World Cup wedstrijden kijken?

Hoe kijken jullie de world cup wedstrijden? Op Eurosport? (als ze het uitzenden) via een website? Ik heb de ideale oplossing nog niet gevonden. Teleboy.ch is veelbelovend, al moet je daarvoor het Internet op vanuit Zwitserland. (met een VPN mogelijk)

Het liefst kijk ik op de tv, hoe HD het is is minder belangrijk. Ik heb een tijd teleboy in Kodi gekeken (er is een pvr voor) op de tv via een Fire Stick, maar daarvoor heb je tegenwoordig een betaald teleboy account nodig en daarvoor heb je een Zwitsers adres nodig. Zijn er mensen die dat wel hebben via een (vakantie)woning in Zwitserland?

Of zijn er andere oplossingen waar je niet de hele tijd opnieuw het Internet moet afzoeken voor de link van de week?

Een abbo op de Eurosport player…

ORF tv app (chromecast) via een VPN?

Aftellen maar!

Die gebruik je ook op een tv met de app? €40/jaar is wel te overzien, al vind ik het commentaar en extra info van de zwitserse, maar vooral oostenrijkse tv wel beter.

Meestal kijk ik op ARD of ZDF. Bij ARD geeft Felix Neureuther commentaar. Ook kijk ik naar Eurosport.

Die gebruik je ook op een tv met de app? €40/jaar is wel te overzien, al vind ik het commentaar en extra info van de zwitserse, maar vooral oostenrijkse tv wel beter.

meul op 19 jan 2021 12:18

Heb een windows pc aan de tv hangen. Kan ook je laptop verbinden aan de tv met een hdmi kabel. Of draadloos met zo’n chromecast dingetje. Ik ben geen techneut verder 😁

kan via chromecast, airplay naar de tv, naast de fire tv en android tv, waar zowel de eurosport player op kan draaien als de teleboy app als Kodi die allebei (niet 100% zeker wbt eurosport) kan spelen. Het ontbreekt niet aan opties op de tv, maar wel de mogelijkheid om zonder continu gepiel het goed te zien.

Er is dus geen gratis optie, maar via vpn zijn er mogelijkheden. Anders kan voor €40/jaar een eurosport abo of voor €80/jaar een teleboy abo (als ik het adres van iemand in CH kan gebruiken). Teleboy geeft dan wel ook een hele haffel aan andere meer of minder interessante zenders ook.

Zijn er mensen die anders kijken?

Hier kijken we via Eurosport, ORT, ZDF of ARD.

Wij hopen altijd op Hansi Knauss of een ander met aan Kamaerabfahrt met commentaar van de betreffende afdaler… Heerlijk

Wel kijken wij op dit moment meer, omdat we meer thuis zijn dan anders.

Gewoon, Eurosport, die zenden alles uit en meerdere malen per dag, kan je gemist inhalen. En soms de ZDF, in het Duits is het toch wat ‘echter’…

Life is what happens while you were checking your phone

VPN abo. en dan via ORF app. Prima beeld en geluid en goed commentaar. Vorige jaar weleens op de SFR gekeken en/of duitse zender. Eurosport bijna nooit.

ORF tv app (chromecast) via een VPN?

Matthieu op 19 jan 2021 12:15

Wat ik al hierboven en @MrSKi ook aangeeft.
Deze dus: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nousguide…
Kan via telefoon maar vast ook via je Firestick. Wel VPN nodig.

Aftellen maar!

Allerleukste vind ik Eurosport met het Engelse commentaar aan. Waarschuwing: je gaat fan worden van Dave Ryding als je altijd naar hen luistert :).

I can stick uphill ice, on my saucer...

Ik ben al tijden erg onder de indruk van Dave’s prestaties. Heb helaas de eerste twee afleveringen van Ski Sunday op BBC2 alweer gemist!

Die zou je ook wellicht terug kunnen kijken op de BBC Iplayer (met VPN uiteraard).

*bericht bewerkt door Matthieu op 19 jan 2021 16:54

Aftellen maar!

