEND

Wij zaten oktober vorig jaar voor een herfstski vakantie in Tux. https://www.vital-central.at/en/
Hotel ligt op loopafstand van de lift in Tux en vandaar kun je het gebied in skien of met de bus naar de Hintertuxer gletsjer. Leuk en wat rustiger dal dan t zillertal. Hotel heeft een hele goede keuken em wellness met zwembad(je). Ook hebben ze wen breed assortiment aan verschillende kamers en volgens mij ook familie kamers. Toen wij gingen was t qua kosten te overzien maar geen idee of dat met de krokus ook zo is

Wij zaten oktober vorig jaar voor een herfstski vakantie in Tux. https://www.vital-central.at/en/
Hotel ligt op loopafstand van de lift in Tux en vandaar kun je het gebied in skien of met de bus naar de Hintertuxer gletsjer. Leuk en wat rustiger dal dan t zillertal. Hotel heeft een hele goede keuken em wellness met zwembad(je). Ook hebben ze wen breed assortiment aan verschillende kamers en volgens mij ook familie kamers. Toen wij gingen was t qua kosten te overzien maar geen idee of dat met de krokus ook zo is

Pascal6 op 20 jan 2021 15:36

Bedankt voor de tip

FULL SEND

Plaats een reactie