Wat mis je nu niet?

De dagen voor vertrek droom ik vaak dat we overal net te laat komen. Dat mis ik niet.

Overigens komt in de praktijk gelukkig zelden voor ;).

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

De baustelle en de files, die mis ik niet

  • geflitst worden in Duitsland
  • voorstekende mensen en lang aanschuiven aan een lift
  • kinderen aan -en uitkleden voor het skiën
  • skigerief sleuren
  • het vignet gaan halen, terwijl je het online op voorhand al had kunnen regelen

Het ‘moeten’ ontbijten op wintersport, omdat je anders na een uur skiën omvalt, terwijl ik thuis pas rond een uurtje of 10 aan ontbijten denk (ondanks de wekker van 06.15)

Let it snow

2cl Red Bull voor 1,10, dat is pas goud geld verdienen!

Quick op 20 jan 2021 16:14

Voor consumenten zie ik dat de Jagermeister nu zo’n 20,-/ liter kost, dat maakt. ed bull zit op 27,50 voor 6 liter (24x25cl).Inkoop horeca zal daar echt nog wel het eea af kunnen. Dat maakt 0,40 per shotje voor Jagermeister ( op 3,40 gaat dat dus 8,5x over de kop) en ± 0,09 voor red bull (dat dus 12x over de kop gaat). Zonder verspilling zit je dus op €0,49 aan ingrediënten wat ze voor €4,50 verkopen. Dus ± factor 9.

Nou ben ik al een tijdje niet meer in de kroeg of op het terras geweest, maar een kort onderzoekje op internet (n=6) leert dat een glas cola gemiddeld €2,45 kost. En een liter koop je al snel in voor minder dan €1,50. 5 glazen uit een liter, betekent inkoop €0,30. Dus die gaat in Nederland ook ruim 8x over de kop. Ik kan me voorstellen dat de kosten (denk aan transport, huur, maar ook verlies aan glazen, reparaties e.d. in een apresski tent hoger zijn dan in een gemiddeld restaurant/kroeg in NL, maar aan de andere kant zullen zij gezien de omzet ook wel betere inkoopcondities kunnen krijgen. Al met al vind ik de verschillen dus niet zo groot tussen daar en hier.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

leuk topic

bijdrage namens mijn vrouw :

Als je na een dag skiën lekker rozig op de bank van je warme appartement zit te relaxen, maar dan weer die snijdende kou buiten in moet om boodschappen te gaan halen, uit eten te gaan of gewoon even een rondje door het centrum te wandelen. Brrrr

null

ontopic: Het gezeul met kinderspullen, het geduw en trek bij de liften, het gejeuk van mijn haren onder de helm, veel te snel afgekoelde pasta op het terras van het restaurant, gele sneeuw, bruine sneeuw, met 312 personen in een skibus, stil hangen in een lift/ gondel… al ik er zo over nadenk… pfff :).

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Alle topics over sneeuwkettingen, “waar kan ik het beste overnachten” en “wat is de beste route naar…”

en…

Het zeulen met mijn bagage, ongeacht of ik deze kan inladen voor mijn huis of dat ik met bus/trein reis.

Beter één piste onder mijn ski's dan 10 op de webcam

Wat ik niet mis :

De snelle Autobahn-racer met groot licht en knipperlicht aan…

Paul

De geur van de skikelder

en

het feit dat de WC in een restaurant ALTIJD een verdieping lager ligt

Het gejeuk van haren in de helm is ook inderdaad een goeie! @Veenhoorn
Al is het ook heerlijk om te krabben als je tijdens de lunch of bij thuiskomst in het app. die helm eindelijk kan afzetten :D

Het is o zo hard genieten.

Cincin en de Karat bar. Ben niet van het après ski gehos.
Verder die eeuwige linkerrijdende Duitsers en verder mis ik een hoop dingen wel.

Stranden in een ander dal omdat de Föhn de liften noodgedwongen doet sluiten. :) en dan in een zweterige plakkerige bus langer dan 1u. terug naar je bestemming.

gelijklopend:

  • Na het avondeten in een restaurant in het hoofddorp te weten komen dat de verbindings-voetgangerscabine naar jou wijk hogerop de berg gesloten is omwille van een aankomende sneeuwstorm en dan te voet langs de kant van de weg de berg op moeten lopen.

  • 20 minuten in de koude wind moeten wachten op een skibus (omdat je net in dat ene gebied zit waar de liftmaatschappij nog niet gehoord heeft van online GPS-trackers voor bussen zodat je in de warmte kan wachten totdat de bus er bijna is).

