Dan maar een andere hobbie

Eigenlijk vanaf Maart 2020 is het voor mij, en ik denk ook voor vele anderen, einde oefening voor wat betreft wintersport. Ik geniet thans van een winterslaap. Maar voor de spaarzame momenten dat ik wakker ben wil ik toch wat te doen hebben. Door de huidige beperkingen heen heb ik dan ook een andere hobbie gevonden. Vroeger speelde ik basgitaar in een band maar al reeds 30 jaar geen instrument meer aangeraakt. Ik heb me vanaf Mei daarom voorgenomen om me een de 6-snarige gitaar eigen te maken. Niet alleen om te bespelen maar ook opknappen en aanpassen van het instrument. Op ebay een wrak van een in basis goede gitaar gekocht en aan de slag gegaan. Zie foto’s voor het resultaat voor en na. Wat zijn de nieuwe hobbies van de andere forummers?

null
null

*bericht bewerkt door moderator (Rene) op 26 jan 2021 11:48: Topic aan forum subcategorie toegekend

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Mooie Strat! Een originele? Kan het niet goed zien.
Ikzelf ben net van zes naar 4 snaren gegaan. Ukelele gekocht en wat aangeleerd. Heel leuk!

Aftellen maar!

Mooie Strat! Een originele? Kan het niet goed zien.
Ikzelf ben net van zes naar 4 snaren gegaan. Ukelele gekocht en wat aangeleerd. Heel leuk!

Matthieu op 26 jan 2021 11:54

Ja orginele Fender Stratocaster. Het is een Richie Sambora signature Strat geheel terug gebracht naar orginele staat. Ik ben nu met nummer 2 en 3 bezig… je moet wat te doen hebben :)

null

Rock on!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Ik heb zelf een japanse strat (Squire) uit '87. Mooi geluid!
Succes met de herbouwing.

Aftellen maar!

Ik heb nog een Roland electronisch drumstel staan om wat herrie mee te maken.

Paul

Piano… mijn vriendin speelt piano, maar ik nooit (wel vroegah veel in metal bandjes gitaar gespeeld). Ken geen notenleer (tablatuur)… maar vorig jaar in Maart gewoon mijzelf een leerboek aangekocht en stilletjes ook met piano begonnen (in de weinige vrije uurtjes met een klein zoontje).

Kan er nog altijd weinig van…maar goed 't houdt je bezig.

Ik doe wel eens wat met ketels en koper

null

Disturbing the peace since 1975

En ik heb die dingen vroeger allemaal verkocht toen ik in de muziekhandel werkte.
Speelde sax maar dat gaat vanwege de kaakgewrichten niet meer. En zo goed was ik trouwens ook niet.

It is an amazing world

Piano… mijn vriendin speelt piano, maar ik nooit (wel vroegah veel in metal bandjes gitaar gespeeld). Ken geen notenleer (tablatuur)… maar vorig jaar in Maart gewoon mijzelf een leerboek aangekocht en stilletjes ook met piano begonnen (in de weinige vrije uurtjes met een klein zoontje).

Kan er nog altijd weinig van…maar goed 't houdt je bezig.

Asterino op 26 jan 2021 13:28

Leuk toch om dingen te herontdekken! We kunnen er (in vergelijking tot de gemiddelde Zwitser of Oostenrijker) allemaal weinig van skieen, maar ook dat houdt ons bezig ;)

Chrz!
D

Ever tried the Thermo V20's? Good luck!

Plaats een reactie