Candide Thovex is weer een beetje aan het skiën

Belachelijk. Een beetje als een dwaze kamikazepiloot andere skiërtjes afsnijden.

Als ik wit zie, dan gaat het bergafwaarts met me.

Allemaal in scene gezet @Veenhoorn. Mooie beelden, de cameraman/vrouw kan trouwens ook wel een potje skien :-)

Die gast kent maar één stand: plankgas! Heb zitten genieten.

Wat een absurd goede skiër is het toch ook. Ik heb nog nooit een skiër gezien die zo natuurlijk op zijn ski’s staat…

Click. Click. Peace

Allemaal in scene gezet @Veenhoorn. Mooie beelden, de cameraman/vrouw kan trouwens ook wel een potje skien :-)

Martin7182 op 26 jan 2021 11:37

Ik zou wel eens een “making of” willen zien.

Aftellen maar!

Een behind the scenes:

Wat een absurd goede skiër is het toch ook. Ik heb nog nooit een skiër gezien die zo natuurlijk op zijn ski’s staat…

Rogier op 26 jan 2021 12:06

Dat vind ik ook de definitie van een echte topskiër.
Iemand die het allemaal doet lijken alsof het makkelijk is en vanzelf gaat.
Bij voorbeeld die “simpele” switch tussen achterwaarts en voorwaarts skiën op 1:40, je moet het maar doen op deze manier en tegen deze snelheden.

Glide on!

Toevallig afgelopen weekend onderstaande docu weer bekeken, fantastisch verhaal over hem.
Het lijkt of de zwaartekracht niet op hem van toepassing is… tot zijn mega crash 😱

Disturbing the peace since 1975

Ik geniet er altijd van. Vergroeid met ski’s.
Hij staat er ook zo ontzettend relaxed op.
Heerlijk als break om even naar te kijken.

It is an amazing world

Toevallig afgelopen weekend onderstaande docu weer bekeken, fantastisch verhaal over hem.
Het lijkt of de zwaartekracht niet op hem van toepassing is… tot zijn mega crash 😱

Supergrover op 26 jan 2021 13:48

1 van de beste docu’s ooit.

Born to Ride

Dat vind ik ook de definitie van een echte topskiër.
Iemand die het allemaal doet lijken alsof het makkelijk is en vanzelf gaat.
Bij voorbeeld die “simpele” switch tussen achterwaarts en voorwaarts skiën op 1:40, je moet het maar doen op deze manier en tegen deze snelheden.

Vivace op 26 jan 2021 13:31

Ik zou nog een stapje verder willen gaan; als je iets volledig beheerst dan is het ook makkelijk en gaat het vanzelf. Daarmee bedoel ik niet dat het niets voorstelt, maar het bloed zweet en tranen zitten in de training i.p.v. in de finale uitvoering. Diep respect!

Wat een absurd goede skiër is het toch ook. Ik heb nog nooit een skiër gezien die zo natuurlijk op zijn ski’s staat…

Rogier op 26 jan 2021 12:06

Ik denk dat er 1tje is die heel misschien Candide’s niveau kan bereiken, en dat is Sammy C. Markus Eder is ook buiten niveau, maar toch iets minder. Dit zijn toch wel de 3 beste skiers van dit moment!

Freeride = Life

volgens mij opgenomen in la cluzas op de balme ,schiterend mooie on en off piste hoek.
Ik kom daar ook naar beneden alleen met minder spektakel.

volgens mij opgenomen in la cluzas op de balme ,schiterend mooie on en off piste hoek.
Ik kom daar ook naar beneden alleen met minder spektakel.

gerrit1971 op 26 jan 2021 18:59

Het is inderdaad in La Cluzas, dat is het thuisgebied van Candide.

Born to Ride

Wat voor mij het meest typerende is aan Candide is dat je hem gros van de tijd ziet skiën met één arm quasi op de rug …
Ik betrap me er soms op dat ik - wanneer je echt een supertoffe dag hebt, de adrenaline begint op te stapelen en we misschien wel een tikkeltje overmoedig worden - het zelf ook wel eens (deels onbewust) probeer op die manier … :p :D

In de verste verte zal het niet lijken op wat hij doet … maar ach ja, er zijn ook genoeg amateurvoetballers die zich (enkel en alleen in het hoofd) na een geweldige lucky goal ook even Ronaldo of Messi voelen …
Je kan het als grootheidswaanzin beschouwen … ik vind het gewoon leuk om af en toe de ballon van het idee dat je een geweldige skiër bent niet meteen te doorprikken met een reality check.

Plaats een reactie