Glide on!

De mensen die vragen of er sneeuw ligt in april.

DrPhil op 20 jan 2021 21:27

Maar… Ligt er nou sneeuw in April? 😝

De mensen die vragen of er sneeuw ligt in april.

DrPhil op 20 jan 2021 21:27

Maar… Ligt er nou sneeuw in April? 😝

Edbl op 21 jan 2021 17:40

Glazen bol @Tiny-M

Born to run. B.S.

Als dan de Pasen met Pinksteren valt wel

Het bibbermoment als je toch iets te enthousiast belastingvrij ingekocht hebt en de strenge Zwitserse douane moet passeren…

Life is what happens while you were checking your phone

De laatste verbindingslift missen…
Te lange vlakke stukken
In dikke mist terecht komen (en je kinderen niet meer kunnen zien of horen)
Ongeremde lift die tegen je kuiten aan klapt
Mensen die stilstaan voor de uitgang van de lift
Skiërs die niet doorhebben dat je een (soort van) blinde hoek hebt als boarder.

Maar dit alles weegt niet op tegen het gemis 😭

Discussies over welke route 5min of 3km sneller resp. korter is en hoe je onder de aankoop van een tolvignet uit kunt komen.

Of mis ik die nu juist wel . . . :-)

Rob

Heel nodig naar de WC moeten en toch altijd een verdieping naar beneden moeten hobbelen met skischoenen aan. Om dan tot de conclusie te komen dat het ook niet gunstig is om een (des te fouter des te beter) skipak aan te hebben.

Het is makkelijker om honderden zaken op te noemen die ik wel mis (jammer genoeg!) maar let’s give it a try:

  • Het aanschuiven met de kinderen voor hun materiaal terwijl jijzelf en je echtgenote je eigen materiaal hebt.
  • Vroeg aankomen in je skidorp en ondanks het hebben van je eigen materiaal toch nog niet kunnen gaan skiën omdat je liftpas pas vanaf de volgende dag ingaat.
  • Na een hele week snertweer vertrekken met stralende zon richting huis!
  • Vertrekken richting huis…
  • Na een week stralend weer en pistes die leeggeschraapt zijn (uiteraard door skiërs!!) valt er die laatste nacht 20cm en kan het niet anders dan dat de pistes heerlijk zijn!
  • Mijn echtgenote die op de voorlaatste avond al begint in te pakken.

    Maar eigenlijk mis ik zelfs dat allemaal :(

hoopvolle groetjes!

Steven

*bericht bewerkt door Steven2 op 06 feb 2021 08:53

Onderstaande zelf ook meegemaakt met een van mijn dochters, week voor vertrek, knieschijf gebroken, been moest gestrekt blijven. Mijn vrouw en ik om de andere dag skiën en om de andere dag met dochter op pad… #tumbling

  • de stress 8 weken voor de skivakantie telkens de dochter gaat turnen/tumblingen uit angst dat …

Maar luxeproblemen dus … hou wel van het luchtige topic, leuk!

ChristopheJ op 20 jan 2021 17:02

Die bijdehanten met ski’s op hun schouder die zich plotseling omdraaien

Die bijdehanten met ski’s op hun schouder die zich plotseling omdraaien

robertski op 06 feb 2021 11:00

Dat is ook de rede dat de anderhalvemetersamenleving! er nu is. Weg met die malloten die tegen je op staan te rijen en dan over de zeik zijn dat je ze per ongeluk een tikkie geeft🥶☃️

LA NORMA😍☃️

Die bijdehanten met ski’s op hun schouder die zich plotseling omdraaien

robertski op 06 feb 2021 11:00

Dat is ook de rede dat de anderhalvemetersamenleving! er nu is. Weg met die malloten die tegen je op staan te rijen en dan over de zeik zijn dat je ze per ongeluk een tikkie geeft🥶☃️

Piefke op 06 feb 2021 11:03

😂😂

I can stick uphill ice, on my saucer...
  • De enorme files op de heen en terugreis
  • De jaarlijkse discussie over het tijdstip van vertrek
  • De zoektocht naar naar kleingeld voor de toiletten in Duitsland

Verder mis ik het enorm dit jaar. Gelukkug konden wij onze reservering verplaatsen naar volgend jaar maar dan valt onze vakantie in die gruwelijke drukke carnavalsweek. Dat i s denk ik het allerergste. De carnavalsweek want dat us het veel te druk overal.

Plaats een reactie