Ik probeer zoveel mogelijk via ARD / ZDF te kijken. Maar die zenden helaas niet altijd alles uit. Zeker door de weekse wedstrijden niet. Ik kan heel erg genieten van de betrokkenheid en het zeer vakkundige commentaar van de oud skiers. Op dit moment zijn dat Felix Neureuther en Marco Büchel.

Door het commentaar van de oud skiers ben ik door de jaren heen ook de ‘foutjes’ waardoor de atleten tijd verliezen een beetje leren herkennen.

Op Eurosport vind ik het toch iets minder leuk, maar nog steeds leuk genoeg om wel te kijken. En als ik niet live kan kijken neem ik het op en kijk het later terug. Het voordeel is dat er in de Nederlandse pers weinig aandacht is voor wedstrijdskien. Zodoende kan ik rustig een week later kijken zonder de uitslag al te weten.

Meestal kijk ik ook naar de ZDF en ARD omdat ik hun commentaar beter vindt als van Eurosport. Die commentator herkauwd iedere keer dezelfde paar feiten bij de wedstrijden. Ook hebben ze vaak een mooie uitleg over de skitechniek van de skiers compleet met computeranalyse.

Alleen het duitse chauvinisme als er weer een duitser in het starthokje staat is wel een min puntje.

Terugkijken doe ik altijd via de Ziggo app op de Ipad.

*bericht bewerkt door Denktank op 04 mrt 2021 12:40

Paul

Meestal kijk ik ook naar de ZDF en ARD omdat ik hun commentaar beter vindt als van Eurosport. Die commentator herkauwt iedere keer dezelfde paar feiten bij de wedstrijden.

Zoals Petra Vlhova. Die is 1,80 meter en weegt 84 kilo.

Op de website van de fis kun je factsheets vinden voor de media. Dat zal wel de enige bron zijn voor de commentator van Eurosport :

https://fisc-web-prod.corebine.com/en/alpine-skiing/media-in…

null

*bericht bewerkt door Denktank op 05 mrt 2021 18:17

Paul

Ik dacht dat het commentaar bij eurosport nu wel okee was.
In het verleden zat er inderdaad een clown die enkel statistiekjes opnoemde, geen bal wist van skitechniek en fan was van atomic. Maar nu zitten er commentators die zelf een wedstrijdachtergrond hebben. Dus ze zijn wel vooruit gegaan.
Hoewel ik nog steeds ARD/ZDF beter vind maar vooral vanwege de analyses die je bij Eurosport dan weer niet hebt.

Zattoo misschien?
Wel met een zwitserse ip adres via een vpn https://zattoo.com/channels/?channel=srf1

Allerleukste vind ik Eurosport met het Engelse commentaar aan. Waarschuwing: je gaat fan worden van Dave Ryding als je altijd naar hen luistert :).

Shane op 19 jan 2021 16:36

The rocket :)

FULL SEND

Meestal kijk ik ook naar de ZDF en ARD omdat ik hun commentaar beter vindt als van Eurosport. Die commentator herkauwt iedere keer dezelfde paar feiten bij de wedstrijden.

Zoals Petra Vlhova. Die is 1,80 meter en weegt 84 kilo.

Ronaldski op 04 mrt 2021 18:16

En ja hoor … Het Gewicht en de Lengte van Petra Vlhova zijn weer genoemd op Eurosport!!

Paul

^^seriously…hoe heet die kerel. Ik ga m mailen.😖

aanverwant: 2021 FIS Freestyle Moguls & Aerials WSC (nu live woensdag 2021-03-10).
Blijkbaar doet de FIS ook aan livestreams voor bepaalde events.
Ik weet niet of dit ook het geval is voor slalom/GS/downhill wedstrijden.

*bericht bewerkt door Vivace op 10 mrt 2021 10:29

Glide on!

BR24 heeft ook vaak een live stream: https://www.br.de/nachrichten/sport,QXAPvmL

Plaats een reactie